جاباما
۹۰۹۲۰۴
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

آمریکا دو دیپلمات کوبایی را اخراج کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دو دیپلمات کوبایی به علت آنچه که او فعالیت علیه امنیت ملی آمریکا نامید، باید آمریکا را ترک کنند.

ایرنا: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دو دیپلمات کوبایی به علت آنچه که او فعالیت علیه امنیت ملی آمریکا نامید، باید آمریکا را ترک کنند.

مورگان اورتاگس روز پنج شنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت: همچنین برای اعضای نمایندگی کوبا در سازمان ملل متحد، محدودیت‌هایی برای تردد در منهتن در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد ما هر تلاشی را علیه امنیت ملی آمریکا جدی می گیریم.

آمریکا دو دیپلمات کوبایی را اخراج کرد

با روی کار آمدن مایک پمپئو در وزارت خارجه آمریکا، رفتارهای غیردیپلماتیک فراوانی همچون خروج از نهادها و پیمان های بین المللی، دخالت در امور داخلی کشورها همچون ونزوئلا، نادیده انگاشتن قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد همچون انتقال سفارت آمریکا به قدس و شناسایی بلندی های اشغالی جولان در حاکمیت رژیم صهیونیستی و اعمال تحریم های شدید علیه مردم کشورهایی که با سیاست های امپریالیستی دولت ترامپ مخالفند، دیده می شود.

اخراج 60 دیپلمات روس از آمریکا به بهانه گاز شیمیایی در مسموم کردن سرگئی اسکریپال در لندن، تحریم وزیر خارجه ونزوئلا و جمهوری اسلامی ایران، تلاش برای لغو اعتبارنامه نمایندگی دولت ونزوئلا در سازمان ملل متحد، محدود کردن تردد و محل زندگی دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران و کوبا در نیویورک، ندادن ویزا به برخی اعضای هیات هایی که برای ماموریت در سازمان ملل متحد اعزام می شوند و تاخیر در صدور ویزا برای مقامات جمهوری اسلامی ایران دیگر اقدامات خارج از توافقنامه مقر سازمان ملل متحد است که دولت آمریکا به عنوان کشور میزبان مرتکب آن شده است.

اخراج دو دیپلمات کوبایی در شرایطی انجام می شود که در سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد و خواستار پایان دادن به آن شد اما دولت ترامپ که اعتقادی به مجامع بین المللی ندارد، این قطعنامه را نادیده گرفت.

این اقدام همچنین در مهمترین دوره نشست های مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شده که هفتاد و چهارمین دوره آن از روز سه شنبه به طور رسمی به ریاست بنده تیجانی از نیجریه آغاز به کار کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      البته رفتار و کارهاش با ایران که حقمونه یکم فکر کنی میفهمی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج