جاباما
۹۰۸۳۶۴
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

ترامپ به دنبال گُذار سیاسی سریع در ونزوئلا است

یک مقام ارشد آمریکا گفت، دولت دونالد ترامپ به دنبال گذار سیاسی و انتقال قدرت سریع در ونزوئلا است.

ایرنا: به گزارش روز گذشته(دوشنبه) روزنامه آمریکایی میامی هرالد، "کری فیلیپتی" یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در امور سیاست های واشنگتن در قبال ونزوئلا و کوبا خاطر نشان کرد: پس از خروج جان بولتون از دولت آمریکا، دولت ترامپ خواستار تسریع در روند انتقال قدرت و گذار سیاسی در ونزوئلا است.

وی افزود: همواره به این مساله معتقدیم که یک روند گذار سیاسی در ونزوئلا را می توان بزودی شاهد باشیم. می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که این موضوع واقعا رخ دهد. هر ثانیه ای که می گذرد و انتقال قدرتی در ونزوئلا رخ نمی دهد، مردم بیشتری رنج می برند. به همین دلیل رئیس جمهور ترامپ بر مسئله ونزوئلا تمرکز بیشتر داشته تا این گذار سیاسی هر چه سریعتر رخ دهد.

این مقام امریکایی در ادامه افزود: آنچه در ذهن رئیس جمهور و مقامات دولتی بوده این است که زمان گذار سیاسی و انتقال قدرت در ونزوئلا واقعا فرا رسیده و این فوریت موضوع در سیاست های آتی ما نمایان خواهد شد.

ترامپ به دنبال گُذار سیاسی سریع در ونزوئلا است

اظهارات این مقام وزارت خارجه آمریکا در حالی مطرح شده است که به دنبال اخراج بولتون از تیم امنیتی ترامپ گمانه زنی هایی در مورد تعدیل سیاست های واشنگتن در قبال کشورهای ونزوئلا و کوبا نیز مطرح شد اما رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرده که به دنبال سیاست های شدیدتر علیه این کشورهای منطقه آمریکای لاتین است.

شماری از مقامات دولتی آمریکا اعلام کرده اند که گزینه نظامی در قبال ونزوئلا بخشی از سیاست کنوبی کاخ سفید نیست اما این گزینه ممکن است در آینده مورد بحث قرار بگیرد.

ترامپ و مشاورانش گمان می کردند دولت مادورو تحت فشارهای کنونی و همزمان با چالش های جدی داخلی به زودی سرنگون خواهد شد و انتظار ایستادگی دولت کاراکاس را تا این حد نداشتند.

در روزهای اخیر تحولاتی در مورد ونزوئلا رخ داده که ممکن است این کشور را در آینده نزدیک دستخوش تحرکات جدیدی کند.

تنش جدید میان ونزوئلا با کلمبیا، استقرار نیروهای نظامی ونزوئلا در مرز با کلمبیا و برگزاری رزمایش در مناطق مرزی، احیای یک معاهده مربوط به جنگ سرد در قاره آمریکا (معاهده مشارکت متقابل میان کشورهای قاره آمریکا موسوم به " تیار") که به نظر می رسد تهدیدی علیه ونزوئلا باشد، اعلام مخالفان دولت ونزوئلا برای پایان یافتن مذاکره با دولت مادورو بدون تحقق هیچ نتیجه مثبت و تاکید ترامپ بر اعمال فشار حداکثری و شدیدتر علیه ونزوئلا پس از کنار رفتن جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا از دولت همگی نشان از این دارد که ونزوئلا ممکن است در روزهای آتی آبستن اتفاقات جدیدی باشد.

ونزوئلا ماههاست تحت شدیدترین تحریم های آمریکا قرار گرفته و این فشارها منجر به تشدید بحران اقتصادی و اجتماعی در ونزوئلا از جمله کمبود شدید مواد غذایی و دارو شده است. ونزوئلا امیدوار است با همکاری هم پیمانان بین المللی اش از جمله چین و روسیه بتواند با تحریم های واشنگتن مقابله کند.

تحریم های آمریکا باعث شده بسیاری از شرکت های دارویی چندملیتی از فروش مایحتاج دارویی و پزشکی به ونزوئلا امتناع کنند. مقامات کاراکاس بارها اعلام کرده اند تحریم های کاخ سفید نقض حقوق بشر است چون بیشترین تاثیر را بر شرایط زندگی مردم عادی می گذارد.

در ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷) "خوان گوایدو" رئیس مجمع ملی ونزوئلا با شروع مجدد دولت "نیکولاس مادورو"، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سوال برد و خود را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن زمان تاکنون بحران سیاسی به بحران اقتصادی افزوده شده است.

ونزوئلا همچنان بدنبال راه های مختلف برای جبران هزینه و درآمدهای خود است و در این راستا دولت مادورو توانسته برای بدست آوردن درآمد و به رغم مواجهه با تحریم‌های آمریکا، بخشی از ذخایر طلا خود را بفروشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج