جاباما
۹۰۸۸۹۰
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

انتقاد تند بولتون از سیاست‌های ترامپ

مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید در جلسه‌ای خصوصی به انتقاد شدید از سیاست‌های رئیس‌جمهور این کشور پرداخت.

خبرگزاری فارس: نشریه پالیتیکو خبر داده که «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی اخراجی کاخ سفید در جریان یک ضیافت ناهار خصوصی، بدون نام آوردن از شخص «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، به‌شدت از سیاست‌های او انتقاد کرده است.

بر اساس آنچه دو فرد حاضر در این ضیافت ناهار به پالیتیکو گفته‌اند، بولتون از دعوت گروه طالبان به کمپ دیوید به شدت انتقاد کرده و آن را به‌منزله توهین به قربانیان یازده سپتامبر تلقی کرده است؛ چرا که طالبان به القاعده، گروهی که گفته می‌شود عامل حادثه یازده سپتامبر بوده، پناه داده بود.

انتقاد تند بولتون از سیاست‌های ترامپ

از سوی دیگر بولتون گفته است که مذاکره با ایران و کره شمالی محکوم به شکست است و این دو کشور تنها می‌خواهند از طریق مذاکره برای کمک به اقتصاد خود، تحریم‌ها را تسهیل کنند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین در این جلسه خصوصی ادعا کرده که عدم پاسخگویی رئیس‌جمهور آمریکا به سرنگونی پهپاد این کشور توسط نیروهای مسلح ایران، باعث شده تا رفتار ایران تهاجمی‌تر شود.

پیش‌بینی بولتون از وضعیت تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی نیز این بوده که اسرائیل دیر یا زود دولتی جدید را به خود خواهد دید، هرچند که او شخصا «بنیامین نتانیاهو» را ترجیح می‌دهد.

او همچنین ادعا کرده که بین 20 تا 25 هزار نیروی کوبایی در ونزوئلا حضور دارند و بلافاصله پس از اینکه این نیروها کوبا را ترک کرده و دست از حمایت از دولت «نیکلاس مادورو» بکشند، دولت مادورو سقوط خواهد کرد.

بولتون در خصوص احتمال نخست‌وزیر «جرمی کوربین» در بریتانیا هم هشدار داده و گفته که چنین احتمالی برای روابط ویژه آمریکا و بریتانیا خطرناک خواهد بود.

انتقادات بولتون که در رستورانی در منهتن ابراز شده‌اند، در شرایطی منتشر می‌شود که روز چهارشنبه، ترامپ جایگزین او را نیز معرفی کرد.

ترامپ در توئیتر نوشت: «مفتخرم رابرت اوبرایان را که در حال حاضر در وزارت خارجه آمریکا نماینده ویژه‌ای بسیار موفق در امور گروگان‌هاست به عنوان مشاور امنیت ملی جدیدمان معرفی کنم. من مدت‌های مدید با رابرت کار کرده‌ام. او کارش را فوق‌العاده انجام خواهد داد.»

گفته می‌شود ترامپ اوبرایان را به پیشنهاد «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه‌اش برگزیده است. بولتون و پامپئو در روزهای آخر حضور بولتون در کاخ سفید دچار اختلاف بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باور کن توی دنیا هیچ چیو به اندازه سیبیلای بولتون دوست ندارم.

    • بدون نام

      بهتره،هرچه زودترکلک جان بولتون راسیا بکند!برای همه جهان بهتره!

    • حمید

      همه انتقاداش اشتباهه غیر از اینکه دیر یا زود نتانیاهو میره خوب اینو همه میدونن.اگر زمان زدن پهبادتون به ایران شلیک میکردین تو دردسر بزرگی می افتادین .واقعا ایران از مذاکره میخواد مشکلاتشو حل کنه بشرط اینکه امریکا به ایران احترام بذاره نه اینکه طلبکارانه و از جایگاه ارباب و نوکر بیاد.تو ونزوئلا هم مردم بدلیل اینکه ترس دارن امریکا اختیار کشورشون رو ازشون بگیره از مادارو حمایت میکنن.بولتون واقعا هیچی حالیت نیست.هیچچچچچچچی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج