جاباما
۹۰۸۳۱۵
۶ نظر
۵۰۳۹
۶ نظر
۵۰۳۹
پ

چیز‌های جالبی که صدایتان درباره شما فاش می‌کند

نه تنها صدا منحصربه‌فرد است، بلکه اطلاعات غیرمنتظره و مفیدی همراه خود دارد. چیزهایی مثل قد، قدرت و سایر ویژگی‌های را می‌توانید با شنیدن صحبت‌های فرد تشخیص دهید.

برترین‌ها : کمتر از یک ثانیه زمان لازم است تا فقط با استفاده از صدا شخصیت فرد را بشناسیم. شاید باورنکردنی به نظر برسند، اما صدای شما حقایق جالبی درباره شما فاش می‌کند. نه تنها صدا منحصربه‌فرد است، بلکه اطلاعات غیرمنتظره و مفیدی همراه خود دارد. چیزهایی مثل قد، قدرت و سایر ویژگی‌های را می‌توانید با شنیدن صحبت‌های فرد تشخیص دهید.

جامعه‌پذیری
چیز‌های جالبی که صدایتان درباره شما فاش می‌کند

صدای شما شخصیت شما، یا به طور خاص درونگرا یا برونگرا بودن شما را نشان می‌دهد. در یک تحقیق افراد به صداهای کامپیوتری گوش دادند که مثل صدای افراد درونگرا و برونگرا طراحی شده بود. شرکت‌کنندگان توانستند شخصیت‌ها را شناسایی کنند. برونگرا‌ها سریع‌تر و بلندتر حرف می‌زنند و درونگرا‌ها افکارشان را با صدای آهسته و آرام‌تر بیان می‌کنند.
قابلیت اطمینان
چیز‌های جالبی که صدایتان درباره شما فاش می‌کند

یک «سلام» ساده به مردم می‌گوید که شما چقدر قابل اطمینان هستید. ۶۴ نسخه از کلمه «سلام» توسط داوطلبان یک نظرسنجی شنیده شد و تقریبا همه شرکت‌کنندگان مردانی که آخر کلمه را بلندتر بیان می‌کردند و برعکس، زنانی که آخر کلمه را آرام‌تر بیان می‌کردند را به عنوان قابل اعتمادترین افراد انتخاب کردند.
قد
چیز‌های جالبی که صدایتان درباره شما فاش می‌کند

صدای شما می‌تواند قد شما را نشان دهد. در دو آزمایش، از افراد خواسته شد از بین دو گوینده، فرد قد بلندتر را انتخاب کنند و ۵ گوینده را براساس قد مربت کنند. ۶۲.۱۷درصد از شرکت کنندگان توانستند گوینده قدبلندتر را پیدا کنند. هر چه قد فرد بلندتر باشد، صدایش آرام‌تر و عمیق‌تر است.
باروری
چیز‌های جالبی که صدایتان درباره شما فاش می‌کند

چرخه قاعدگی نه تنها روی تغییرات هورمونی و خلق و خو تاثیر می‌گذارد، بلکه روی صدا هم تاثیر می‌گذارد. با نزدیک شدن به دوره تخمک گذاری صدا بلندتر می‌شود، بنابرین زنانی که صدای بلندتری دارند، قدرت باروری بیشتری دارند.
قدرت
چیز‌های جالبی که صدایتان درباره شما فاش می‌کند

صدا می‌تواند قدرت یک مرد را نشان دهد. شرکت کنندگان یک تحقیق به صدای مردان کشور‌های مختلف گوش دادند که به زبان مادری خود حرف می‌زدند، و سپس قدرت آن‌ها را ارزیابی کردند. در نتیجه، آن‌ها توانستند دقیقا مشخص کنند که کدام مردان قوی‌تر هستند. مردان قوی‌تر صدای عمیق‌تری دارند.
حرفه‌ای‌گری
چیز‌های جالبی که صدایتان درباره شما فاش می‌کند

صدای شما روی حرفه شما تاثیر می‌گذارد. افرادی که صدای خشک دارند به نظر می‌رسد تحصیلات و شایستگی کمتری دارند. این به خصوص درباره زنان صدق می‌کند. صدا روی تصمیم کارفرما هم تاثیر می‌گذارد و آن‌ها را به سمت انتخاب گزینه دیگر هدایت می‌کند.
بیماری پارکینسون
چیز‌های جالبی که صدایتان درباره شما فاش می‌کند

تغییرات صدا ممکن است نشانه بیماری پارکینسون باشد. بیماران دچار کندی گفتار می‌شوند، صدایشان آرامتر می‌شود و نفسشان کم می‌آید. مردم شروع به صحبت‌های خسته‌کننده می‌کنند و در مراحل بعدی لرزش مشخص‌تر می‌شود.
منبع: brightside
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فندق

      من یه جایی خوندم اونایی که صدای قشنگ تری دارن،قیافه ی معمولی تری هم دارن ..و برعکس..

      پاسخ ها

      • rz

        کاملا درسته

    • بدون نام

      بنظرم مطلبش درست نیست چون صدامون تو موقعیتای مختلف عوض میشه یه جا کلفت تر یه جا نازک تر

    • بدون نام

      اینم میگفتی که آخرین عضو بدن که پیر میشه صداست خواهر

    • بدون نام

      فقط عکس اول جوووووون

      پاسخ ها

      • بدون نام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج