۹۰۸۴۳۲
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

شکست لیورپول و تساوی بارسا در شب گلزنی سردار

مهاجم ایرانی زنیت در حالی نخستین گل فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا را به نام خود ثبت کرد که تیمش برابر لیون مساوی کرد.

خبرگزاری ایرنا: فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا با تساوی ارزشمند زنیت روسیه برابر لیون فرانسه با گلزنی «سردار آزمون» و رهایی اینتر از شکست آغاز شد.

سه شنبه شب و در دیدار زنیت با لیون که از گروه هفتم و در ورزشگاه «المپیک لیون» برگزار شد، نماینده روسیه با نمایش امیدوار کننده برابر لیون به تساوی ارزشمند یک بر یک رسید.

ابتدا «سردار آزمون» در دقیقه ۴۱ به زیبایی برای زنیت گلزنی کرد، اما در نیمه دوم «ممفیس دپای» مهاجم هلندی تیم لیون کار را از روی نقطه پنالتی به تساوی کشاند.

شکست لیورپول و تساوی بارسا در شب گلزنی سردار

با این اوصاف، آزمون به عنوان نخستین گلزن فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا، نام خود را ثبت کرد.

فرار اینتر از شکست

در دیگر دیدار همزمان و از گروه ششم، اینترمیلان ایتالیا به لطف گلزنی «نیکولو بارلا» در دقیقه ۹۳ در ورزشگاه خانگی خود «سن سیرو» از شکست برابر اسلاویا پراگ جمهوری چک گریخت.

شاگردان «آنتونیو کونته» درحالی با گلزنی در دقایق پایانی این دیدار به حداقل امتیاز آن بسنده کردند که گل تیم اسلاویاپراگ را «پیتراولیینکا» در دقیقه ۶۳ به ثمر رسانده بود.

توقف بارسلونا

تیم بارسلونا درنخستین دیدار خود در فصل جدید رقابت های لیگ قهرمانان اروپا برابر دورتموند به میدان رفت و با خوش شانسی مقابل این تیم مساوی کرد.

در این دیدار تماشایی که از گروه F و در ورزشگاه «وستفالن» برگزار شد زنبورها برای کسب برتری برابر آبی اناری های شهر بارسلون دست به هر کاری زدند اما این تلاش برای پیروزی دراین دیدار کافی نبود و آنان تنها به کسب تساوی بدون گل مقابل حریف قدرتمند خود بسنده کردند.

«لوسین فاور» سوئیسی تیمش را با ترکیب بورکی، اشرف حکیمی، آکانجی، هوملس، گریرو، ویتسل، دلانی، سانچو، رویس، تورگان هازارد و پاکوآلکاسر برای رویارویی با بارسلونا به میدان فرستاد درسوی دیگر نیز «ارنستو والورده» ترشتگن، سمدو، پیکه، لانگله، آلبا، دی یونگ، بوسکتس، آرتور، گریژمان،آنسو فاتی و لوئیس سوارز را درترکیب اصلی آبی اناری ها قرار داد.

نیمه نخست با برتری بارسلونا در مالکیت توپ و میدان درحالی به پایان رسیدکه هر ۲ تیم فرصت هایی برای گلزنی دراختیار داشتند اما هیچ کدام از این موقعیت ها تبدیل به گل نشد و این نیمه با ناکامی بازیکنان در امر گلزنی به پایان رسید.

دردقیقه ۵۵ و درحالیکه برتری دقایق ابتدایی نیمه دوم دورتموند برابر رقیب قدرتمندش درجریان بود «سمدو» درمحوطه جریمه تیمش بارسلونا «سانچو» مهاجم حریف را سونگون و داور بلافاصله به سود زنبورها پنالتی گرفت.

«رویس» و «ترشتگن» ۲ آلمانی دراین صحنه چشم درچشم قرارگرفتند اما درپایان سنگربان آبی اناری ها بود که با مهار ضربه هافبک خلاق زنبورها او و تیمش را ناکام گذاشت.

دردقیقه ۵۸ «لیونل مسی» که به دلیل مصدومیت مدت ها از میادین دور بود سرانجام در لیگ قهرمانان اروپا موفق به همراهی تیمش شد او دراین دقیقه جانشین فاتی مهاجم ۱۶ ساله و بسیار جوان اهل گینه بیسائو که این روزها درخشش خوبی در ترکیب این تیم دارد شد.

حتی آمدن فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا هم کمکی به برتری این تیم دراین دیدار نکرد و بازیکنان دورتموند با اشتهای فراوان درپی به ثمر رساندن گل بودند.

دردقیقه ۷۵ «جولین برنت» به جای « تورگان هازارد» به میدان آمد او یک دقیقه بعد با شوتی سنگین که از پشت محوطه جریمه روانه دروازه ترشتگن کرد توپ را به دیرک دروازه سنگربان آبی اناری ها کوبید و با بدشانسی موفق به گلزنی نشد.

دردقیقه ۷۷ ترشتگن یک بار دیگر رویس را درمصاف تک به تک ناکام گذاشت و مانع از گلزنی او شد دراین صحنه مهاجم زنبورها درچند قدمی دروازه از پس دروازه بان آبی اناری ها بر نیامد و ضربه او به تبدیل به گل نشد.

درادامه این دیدار زنبورهای باز هم موقعیت هایی برای گلزنی بدست آوردند اما هیچ کدام ازاین فرصت ها به گل تبدیل نشد و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

لیورپول باخت

لیورپول در این شب مهمان ناپولی بود که با دو گل مغلوب شد. دریس مرتنس در دقیقه ۸۲ از روی نقطه پنالتی دروازه مدافع عنوان قهرمانی را باز کرد. در وقت های اضافه فرناندو یورنته گل دیگری به ثمر رساند تا سه امتیاز بازی به تیم ایتالیایی برسد.

در دیگر بازی مهم چلسی در استمفورد بریج با والنسیا بازی کرد و یک بر صفر مغلوب شد. رودریگو با گلزنی در دقیقه ۷۴ پیروزی را برای خفاش ها به ارمغان آورد. بارکلی در دقیقه ۸۸ می تواست بازی را به تساوی برساند اما ضربه پنالتی اش را از دست داد.

درسایر دیدارهای همزمان روز اول از هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا این نتایج به دست آمد:

گروه G

بنفیکا یک - لایپزیک ۲

گروه F

دورتموند صفر - بارسلونا صفر

گروه E

سالزبورگ ۶ - خنک ۲

ناپولی ۲ - لیورپول صفر

گروه H

چلسی صفر - والنسیا یک

آژاکس ۳ - لیل صفر

پیش از برگزاری این دیدارها، زنیت از گروه G و با گلزنی «سردار آزمون» لیون را درخانه با تساوی یک بریک متوقف کرد و اینتر میلان نیز درگروه F با گل دیرهنگام «نیکولا بارلا» از شکست برابر اسلاویا پراگ گریخت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرسپولیسی ام

      سردار جان عالی گل زدی هوادارن فوتبال را خوشحال کردی مرسی

    • بدون نام

      آخ از دست این بچه دوست داشتنی؟

      پاسخ ها

      • پرسپولیسی ام

        بله بدون نام❤

    • لنگی ام

      بارسا قهرمانه

      پاسخ ها

      • سعید

        آره پارسال قهرمان بود آه ببخشید بارسا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج