جاباما
۹۰۸۹۳۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

شرایط جدید ارسال پیامک‌های انبوه اضطراری

بنا بر مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، پیامک‌های انبوه اضطراری تنها در شرایط بحران یا شرایط اضطرار قابل ارسال هستند و اطلاع‌رسانی و محتوای پیامکی موارد مرتبط با اضطرار نیز با تایید مراجع‌ ذی‌صلاح تعیین‌شده توسط شورای عالی امنیت ملی انجام می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: بنا بر مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، پیامک‌های انبوه اضطراری تنها در شرایط بحران یا شرایط اضطرار قابل ارسال هستند و اطلاع‌رسانی و محتوای پیامکی موارد مرتبط با اضطرار نیز با تایید مراجع‌ ذی‌صلاح تعیین‌شده توسط شورای عالی امنیت ملی انجام می‌شود.

پس از اعتراض نسبت به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی انبوه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شش شرکت را که اجازه دارند در این حوزه فعالیت کنند، توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، به اپراتورها معرفی کرد و محتوای پیامک‌های ارسال‌شده هم حائز صلاحیت شناخته شد و پس از آن، اپراتورها اجازه یافتند زیرساخت‌های خود برای انتشار پیامک‌های انبوه را صرفاً در اختیار این شرکت‌ها قرار دهند.

اما با محدود شدن ارسال پیامک توسط سرشماره‌های تبلیغاتی و مسدود شدن بسیاری از آن‌ها توسط کاربرانی که مایل به دریافت نبودند، برخی از کسب‌وکارها به سرشماره‌های شخصی روی آوردند و این موضوع موجب شد ارسال پیامک‌های مزاحم از سرشماره‌های محدود به شماره‌های شخصی نامحدودی برسد که رگولاتوری راه جلوگیری از آن‌ها را ارسال این شماره‌ها به سامانه ۱۹۵ برای مسدود کردن این شماره‌ها دانست.

از طرفی، پس از بروز سیل همزمان با آغاز سال ۱۳۹۷ و پیامک‌هایی که از طرف ستاد بحران ارسال شد، این خواسته مطرح شد که به جای ارسال پیامک، از سیستم ارسال پیامک اضطراری برای اطلاع‌رسانی و جلوگیری از آسیب‌های بیش‌تر هنگام وقوع بلایای طبیعی استفاده شود. اما این روش برخی از سودجویان را بر آن داشت که از این سیستم برای ارسال پیامک‌های انبوه تبلیغاتی استفاده کنند.

دستورالعمل خدمات پیامک انبوه اضطراری

در این راستا، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مصوبه شماره ۲ جلسه ۲۹۲ خود، دستورالعمل خدمات پیامک انبوه اضطراری را بررسی کرد. با توجه به این مصوبه، پیامک‌های انبوه اضطراری تنها در شرایط بحران و یا شرایط اضطرار قابل ارسال هستند.

با توجه به این‌که اطلاع‌رسانی وقوع بحران در سطح ملی بر عهده وزیر کشور و در استان‌ها و شهرستان‌ها به ترتیب استاندار و فرماندار است، محتوای پیامکی تاییدشده توسط مراجع مذکور، در سطح ملی توسط کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات بحران کشور مستقر در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در سطح استان و شهرستان توسط کارگروه استانی ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت بحران مستقر در ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها به ارایه‌کننده خدمات ارتباطی ابلاغ می‌شود.

اطلاع‌رسانی و محتوای پیامکی موارد مرتبط با اضطرار، با تایید مراجع‌ ذی‌صلاح تعیین‌شده توسط شورای عالی امنیت ملی انجام خواهد شد. موارد مذکور توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به ارایه‌کننده خدمات ارتباطی ابلاغ می‌شود. همچنین ارایه‌کننده خدمات ارتباطی موظف است در چارچوب ابلاغ کارگروه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت بحران، مراجع ذی‌صلاح کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نسبت به ارسال به موقع پیامک‌های انبوه اضطراری اقدام کند.

بر این اساس، پیامک اضطراری باید جنبه فوری داشته باشد و متن پیامک تا حد ممکن مختصر و صرفا دربرگیرنده اطلاعات ضروری باشد. همچنین این مقررات برای ارسال پیامک‌های سریع (Flash SMS) نیز لازم‌الاجراست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج