جاباما
۹۰۹۷۷۸
۳۶ نظر
۵۰۱۱
۳۶ نظر
۵۰۱۱
پ

شناسایی ۲۱۱ دانشجوی تقلبی در وزارت بهداشت

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جزییات شناسایی و برخورد با متخلفین در انتقال و پذیرش دانشجویان گروه علوم پزشکی به داخل کشور خبر داد.

ویدا: رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جزییات شناسایی و برخورد با متخلفین در انتقال و پذیرش دانشجویان گروه علوم پزشکی به داخل کشور خبر داد.

کیانوش جهانپور ضمن اعلام این خبر گفت: به دنبال تشدید تحریم ها و تغییرات ناگهانی قیمت ارز و مشکلات بوجود آمده برای دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در خارج از کشور، سال گذشته تسهیلاتی برای انتقال این گروه از دانشجویان به دانشگاههای داخلی صورت پذیرفت که به دنبال آغاز روند اجرایی آن، گزارشهایی نیز مبنی بر بروز تخلف در این فرآیندها به وزارت بهداشت واصل شد.

وی گفت: بیش از ۸۰ درصد دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور در رشته های دکترای حرفه ای گروه پزشکی تحصیل میکردند که بیش از ۶۶۰۰ نفر را شامل می شود و بیشترین آنها در مجارستان، هندوستان روسیه، قبرس و بلاروس به تحصیل اشتغال داشتند.

در سال ۹۶، ۶۲۴ نفر متقاضی انتقال از خارج به داخل کشور بودند در حالی که این عدد در سال ۱۳۹۷ بدنبال مشکلات پدیدآمده بر سر راه انتقال ارز به ۲۸۲۴ نفر رسید، از این میان ۱۷۴۱ نفر تا پایان سال ۹۷ مصاحبه شده و با انتقال ۱۳۶۵ نفر از آنها موافقت شده بود.

در سال ۹۸ نیز ۷۰۰ نفر مصاحبه شده، ۶۰۰ پرونده نیز در دست بررسی است و البته از مهرماه ۹۸ پرونده ورودی های سپتامبر ۲۰۱۸ در دست بررسی قرار میگیرد که تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر متقاضی داشته است.

البته اصل موضوع انتقال دانشجویان شاغل به تحصیل خارج به داخل موضوع جدیدی نیست لکن از ابتدای سال ۲۰۱۹ امکان انتقال به داخل کشور با اطلاع رسانی قبلی، ممنوع شده است.

شناسایی ۲۱۱ دانشجوی تقلبی در وزارت بهداشت

در مورد شرایط انتقال به داخل نیز تنها شرط تسهیل شده کاهش حداقل واحدهای گذرانده شده از ۷۲ واحد به ۳۶ واحد بوده و البته شرط مصاحبه به شروط قبلی انتقال به داخل افزوده شده است.

همچنین صحت و اصالت تمامی مدارک تحصیلی در خارج از کشور از طریق سامانه تایید اسناد کنسولی وزارت امور خارجه و با تایید این وزارتخانه هست و ریز نمرات دانشجویان بعد از استعلام از دانشگاه مبدا باید به تایید نمایندگیهای جمهوری اسلامی در خارج از کشور برسد.

وی افزود: در پی گزارش هایی مبنی بر بروز برخی تخلفات در مسیر انتقال دانشجویان به داخل و پیگیری معاونت آموزشی وزارت بهداشت، چند ماه قبل، با دستور وزیر بهداشت، معاونت آموزشی با همکاری مرکز حراست وزارت متبوع، بررسی جوانب موضوع، احصاء و شناسایی موارد تخلف و متخلفین احتمالی و آسیب های موجود در فرآیند انتقال و پذیرش که زمینه ساز بروز تخلف می تواند باشد را در دستور کار خود قرارداد و با مجوز دستگاه قضایی و همکاری ضابطین قضایی و بازجویی از مظنونین، تاکنون ۲۱۱ نفر افراد در حال انتقال یا پذیرفته شده که با عناوین مختلف از جمله ارایه مدارک دیپلم متوسطه و پیش دانشگاهی جعلی، جعل مدارک ورود و خروج از کشور، جابجایی در ترتیب و ترتب پذیرش و ... با همکاری حداقل ۵ مدرسه و دبیرستان متخلف، یک آژانس مسافرتی متخلف، واسطه ها و متخلفین دیگری که با این افراد همراهی داشته¬اند، شناسایی شده و ضمن توقف روند پذیرش یا ادامه تحصیل آن ها، جهت برخورد قانونی به دستگاه قضایی معرفی شده اند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در ادامه اظهار داشت: در این رابطه تا امروز، حداقل ۵ نفر کار چاق کن خارج از مجموعه وزارت بهداشت و ۳۸ نفر از همین دانشجویان که به نوعی به دلالی و واسطه گری در این رابطه مشغول بودند و همچنین ۳ نفر از کارکنان متخلف وزارت بهداشت، یک آژانس مسافرتی و ۵ مدرسه متخلف، شناسایی شده-اند که همگی جهت برخورد قانونی، تحویل مراجع قضایی شدند.

دکتر جهانپور همچنین افزود: البته از نظر ما، این پرونده همچنان مفتوح خواهد ماند و هر مورد تخلفی که در هر مرحله ای از انتقال و پذیرش یا پس از اشتغال به تحصیل و حتی پس از فراغت از تحصیل، احراز شود بدون درنگ از ادامه روند انتقال، پذیرش، تحصیل و فراغت از تحصیل آنها جلوگیری بعمل آمده و با توجه به ماهیت مجرمانه آن به دستگاه قضایی جهت برخوردهای قانونی تحویل خواهند شد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با تاکید بر این که موارد تخلف و اقدامات مجرمانه در حوزه پذیرش و انتقال دانشجو با توجه به پراکندگی عوامل متعدد درگیر در موضوع، واجد پیچیدگی خاصی است و ادعای شناسایی همگی یا رفع کامل تخلف را نداریم، تصریح کرد: با هوشیاری همکاران ما در حوزه معاونت آموزشی و مرکز حراست وزارت بهداشت، قطعا زمینه ها و موارد بروز این تخلفات، کاهش چشم گیری یافته است و البته نظارت های موجود کماکان با جدیت ادامه خواهد یافت.

دکتر جهانپور با تاکید بر این که وزارت بهداشت، تمامی ابزارهای ممکن و موجود خود را برای شناسایی موارد تخلف در این حوزه را بسیج کرده ، یاد آور شد: قاعدتا برخی از موارد، ابزارها و اختیارات، خارج از مجموعه وزارت بهداشت و اختیارات آن هست،

همچنین مادامی که خلاف آن ثابت نشود محکوم به پذیرش مستندات رسمی ثبت نام و گذراندن واحدهای درسی و ریز نمرات دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت منوط به تایید نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هستیم، چنانکه در مورد دانشجویان داخل نیز، وزارت بهداشت مسئولیت مستقیمی در پذیرش دانشجو ندارد و کلیه پذیرفته شدگان کنکور سراسری با کد رسمی از سوی سازمان سنجش به دانشگاههای علوم پزشکی معرفی می شوند و مسیر موازی دیگری برای پذیرش دانشجو وجود ندارد و نمی تواند وجود داشته باشد.

وی در ادامه، از مواردی از تخلف به صورت اخذ وجوه از دانشجویان واجد شرایط انتقال از سوی برخی دانشگاهها، تحت عناوین مختلف و یا احتمال کار چاق کنی و دلالی برخی افراد برای پذیرش متقاضیان انتقال به داخل به دانشگاه های خاصخبر داد و گفت: این موارد نیز ، مطابق دستور اکید وزیر بهداشت و پیگیری و حساسیت مجدانه معاونت آموزشی در حال احصا و بررسی است،

همچنین در این زمینه متذکر می شود، هیچ دانشگاهی حق دریافت وجه بابت پذیرش افراد معرفی شده از سوی وزارت بهداشت که شرایط انتقال به داخل را داشته و موافقت کمیسیون را اخذ کرده اند و تقدم در پذیرش آنها را نداشته، همچنین افرادی که به نوعی به اعمال نظر و یا دلالی در پذیرش دانشجویان واحد شرایط در برخی دانشگاه ها بپردازند، شناسایی شده و مطابق مقررات تحت پیگرد قانونی و قضایی قرار خواهند گرفت و این موارد هم از زمره مصادیق صندلی فروشی قلمداد خواهد شد.

جهانپور در خصوص موضوع دانشجوی قلابی دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی که هفته گذشته توسط حراست این دانشگاه تحویل مراجع انتظامی شده است گفت: موضوع این فرد از جنس تخلفات انتقال به داخل نیست، فرد مذکور عملا یک دانشجوی قلابی است که از سال گذشته به این دانشگاه رفت و آمد داشته، با برخی موسسات کنکور ارتباط داشته، این فرد و امثالهم در این تخلفات قطعا تنها نیستند،

متاسفانه فرد مذکور و امثال او تحت عناوین مجعول رتبه برتر کنکور و نخبه و نابغه و ... وارد برنامه های تلویزیونی شده و حلقه ای از یک زنجیره کلاهبرداری است که متاسفانه در سالهای اخیر در حوزه کنکور به سواستفاده از تمایل دانش آموزان و خانواده ها به موفقیت در این آزمون، مشغولند و سالانه صدها میلیارد تومان از این راه کسب می کنند، البته امیدواریم آموزش و پرورش، آموزش عالی و نهادهای نظارتی برای این بازار کاذب ناسالم چاره اندیشی کنند و مسوولین و ناظرین سیما و رسانه ملی نیز برای این پدیده زشت و غم انگیز و توجیه ناپذیر، تدبیری بیندیشند، لکن این موارد در حوزه وظایف، مسوولیت مستقیم و کارویژه وزارت بهداشت و نظام سلامت نمی گنجد و نهادهای مسوول و مسوولین انتظامی و قضایی در این زمینه می توانند اطلاعات بیشتری در اختیار عموم بگذارند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به افراد متقاضی انتقال به داخل کشور و یا علاقمندان به تحصیل در رشته های گروه علوم پزشکی نیز توصیه کرد: در دام اغواگران و کلاهبردارانی که با عناوین مختلف، وعده فروش صندلی و پذیرش در دانشگاه های داخلی را می دهند، نیفتند چرا که این مسیر، به هر شکل و نوع، سرانجامی جز خسران مالی و گرفتاری قضایی و کیفری در پی نخواهد داشت.

دکتر جهانپور در پایان افزود: در این راستا کماکان انتظار می رود دانشجویان، خانواده ها و عزیزانی که به موارد مشکوک یا پیشنهاداتی از این دست برخورد می کنند، اطلاعات خود را به حراست یا بازرسی دانشگاه های علوم پزشکی و مرکز حراست و یا اداره کل بازرسی وزارت بهداشت منعکس نمایند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خودتون از این همه فساد در تمام زمینه ها حالتون بد نمیشه ؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فساد سرتا سر كشور و در تمام زمينه ها گرفته

      • hassan.h

        قوه قضائیه ورود کند

    • بدون نام

      دکتران بی سواد
      کاش وزارت یه تصمیمی در ارتباط با کسانی که میرن خارج از کشور میان بعد داخل مطب میزنن فکری هم بکنه مثلا قبل زدن مطب اینجاهم یه ازمونی از تعدادی دروس بدن که ببینیم واقعا سوادشو دارن یا نه

    • بدون نام

      به این بیسوادها نباید اجازه کار و تحصیل تو مملکت بدن،
      وگرنه فاتحه پزشکی و جون مردم خونده است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظرم قطعا اونی که مدرکشو از یه دانشگاهِ موردِ تایید در خارج‌از ایران می‌گیره، باسوادتر از اونیه که با سهمیه واردِ دانشگاه‌های ایران شده.

    • بدون نام

      چرا بچه های پزشکان هیت علمی میتونه ازرشته دامپزشکی به پزشکی برن و بعد هم منتقل میشن به شهر محل کار والدین؟این بی عدالتی کامله .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واسه ما که نشد:/

      • بدون نام

        اين چه رانتي هست ؟
        مگه هر كس باباش پزشكه بچش هم استعداد پزشكي داره
        اونم از دامپزشكي يهو دكتر بشه

    • بدون نام

      جناب وزیر لطفا امتیازی که به بچه های هیت علمی دادین که از دامپزشکی به پزشکی تحصیل کنند را بردار. و بعد شعار مبارزه با فساد بده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        يا خدا از دامپزشكي ميپرن تو پزشكي ......!!!1

      • بدون نام

        تازه میتونن راحت انتقالی بگیرن به دانشگاهی که والدینشون هیئت علمین!مثلا طرف زابل قبول میشه چون باباش هیئت علمی تهرانه میاد تهران درس میخونه!

    • بدون نام

      ماشاالله. بگو چرا هر وقت بخاطر یه کسالت میریم دکتر بدتر میش حالمون. پس دکتره قلابیه. مسئلین مربوطه هم انشاالله مردن که این اتفاقات می افته. واقعا خجالت داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا درسته
        براي سرما خوردگي كودكم و بردم بيمارستان
        كودكان خيابان طالقاني يه شربت داد تمام صورت بچم كبود و قرمز شد
        دكتر خودش گفت اين دارو معلوم نيست از كجا اوردن همه رو ميزنه اينجوري ميكنه

    • بدون نام

      ملکت گل و بلبل! مگه میشه؟!!!

    • خخخخخخخ.....مملکت و آب برد

      هی هی
      حالا دست رو شده هاااا،،خدا میدونه چقدر پول گرفته بودن

    • بدون نام

      چه جالب تنبلهای پولدار میرن چند سالی پزشکی می خونن بعد بدون کنکور برمی گردن ادامه تحصیل میدن
      عدالته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        يه دوندون پزشك هست هر وقت رفتم پيشش و يا هر كسي رو فرستادم اونجا زد دندونش و خراب كرد

      • بدون نام

        فكر كنم از اين مدل دكتراست

    • عبدالرحمن

      گند گام دوم دراومد!

    • بدون نام

      اصلا موافقت با انتقال وتحصیل اینهادر دانشگاه های داخل به خودی خود تخلف است
      چراکه اینها در رقابت با هم س ن وسالان هود نتوانسته اند رقایت کنند وقبول شوند بلضی حتی چندین سال پشت کنکور مانده و در کنکور قبول نشده اند چون خانوادهایشان پول داشته یکسال آنها رابا یکی از این وکشور ها میفرستند بعدش با پزداخت مبلغی به دانشگاه های علوم پزشکی آنهارا انتقال می دهند این موضوع هم مصداق بارز صندلی فروشی وهم خیانت آشکار به سلامت مردم است
      اگر انسایت را دوست دارید این باب را ببندید در ضمن نظارت بیشتری بر سازمن سنجش هم داشته باشید چون اونجا هم خبر هایی است اونه چه خبر هایی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان بسته‌نش.

      • بدون نام

        سالهاست صندلي فروشي داره اجرا ميشه
        كلي دندونپزشك و دكتر از اين طريق داريم

    • بدون نام

      اين دانشگاهها بدون كنكور و پولي در رشته پزشكي دانشجو ميگيرن بعد ايراني ها ميرن اونجا بعد درخواست انتقالي به ايران و ميدن و ميان اينجا ميشنند سر كلاسهاي پزشكي و دكتر و جراح ميشوند اينگونه كنكور پزشكي را دور ميزنند
      ديشب كودك يازده ماهه مو بردم بيمارسان كودكان خيابان طالقاني بخاطر تب و سرما خوردگي يه دارويي داد بعد از چند روز تمام صورت و بدنش لكه هاي قرمز ايجاد شد و بيماري جديدي از اون دارو گرفت اينم نتيجه اين اتفاقات و فسادها

    • بدون نام

      اين شيوه دور زندن كنكور و پزشك شدنه كه سالهاست دارن دور ميزنند

    • بدون نام

      بخدا همش دروغ و سیاه کاریه
      همه با پارتی و پول صندلی میگیرن
      مثل همین دادگاه مفاسد اقتصادی که میگیرین
      همش واسه اینه که فکر کنیم مشکل حل شد.

    • بدون نام

      يه جا رو نام ببريد كه فساد در ان جا نباشد
      خودروسازها
      وزارت بهداشت
      هلال احمر
      بانك ها
      بيمه ها
      موسسات مالي
      صرافي ها
      وووو
      گمرك
      ثبت احوال
      شهرداري ها
      ........

    • ه

      ماشاءالله. مملکت گل و بلبل. سگ صاحبشو نمیشناسه

    • بدون نام

      یادتونه یکی اومده بود تلویزیون می گفت ظرفیت پزشکی باید دوبرابر بشه ! ایشون دنبال قانونی کردن این قضیه بود هر صندلی رو بین صد تا دویست میلیون تومان می فروشند بعد این آدمو استخدام می کنن بیاد تلویزیون واسفا سر بده تا مردم با دست خودشون خودشون رو بندازن تو چاه !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا الانم همینه....فک میکنید کسایی که پردیس میخونن چطوری قبول شدن

    • بدون نام

      چرا وقتی اون خانم رفت توی تلویزیون صدای سازمان سنجش در نیمد که این خانم تقلبی هست؟؟

    • بدون نام

      با اين اوضاع مردم حق دارند بدونند پيش كي ميرن دكتر و توسط كي معاينه ميشن

      از فردا مدارك پزشكي از ترم اول دانشگاه و اسامي دانشگاهاي كه دكتر در اون درس خونده رو بايد در مطب جلوي ديد نصب كنند ....!!!!
      با اين قوانين رانتي مردم خودشون بايد چك كنند

    • بدون نام

      مملكت پره از اين دكتر تقلبي ها

    • دلشکسته

      اصلا روند آموزشی کاملا پولیه...خودم شاهد بودم دانشجوهایی که با پول دوسال تو هند داروسازی خوند اومد دانشگاه آزاد بدون هیچ آزمونی معادل سازی کردن و الان داره سال ۳ داروسازی میخونه بی سواد کامل بدون هوش و ذکاوت و با قلدری تمام ... چون باباش میلیارد هس ..اونوقت من دکتری دانشگاه دولتی هستم برا چندر غاز بعنوان استاد حق التدریس به این ها درس میدم و اجازه ندارم درس به اینا نمره کم بدم ..خدایا کجا داریم میریم

    • بدون نام

      فساد تا کجا ها رفته.

    • بدون نام

      سهمیه پولداری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج