جاباما
۹۰۸۴۹۶
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

نمایندگان کنگره به ترامپ: تابع سعودی نیستیم

تعدادی از نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا درباره هرگونه اقدام نظامی علیه ایران به ترامپ هشدار دادند و تاکید کردند آمریکا درباره سیاست‌هایش از سعودی، خط نمی گیرد.

ایرنا: تعدادی از نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا درباره هرگونه اقدام نظامی علیه ایران به ترامپ هشدار دادند و تاکید کردند آمریکا درباره سیاست‌هایش از سعودی، خط نمی گیرد.

پس از ادعای بی پایه و اساس مقام‌های کاخ سفید درباره نقش ایران در حملات به مراکز نفتی عربستان، تعدادی از نمایندگان و سناتورهای آمریکایی بر مخالفت کنگره با هرگونه اقدام نظامی از سوی کاخ سفید تاکید کردند.

نمایندگان کنگره به ترامپ: تابع سعودی نیستیم

به گفته این نمایندگان، حتی اگر عربستان اعلام کند ایران به مراکز نفتی آن حمله کرده است، آمریکا نباید مداخله کند.

"تیم کین" نماینده دموکرات و عضو کمیته روابط خارجی مجلس با اعلام مخالفت با هرگونه اقدام نظامی، در توئیتر خود نوشت: ما نباید به خاطر حمایت از نفت عربستان وارد جنگ شویم.

"جاستین امش" نماینده جمهوریخواه میشیگان هم خطاب به ترامپ نوشت: بر اساس قانون، دستور حمله نظامی باید از سوی کنگره بیاید نه عربستان سعودی. ما از قدرت‌های خارجی دستور نمی گیریم.

امش به انتقاد از سیاست‌های حزب جمهوریخواه شهرت دارد و اخیرا اعلام کرده است که این حزب را ترک خواهد کرد.

"دیوید سیسلین" نماینده دموکرات ایالت رودآیلند هم در یادداشت توئیتری نوشت: اگر ترامپ به دنبال کاربرد زور است، به مجوز کنگره نیاز دارد نه دستور خاندان سلطنتی سعودی.

همزمان "برایان شتز" نماینده دموکرات هاوایی با هرگونه مداخله نظامی آمریکا اعلام مخالفت کرد و گفت هیچ تهدید فوری علیه آمریکا وجود ندارد که بهانه ای برای اقدام نظامی باشد.

سناتور "برنی سندرز" هم روز یکشنبه اعلام کرد که آمریکا نباید تابع "سعودی‌های خونخوار" باشد.

جنبش انصار الله یمن، روز شنبه در واکنش به تداوم حملات جنگنده های سعودی به یمن و محاصره چندین ساله این کشور در عملیاتی تحت عنوان "توان بازدارندگی دوم" تاسیسات نفتی و پالایشگاه های بقیق و خریص واقع در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی خود قرار داد.

میدان نفتی بقیق در شرق عربستان سعودی واقع شده که توان تولید روزانه هفت میلیون بشکه نفت را دارد و متعلق به شرکت نفتی سعودی آرامکو عربستان است.۷۰ درصد تولیدات این شرکت نفتی در پالایشگاه‌های بقیق تولید می شود. با این حمله ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت عربستاه به طور موقت مختل شده است.

با وجود بیانیه انصار الله یمن، وزارت امور خارجه عربستان شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به حملات اخیر یمن به تاسیسات نفتی این کشور ادعا کرد: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که در این حملات از سلاح ایرانی استفاده شده است و تحقیقات در باره منشاء این حملات ادامه دارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته است مایک پمپئو وزیر خارجه او و دیگر مقاماتش به زودی برای مشورت به عربستان سعودی می روند.

دونالد ترامپ روز دوشنبه تصریح کرد ما نمی خواهیم وارد جنگ با ایران شویم اما برای هرگونه درگیری آماده هستیم به گونه ای که در تاریخ هیچ کشوری نبوده است، با این همه، مطمئنا دوست داریم از این کار اجتناب کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگر عربستان هم پیمان آمریکا درمنطقه نیست؟پس چرا ترسیدید وعقب کشیدید؟

      پاسخ ها

      • دونالد ترامپ

        مشکل اينه که يه راه حديد ياد گرفتن جمهوري خواه عربستان رو ميدوشه دموکرات ايران رو

    • دونالد ترامپ

      دموکرات هاي حامي اختلاس گران

    • بدون نام

      مرگ بر آل سعود

    • خسته

      همه چیز مملکتشون رسانه ایی میشه..برای ما...صلوات!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج