۹۰۸۸۷۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

عملکرد آسانسوری تنیس روی میز ایران در آسیا

تنیس روی میز کشورمان در طی ۳۰ سال حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا بین رتبه‌های ۷ و ۸ بارها جابجا شده است.

خبرگزاری فارس، تیم ملی تنیس روی میز مردان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا که در اندونزی جریان داشت، با پیروزی خوبی که مقابل کره شمالی داشت توانست به جمع ۸ تیم برتر آسیا صعود کند و در نهایت با پیروزی برابر سنگاپور در جایگاه هفتم ایستاد.

نتایج سال‌های اخیر مسابقات قهرمانی آسیا نشان می‌دهد که تنیس روی میز بارها بین رتبه‌های ۷ و ۸ جابجا شده و به نوعی درجا زده است و انتظار می‌رفت با مدال سال قبل نوشاد در بازی‌های آسیایی و درخشش بازیکنان جوان بتوانیم رتبه‌ای بهتر را تصاحب کنیم، اما باز هم همان شد که قبلا بوده است.

عملکرد آسانسوری تنیس روی میز ایران در آسیا

تنیس روی میز آسیا در جهان حرف اول را می‌زند و کشورهای شرق آسیا عنواندارهای مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک هستند، اما سال گذشته نوشاد عالمیان نشان داد که می‌توان در میان غول‌های آسیایی هم مدال گرفت و سری در میان سرها درآورد.

تیم ملی تنیس روی میز ایران می‌تواند همانند بخش انفرادی صاحب مدال شود و چیزی نیست که دور از دسترس باشد، اما در یک سال گذشته اعزام‌ها با توجه به بالا رفتن قیمت ارز و عدم وجود اسپانسرها کمتر شده و تا زمانی که ملی‌پوشان در رقابت‌های مختلف شرکت نکنند، رنکینگ‌شان ارتقا نخواهد یافت.

با توجه به پتانسیل های عالی و تجارب بسیار زیاد و بین المللی برادران عالمیان و دیگر ورزشکاران در سال‌های اخیر نباید به حضور در بین هشت تیم آسیا بسنده کنیم و با برنامه ریزی بهتر و کار بیشتر مدال آور شویم.

از سوی دیگر کادرفنی دیگر نمی‌تواند یک تنه تمام کارها را پیش ببرد. جیمل لطف الله نسبی در تمامی اعازم‌ها به تنهایی تیم را هدایت می‌کند و بدنساز، ماساژور و کمک مربی جایگاهی در تیم ملی ندارد و باید تصمیمی در این خصوص گرفته شود.

افشین نوروزی، بازیکن کهنه کار تیم ملی بارها این موضوع را گوشزد کرده است، اما ظاهرا به مذاق کادرفنی و مسئولان فدراسیون خوش نیامده است. در هیچ کجای دنیا یک مربی نمی‌تواند به تنهایی تیم ملی را نمی‌چرخاند، آن هم تیمی که به دنبال مدال است.

* علیقارداشی: می‌توانیم به قدرت‌های آسیا نزدیک شویم

مهرداد علیقارداشی، رئیس فدراسیون تنیس روی میز در خصوص عملکرد تیم ملی تنیس روی میز می‌گوید: 6 تیم اول آسیا همگی در المپیک و جهان مدال آور هستند و رقابت با آنها سخت است. البته با کار و تجربه بیشتر می‌توانیم به آنها برسیم.

وی با اشاره به اینکه مقام هفتم قبلا هم به دست آمده بود، می‌گوید: به هرحال بهترین مقام ما همین است. زمانی که رقابت‌ها در شرق آسیا برگزار می‌شود، همه تیم‌های شرق آسیا با قدرت می‌آیند و در این دوره نیز همینطور بود. ما می‌توانستیم تایوان را شکست دهیم، اما آنها آماده تر و یک دست تر از ما بودند.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز عنوان کرد: شرایط فدراسیون هم نسبت به دو سال گذشته تغییر کرده و شرایط اقتصادی سخت‌تر شده است. باید بتوانیم در مسابقات مختلف شرکت کنیم تا رتبه بازیکنان بالاتر برود. همان طور که در بخش انفرادی مدال گرفتیم، در مورد بخش تیمی نیز می‌تواند این اتفاق بیفتد.

مقام‌های تیم ملی تنیس روی میز به شرح زیر است:

سال 1990
مقام هفتم با مربیگری محمدباقر پسران

سال ۱۹۹۲
مقام هشتم با مربیگری محمدباقر پسران

سال 1994
مقام هشتم با مربیگری امیر میرصادقی

از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۱
تیم ملی به جمع 8 تیم برتر نرسید

سال 2013
مقام هشتم با مربیگری ابراهیم علیدخت

سال ۲۰۱۵
مقام هفتم با مربیگری کاظم مستحقی

سال 2017
مقام نهم با مربیگری رضا میرالماسی و

سال ۲۰۱۹
مقام هفتم با مربیگری جمیل لطف الله نسبی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج