جاباما
۹۰۸۶۷۷
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

دانشگاه آزاد به دنبال مدرک فروشی نیست

رئیس دانشگاه آزاد گفت: تعداد دانشجویان از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر کاهش یافته است.

خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه آزاد گفت: تعداد دانشجویان از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر کاهش یافته است.

محمد مهدی طهرانچی امروز در سومین نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد افزود: دانشگاه در شرایط ویژه ای قرار دارد و تعداد دانشجویان از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر کاهش یافته است و بخشی از این کاهش جمعیت طبیعی و بخشی دیگر حاصل نوع نگاه غلط دوستانی است که در آموزش عالی به آموزش عالی داشتند.

رییس دانشگاه آزاد افزود: علت این کاهش، شعارهای غلطی بود که برخی دوستان دادند و این شعار این بود که آموزش عالی فقط و فقط مسئول ارتقای فرهنگ جامعه است و کاری به آینده شغلی افراد نباید داشته باشد.

طهرانچی اضافه کرد: برخی دوستان از غرب الگو گرفته بودند که الگوی غلطی بود چرا که دانشگاه فراگیر در غرب کارگزار اصلی تحول فرهنگی در جامعه برای ساخت و تحول یکپارچگی اجتماعی و جدا کردن بچه ها از خانواده و دین و سوق دادن به سمت نظام شغلی بود ولی قرار نیست در ایران دانشگاه های گسترده مثل دانشگاه آزاد این کارکرد را داشته باشند. قرار نیست دانشگاه آزاد بچه ها را از خانواده و دین و از یکپارچگی جامعه جدا کند.

طهرانچی خطاب به معاونان و فرهنگی دانشجو گفت:شما در دو حوزه مسئولیت دارید؛ نخست اینکه شما وکلا و مدافع دانشجو در بحث خدمات دانشجویی هستید. اگر نقصی هست، قبل از هرکس معاون فرهنگی دانشجویی باید از آن دفاع کنند. قرار نیست توجیه کننده کاستی ها شوید و باید در هیات رئیسه دانشگاه به دنبال اجرا و ارائه خدمات دانشجویی عالی باشید و خود را با دانشگاه دولتی مقایسه نکنید به علاوه اینکه کرامت دانشجو باید به جد حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه در بودجه امسال فضا قدری دقیق تر شده است، بیان کرد: معاونان فرهنگی و دانشجویی باید هماهنگ کننده فعالیت های دانشجویی و فرهنگی باشند و نباید جای تشکل ها و بسیج نباید کار کنند.

رئیس دانشگاه آزاد نقش آفرینی موثر در محیط فرهنگی را از دیگر مسئولیت های معاونان فرهنگی دانشجویی خواند و افزود: دانشگاه به دنبال مدرک فروشی نیست و رسالتی دارد که براساس آن جلو می رود. دانشجویان اگر بدانند امانت دار خوبی هستید، بیشتر به سمت این دانشگاه خواهند آمد.

طهرانچی همچنین با تاکید بر اینکه رسالت ما در تربیت پایان ندارد، گفت: قرار است در هفته‌اول مهر خانواده ها به دانشگاه بیایند و می خواهیم به خانواده ها بگوییم، چه انحرافاتی در برابر بچه ها وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه تربیت امری نیست که به تاخیر بیفتد، گفت: تربیت زمان دارد؛ بنابراین باید نسبت به وقت شناسی حساس بود.

طهرانچی ادامه داد: اگر جوانان پس از ورود به دانشگاه دلسرد شوند، مسوولان باید در این دنیا و آن دنیا بازخواست شوند.

وی با بیان اینکه رابطه دانشجویان و دانشگاه ها در حال تبدیل شدن به خریدار و فروشنده کالا و خدمات گران قیمت است، افزود: در دانشگاه ها باید آموزه های علمی و اخلاقی به عنوان کالا و خدمات به دانشجویان ارائه شود.

طهرانچی خاطرنشان کرد: امروز نقش آموزش اخلاقی تضعیف شده و جای خود را به این طرز تفکر داده که به دانشجویان و خانواده های آنها در ازای پولی که می پردازند هرچه می خواهند داده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرت نگو بابا مدرکت به درد فلافلی سر محل که ساندویچ رو بزاره توش هم نمی خوره
      شما عمر و پول مردم را حروم می کنید که یه کاغذ پاره بهشون بدید. به امید نابودی همه ی دلالان

    • بدون نام

      دانشگاه آزاد به دنبال مدرک فروشی نیست، چون این کار را قبلا شروع کرده و ملت در حال خرید مدرک هستند. متاسفانه این ویژگی به دانشگاه های علمی کاربردی، پیام نور، به اصطلاح غیر انتفاعی ها و با کمال تاسف پردیس های بین الملل دولتی هم سرایت کرده. همه در حال رقابت با هم هستند.

    • بدون نام

      اتفاقا صد در صد دنبال مدرک فروشی است .

    • بدون نام

      ولی بفکر جیب خالی کردن دانشجوها هس

    • محفوظ

      جناب دکتر طهرانچی ، از واحدهای شهرستانها خبر ندارید . واژه مدرک فروشی رو کاملا میتونید لمس کنید .به هر روشی و با هر شرایطی دانشجو جذب میشه و با هر طریقی ماندن دانشجو در دانشگاه حفظ میشه . از ارائه جزوات ۱۰ صفحه ایی تا دادن سوالات پایان ترم به دانشجویان . خیلی از رشته ها در شهرستانها دانشجو ندارن ، اساتیدی که واحدهای موظفیشون تکمیل نمیشه رو میفرستن برای تدریس در رشته های دیگر و اساتید هم مجبورن که به هر طریقی درس رو ارائه بدن . حال آنکه خیلی راحت میشه اون اساتید را در واحدهای خارج استان و در رشته های تخصصی خودشون به کار گرفت . به عنوان مثال عضو هیات علمی گروه کشاورزی رو میفرستن دینامیک رشته مکانیک درس بده ، نتیجه کاملا مشخصه . این مصداق کامل مدرک فروشی و ابتذال در آموزش عالی هست . خانواده ها با چه امیدی بچه هاشون رو میفرستن برای رشد وتعالی ، ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگری هست . متاسفانه امکان ملاقات با حضرتعالی و یا معاونین شما نیست و گرنه گوشه ایی از واقعیتهایی رو که در استانهای دیگر اتفاق می افته رو خدمتتون با اسناد و مدارک عرض میکردیم . طرح تعاون استانی فاجعه ایی در روند کیفیت آموزش در دانشگاه آزاد هست . کمی قوانین ماموریت و انتقال اعضای هیات علمی رو بازبینی بفرمایید تا خیلی از مشکلات مالی واحد های استانهای دیگه به غیر از تهران حل بشود . خیلی از رشته ها امکانات آزمایشگاهی رشته هایی رو که گرفتن ندارن ، حتی یک کارگاه ساده ، به چه نحوی دروس کارگاهی یا آزمایشگاهی نمره داده میشه ؟ این مدرک فروشی نیست ؟

    • بدون نام

      فراوان مدرک فروشی

    • بدون نام

      دانشگاه ازاد فقط دنبال خالی کردن مردم است

    • بدون نام

      دیگه به همه متقاضیان فروختید باقیمانده بخرند هم مثل اونها که دکترا وفوق لیسانس دارند باید برن مسافر کشی

    • بدون نام

      بله به دنبال تجارت میلیاردی از جیب مردم بدبخت هستیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج