جاباما
۹۰۸۷۲۷
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

رصد ویژه‌ی مرز‌های ایران و عراق در ایام اربعین

فرمانده مرزبانی ناجا بر اهتمام مرزبانان دو کشور ایران و عراق برای حفظ نظم، امنیت و تسهیل تردد زائران اربعین تأکید کرد.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده مرزبانی ناجا بر اهتمام مرزبانان دو کشور ایران و عراق برای حفظ نظم، امنیت و تسهیل تردد زائران اربعین تأکید کرد.

هشتمین اجلاس مشترک مرزی فرماندهان مرزبانی ایران و عراق با حضور سردار قاسم رضایی - فرمانده مرزبانی ناجا و سپهبد حامد عبدالله ابراهیم الحسینی - فرمانده مرزبانی کشور عراق در بغداد برگزار شد.

فرمانده مرزبانی ناجا در این اجلاس با بیان اینکه ایران و عراق نقطه تماس جغرافیایی مشترک دارند، گفت: سرود ملی دو کشور نشان از اتفاق نظر برای طی کردن مسیر عاشورا را دارد.

رضایی ادامه داد: از واقعه محرم و عاشورا باید درس بگیریم و کسانی را که باعث تفرقه دو کشور در گذشته شدند را با بصیرت عاشورایی کنار زد.

وی با اشاره به اینکه دو دولت ایران و عراق به دنبال آرامش، رفاه و بهبود زندگی برای دو ملت منطقه هستند، افزود: اجلاس امروز می‌تواند پیامی بسیار بزرگ برای دو ملت و بدخواهان دو کشور باشد و مرزبانی می‌تواند طلایه‌دار این پیام گسترده در منطقه باشد.

فرمانده مرزبانی ناجا با تأکید بر برخورد با قاچاقچیان و اجرای رزمایش‌ها و گشت‌های مشترک در مرز، اظهار کرد: کنترل مرزهای مشترک از اهمیت بالایی برخوردار است که برای جلوگیری از ورود قاچاقچیان، معاندان و اشرار مسلح به مرزها، رصد کردن نقاط صفر مرزی را باید دو طرفه افزایش دهیم.

رضایی حل مشکلات مرزی را منوط به مرزبانان دو کشور دانست و تصریح کرد: ارتباط کلانتران در مرز باید مستمر باشد تا اقدامات مشترک، تضمین کننده توافقات و امنیت پایدار مرزها شود.

وی بر آمادگی مرزبانان جمهوری اسلامی در تأمین امنیت مرزهای چهارگانه "خسروی، مهران، شلمچه و چذابه" در ایام اربعین تأکید کرد و گفت: با توجه به حذف ویزا، پیش‌بینی می‌شود امسال از کنگره عظیم اربعین استقبال ویژه‌ای شود که مرزبانان دو کشور باید علاوه بر حفظ نظم و امنیت، در تسهیل تردد زائران نیز کوشا باشند.

اعلام آمادگی مرزبانی عراق در تأمین امنیت مرز خسروی

سپهبد حامد عبدالله ابراهیم الحسینی - فرمانده مرزبانی کشور عراق نیز در این دیدار با اشاره به روابط حسنه ایران و عراق، اظهار داشت: تلاش داریم اقدامات مرزی را برای امنیت زائران در ایام اربعین افزایش دهیم و توافقات گذشته مرزی را بیش از پیش اجرایی کنیم.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس، فرمانده مرزبانی کشور عراق با اشاره به بازگشایی مرز خسروی، گفت: با توجه به توافقات انجام شده بین دو دولت ایران و عراق مبنی بر بازگشایی مرز خسروی، مرزبانی این آمادگی را دارد تا امنیت و تسهیل تردد زائران را در ایام اربعین به نحو احسن فراهم کند.

گفتنی است، فرماندهان مرزبانی استان‌های همجوار کشور ایران و عراق نیر در این اجلاس حضور داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امسال خطرناک است رفتن به کربلا وراپیمایی اربعین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج