۹۰۸۶۶۳
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

مسابقه‌ی پدر و پسر برای آتش‌زدن پارک چیتگر!

شهردار منطقه ۲۲ چالش های پارک جنگلی چیتگر را تشریح کرد و اقدامات شهرداری برای برطرف کردن این مشکلات قدیمی را توضیح داد.

خبرگزاری مهر: شهردار منطقه ۲۲ چالش های پارک جنگلی چیتگر را تشریح کرد و اقدامات شهرداری برای برطرف کردن این مشکلات قدیمی را توضیح داد.

علی نوذرپور در حاشیه بازدید دو عضو شورای شهر تهران از پارک جنگلی چیتگر در پاسخ به برخی از انتقاداتی که در خصوص نگهداری این پارک جنگلی مطرح شد، گفت: حساسیت هایی که از سوی شورای شهردر خصوص پارک جنگلی چیتگر مطرح است مشابه دغدغه های شهرداری منطقه است که امیدواریم این پیگیری ها هرچه زودتر به نتیجه برسد و شاهد بهبود وضعیت باشیم.

وی تأکید کرد: طی ۶ ماه گذشته این چالش ها از سوی شهرداری منطقه احصاء شده و در حال برطرف کردن است.

نوذرپور با بیان اینکه فضای سبز شهرهای کشور به دلیل سه حوزه، آب، زمین و اعتبارات دچار مشکل هستند، گفت: در آسیب شناسی ای که در سال ۹۴ از فضای سبز کشور انجام شد و منجر به تهیه سند فضای سبز شد، تکالیفی بر عهده برخی از سازمان ها گذاشته شد از جمله تکالیفی که وزارت نیرو در خصوص در اختیار قرار دادن فاضلاب رایگان به شهرداری ها تا محل تصفیه خانه ها دارند اما ما هنوز نتوانستیم سازمان آب و فاضلاب را برای اجرای مصوبه دولت در این خصوص قانع کنیم. هرچند به زودی تصفیه خانه ای در این محل تکمیل خواهد شد که می تواند مشکل آب فضای سبز را حل کند.

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به اینکه وزارت نیرو باید به صورت رایگان تا سرانه ۵۰۰ مترمربع فضای سبز را به صورت رایگان هزینه های آبیاری را محاسبه کند، تصریح کرد: با این وجود در مقطعی، آب این پارک، قطع شده است.

وی افزود: سرانه فضای سبز منطقه ۲۲، ۱۷۰ متر است در حالی که در برخی از مناطق، این رقم ۱۵ متر مربع است و نباید منابع اعتباری این منطقه با مناطقی که سرانه فضای سبز بسیار پائینی دارند، یکی باشد.

نوذرپور از تفاهم وزارت نیرو، شهرداری و جهاد کشاورزی در خصوص حل مشکلات فضای سبز و پارک جنگلی چیتگر خبر داد و گفت: در صورت امضای این تفاهم نامه، بسیاری از مشکلات مرتفع می شود.

شهردار منطقه ۲۲ گفت: حدود اختیارات و مسئولیت های شهرداری در پارک جنگلی چیتگر مشخص نیست. حتی ما از اداره کل منابع طبیعی درخواست کردیم فردی را به صورت ثابت در این منطقه مستقر کند و حتی دفتر کار او را نیز آماده کردیم. اما آنها اعلام کردند پس از به ثمر رسیدن تفاهم نامه در این رابطه تصمیم گیری می کنند.

نوذرپور از تدوین طرح جامعی برای پارک جنگلی چیتگر خبر داد و اظهار داشت: تلاش می کنیم با اداره کل منابع طبیعی در این خصوص به تفاهم برسیم. در واگذاری های زمین از سوی دولت به نهادها، موضوع بهره مالکانه مطرح است اما ما سودی و درآمدی از حفاظت و نگهداری این پارک نمی بریم که بخواهیم بهره مالکانه ای پرداخت کنیم.

وی از پرونده های قضایی که از سوی اداره کل منابع طبیعی علیه شهرداری تشکیل شده، خاطرنشان کرد: یکی از پرونده های قضایی مربوط به سه ماه پیش است که حکم جلب من را نیز گرفته بودند. موضوع پرونده قتل ۱۳ اصله درخت بود که پس از نشان دادن نامه اداره کل منابع طبیعی که مجوز قطع این ۱۳ درخت را به دلیل بیماری داده بود، پرونده بسته شد. ما در شهرداری اجازه قطع یک درخت بیمار را هم بدون هماهنگی منابع طبیعی نداریم. در ۵ نوبت درخواست کردیم نماینده ای از سوی شهرداری در این محل مستقر شود اما پذیرفته نشد.

شهردار منطقه ۲۲ دلیل آتش سوزی های اخیر را بارندگی های اخیر دانست که باعث رشد علف های منطقه شده که با یک غفلت آتش سوزی رخ می دهد.

وی گفت: برخی آتش سوزی ها نیز به دلیل بی احتیاطی های مراجعه کنندگان است. البته موردی داشتیم که یک پدر و پسر تعمدی اقدام به آتش زدن منطقه ای در این محدوده کردند تا مشخص شود کدام یک محدوده آتش سوزی شان بیشتر است که این دو نفر دستگیر شدند. در خصوص آتش سوزی های تعمدی، ۱۰ مورد دستگیری داشتیم.

شهردار منطقه ۲۲ آخرین آتش سوزی گسترده را در روز انتخابات شورایاری ها اعلام کرد که به دلیل سرعت بالای خودروی آتش نشانی، خودرو چپ می کند.

وی ادامه داد: دیده بان هایی برای پیشگیری و اطلاع سریع از حریق تشکیل داده ایم.

نوذرپور موضوع استفاده ۴۰ درصدی از چاه های این محدوده را توسط باشگاه سوارکاری و پارک آبی رد کرد و تصریح کرد: در این خصوص شکایتی انجام شده بود که در حال حاضر این سوارکاری یک لوله دو اینچی دارد که در طول روز سه تا چهار ساعت امکان استفاده از آب برایش فراهم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان اون عقده ای میاد میگه از همه شهرها ریختن تهران کار تهرانیا نبود قول شرف یکی عین خودش و پدرش بودن این پدر و پسر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج