۹۰۸۷۷۲
۲۸ نظر
۵۰۰۲
۲۸ نظر
۵۰۰۲
پ

وزیر آموزش و پرورش: نمی‌توانیم کنکور را برداریم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهداف مجلس دانش آموزی از جمله ترویج فرهنگ گفت‌وگو اظهار کرد: جای فرهنگ گفت وگو خالی است. گفت و گو ایمنی بخش و تفاهم آور بوده و با صمیمیت همراه است و پشتوانه امنیت ملی ماست. جامعه ای که آن را پذیرفته از بسیاری مخاطرات ایمن است.

ایسنا نوشت: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهداف مجلس دانش آموزی از جمله ترویج فرهنگ گفت‌وگو اظهار کرد: جای فرهنگ گفت وگو خالی است. گفت و گو ایمنی بخش و تفاهم آور بوده و با صمیمیت همراه است و پشتوانه امنیت ملی ماست. جامعه ای که آن را پذیرفته از بسیاری مخاطرات ایمن است.

محسن حاجی میرزایی در نشست نهمین دوره مجلس دانش آموزی که در ساختمان مجلس قدیم شورای اسلامی برگزار شد با بیان اینکه فعالیت‌های اجتماعی برای دانش آموزان فرصت بسیار مهم و بزرگی است تا بتوانند توانمندی‌ها و تربیت اجتماعی خود را افزایش دهند گفت: هرچقدر پیوندهای اجتماعی بین افراد بیشتر شود، ظرفیت‌های ذهنی و فکری قوی‌تر و عمیق تر خواهد شد.

وی افزود: زندگی جمعی در فرهنگ دینی ما بسیار توصیه شده و بسیاری مناسک وجه جمعی دارد و بر تقویت آن تاکید شده است. شکل گیری چنین اجتماعی در راستای فرهنگ دینی ما نیز ارزشمند است و کاری با ارزش تلقی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساحت‌های شش گانه تربیتی گفت: برخی از این ساحت‌ها چون ساحت زیستی، هنری و زیبایی شناختی وجه اجتماعی هم دارند اما به صورت انفرادی نیز قابل رشد هستند اما ساحت سیاسی و اجتماعی الزاما از طریق اجتماع حاصل خواهد شد.

حاجی میرزایی با اشاره به اهداف مجلس دانش آموزی از جمله ترویج فرهنگ گفت وگو اظهار کرد: جای فرهنگ گفت وگو خالی است.
گفت و گو ایمنی بخش و تفاهم آور بوده و با صمیمیت همراه است و پشتوانه امنیت ملی ماست. جامعه‌ای که آن را پذیرفته از بسیاری مخاطرات ایمن است.

وی ادامه داد: خانواده‌ای که گفت وگو در آن شکل می گیرد از آسیب‌های اجتماعی مصون است. اگر این فرهنگ در خانواده و در مدرسه تمرین کنیم زمینه‌های تقویت کشورو دستیابی به اهداف بلند میسرتر خواهد شد. هیچ مسئله‌ای به صورت پایدار حل نخواهد شد مگر اینکه درباره آن مسئله آثار و تبعات و راه حل ها یک تفاهم نسبی شکل گرفته باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مجلس دانش آموزی مجال مهمی برای تقویت و پرورش فرهنگ گفت‌وگو است و یک ارزش راهبردی بزرگ برای کشور به دنبال دارد گفت: واگرایی، تعارض در اهداف و روش‌ها فرصت‌های ما را زایل می‌کند. برای عمیق تر کردن پیوندها و همدلی می‌توان از گفت وگو به عنوان یک اهرم مهم استفاده کرد.

حاحی میرزایی ادامه داد: بپذیریم گفت‌وگو برای ما یک اصل مهم و کلیدی است و مسئولیت داریم سندتحول بنیادین را محقق کنیم. سندتحول بنیادین سندی ارزشمند است اما برای اجرای آن کار دشواری در پیش داریم. اجرای یک سند خوب چند برابر پیچیده‌تر از تدوین آن است. سندی اجرایی خواهد شد که تفاهم و درک مشترکی میان همه ذینفعان آن شکل گرفته باشد.

وی با بیان اینکه تا نتوانیم تقاضای موثری را در همه آحاد تعلیم و تربیت نسبت به تعلیم و تربیت چندساحتی بوجود بیاوریم، با نوشتن آیین نامه و ابلاغ دست یافتنی نخواهد بود مگر آنکه در همه سطوح و ارکان نظام تعلیم و تربیت آشنایی و درک از سند ایجاد شده باشد گفت: پیشنهاد می‌کنم در مجلس دانش آموزی بخش ویژه‌ای به فرهنگ سازی برای اجرای سندتحول اختصاص یابد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نقطه ثقل بیانیه گام دوم، جوانان هستند و دغدغه‌ای است که می‌تواند در مجلس دانش آموزی دنبال شود.

وی به برخورداری از رکن پایشی و نظام ارزیابی دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند توسط کسانی ارزیابی شود که مشتریان این نظام بوده و در معرض تدابیر و برنامه‌ها هستند. فرصت انتقال بازخوردهای ۱۴ میلیون دانش‌آموز از سوی نمایندگان مجلس دانش آموزی وجود دارد.

حاجی میرزایی با طرح این انتقاد که از پایه اول همه چیز بر اساس مصرف کننده نهایی یعنی کنکور تنظیم می‌شود و جهت گیری همه آزمون ها و ارزیابی‌ها به سمت آن است گفت: جهت گیری نظام آموزشی و خروجی نهایی به گونه‌ای است که معیار ارزشیابی‌اش کنکور سراسری است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امروز برخی دانشگاه‌ها توانسته اند در آخر خط، ملاک‌های دیگری برای ارزشیابی قرار دهند و از ظرفیت های استارتاپ ها و گروه‌های کارآفرینی بهره مند شوند. نمی‌توانیم کنکور را برداریم باید در کنار آن متقاضیانی دیگری بگذاریم که نسبت به آلام مردم احساس مسئولیت کرده و جهت گیری را به سمت خودش ببرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حریف مافیای کنکور نشده پول ندارن حقوق معلمین بدن فلسفه بافی میکنن وزیر قبلی را هم مافیا عوض کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینجاایران است وقدرت مافیابرتروتعیین کننده همه چیز. کنکور،طلا،سکه،خودرو،موادغذایی و... دست مافیاست وکسی قدرت مقابله بامافیارونداره مگرخداوندقادرمتعال

      • بدون نام

        تنها چیزی که همراه با عدالت توی این کشور هست کنکوره

    • بدون نام

      حریف مافیای کنکور نشده پول ندارن حقوق معلمین بدن فلسفه بافی میکنن وزیر قبلی را هم مافیا عوض کرد

    • سعید

      مافیای کنکور خیلی قدرت دارن

    • mojtaba khazaee

      مشخصه که نمیخواهید و نخواهید توانست و همینطور برنمیدارید
      چرا؟؟؟؟
      چون لابی پرقدرتی که پشت کنکور و امتحانات و همینطور کلاسهای خصوصی و نشریات و انتشارات های مختلف که وجود دارن هیچوقت نمیزارن شما دست به این اقدام بزنید
      کافیه یه شخص منصف با یه چرتکه بشینه حساب کنه که از قبل این کنکور چه عوایدی نصیب شرکتهای انتشاراتی و همینطور مهم و مهمتر از همه مؤسسات ی به عنوان مثال عرض میکنم همچون گاج و کلاغ سیاه و سفید و زرد و قهوه ای و ده ها مؤسسه دیگه که درآمدشون وابسته به کنکور هست میکنه
      خوب آیا این درآمد میلیاردی که نه چند صد میلیاردی و این پولها اجازه میدن که شما راه ورودشون رو سد کنید؟؟؟؟

    • بدون نام

      شما چکار مثبتی میتوانید انجام دهید

    • بدون نام

      حتماهمینطوره جناب اما اول دانش آموزها دانش آموز بودن رابه تمام وکمال یادبگیرن وقت برای تمرین مجلسی شدن بسیار دارن خشت اول همیشه مهمتره ضمن اینکه همیشه کل افراد ملاک باشد نه جزء.

    • بدون نام

      وکنکور بسیار خوبه اما بدون استرس وفشار بردانش آموز

    • بدون نام

      به نظر بنده اون دسته جزء ها که خواسته بالاتری دارن خودشون باید زحمت بکشن دنبال خواسته هاشون برن آخه اموزش پرورش یا مدرسه که غیرانتفاعی یاخونشون نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینجوری که اینا دهه هفتادیا رو پذیرفتن تو کنکور و ظرفیتهای دانشگاه و براشون اضافه کردن کنکور عملا وجود نداره یه امتحان فرمالیته است

    • بدون نام

      چون یه عده کاسبن

    • بدون نام

      جناب ماهمینکه بچه ها مومن ومذهبی ودرسخوان باشن دنیا زیر سیطرشون خواهد بود هیچ نیازی به پیشرفتهای انچنانی بخصوص کامپیوتری غرب یادشمن نداریم

      پاسخ ها

      • فرزاد اسماعیلی

        وات د فاز؟؟

    • بدون نام

      آقای وزیر علت عدم توانایی وزارتخانه شان در قبال کنکور را شفاف و گویا نگفتند و معضل این غول چهل ساله و راهکارش را نفرمودند.

    • بدون نام

      همین مانده که این گزینش علمی مهم رابردارنند!نوبت فرزندان کیاشده!که این پیشنهادات می دهنند؟!کنکور،یعنی گزینش شایسته هاعلمی!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربرمحترم ۱۸:۲۵کنکورگزینش علمی نیست تقدیم صندلیها ی رشته های خوب در دانشگاههای معتبر به کسانی است که سهمیه دارن ولی اکثراً استعداد ندارن وبه ناحق صندلیهای علمی را تصرف میکنن وخروجی اون میشه این همه دکتر ومهندس بیسواد وبچه های مستعد در قعر جدول قرار میگیرن بهتره کمی در این خصوص تحقیق کنی که بدانی بیراه نگفتم

    • بدون نام

      مانمیخواهیم کارخاص داشته باشیم ماباید انسان تاکیدمیکنم انسان خاص داشته باشیم.

    • بدون نام

      نمی‌توانید چون مافیای کاج و قلم‌چی اجازه نمی‌دهند

    • بدون نام

      حالا همین وزیر بهداشت طرف سنگ کلیه داره که ادمهای نخستین هم مداوا میکرد بعد هنوز درد میکشه ونمیدونه چکار کنه هنوز سنگ کلیه در هاله ای از ابهامه

    • بدون نام

      طر ف نمیدونه چی بخوره هزار تاطبیب خانگی سرش میان تا بعد به تجربه کشف کنه چه غذایی بهتره شاید تاثیر داشت خوب شدن که آرزومیشه

    • ANTILONG

      باند کلاس های کنکور و امتحانات که میلیاردی از این سفره میخورند اجازه نمیدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای وزیر سلام خاهش ازت دارم شما مثل وزیر قبلی نباش هیچ کاری برای اموزش پرورش نکرد لطف کن نزار حق معلم پایمال بشه به معلم باید رسید اقای وزیر حقوق معلم خیلی کم هست اقای وزیر یک معلم بالای ده سال کار تو ابن تورم بالا نباید حقوق زیر پنج میلیون بگیرد اقای وزیر چرا دولت حق یک معلم را نمیده

    • بی نام

      کنکور را کشور های دیگه چطور برداشتن الگو کن برو جلو داداش تازه اومدی فاز منفی میزنی یا خودت از مافیای کنکور هستی آقای رئیسی لطفا رسیدگی کند جایی که صندلی دانشگاه بیشتر از داوطلب است کنکور معنی نداره اگر همه میخوان دکتر شون برن بشن اگر قیف را برعکس کنی آموزش عالی درست باشه بیشتر اونها سال اول فرار میکنن.این را بهانه قرار دادن تا مافیای کنکور بماند و جالب آنکه میخواد کنکور برداشته شود در مافیا نیست داخل بشه کنکور را تبلیغ میکنه ولی بیماری اعصاب و روان بعدا رو دست خانواده و سیستم بهداشتی میزارن

    • بدون نام

      معلمان تا تمام معوقات خود را که در 30 سال گذشته انباشته شده و پرداخت نشود امسال اول مهر به کلاس درس نخواهند رفت.

    • بدون نام

      تا مافیا کنکور هست کنکور هم هست و این نظام اموزشی هیچگاه اصلاح نخواهد شد

    • @arashsangesabor

      از ده سال پیش که حرفش جدی شد هم معلوم بوددنمیتونن.اخه واسه دانش اموزا اگه آب نداره واسه مافیای کلاس کنکور و کتابهای جور واجور و موسسات اموزشی نون داره رسانه ملی هم که یادتون نره..

    • بدون نام

      آخه گردش مالی کلاس های کنکور وکتاب های آموزشی چند هزار میلیارد در ساله نباید بتونی برداری خوب به تو هم چیزی میرسه از اون همه پول

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج