جاباما
۹۰۷۹۸۹
۹ نظر
۵۰۱۲
۹ نظر
۵۰۱۲
پ

نشست امنیتی کاخ سفید با موضوع ایران

شبکه خبری ای‌بی‌سی گزارش داد که رئیس جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) با مقام‌های ارشد دولت خود نشستی درباره واکنش به حملات به تاسیسات نفتی سعودی که واشنگتن ایران را متهم به انجام آن می‌کند، برگزار کرد.

ایرنا: شبکه خبری ای‌بی‌سی گزارش داد که رئیس جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) با مقام‌های ارشد دولت خود نشستی درباره واکنش به حملات به تاسیسات نفتی سعودی که واشنگتن ایران را متهم به انجام آن می‌کند، برگزار کرد.

این شبکه خبری در تارنمای خود به نقل از «مارک شورت» مدیر دفتر مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا نوشت مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور قرار بوده در این نشست شواهدی ارائه دهد که ایران را به این حملات مرتبط می‌کند.

به نوشته ای‌بی‌سی، یک مقام ارشد کاخ سفید گفت که پمپئو و برایان هوک رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا در چند روز اخیر برای افزایش حضور نظامی واشنگتن در منطقه تلاش کرده‌اند اما پنتاگون به دنبال واکنشی بدون افزایش تنش است.

نشست امنیتی کاخ سفید با موضوع ایران

واشنگتن بدون ارائه هیچ شواهد و اسنادی مدعی شد که حملات روز شنبه به تاسیسات نفتی بقیق و خرص در شرق عربستان با موشک‌های کروز و پهپاد از خاک ایران انجام شده است. این در حالی است که مقام‌های سعودی اعلام کردند که در این باره با واشنگتن هم‌نظر نیستند.

در اولین واکنش رسمی به حملات روز شنبه نیروهای یمنی به تاسیسات نفتی عربستان، «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف عربس به سرکردگی سعودی اعلام کرد که تسلیحات استفاده شده در این حمله ساخت ایران بوده و این حملات از خاک یمن انجام نشده است.

ای‌بی‌سی نیوز به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از عربستان سعودی خواسته که به صورت رسمی تایید کند ایران پشت ایران حملات بوده تا از حمایت واشنگتن برخوردار شود.

برخی رسانه‌های غربی و عربی پیشتر گزارش داده بودند که این حمله از جنوب عراق انجام شده، اما پمپئو در گفت‌وگوی تلفنی با عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق مجبور به انکار این موضوع شد.

جنبش انصار الله یمن، روز شنبه در واکنش به تداوم حملات جنگنده های سعودی به یمن و محاصره چندین ساله این کشور در عملیاتی تحت عنوان "توان بازدارندگی دوم" تاسیسات نفتی و پالایشگاه های بقیق و خریص واقع در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی خود قرار داد.

میدان نفتی بقیق در شرق عربستان سعودی واقع شده که توان تولید روزانه هفت میلیون بشکه نفت را دارد و متعلق به شرکت نفتی سعودی آرامکو عربستان است.۷۰ درصد تولیدات این شرکت نفتی در پالایشگاه‌های بقیق تولید می شود. با این حمله ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت عربستاه به طور موقت مختل شده است.

نیروهای انصار الله همچنین عربستان و نیز امارات را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ تهدید کرده اند.
در پی هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی آرامکو، قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یافت و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دستور داد در صورت لزوم و کمبود نفت در بازارهای جهانی از ذخیره سازی های راهبردی نفت کشورش استفاده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فکر کردن ایران
      عراق افغانستان سوریه یمنه بهانه کنن بهش حمله کنن
      نه آقایون اینجا ایرانه

    • بدون نام

      ایران مرتبط هست.خدا بخیر کنه

    • بدون نام

      همین شبها صدای مهیب طبل جنگ را خواهیم شنید خود کرده را تدبیر نیست

    • منذر

      به نظرمن کارخود امریکایییااست برای سیطره برخاورمیانه وجنگ افروزی وفروش تسلیحات و لسؤ استفاده ازحماقت اعراب

    • mojtaba khazaee

      شماها دنبال بهانه برای جنگ با ایران هستید
      زهی خیال باطل
      حتی اگر 100 درصد ایران هم زده بود جرأت حمله به ایران رو نداشتید
      همانطور که یواشکی هواپیماهای بی 52 رو از قطر و بحرین خارج کردید
      شما فقط میتونید شو تبلیغاتی بدید و برای حمله به ایران متحد جمع کنید ولی اینجا بیشه شیران هست و شغالها تنها میتونن از پسمانده شیرها تغذیه کنن فراموش نکنید
      در هر نقطه ای از دنیا دنبالتون هستیم اگر دست از پا خطا کنید
      و شما سعودیها هم بدونید که فقط منتظر خطا هستیم که انتقام سختی ازتون بگیریم
      ایرانی جماعت با ترس میانه نداره و حقش رو میگیره
      ایرانی رو تهدید نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین اینجا شیرمردان ایرانی. نشسته دست ازپا خطاکنن .. منفجرشان می کنیم زنده ایران

    • داودی نژاد

      نترس عامو..ترامپ هیچ غلطی نمیتونه بکنه

    • بدون نام

      هر غلطی می خواهند انجام دهند ..اما این را بدانند پا از پا خطا کنند کل خاورمیانه برایشان جهنم خواهد شد ...مرگ بر آمریکا ...

    • رحیم. شکری

      تمام نفرت ایرانیها ازدست آمریکاست شیوخ عرب دست از پا خطاکنیدبلایی که سرآمریکا بایددرمنطقه میآمدسر شماخواهدآمد.آمریکا پایش رادرمنطقه به صورت عملی بگذارد هم تابانش راباید شیوخ منطقه بدهند فعلا آمریکا صاحب گله ای از شیوخ مانده درگل دارد که بهانه ترساندنشان ازایران حاضراست بمب اتمی هم درگوشه ای از عربستان یا عمارات بیندازد تا عین سگهاشیوخ راکیش کیش کند تا نوک پیکانشان بشودایران و کل عرب رانفتش را بهپاس نگهبانی ازشیوخ بمکدوببردوسلاحهایی که فقط خودآنه ومستشاران غربی وآمریکای بلدندازآن استفاده کنند ولی خودرادردام نمیاندازد وتازه راه بهتردوشیدن ازشمارابلد شده اگرعربستان به آمریکا باج نمیداد از ترس ایران ودست ازیمن برمیداشت وکنترل منطقه ایران راشریک تجاری خود میدانست هم منطقه درامان بود وهم اروپا ازپول وثروت منطقه دست درازی نمیکرد نمیدانم چرااین شیوخ عرب هنوز درجاهلیت خود مانده اند .بااین همه خصومتی که باایران کردید ولی باز ایران به خاطرامنیت منطقه باشماتبانی میکردتاغربیهاوامریکا ازمنطقه سودی آیدشان نشود ولی چه کنیم که هنوز ایرانیان رادربندخودمیدانندهنوز احمقانه رفتار کردن رارسم خود میدانند.یادتان باشدیمن هرگز جنایتهای شمارافراموش نخواهدکرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج