جاباما
۹۰۸۶۰۷
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

هزینه پُر کردن یک جامدادی؛ ۱۷ تا ۲۱۸هزار تومان!

رئیس انجمن تولیدکنندگان نوشت‌افزار کشور حدود یک ماه پیش از دو برابر شدن قیمت لوازم‌التحریر خبر داد؛‌ حالا کمتر از یک هفته تا بازگشایی مدارس، مشاهدات میدانی از بازار لوازم‌التحریر نشان می‌دهد که برای خرید و پر کردن یک جامدادی (شامل مداد مشکی و قرمز، اتود، پاک‌کن، تراش، خودکار آبی و قرمز و خط‌کش) باید حداقل حدود ۱۷هزار تومان و حداکثر ۲۱۸ هزار تومان هزینه کنید.

خبرگزاری ایسنا: رئیس انجمن تولیدکنندگان نوشت‌افزار کشور حدود یک ماه پیش از دو برابر شدن قیمت لوازم‌التحریر خبر داد؛‌ حالا کمتر از یک هفته تا بازگشایی مدارس، مشاهدات میدانی از بازار لوازم‌التحریر نشان می‌دهد که برای خرید و پر کردن یک جامدادی (شامل مداد مشکی و قرمز، اتود، پاک‌کن، تراش، خودکار آبی و قرمز و خط‌کش) باید حداقل حدود ۱۷هزار تومان و حداکثر ۲۱۸ هزار تومان هزینه کنید.

بررسی‌های صورت گرفته از بازار لوازم‌التحریر نشان می‌دهد که برای خرید یک بسته دوازده‌تایی مداد مشکی یا قرمز می‌توانید بین هشت تا ۲۳ هزار تومان هزینه کنید. البته برندهای معروف‌تر و گران‌قیمت‌تر نیز هستند که هر مداد آن‌ها حدود ۳۰۰۰ تومان قیمت دارد.

همچنین مدادهای طرح‌دار که بیشتر برای کودکان تولید می‌شود نیز به قیمت حدود ۳۰۰۰ تومان به فروش می رسد و خودکارهای معمولی را نیز می‌توانید با قیمت ۹۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان تهیه کنید.

برای خرید اتود نیز که امروزه جای مداد را برای بیشتر دانش‌آموزان گرفته، باید حداقل ۵۰۰۰ و حداکثر ۶۵ هزار تومان هزینه کنید.

هر بسته مداد رنگی ۱۲‌ تایی نیز بین ۱۹ تا ۳۵ هزار تومان قیمت دارد. البته بسته‌های مدادرنگی‌ شش تایی نیز در بازار به چشم می‌خورد که حدود ۳۰۰۰ تومان قیمت دارد. به گفته فروشندگان بیشترین قیمت بسته‌های شش‌تایی مدادرنگی حدود ۱۵ هزار تومان است.

در بخش فروش دفتر، تنوع قیمتی بالایی وجود دارد. بعضی از مغازه‌ها دفاتر دولتی با نرخ مصوب شامل دفترچه ۴۰ برگ ۱۷۰۰ تومانی، ۶۰ برگ ۲۵۰۰ تومانی، ۸۰ برگ ۳۴۰۰ تومانی و ۱۰۰ برگ ۴۲۰۰ تومانی عرضه می‌کنند.

در سایر فروشگاه‌ها نیز دفاتر ۵۰ برگ حدود ۴۰۰۰ تا ۱۱ هزار تومان، دفاتر ۸۰ برگ ۷۰۰۰ تا ۱۵ هزار تومان و دفاتر ۱۰۰ برگ ۸۰۰۰ تا ۲۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

پایین‌ترین قیمت دفتر نقاشی نیز حدود ۶۰۰۰ تومان است و گران‌ترین دفترهای نقاشی هم دفترهای ۱۰۰ برگ آچهار هستند که با قیمت ۱۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

اما عجیب‌ترین محدوده قیمت مربوط به پاک‌کن و تراش است، به طوری‌که قیمت هر دو این محصولات از ۱۰۰۰ تومان شروع می‌شود و قیمت پاک‌کن به ۲۵ هزار تومان و قیمت تراش به ۳۰ هزار تومان نیز می‌رسد. فروشندگان می‌گویند که گران‌ترین پاک‌کن‌ها برندهای آلمانی هستند و تراش‌های ایستاده نیز قیمت بالا را در این بخش دارند. غلط‌گیر نیز به قیمت حدود ۵۰۰۰ تا ۲۵ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

خط‌کش‌های تکی به قیمت حدود ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان عرضه‌ می‌شود، اما قیمت بسته‌های خط‌کش شامل نقاله و گونیا به ۵۰۰۰ تا ۱۷ هزار تومان می‌رسد. قیمت پرگار نیز ۶۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان است.

انواع جامدادی نیز در ساده‌ترین حالت ۵۰۰۰ تومان قیمت دارد، اما قیمت طرح‌های خاص این کالا به ۶۵ هزار تومان هم می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا الکی جو میدین ..من واسه پسرم دفتر تعاونی گرفتم 3300 تومن..مداد 3000 تومن و.....برترینها خوشت میاد جوسازی کنی؟ دروغ چرا ؟؟

      پاسخ ها

      • az

        من دو تا خودکار و پاک کن و اتود گرفتم پنجاه تومن شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج