جاباما
۹۰۹۷۲۹
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

ردپای هری‌پاتر در دربی پایتخت

شهرآورد در حالی برگزار می‌شود که کارشناسان و علاقمندان امید چندانی به زیباشدن این مسابقه ندارند.

خبرگزاری ایرنا: شهرآورد در حالی برگزار می‌شود که کارشناسان و علاقمندان امید چندانی به زیباشدن این مسابقه ندارند.

جی.کی. رولینگ نویسنده چندگانه هری پاتر گفت: «در تاریک‌ترین لحظات زندگی منتظر خوشبختی باشید و به هیچ وجه ناامید نشوید. نور را پیدا کنید و به دنبال آن بروید.» چیزی تا آغاز نود و یکمین شهرآورد بزرگ پایتخت باقی نمانده است.

ردپای هری‌پاتر در دربی پایتخت

می‌توان گفت قاطبه اهالی فوتبال و علاقمندان به دو تیم پرسپولیس و استقلال امید چندانی به زیبا شدن این مسابقه ندارند. عملکرد دو تیم در هفته‌های اخیر، کیفیت چند شهرآورد گذشته و همچنین شرایط سرمربیان دو تیم حکایت از این ماجرا دارد.

اما می خواهیم مانند رولینگ، نسبت به زیبا شدن این رویداد ناامید نباشیم و به دنبال نور برویم و جذابیت‌های احتمالی این دیدار را پیدا کنیم. هنوز هم می‌بایست به این کلیشه اشاره کنیم که این مسابقه ویترین فوتبال ما خواهد بود.

هر دو محکوم به برد؛ خصوصا استقلال

تا پایان هفته سوم، پرسپولیس موفق به کسب ۶ امتیاز شده و استقلال با ۲ امتیاز در پایین جدول قرار گرفته است. تیم گابریل کالدرون برای رسیدن به صدر جدول می‌بایست در شهرآورد به برتری برسد. البته نتیجه مساوی هم نمی‌تواند چندان برای سرمربی آرژانتینی سرخپوشان نتیجه ناامیدکننده‌ای باشد.

در سوی مقابل اما استراماچونی برای تجربه اولین برد و جدا شدن تیمش از پایین جدول به سه امتیاز این مسابقه خانگی (استقلال میزبان بازی است) احتیاج مبرم دارد. مرد ایتالیایی به خوبی می‌داند شکست یا تساوی در این دیدار، فشارها را بیش از پیش روی دوشش زیاد می‌کند.

دوئل‌های جذاب

با اینکه مانند چند سال پیش دیگر خبری از سوپراستار در این دوتیم نیست و بازیکنانی چون فرهاد مجیدی، علی کریمی، احمدرضا عابدزاده، مهدی هاشمی نسب، فرشاد پیوس، صمد مرفاوی و ... سال‌هاست که کفش‌های خود را آویخته‌اند اما مگر می‌شود انگیزه بازیکنی برای این پیکار دوچندان نشود؟

این بازی پر است از دوئل‌های هیجان انگیز. رقابت بین محمدحسین کنعانی زادگان و تیم سابقش، دوئل بین شجاع خلیل‌زاده و مهاجمان آبی‌پوشی که می‌خواهند هرطور شده علیرضا بیرانوند را تسلیم کنند.

رویارویی مهدی ترابی و وریا غفوری ملی پوش، تقابل احمد نوراللهی و علی کریمی در میانه میدان، رویارویی سیاوش یزدانی با سرخپوشان پس از ماجراهایی که با لباس سپاهان به وجود آورد و ... تنها نمونه ای است از جدال‌های جذابی است که در شهرآورد روز یکشنبه انتظار ما را می کشد.

۲ دربی خوب شهریورماه

این هفتمین شهرآورد شهریورماهی دو تیم است. در سه بازی اخیر در این ماه هیچ گلی رد و بدل نشده و فقط دو مسابقه برنده داشت. با این حال همان ۲ بازی در یاد هواداران باقی مانده است.

سرخپوشان تهرانی در شهریور ماه ۱۳۵۲ به برتری ۶ بر صفر معروف دست پیدا کردند و این پیروزی، کری اصلی چهار دهه اخیر آنها برای رقیب سنتی به حساب می‌آید.

در سوی مقابل تنها برد استقلال هم خاطره انگیزه بوده است. آنها موفق شدند با دو گل فرهاد مجیدی و مجتبی جباری از سد تیم تحت هدایت حمید استیلی بگذرند و اگر بدشانس نبودند گل‌های بیشتری وارد دروازه سرخپوشان می شد.

یک جدال آرژانتینی ایتالیایی

آرژانتین و ایتالیا در طول تاریخ و در همه رشته ها خصوصا فوتبال، تلاقی‌های فراوانی با یکدیگر داشته‌اند. آنها باهم دشمن نیستند اما جدال‌های‌شان جذاب و دیدنی بوده است. فقط کافیست به رقابت ایتالیا و آرژانتین در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا اشاره کنیم. رقابتی که میلیون‌ها ایرانی را تا ضربات پنالتی پای گیرنده‌ها نگه داشت.

مسابقه‌ای که با برتری دوستان کالدرون تمام شد و استراماچونی در نوجوانی یکی از بینندگانش بود. حالا باید مرد ۵۹ ساله آرژانتینی و سرمربی ۴۳ ساله ایتالیایی مستقیم به مصاف هم بروند و یک دربی جذاب را تقدیم مخاطبان ایرانی خود کنند؛ یک شهرآورد بدون ترس و احتیاط بی‌مورد.

جبران مافات استرا

استراماچونی دربی‌ها را با قدرت آغاز کرد. او با اینتر به دو پیروزی چهار بر دو و یک بر صفر دست پیدا کرد اما در ادامه دیگر رنگ برد ندید. استرا در آخرین شهرآورد دلامدونینایی که حضور داشت مقابل روسونری به تساوی یک بر یک رضایت داد.

سپس در یونان با پاناتینایکوس، مادر دربی‌ها را با المپیاکوس به انجام رساند و ماحصل سه حضور او سه شکست و دریافت ۹ گل بود. آندره‌آ در جمهوری چک هم به عنوان سرمربی اسپارتا در شهرآورد بزرگ پراگ با دو گل به اسلاویا باخت تا با شکست به استقبال شهرآورد تهران بیاید.

او به دنبال این است تا هرطور شده بعد از مدت‌ها برنده یک شهرآورد باشد. جالب است بدانید استرا هیچ‌وقت در چهارمین بازی رسمی‌اش به عنوان سرمربی با تیم‌های مختلف شکست نخورده است.

کالدرون به دنبال اثبات

کالدرون شهرآوردهای به مراتب بیشتری را دیده است. او تاکنون در دربی‌های کن فرانسه، جده و ریاض عربستان، سویل اسپانیا و دوبی مربیگری کرده است. او پیش از پرسپولیس در سه دربی اماراتی به عنوان سرمربی الوصل یک برد، یک باخت و یک تساوی داشت.

قبل‌تر در قامت سرمربی رئال بتیس در دو شهرآورد مقابل سویا به یک برد و یک باخت رسید اما اوج هنرنمایی او در شهرآورد بزرگ عربستان بود. جایی که هم به عنوان سرمربی الاتحاد و هم سرمربی الهلال به چندین برد دست پیدا کرد.

ماحصل کار این سرمربی آرژانتینی در شهرآوردهایی که مربیگری کرده ۱۰ برد، ۵ مساوی و ۶ باخت داشته است. ۴۶ گل در این تعداد بازی رد و بدل شده که نشان می دهد دربی با مربیگری کالدرون پر از اتفاق و گل است.

در پایان...

شهرآوردهای فراوانی داشته‌ایم که انتظار می‌رفت هیجان‌انگیز، پرگل و مملو از حادثه باشد اما در عمل خلاف آن ثابت شد. این بار اما منطق و اتفاقات روی کاغذ می‌گوید احتمال جذاب‌نشدن این مسابقه زیاد است ولی شاید دو تیم خلافش را ثابت کردند و یکی از جذاب‌ترین شهرآوردهای تاریخ را در آخرین روز شهریورماه به ثبت رساندند و همگان را شگفت‌زده کردند.

می‌توانیم به این اتفاق امیدوار باشیم و اینکه دو تیم با سرمربیان خود اتفاقی در حد هری پاتر رقم بزنند و به ویترین فوتبال ایران نور بتابانند. پس به جای ناامیدی بهتر است این جمله را با خود تکرار کنیم: " شهرآورد ۹۱ جذاب و دیدنی خواهد شد."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هيچ تماشاگري نبايد به استاديوم بره

    • بدون نام

      اس فس را میبریم انشاءالله

    • چهار فينال اسيا

      دربي ٩٠ رو به زور به خورد مردم ميدن كه بگيد دبي ٩١ .شبكه صدا و سيما كانال ٥...يك ساعت اول برنامه گفت دبي نود..بعد از حرف محسن خليلي كه گفت داربي نود يك .. شما هم بگيد ..از همون لحضه تا اخر برنامه مجري لنگي گفت داربي نود يك..اخه بازي نكرده سوپر جام شد داربي
      ..هنوز راي مشخص نيست ...چقدر لنگ رو ميخوان بزرگ كنن ..به هر دليل

    • سعید رحمانی

      چه ربطی ن عنوان خبر داشت؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج