۹۰۸۹۸۶
۱۵ نظر
۵۰۰۲
۱۵ نظر
۵۰۰۲
پ

فرانسه: ایران باید کاملا به اصول برجام بازگردد

وزیر خارجه فرانسه با درخواست از ایران برای بازگشت به اصول برجام، ابراز امیدواری کرد که واشنگتن در اقدامی عاقلانه برای هیأت ایرانی جهت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل روادید صادر کند.

خبرگزاری فارس: «ژان ایو لو دریان» وزیر امور خارجه فرانسه امروز (جمعه) با تکرار ادعاهای پیشین درباره توافق هسته‌ای ایران، خواستار بازگشت تهران به اصول برجام شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» لودریان با بیان اینکه مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی برای کاهش تنش‌ها در منطقه است، اظهار داشت: «امیدواریم ندای عقلانیت در موضوع اعطای روادید به رئیس‌جمهور ایران برای حضور در مجمع عمومی [سازمان ملل] پیروز شود».

وی در ادامه از برنامه «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه برای دیدار با «حسن روحانی» همتای ایرانی خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خبر داد.

وزیر خارجه فرانسه همچنین افزود: «ایران باید به صورت کامل به پایبندی به توافق هسته‌ای باز گشته و برای مذاکره درباره دیگر مسائل نیز پذیرا باشد».

لودریان درباره عملیات پهپادی چند روز مقاومت یمن علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی نیز مدعی شد: «ادعای حوثی‌ها در برعهده گرفتن این عملیات، فاقد اعتبار لازم است».

ارتش یمن صبح روز شنبه با ۱۰ پهپاد مسلح به دو پالایشگاه شرکت آرامکوی عربستان سعودی حمله کرد که در پی آن روند تولید و صادرات نفت سعودی‌ها با اختلال مواجه شد. در این حملات دو پالایشگاه نفتی «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در شرق عربستان هدف قرار گرفتند. (جزئیات بیشتر)

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد این عملیات یکی از بزرگترین عملیات‌هایی است که نیروهای ما در عمق سعودی انجام داده و پس از رصد اطلاعاتی دقیق و همکاری افراد شریف و آزاده در داخل عربستان سعودی صورت گرفته است.

این در حالی است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا بامداد یکشنبه ضمن اتهام‌زنی بی‌سند و مدرک به تهران در جریان عملیات یمنی‌ها علیه تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان، مدعی شد هیچ شواهدی از اینکه این حمله از سمت یمن انجام شده باشد وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شماهم تمام تعهدات اروپایی خودتان اجراکنید

    • داداش

      صددرصد بی می گرده ولی حداقل یک تعهد برجامی خود را به ما اعلام کن که تا حال انجام دادی بعد من دور میزنم یا دنده عقب میرم فعلا دور زدن یا دنده عقب تابلو ممنوع ویا چراغ قرمز است ولی عدم تعهد شما تا حال چراغ سبز نشان میده و قصد عوض شدن نداره و حتی زرد هم نمیشه.مقداری قبل از صحبت کردن انجیل بخوان برای بیماری شما مفید است ولی موثر نیست چون انجیل برای فراموشکاران نوشته نشده است

    • کامران

      اربابت ترامپ چی!؟
      سرورت؟
      زر زیادی نزن خود اروپا چی؟

    • حامد علیرضایی

      ما باید برگردیم به تعهدات ولی اروپایی ها فقط باید وعده سرخرمن بدن شما بیا اول این برجام رو کامل اجرا بکن بعد برای قرارداد جدید اقدام کن که قدرت دفاعی ما هم قابل مذاکره با هیچ کسی نیست

    • حسن

      آقای وزیر خارجی فرانسهآمریکا نمیتواند به ما بگوید که باید به برجام برگردید شما که کوچتر از آنی هستی که دستور بدهید اول خودتان تعهدتان عمل کنید بعد بگو برکردین به برجام

    • مرتضی

      بازگشت ایران به تعهدات برجام لغو کلیه تحریمات از سویی طرف مقابل و آمریکای تروریستی داعشی باید سر حد بنشیند علکی ودروغ پردازی دس بردارد مرگ بر آمریکا

    • بدون نام

      فرانسه کثیف به امریکا بگو کانلابه ب جام برگردد ته به ایران. فرانسه اصلا تو کی هستی که برای ما کسب تکلیف کنی؟

    • علی ترکاشوند

      شتر در خواب بیند پنبه دانه

    • بدون نام

      شما چی ؟ چرا برجام را بی خیالید ؟

    • بدون نام

      اخه تازه از خواب بیدار شده پیرمرد. برجام چی ؟

    • بدون نام

      فرانسه امریکا چه طور

    • بدون نام

      رو نیست که سنگپای قزوینه چقدر پورو

    • بدون نام

      امریکا چی اون نباید برگرده؟

    • رضا

      باشه البته بعد از برگشت کامل شما واربابتان به برجام وتعهداتتان بدانید دیگه دوران وعده های سر خرمن وقلدری گذشته آقای لودری

    • بدون نام

      فرانسه کشور تاثیر گزاری در معادلات جهانی نیست و در موضوع برجام هم فقط در حد نامه رسان و آبدارچی عمل می کند پس بهتره به اندازه وزن و توانایی اش صحبت کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج