۹۰۸۷۴۳
۱۴ نظر
۵۰۰۲
۱۴ نظر
۵۰۰۲
پ

همه‌ی آنچه درباره حذف یارانه‌ها باید بدانید

قرار است در روزهای آتی یارانه تعدادی از ثروتمندان حذف شود. برای کسب اطلاعات بیش‌تر و چگونگی روند حذف این دهک‌ها بهتر است ابتدا منتظر دریافت پیامک باشید.

خبرگزاری فارس: قرار است در روزهای آتی یارانه تعدادی از ثروتمندان حذف شود. برای کسب اطلاعات بیش‌تر و چگونگی روند حذف این دهک‌ها بهتر است ابتدا منتظر دریافت پیامک باشید.

ر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۱۳۹۸، دولت موظف به حذف یارانه سه دهک درآمدی شده است. به منظور تحقق و اجرای این قانون در شهریور امسال، کمتر از ۲۰۰ هزار خانواده، جزو خانوارهای پردرآمد شناسایی شده و یارانه نقدی به حسابشان واریز نخواهد شد.

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه‌های مربوطه خانوارهای ایرانی بر اساس تمامی اطلاعات ثبتی مانند مسافر‌ت‌های خارجی، خودروهایی که فرد دارد، نوع شغل، کارفرما بودن و تعداد پرسنل، معاملات انجام شده، دارایی‌های مختلف و کلیه اطلاعاتی که بر روی کد ملی فرد ثبت شده دهک‌بندی شده‌اند. یعنی از گروه‌های کم درآمد تا پردرآمد دسته بندی می‌شوند.

بر اساس مجموعه شاخص‌های مختلف، گروه‌های پردرآمد شناسایی شده‌اند و از بین این گروه‌ها در شهریورماه تنها به میزان همان عدد اعلام شده ، یارانه این افراد حذف شده است. اطلاع‌رسانی به سرپرستان خانوارهایی که یارانه شان حذف شده است به شرح ذیل انجام شده و می‌توانند درخواست رسیدگی مجدد به منظور برقراری یارانه‌شان را انجام دهند:

*حذف یارانه چگونه صورت می‌گیرد؟

ابتدا به این افراد پیامک زده می‌شود. هموطنان عزیز در دریافت پیامک به این نکته توجه داشته باشند. پیامک حتماً با سربرگ یارانه ارسال خواهد شد. اطلاع رسانی از طریق شماره نادرست است و بالای صفحه باید به انگلیسی کلمه یارانه Yarane نوشته شده باشد. افراد بعد از دریافت پیامک می‌توانند به پیشخوان خدمات الکترونیک دولت مراجعه کنند. تاریخ مراجعه هم در پیامک مشخص شده است.

در کشور حدود ۶ هزار دفتر پیشخوان وجود دارد و افراد می‌توانند به هر یک از این دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

در هنگام مراجعه اولاً با همان شماره همراهی که به افراد پیامک زده شده باید مراجعه کنند و همان موبایل و پیامک را باید به پیشخوان دولت ارائه دهند.

ثانیا در هنگام مراجعه،کارت ملی معتبر، شناسنامه، گذرنامه و گواهینامه که جزءکارت‌های شناسایی معتبر است باید همراه باشد.

ثالثاً در پیشخوان دولت یک فرم رضایتنامه به افراد داده می‌شود مبنی بر اینکه دولت اجازه دارد به کلیه اطلاعات مالی و بانکی آنها دسترسی پیدا کند. این رضایتنامه را به دقت مطالعه و به پیشخوان تحویل دهند.

از طرف پیشخوان یک کد رهگیری به موبایلی که به نام سرپرست خانوار است ارسال می‌شود. افراد باید کاملاً دقت کنند که تنها سرپرست خانوار یارانه بگیر باید به پیشخوان مراجعه کند و حتماً با شماره همراهی که به نام خود سرپرست ثبت شده حضور یابند. بنابراین اگر با موبایل فرد دیگری مراجعه کنند برای پیشخوان قابل قبول نیست.

بعد از دریافت کد پیگیری ، افراد باید به سامانه yaraneh.mcls.gov.ir مراجعه کنند که در آن سامانه کد رهگیری و کدملی را وارد کنند. درصورتی که نسبت به این مورد درخواست بررسی مجدد وجود داشته باشد، افراد می‌توانند درخواست خود را در حداقل ۲۰۰ کلمه در همان سامانه درج کنند و پس از بررسی، نتیجه ی آن به شماره تماسشان ارسال خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عراق جنگ زد۲ملیون تومان یارانه میده فقط نفت داروعربستان ۷ملیون ولی ایران۴۵تومان اینتوهین نیست چیه پس واون چنان رونق اقتصادی کنم که احتیاج به یارانه نداشته باشین البته اینکارهاروبرای۲۰ملیون افغانی کردبودجه ومنابع شغلامون داده به اینهاو۲۰۰سال بودجه مملکت و۱۰ملیون شغل اشغال کردن وباعث این شده بالا۴۰ملیون نفرزیرخط فقروبدون شغل ودرامدی لعنت به خاینین وطن فروش بی غیرت بی عرض وابسته..‌

    • بدون نام

      خدا شاهده همش چرته کی میاد درخواستای ما بدبخت بیچاره هارو نگاه کنه خدا لعنتتون کنه که دیگه وقاحت رو ب اوجش رسوندین.. مرسی اه

    • بدون نام

      می خوان علاوه برقطع یارانه پولی هم ازرفتن وفرم پرکردن گیرشان بیاد

    • ایرانی نژاد

      علی برکت الله . نوش جان اقازاده ها....
      علی برکت الله . بدبخت بشید بدبختها....
      به گزارش خبرگذاری اقای وزیر بخاطر قطع یارانه های اشتباهی مردم عذر خواهی میکند.
      وتا چند سال دیگر برای هموطنان عزیز دوباره برقرار خواهد شد ..

    • بدون نام

      یارانه ما هم قط شد ولی پیامک نیومد برامون گجا باید برم والل به خدا هیچی ندارم نه ملکی نه کاری نه حقوقی ه

    • بدون نام

      حالا که یارانه ثروتمندان را حذف کردید لااقل یارانه خانواده کمیته امداد و بهزیستی رو ابیشتر کنید.ممنون

    • حسن

      این قطع یارانه دقیق نیست چون به پسر من پیام آمده که یارانه را قطع میکند وقتی خرجی خانوادهاش با حقوق دومیلیونی بازنشسته گی من اداره میشود به همت دولت به اصتلاح تدبیر امید که فرزندانمان را ازبیکاری جلو زن وبچه شان خجالت میگشند لعنت بر شما که میخواهید این 45هزارتومان راقطع کنید خوب است که زیاد نمیدهید واله پدرمان را درمیآورید بروید یارانه دادن را از گشورهای دیگر یاد بگیری که همیشه این یارانه کدایی مننت میگذارید حتی
      حق ندارید افراد ثروت مند هم قطع کنید چون آنها هم در این گشور زندگی میکنند حق دارند این یارانه را از خود ملت میگیرین چقدر انرژی وغیره را گران کردین

    • بدون نام

      ازاول که تصویب شد میبایست به همه ملت یارانه بدن .چه فرقی داره .وقتی دولت تمام خدمات خود را 200تا 500درصد گران کرد دیگه فقیر وغنی نداره.....مگه همین پارسال نبود 60 نماینده مجلس یارانه میگرفتند.....باید اوناییکه غنی هستند خودشان داوطلبانه برند واعلام کنند...دولت واقعا داره سواستفاده میکنه...

    • بدون نام

      از روز اول گفتن حامل های انرژی کم کم گرانی میشه و یارانه همه ی ایرانیها کم کم بخ تناسب گرون شدن حاملهای انرژی بیشتر میشه. حاملهای انرژی دهها برابر گرونتر شد یارانه تکون نخورد الانم که میخوان فطعش کنن. میگم سوریه .حماس حزب الله لبنان ووووووو یارانه اونارو قطع نکنین یبار گناه دارن

    • حسين ال ناصر

      شماقبل ازيارانهابه مردم كپن میدادین کپن هم به تمام مردم ایران تعلق داشت کپن روبرداشتین یارانهارودادین الان هم کپن روبرگردونیدویارانهاراحذف کنید

    • بدون نام

      ماتحت پوشش نهادهای حمایتی هستیم ویارانه ما را قطع کردن

    • بدون نام

      بیشرفا چرایارانه مارو قطع کردین

    • بدون نام

      شما که میگوفتید یارانه ملیاردیهارا قطع میکنیم ایا کسی که مریض کار افتاده است 1600000 هزار تومان مستمری میگیرد وتو یه خانه60متری در حاشیه شهرایلام زندگی میکند ودر طول عمرش یک گاری هم نداشته جز دحکهای بلای درامدی است که یارانه اش را قطع کردید چرا به مردم دروغ میگوید

    • حسن۲

      من یه فرهنگی بازنشسته با ۴ فرزند بزرگ بیکار تحصیلکرده هستم که یارانه ام‌قطع شده. کجای این کار عدالت است؟آیا من جزءثروتمندان و متمولان هستم؟من نه اعتراض میکنم و نه دیگر راءی می دهم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج