۹۰۸۵۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

نصرتی: قرار نیست استقلال را از بحران خارج کنیم!

مرحله چهارم رقابت‌های جام‌حذفی قرعه‌کشی شد که طی آن تیم کرجی با سرمربی پرسپولیسی‌اش حریف استقلال در این مرحله شد.

فرهیختگان: مرحله چهارم رقابت‌های جام‌حذفی قرعه‌کشی شد که طی آن تیم کرجی با سرمربی پرسپولیسی‌اش حریف استقلال در این مرحله شد. روی کاغذ آبی‌ها قرعه خوبی دارند، اما سرمربی جوان و موفق گل‌ریحان چنین عقیده‌ای ندارد. گفت‌وگو با محمد نصرتی را در ادامه می‌خوانید.

از قرعه‌کشی جام‌حذفی و دیدار با استقلال آغاز کنیم.

همین که با یک تیم لیگ برتری بازی می‌کنیم برایمان خوب است. این موضوع هم برای اعتمادبه‌نفس تیم و هم برای اینکه بازیکنان‌مان بتوانند خود را با بازیکنانی که صاحب تجربه بیشتری هستند و از سطح ملی برخوردار، مقایسه کرده و با آنها تنه‌به‌تنه بشوند، بسیار خوب است و این دیدار باعث می‌شود هم سطح بازیکنان ما بالاتر برود و هم اینکه آنها می‌توانند شرایط خود را به‌خوبی درک کنند و نسبت به توانایی‌هایشان بیشتر آگاه شوند.

البته یک بازی دوستانه چندی پیش بین دو تیم برگزار شد و چه‌بسا این موضوع به شناخت هرچه بیشتر شما نسبت به استقلال کمک کند.

درست است. بازی خوبی را برگزار کردیم و هر دو تیم در شرایط مناسبی در این دیدار به میدان رفتند. استقلالی‌ها درحالی ما را بردند که ۲ پنالتی را تبدیل به گل کردند و از سوی دیگر یک پنالتی ما به تیرک برخورد کرد. در مجموع بازی خوبی بود، هرچند داور در آن دیدار بسیار ضعیف عمل کرده و اصلا در حد و اندازه‌های بازی نبود. در هر صورت این دیدار دوستانه بود، اما در بازی رسمی قطعا شرایط متفاوت است و هر دو تیم با تمام قوا به میدان می‌آیند و شرایط دو مسابقه زمین تا آسمان فرق خواهد کرد.

به‌عنوان میزبان این دیدار، مسابقه را در کدام ورزشگاه برگزار می‌کنید؟

بازی در ورزشگاه انقلاب کرج انجام خواهد شد.

به‌عنوان بازیکنی که سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را دارد، بازی با استقلال برای شما هنوز هم حساسیت خاص خود را دارد؟

خیر، آن‌طور برایم حساس نیست. استقلال هم مثل سایر تیم‌ها برایم قابل احترام است، اما قطعا در این دیدار با تمام قوا به میدان می‌رویم. با این حال، این نکته را هم در نظر بگیرید که تمام هدفگذاری باشگاه ما این است که در لیگ یک موفق عمل کنیم. درست است که حضور در جام‌حذفی هم برایمان اهمیت دارد، اما این دیدارها به اندازه حضور در لیگ دسته اول و کسب نتیجه لازم در این رقابت‌ها، برایمان مهم نیست.

البته اگر استقلال در دربی هم نتیجه نگیرد، چه‌بسا اولین برد این تیم با کادر جدیدش مقابل تیم شما اتفاق بیفتد و این تیم مقابل گل‌ریحان از بحران خارج شود.

چه کسی گفته این اتفاق می‌افتد؟

یعنی شما هم با نگاه موفقیت پا به این دیدار می‌گذارید؟

در هر صورت ما هم تلاش خود را می‌کنیم و بیشتر به دنبال آن هستیم تا روزبه‌روز پیشرفت کنیم و این پیشرفت هم زمانی معنا پیدا می‌کند که با برد همراه باشد.

شاید هم با برد استقلال مثل خونه‌به‌خونه یا داماش که از لیگ‌های پایین‌‌تر تا فینال جام‌حذفی هم آمدند، بتوانید تا مراحل بالاتر این مسابقات صعود کنید.

ما بازی به بازی پیش می‌رویم. هدف اصلی ما صعود به لیگ برتر است و به جام‌حذفی با نگاه بازی‌های تدارکاتی خوب و سپس میدان دادن به بازیکنانی که کمتر ما را همراهی کرده‌اند ولی مستعد و آینده‌دار هستند، نگاه می‌کنیم.

در روز بازی با استقلال حسابی با استراماچونی گرم گرفته بودید. در چه خصوصی با هم صحبت می‌کردید؟

چیز خاصی نبود. درباره شرایط زندگی در ایران، وضعیت فوتبال در کشور و شرایط ما در لیگ یک صحبت کردیم. در ادامه یک مقدار خاطره‌بازی کردیم و چون می‌دانستم این مربی کارش را از رم آغاز کرده، کمی درباره بازی دوستانه تیم ملی ایران و رم صحبت کردیم. دیداری که سال ۸۳ برگزار شد و خاطراتم از این دیدار را با سرمربی استقلال مرور کردم.

3 هفته از لیگ برتر سپری شده است. شاید ارزیابی درخصوص قهرمان احتمالی از الان کمی زود باشد ولی از شما می‌خواهم نظرتان را درباره لیگ برتر و مسابقات برگزارشده و احیانا مدعیان قهرمانی بگویید.

قطعا برای معرفی قهرمان بسیار زود است و شاید در این‌باره بتوان بعد از هفته‌های هفتم و هشتم بهتر نظر داد و شرایط را ارزیابی کرد. با این حال، تیم‌هایی مثل شهرخودرو هستند که هم خوب عمل می‌کنند و هم نتیجه می‌گیرند و قطعا این تیم می‌تواند از مدعیان باشد. از سوی دیگر تیمی مثل استقلال هنوز جا نیفتاده، چون تغییر و تحول زیادی در این تیم رخ داده و از آن‌سو نیز شرایط تراکتورسازی، پرسپولیس و سپاهان هم خوب است.

پرسپولیس می‌تواند چهارمین قهرمانی پیاپی را این‌بار با کالدرون کسب کند؟

این تیم خیلی منطقی بازی می‌کند. پرسپولیس ضمن حفظ شاکله تیمی، نقاط ضعفش را هم با جذب بازیکنانی که نیاز داشت، برطرف کرد. در کادرفنی مهره‌ای مانند کریم باقری را که مثل ستون می‌ماند، حفظ کرده و کالدرون هم با شناخت خوبی که نسبت به فوتبال آسیا داشت، به این تیم به‌عنوان سرمربی اضافه شده، اما برعکس استقلال به خاطر تغییر و تحولاتش از مدیر و کادرفنی گرفته تا کادر بازیکنانش، این موضوع باعث شده این تیم شرایط خوبی نداشته باشد و زمان ببرد تا این تیم بخواهد امسال در لیگ برتر جا بیفتد.

استقلال با استراماچونی پیشرفت کرده و امیدی به این تیم هست؟

واقعا استقلال پیشرفت کرده و به نظرم فوتبال شناورتری را ارائه می‌کند، اما معتقدم این تیم بازیکنی را که بخواهد تغییر تاکتیک بدهد، در تیمش ندارد و آن‌هم به این دلیل است که یک‌سری بازیکنان را خود این مربی جذب نکرده است.

میلیچ و دیباته هم تا اینجای کار به آن صورت چیزی در چنته نداشته‌اند.

اتفاقا میلیچ بازیکن خوب و باکیفیتی است و کمی زمان می‌خواهد تا جا بیفتد. دیاباته هم با اینکه جلوی ما بازی نکرد، اما می‌تواند در آینده به کار استقلال بیاید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به عنوان یه استقلالی میگم مرحبا به این شعور و متانتت

    • مسلمان

      دوستان تحریریه . چرا اخبار این آدم رو چاپ میکنید . امثال این یارو آبرویی که نداشتن و حتی آبروی ورزش رو هم بردن . چه وقت قراره این فرهنگ توی جامعه جا بیوفته که امثال این بی اخلاقها رو طرد کنیم ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج