۹۰۸۷۳۲
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

حضور لابی‌گرها در دولت ترامپ رکورد زد

دولت دونالد ترامپ اکنون به نسبت دولت‌های جورج بوش و باراک اوباما در طول خدمتشان، لابی‌گرهای سابق بیشتری را در پست‌هایی در سطح کابینه استخدام کرده است.

خبرگزاری ایسنا: دولت دونالد ترامپ اکنون به نسبت دولت‌های جورج بوش و باراک اوباما در طول خدمتشان، لابی‌گرهای سابق بیشتری را در پست‌هایی در سطح کابینه استخدام کرده است.

گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می‌دهد، دولت ترامپ در اعلام لابی‌گرهای سابق در پست‌های عالی‌رتبه گوی سبقت را از دولت‌های پیشین آمریکا ربوده است؛ در حالی که او حین کارزارهای انتخاباتی ۲۰۱۶ مرتبا وعده می‌داد این "باتلاق" فساد و منافع ویژه در واشنگتن را "خشک" کند.

بسیاری از مقام‌های کنونی کابینه دولت ترامپ سابقا به عنوان لابی‌گر کار می‌کردند و از جمله آن‌ها می‌توان به مارک اسپر، وزیر دفاع و دیوید برنهارد، وزیر امور داخلی اشاره کرد. بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، پاتریک پیزلا، وزیر کار موقت و همچنین گزینه جانشینی او، یوجین اسکالیا، هر دو از لابی‌گرهای سابق بوده‌اند.

طبق گزارش نیویورک تایمز، دن کوتس که سابقا مدیر اطلاعات ملی ترامپ بود هم قبلا لابی‌گر بوده و برای توقف اقدامات دولت فدرال در بستن حفره‌های مالیاتی که به نفع شرکتش بود، تلاش می‌کرد.

شمار لابی‌گرهای سابق در سطح کابینه که در گذشته یا اکنون در دولت ترامپ حضور داشته یا دارند، در حال حاضر به هفت تن می‌رسد. دولت باراک اوباما طی هشت سال کار تنها پنج مورد از این افراد داشت و دولت بوش هم در مدت مشابه با سه مورد از این افراد همکاری داشته است.

گروه دیده‌بان دولتی موسوم به "شهروندان برای مسوولیت و اخلاق در واشنگتن" در بیانیه‌ای از این نوع انتصاب‌های دولت ترامپ انتقاد کردند؛ به گفته آن‌ها، ترامپ الزام قانونی دو سال دوری افراد از کار لابی‌گری برای حضور در دولت فدرال و در پست‌هایی که آن افراد پیشتر در همان حوزه‌ها کار لابی‌گری می‌کردند، رعایت نکرده است.

ویرجینیا کانتر، رئیس شورای اخلاقیات گروه مذکور تاکید کرد: بدون رعایت این بازه زمانی، به نظر می‌رسد این مقام‌های کابینه به کارفرمایان سابق خودشان خدمت می‌کنند.

کاخ سفید هنوز به این گزارش‌ واکنشی نشان نداده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگرتودولت ومجلس مالابیگری نیست واقعاشرم نمیکنیداین خبرهاراپخش میکنیداول ازخودمان بگوییدبعدازدیگران

    • بدون نام

      جای استاد لابی ادوار مجلس ایران خالی!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج