جاباما
۹۰۸۹۳۶
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

فرسودگی؛ عایدیِ اعراب در تنش ایران و آمریکا

آمریکا از تحریم‌های بین المللی بعنوان عاملی برای فشار استفاده می‌کند و در همین راستا، یک جنگ اقتصادی بزرگ را علیه ایران و چین آغاز کرده است.

انتخاب به نقل از رای الیوم نوشت: آمریکا از تحریم‌های بین المللی بعنوان عاملی برای فشار استفاده می‌کند و در همین راستا، یک جنگ اقتصادی بزرگ را علیه ایران و چین آغاز کرده است.

اما ایران روی عامل زمان حساب کرده است و می‌داند که زمان به نفع آن در حال گذر است؛ چرا که آمریکا تا پیش از برگزاری انتخابات، وارد جنگ نخواهد شد و همزمان، این احتمال وجود دارد که دولت فعلی در ایالات متحده تغییر کند؛ که در این شرایط احتمال ارتباط ایران و آمریکا افزایش می‌یابد.

در این میان، آمریکا تلاش کرد مذاکره مستقیمی با حوثی‌های وابسته به ایران داشته باشد، تا بلکه بتواند بازوان ایران در یمن را قطع کند، اما مذاکره‌ای با این نیت، محکوم به شکست است.

پاسخ ایران به این اقدام آمریکا، از طریق نیرو‌های نیابتی آن در عراق و یمن، داده شده و این نیروها، تاسیسات نفتی عربستان را هدف گرفتند؛ واکنشی که از سوی آمریکا قابل پیش بینی نبود.

ظریف در گفتگو با CNN تاکید کرد که اینجا منطقه تاریخی ماست و شما هستید که نباید در آن حضور داشته باشد. ضمن اینکه وزیر خارجه ایران تهدید به استفاده از خشونت در مقابل نیرو‌های آمریکایی در خلیج فارس کرد.

بنابراین، هدف گرفتن آرامکو ادامه می‌یابد و در آینده، تمام تاسیسات نفتی عربی را فرا می‌گیرد؛ چرا که این هدف ایران است، و در این جاست که سعودی‌ها باید بهای تبعیت کورکورانه شان از آمریکا را بپردازند.

حمله به آرامکو یک پیام ایرانی واضح است، مبنی بر اینکه کاهش تولید نفت، تنها به ضرر ایران نیست و واکنش عملی این کشور به تجاوز‌های آمریکا، با استفاده از نیرو‌های نیابتی ایران، همواره در دسترس است.

ایران با این اقدام تاکید کرد که دستش برای حمله به اهداف نظامی در منطقه باز است و می‌تواند نفت کش‌ها را توقیف کرده، مانع صادرات نفت شود و یا تاسیسات نفتی را هدف گیرد.

به این ترتیب، بازوان ایران در منطقه طولانی است و می‌تواند از منافع خود در برابر تجاوز‌های کابوی آمریکایی دفاع کند؛ این در حالی است که اعراب، همچنان به آمریکا وابسته و گوش به فرمان آن هستند.

توقف جنگ آمریکا و ایران تنها با تسلیم یکی از دو طرف ممکن می‌شود؛ اما ایالات متحده از حضور استعمارگرانه اش در منطقه چشم پوشی نمی‌کند؛ ضمن اینکه ایران از طرح خود بعنوان یک قدرت بزرگ منطقه‌ای کوتاه نمی‌آید. در این میان، تنها دولت‌های عربی هستند که نابود شده، فرسایش می‌یابند و هزینه این درگیری را می‌پردازند؛ نه فقط دولت‌های عربی فقیر، بلکه حتی دولت‌های ثروتمندی، چون عربستان سعودی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینام

      نویسنده محترم از این به بعد میبایست در به کار بردن واژه اعراب تجدید نظر کنید چرا که بازوهای به اصطلاح ایرانی کشورهای عربی هستند که در واقع دوست و در جبهه ایران هستن
      بهتره که مشخصا اسم سه کشور سعودی امارات بحرین که به ما در تقابل هستن رو به جای واژه جمع اعراب به کار ببرید

    • م ر

      آفرین به ایرانی هیچ وقت زیر بار زور نمیره تشکر بسیار از سپاه راه شهدا و عزیزان از دست رفته مان ادامه میدهد به مردانگی آفرین افرین

    • بدون نام

      عربستان سریع ازیمن خارج شودوبه طرح صلح سازمان ملل احترام بگذارد

    • آزاد

      راست میگی ما در حال به روز رسانی و نو شدن هستیم ،درب کارخانه ها یکی یکی بسته میشود ،و اثرات تحریم تا جان و درمان مردم هم به خطر انداخته ،اعراب در حال تغییر درست هستند وما اندر خم دشمن و دشمن تراشی

    • هامون

      تحلیلی بسیار جذاب ، عین حقیقت است.

    • رحیم. شکری

      آمریکا چه فکری خواهد کرد ای نعلت بر این شیوخ عرب خلیج فارس که عزت وآبروی خود وعزت خودرا درگرووجودآمریکاوغربیها میدانند خاله زنکهای قرقرو ونقنقو که باید تکلیفشان باایران راروشن کنند که پشت به پشت آمریکا حرکت میکنند یا باوزک باد به آن طرفند .یا رودرو یا کنارما این حرف ظریف ایرانیس

    • بینام

      نویسنده محترم از این به بعد میبایست در به کار بردن واژه اعراب تجدید نظر کنید چرا که بازوهای به اصطلاح ایرانی کشورهای عربی هستند که در واقع دوست و در جبهه ایران هستن
      بهتره که مشخصا اسم سه کشور سعودی امارات بحرین که به ما در تقابل هستن رو به جای واژه جمع اعراب به کار ببرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج