جاباما
۹۰۹۳۸۴
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

نشست ایران و ۱+۴، چهارشنبه در نیویورک

ظریف گفت : پیوستن آمریکا به ۱+۴ چه به عنوان ۵+۱ چه به عنوان میهمان، ضرورتش پایان دادن به جنگ اقتصادی علیه ایران است.

خبرگزاری مهر: به نقل از صدا و سیما، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان که ساعتی پیش وارد نیویورک شده است، گفت : سفر نیویورک فرصت خوبی برای دیدارهای رسانه ای و حضور در جمع اعضای اندیشکده هاست.

محمدجواد ظریف افزود : شرایط کنونی منطقه ، بین الملل ، پیمان شکنی های آمریکا و خطراتی که کاخ سفید ایجاد کرده و نظرات ایران درباره امنیت منطقه از جمله محورهای اصلی سخنرانی رییس جمهور در اجلاس عمومی سازمان ملل است.

وی درباره برنامه های خود نیز گفت:روز چهارشنبه جلسه وزرای خارجه ۴+۱ و پس از آن دیدار با وزرای خارجه انگلیس ، فرانسه و عمان را خواهم داشت.

نشست ایران و ۱+۴، چهارشنبه در نیویورک

ظریف گفت : شرایط بازگشت به میز مذاکره مشخص است و میز مذاکره برای اعضای برجام یا کسانی است که تعهداتشان را در قبال برجام اجرا می کنند.

وزیر امورخارجه کشورمان تصریح کرد: آمریکایی ها نمی توانند همزمان تروریسم اقتصادی یا به قول ترامپ جنگ اقتصادی علیه ایران را ادامه بدهند و فشار

حداکثری را دنبال کنند و در عین حال بخواهند پشت میز مذاکره قرارگیرند.

ظریف گفت : پیوستن آمریکا به ۱+۴ چه به عنوان ۵+۱ چه به عنوان میهمان، ضرورتش پایان دادن به جنگ اقتصادی علیه ایران است.

ظریف در خصوص تحریم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت : تحریم بانک مرکزی نشاندهنده استیصال آمریکاست. بانک مرکزی پیشتر تحریم شده بود و حالا با عنوانی دیگر دوباره تحریم شد.می خواهند مانع رسیدن غذا و دارو به مردم ایران شوند و حتما این اقدام نقض همه تعهدات بین المللی است .

وزیرامورخارجه کشورمان تصریح کرد : البته آمریکایی ها در این زمینه متعهد به مقررات بین المللی نبودند و صرفا آنها را بر اساس منافعشان تعبیر کرده اند. این اقدام خطرناک است و از یک طرف نشان دهنده عدم تعهد آمریکا به تعهدات بین المللی است و از طرف دیگر نشان دهنده این است که سیاست فشار حداکثری به پایان خودش نزدیک شده است.

ظریف تاکید کرد : وقتی یک موسسه را چند بار و با عناوین مختلف تحریم می کنند نشان دهنده آن است که آنچه که فکر می کردند با سیاست فشار حداکثری می توانند در ظرف چند ماه مردم ایران را به زانو درآورند، شکست خورده است و هرچه زودتر باید به این واقعیت اعتراف کنند و با یک روش آبرومندانه به این سیاست خود پایان دهند همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند توبه کنند و به میز مذاکره بازگردند، حتما به نتایج بهتری می رسند تا اینکه بانک مرکزی را دو یا چند بار تحریم کنند.

ظریف درباره راه حل های رییس جمهور فرانسه هم گفت : به این باور رسیدیم مکرون می خواهد به نتیجه ای برسد اما راه حل از طریق پذیرش چارچوب های امریکا شدنی نیست.باید حتما اقدام متهورانه ای انجام شود.

وزیر امور خارجه ایران گفت : امکان اینکه ۴+۱ به ۵+۱ تبدیل شود صفر درصد نیست اما خیلی کم است.

ظریف با بیان این که به نظر نمی رسد در شرایط کنونی تمهیدات برگزاری چنین جلسه ای ظرف چند روز آینده فراهم شود گفت : البته در عالم دیپلماسی هیچ چیز غیر ممکن نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      سوال من این هستش که آمریکا جناب دکتر ظریف را تحریم کرده پس چگونه ویزای ایشان صادر شد!!!به نظر خودم از دو حالت خارج نیست اول اینکه چراغ سبز در جهت مذاکره هستش و صادر نمودن چنین مواردی بدون استثنا همراه با رایزنی های پشت پرده ای همراه هستش پس چه لزومی هستش در افکار عمومی جامعه از تریبون های مقامات بالای کشور عدم هر گونه رایزنی با طرف آمریکایی و یا نماینده آنها را بیان می کنند دوم اینکه آمریکایی ها بین سیاست های اجرایی خود و تطبیق اجماع بین الملل با سیاست های خود تصمیم می گیرند آیا در کشور ما نیز چنین شرایطی جا دارد ؟!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تحریم فقط واسه ملته

    • بدون نام

      یه بسته تخمه آفتابگردون و سیخ های کباب و قلیون فراموش نشه
      کنار آب نیویورک بشینید کپ بزنید و حالشو ببرید

    • بدون نام

      یاد نره درجلسه یک خنده دیگه بکن، یک برجام موشکی هم امضاء کنی...... بعدش به ملت ایران لبخند بزن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه . لبخندی می زنه و برجام قاچاق گوشت به عراق رو امضا می کنه

    • بدون نام

      اقای ظریف اگه دلت جنگ نمیخاد په باهم کناربیاید مردم.ایرا ن لنگ نان شب زن بچه شون هستن

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخ فقط ۹۰۰ متر حق تردد در نیویورک دارد ...دیگه خبری از جان‌کری و سخنرانی نیست ..ضمنا همین الان با عنوان حمایت مالی از تروریسم دیگه هیچ دارایی در خارج از کشور مال ایران نیست و ضبط میشه .. محاصره اقتصادی شروع شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پول نقد می برن

    • بدون نام

      4+1بعدش 3+1تااخرولاغیر هههخخههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج