۹۰۷۸۴۳
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

عربستان چند میلیون بشکه نفت ذخیره دارد؟

اگر عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت جهان نتواند به سرعت آسیب وارد شده به تاسیسات نفتی خود را جبران کند، دولتهای سراسر جهان احتمالا مجبور می شوند از دونالد ترامپ پیروی کرده و ذخایر اضطراری نفت خود را باز کنند.

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: اگر عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت جهان نتواند به سرعت آسیب وارد شده به تاسیسات نفتی خود را جبران کند، دولتهای سراسر جهان احتمالا مجبور می شوند از دونالد ترامپ پیروی کرده و ذخایر اضطراری نفت خود را باز کنند.

عربستان حدود ۱۸۸ میلیون بشکه نفت در مخاذن ذخیره خود دارد که فقط می تواند تا ۳۳ روز افت ۵.۷ میلیون بشکه ای تولید روزانه نفت این کشور را پوشش دهد.

حمله پهپادها به تاسیسات نفتی عربستان ۵.۷ میلیون بشکه در روز از تولید نفت کم کرد که بیش از نیمی از تولید فعلی عربستان را تشکیل می‌دهد و معادل ۵ درصد عرضه جهانی نفت است.

دونالد ترامپ گفت مجوز آزاد کردن ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را در صورت لزوم صادر کرده است.

آمریکا بزرگترین مصرف کننده نفت جهان و یک تولید کننده اصلی است. ذخایر نفت استراتژیک این کشور که در مخازن ذخیره در سواحل تگزاس و لوئیزیانا نگهداری می‌شوند، در حال حاضر شامل حدود ۶۴۵ میلیون بشکه نفت هاست که معادل مصرف یک ماه آمریکاست.

طبق اداره اطلاعات انرژی آمریکا، این کشور ۴۱۶.۱ میلیون بشکه دیگر ذخیره نفتی دارد که توسط تولید کنندگان ،پالایش کنندگان و تاجران نفت نگهداری می شود.

عربستان سعودی اعلام کرده برای پر کردن نفتکش‌های مشتریانش از ذخیره نفتی خود استفاده میکند. طبق اطلاعات شرکت راپیدان انرژی، این کشور حدود ۱۸۸ میلیون بشکه نفت در ذخایر خود دارد که فقط می تواند تا ۳۳ روز افت ۵.۷ میلیون بشکه ای تولید روزانه نفت این کشور را پوشش دهد.

آژانس بین المللی انرژی که سیاست های انرژی کشورهای صنعتی را هماهنگ می کند، روز شنبه اعلام کرد با کشورهای اصلی تولید کننده و مصرف کننده نفت در تماس بوده و عرضه کافی نفت به بازار وجود دارد. آژانس بین المللی انرژی قبلا هم آزادسازی نفت خام و سوخت از ذخایر اضطراری را در هنگام اختلال در عرضه نفت هماهنگ کرده است.

چین بزرگترین وارد کننده نفت جهان، بزرگترین وارد کننده نفت عربستان هم هست. چین همچنین ذخایر بالای استراتژیک دارد که آخرین بار مقدار آن را در آوریل ۲۰۱۷ اعلام کرد.

رابرت رایان، استراتژیست ارشد کالا و انرژی در مرکز تحقیقات بی سی ای مونترال ذخایر استراتژیک نفت چین را ۵۱۰ میلیون بشکه تخمین می‌زند در حالی که سنگ ییک تی،یک تحلیلگر در شرکت اس آی ای انرژی، مقدار این ذخایر را ۳۲۵ میلیون بشکه می داند.

رایان گفت هنوز مشخص نیست چه زمانی کشور ها مجبور می شوند از ذخایر اضطراری خود استفاده کنند.

وی گفت:«اگر اختلال در تولید عربستان هفته ها طول بکشد، ذخایر استراتژیک هم کاهش می یابد. دنیا همین الان هم به این ذخایر وابسته است».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مطمئن باش ۲ هفته ای درست می کنند....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شک نکن تمام کشورهای صنعتی دارد و آمریکا البته نه باین سرعت

      • بدون نام

        آن خساراتی که من از تلویزیون دیدم حداقل یکسال بازسازی آنهم با چند گروه طول می کشد ولی من نگران هزینه های بازسازی هستم که مثل کانادا از ما کم کنند همانطوریکه با گذشته ده سال هنوز بخشی از پول عراق به کشور گویت جهت خسارت داده میشود و معلوم نیست کی تمام میشود.

    • حسن

      ایشالاه یمنیهای قهرملن آنها هم نابود میکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دست هاتون رو میبوسم.یمنیها.

    • بدون نام

      فقط 33 روز فقققططط

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج