جاباما
۹۰۹۱۶۱
۸ نظر
۵۰۱۵
۸ نظر
۵۰۱۵
پ

پایان شمارش آرای انتخابات اسراییل

شمارش آراء انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی با اعلام کمیته انتخابات امروز به پایان رسید و دو حزب نتانیاهو و گانتز بدون کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان، در بن‌بست باقی ماندند.

خبرگزاری فارس: کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) از پایان شمارش آراء انتخابات بیست‌ودومین دوره پارلمان این رژیم «کنست» خبر داده و اعلام کرد نتایج رسمی روز چهارشنبه ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) در نشریه این کمیته منتشر خواهد شد.

در این دوره، که دومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی برای انتخاب ۱۲۰ نماینده کنست طی سال جاری بود، شش میلیون و چهارصد هزار نفر از ساکنان واجد شروط رأی دادن در سرزمین‌های اشغالی، روز سه‌شنبه به پای صندوق‌ها رفتند. طبق آمار رسمی، مشارکت در این دوره ۶۵.۸۸ درصد گزارش شده است.

پایان شمارش آرای انتخابات اسراییل

تا پایان روز گذشته (چهارشنبه) ۹۵ درصد آراء شرکت‌کنندگان در این انتخابات شمرده شده بود. ۵ درصد باقیمانده آراء نظامیان، زندانیان، نیرو‌های امنیت، بیماران و کارکنان بیمارستان‌ها و دیپلمات‌ها بود که شمارش آن‌ها نیز حدود ساعت ۸ صبح امروز (به وقت محلی) به پایان رسید.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» شمارش این ۵ درصد باقیمانده، اما تغییری در میزان آراء کسب‌شده توسط احزاب مختلف ایجاد نکرد. با اینکه کمیته مرکزی انتخابات اعلام کرده نتایج رسمی هفته آینده منتشر خواهد شد و باز هم احتمال تغییر در نتایج کنونی وجود دارد، اما بسیاری از تحلیلگران آمار کنونی را قطعی می‌دانند.

بر اساس آخرین نتایج منتشر شده از سوی این کمیته در ساعت ۸:۰۶ صبح به وقت محلی (بعد از پایان شمارش آراء) ائتلاف «آبی و سفید» به رهبری «بنی گانتز» توانست با مجموع ۲۵.۸۱ درصد کل آراء، تعداد ۳۳ کرسی از پارلمان را به خود اختصاص دهد. حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نیز با مجموع ۲۵.۰۹ درصد آراء توانست ۳۲ کرسی را در کنست کسب کند.

بعد از این دو، حزب «لیست مشترک» اعراب به رهبری «أیمن عودة» با ۱۲ کرسی، حزب «شاس» به رهبری «آریه درعی» با ۹ کرسی، حزب «اسرائیل بیتونا» به رهبری «آویگدور لیبرمن» با ۸ کرسی، حزب «اتحاد یهودیان توراتی» با ۸ کرسی، حزب «یامینا» به رهبری «آیلت شاکد» با ۷ کرسی، حزب کار به رهبری «عمیر پرتص» با ۶ کرسی و حزب اتحاد دموکراتیک به رهبری «ایهود باراک» با ۵ کرسی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

پایان شمارش آرای انتخابات اسراییل

این نتایج نشان می‌دهد ائتلاف فعلی نتانیاهو (شامل حزب‌های لیکود، شاس، اتحاد یهودیان توراتی و یامینا) حائز ۵۶ کرسی و در واقع ۵۶ رای برای پیشنهاد نخست‌وزیر شدن نتانیاهو دارد که البته دارای اکثریت ۶۱ رای نیست. البته شاکد (رهبر ائتلاف یامینا) اعلام کرده اگر منافع آن‌ها تامین نشود، به احتمال زیاد با نتانیاهو ائتلاف نخواهد کرد.

از طرفی ائتلاف احتمالی گانتز (شامل حزب‌های آبی‌وسفید، کارگر و اتحاد دموکراتیک) فعلا دارای ۴۴ کرسی و رای برای پیشنهاد دادن گانتز به رئیس اسرائیل جهت نخست‌وزیر شدن است. البته ایمن عوده، رهبر حزب «لیست مشترک» اعراب علی‌رغم اینکه هنوز از ائتلاف با هیچ طرفی صحبت نکرده، اما می‌گوید که با گانتز اشتراک نظر‌هایی دارد.

نکته مهم، اما بلاتکلیفی لیبرمن و حزب اسرائیل بیتونا با ۸ کرسی در اعلام حمایت خود از حزب نتانیاهو یا گانتز است. لیبرمن که از سوی رسانه‌های اسرائیلی به عنوان عامل سرنوشت‌ساز در تشکیل کابینه و تعیین نخست‌وزیر لقب گرفته، پیشتر تلویحا اعلام کرده که تمام تلاشش را می‌کند تا نتانیاهو را از رهبری حزب لیکود به زیر کشیده و مانع تشکیل ائتلاف او شود. لیبرمن تاکید کرده هر حزبی که تمام شروط وی برای تغییرات سکولاریست در سیاست‌های کابینه اسرائیل را بپذیرد، با آن‌ها ائتلاف خواهد کرد.

همچنین رسانه‌های اسرائیلی با اشاره به اینکه دو حزب رقیب، با توجه به نتایج حاصل‌شده، قادر به تشکیل یک کابینه ائتلافی با اکثریت لازم (۶۱ کرسی) نیستند؛ تحلیل می‌کنند که به احتمال زیاد دو طرف مذاکراتی را برای تشکیل کابینه فراگیر و متحد شدن انجام خواهند داد. تحلیلی که امروز با دعوت نتانیاهو از گانتز برای دیدار و تشکیل کابینه فراگیر بیش از پیش به واقعیت نزدیک شد.

حال باید منتظر شد و دید که آیا گانتز بر خلاف وعده انتخاباتی خود مبنی بر اینکه به هیچ وجه با نتانیاهو ائتلاف نخواهد کرد، حاضر به این کار خواهد شد یا نه. البته عده‌ای از تحلیلگران نیز می‌گویند شاید گانتز به یک شرط ائتلاف با نتانیاهو را بپذیرد و آن استعفای وی از نخست‌وزیری است.

با این حال نتانیاهو امروز با انتشار یک پیام ویدئویی، ضمن پذیرش شکست در تشکیل ائتلاف راست‌گرا، از گانتز دعوت کرد تا امروز با هم ملاقات جدی برای تشکیل کابینه فراگیر داشته باشند. (جزئیات بیشتر)

شبکه «اسکای نیوز»، اما به نقل از منابع خود گزارش داد گانتز معتقد است نتانیاهو تمایل دارد انتخابات مجدد (برای سومین بار) در فلسطین اشغالی برگزار شود به همین دلیل پیشنهاد نخست‌وزیری چرخشی وی را نمی‌پذیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اکبر

      اونجاهرحزبی ویاهرشخصی بیادروی کار. فقط فکرمنافع کشورشون هستن؟ ومثل کشوردنبال خرابکاری برای گروه پیروزنیستن

    • رضا

      سلام
      همه‌ی ظالمان و ستمگران بدانند که آنان محکوم به نابودی اند و اگر فرصتی می یابند، باید برای صلح و آرامش تلاش کنند نتانیاهو نیز محکوم یه نابودی است
      و خداوند در کمین همه‌ی ظالمان عالم است
      ان ربک لبالمرصاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تکبیررررر

    • رضا

      سلام
      همه‌ی ظالمان و ستمگران بدانند که آنان محکوم به نابودی اند و اگر فرصتی می یابند، باید برای صلح و آرامش تلاش کنند نه اینکه به مردم ظلم کنند نتانیاهو نیز بداند محکوم یه نابودی است و خداوند در کمین همه‌ی ظالمان عالم است
      ان ربک لبالمرصاد

    • بدون نام

      وقتی کشور فلسطین که در تمدن جهانی دارای انسانهای مؤمن، خدوم و زحمتکش و خداشناس در تاریخ کشورشان بوده اند و حال در حدود یک قرن و نیم است در مقابل رنج و زحمت ها و فداکاریهای اجدادی ، این کشور از سوی اسرائیل ها در مقابل آبادی و عمرانی و احیا ٕ ظلم وستم و جنایت خانواده های خود را داشته اند . پس انتخابات اسرائیل در این عرصه همانند حرکات فرعون در تاریخ ، در منشا ٕ فساد و لجن و گمراهی ؛ باز هم در چپاول و جنایت و غارت خواهد بود. آنها هم اکنون برای رقابت و تبلیغات در انتخابات در مشاهده بعضی از سایت ها از بیلبوردها و عکس های فساد جنسی زنان کشورشان به همراه اعلام شمارش آرا ٕ برای شروع جشن و پایکوبی در مراکز شهرهایشان با سرو نمودن مشروبات الکلی برای محبوبیت و رقابت استفاده می دارند . اما این کافران غافل از تاریکی هستند که کشورشان بر اساس جنایت مردمان مظلوم فلسطین در بی اعتقادی ، روزی به جهنم و مرگ خواهد رفت . این وعده به امید حق تعالی که منتظران بسیاری دارد انجام خواهد شد . انشا ٕ ا...

    • بدون نام

      خیال میکنید جنس یهود تغییری میکنه؟نه همونه

    • بدون نام

      امریکا اجازه نمیده حکومت اسراییل بدست احزاب عرب و مسیحی و بیفته .یک دولت ایتلافی احزاب راستگرا تشکیل میشه یا حزب لیکود و ابی و کبود نوبتی نخست وزیر میشن

    • بدون نام

      دوباره هم نتانیاهو اومد . خودمون بگیم بهتره تا دیگران بگن ..البته برای ما فرقی نمی کنه .سگ زرد برادر شغال است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج