۹۰۸۰۲۷
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

آمار دختران بازمانده از تحصیل ۳ برابر پسران است

معاون رئیس جمهوری درامور زنان وخانواده گفت: هر چند آمارکودکان بازمانده از تحصیل در کشور کمتر از چهار درصد و به دلیل برخی مشکلات و کمبودهای زیرساختی عددی ناچیز نیز به نظر می رسد اما در همین تعداد بازماندگان، شمار دختران سه تا چهار برابر پسران است.

ایرنا: معاون رئیس جمهوری درامور زنان وخانواده گفت: هر چند آمارکودکان بازمانده از تحصیل در کشور کمتر از چهار درصد و به دلیل برخی مشکلات و کمبودهای زیرساختی عددی ناچیز نیز به نظر می رسد اما در همین تعداد بازماندگان، شمار دختران سه تا چهار برابر پسران است.

معصومه ابتکار عصر دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی ورونمایی از سند ارتقای زنان و خانواده کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: در دوران قبل از انقلاب میزان کودکان بازمانده از تحصیل بیش از ۳۸درصد بود که سهم دختران نیز به مراتب بیش از پسران در این زمینه بود.

بر اساس آخرین امارشناسایی شده از سوی وزارت آموزش و پروش هم اکنون حدود ۱۴۲ هزار کودک در سراسر کشور به نوعی بازمانده از تحصیل هستند.

آمار دختران بازمانده از تحصیل ۳ برابر پسران است

منظور از کودک بازمانده از تحصیل، گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال اعم از دختر و پسر است که در چرخه آموزشی کشور حضور ندارند.

وی تاکید کرد که با وجود همه دستاوردها ، پیشرفت های روزافزون و حمایت های نظام و دولت های مختلف بویژه دولت تدبیرو امید نسبت به ارتقای جایگاه زنان در ابعاد مختلف اما باز در برخی شاخص های توسعه ای بی عدالتی ، تعدی به حقوق آشکار آنان ، ناملایمات و نبود توازن ها نسبت به این قشر که نیمی از جمعیت کشورهستند ، به وضوح دیده می شود.

افزایش ۳۶درصدی انتصاب مدیریتی زنان در دولت دوازدهم

ابتکار در ادامه تاکید کرد: انتصاب زنان در مدیریت های مختلف در کل کشور ظرف دوسال گذشته و از زمان دستور رئیس جمهوری بیش از ۳۶درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: با توجه به وعده رئیس جمهوری و تاکید دولت مبنی بر رساندن مدیریت زنان در پست های مختلف به حدود ۳۰درصد هم اینک این میزان در کشور ۱۸.۸درصد است که برخی وزارتخانه ها و نهادها که سهم کمتری داشته اند، باید برای تحقق این مهم شتاب بیشتری به خرج دهند.

وی بیشترین انتصاب ها را مربوط به استان ها و بیشتر در حوزه وزارت کشور و استانداری ها دانست و گفت: کهگیلویه وبویراحمد نیز سهم قابل قبولی در این راستا داشته است.

تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در ۱۱ استان

ابتکار همچنین تصریح کرد که سند ارتقای زنان و خانواده ۱۱ استان کشور با همکاری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی و با محوریت استانداری ها در سطح استان ها تدوین شده و وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: مهمترین هدف از تصویب این سند علاوه بر شناسایی ظرفیت ها، داشته ها و توانمندی های زنان ،پرداختن به برخی عقب ماندگی ها، آسیب ها ، ضعف ها و موانع در حوزه زنان و خانواده هاست.

وی با بیان اینکه این سند یک برنامه عملیاتی مبتنی بر شاخص ها، وضعیت زنان و خانواده در بخش های مختلف استان های کشور را ارایه می دهد، گفت: در این سند نیز وظیفه و ماموریت های هردستگاه و نهاد اجرایی در بخش های مختلف مشخص شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناخدا

      حاج خانوم نمی دونم شما چکاره هستید ولی با این وضعیت مجبور هستیم دختران را نفرستم مدرسه تا بلکه پسرهایم اگه شما بگذارید جای پیشرفت داشته باشند ، همه اش حرف و مسئول مربوطه من نمیدونم به که می گوید این کار باید درست بشه. باید باید.#اگر سپاه نبود ایران نبود.

    • بدون نام

      چون این بندگان خدا هم مثه پسرت اگه آمریکا بودن شاید خیلی خوب تحصیل میکردن، البته هرکشوری بخوان برن اول باید والدینشون برن سفارتش...

    • بدون نام

      تحصیل که پولکی شده از کجا بیارن؟ در خیلی جاها برای باسواد شدن ملتشون اقدام میکنند اینجا پولکی شده نون خوردن ندارند تحصیل باید رایگان باشه حین تحصیل خدمات رایگان کجاست ؟براثبت نام پول مدل لباس پیش خیاطهای مورد نظر خودشون بازم پول میخواد تحصیل در محیط کوچک مثل ی خونه چی شد اون مدارس دولتی با فضای باز و کتاب رایگان

    • بدون نام

      پس این همه سال تبلیغ سواداموزی بااون همه حیف و میل پول ثروت مردم چی شد

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه همتون را با مملکت چه کردید

    • بدون نام

      حاج خانم حالت واقعا خوبه !؟؟؟این آمارها ی من درآوردی رو از کجا میارین ؟والا تاجایی که ماتو جامعه هستیم میبینیم خانواده اگه نون خالی هم بخورن سعی میکنن حتما دخترانشون رو به مدرسه. حتی دانشگاه آزاد بفرستن ! که صد البته برای پسران کمتر دغدغه دارن. چون پسران اگه بتونن تو تعطیلات یه کای کارآمدی داشته باشن. سعی میکنن به خانوادشون کمتر فشار بیاد به خاطر تحصیل اونا !!!!!! دوما شما همین امسال. ورودیهای دانشگاه رو نگاه کن. گویای خیلی چیزاست !! اگه واقعا به آمار اعتقاد داری !!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج