جاباما
۹۰۹۸۱۵
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

زمان بازگشایی مدارس در کشورهای مختلف جهان

بررسی تقویم آموزشی کشورهای مختلف نشان می‌دهد سال تحصیلی در اکثر کشورها اواسط شهریورماه آغاز می‌شود و در خرداد نیز به پایان می‌رسد.

ایسنا: آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس در تمامی جهان روزی خاص و هیجان انگیز برای دانش آموزان به شمار می رود که همواره با خاطرات فراوانی همراه است. تفاوت های اقلیمی، جغرافیایی، فرهنگی و جمعیتی سبب شده است تا مدارس در کشورهای مختلف در ماه های متفاوتی آغاز به کار کنند.

همزمان با شروع سال تحصیلی در ایران در این گزارش مطالبی نیز درباره بازگشایی مدارس در چندین کشور مختلف ارائه شده که به شرح زیر است:

- در استرالیا دانش‌آموزان در یک سال تحصیلی که ۲۰۰ روزه است از اواسط ماه دسامبر (ماه آذر) یا اواخر ماه ژانویه (ماه دی) به مدرسه می‌روند. سال تحصیلی در این کشور به چهار ترم تقسیم می‌شود که هر کدام ۹ تا ۱۱ هفته ادامه می‌یابد. همچنین دانش‌آموزان از اواسط دسامبر (ماه آذر) تا آخر ژانویه (ماه دی) فرصت دارند به تعطیلات تابستانی بروند. دانش‌آموزان حداقل ۱۱ سال به مدرسه می‌روند و ساعات حضور آنان در مدارس معمولی از ساعت ۹ صبح تا ۱۵:۳۰ عصر است.

- در برزیل نیز دانش‌آموزان از اولین هفته ماه فوریه (ماه بهمن) به مدرسه می‌روند و سال تحصیلی آنان در اولین هفته دسامبر (ماه آذر) به اتمام می‌رسد. همچنین دانش‌آموزان برزیلی در ماه ژوئیه فرصت دارند دو هفته به تعطیلات زمستانی (تیر ماه) بروند. بسیاری از مدارس این کشور برای دانش‌آموزان لباس‌های یک شکل طراحی کرده‌اند و محصلان از هفت صبح تا ظهر در مدرسه حضور دارند.

زمان بازگشایی مدارس در کشورهای مختلف جهان

- دانش‌آموزان چینی نیز با شروع ماه سپتامبر (شهریور) به مدرسه می‌روند و سال تحصیلی تا اواسط ژوئیه ( تیر ماه) سال آینده ادامه می‌یابد. تعطیلات تابستانی نیز عمدتا صرف حضور در کلاس‌های تابستانی یا مطالعه برای آزمون‌های ورودی می‌شود. همچنین دانش‌آموزان از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۷ در مدرسه حضور داشته و دو ساعت وقت نهاری دارند.

- طول دوره تحصیل در کره شمالی ۱۱ سال است که از سن پنج سالگی آغاز می‌شود. دانش‌آموزان ملزم به پوشیدن یونیفرم تهیه شده توسط دولت هستند و در این دوران آموزش‌هایی از قبیل موسیقی، هنر، ریاضی، زبان کره‌ای و آموزش‌های اجتماعی دریافت می‌کنند. همچنین در سال‌های پایانی دوران تحصیل آموزش‌هایی در مورد سیاستهای حزب کمونیست به آنان داده می‌شود.

- در آلمان سال تحصیلی بسته به هر ایالت بین ۱۸۷ تا ۱۹۰ روز به طول می‌انجامد. دانش‌آموزان آلمانی تنها شش هفته به تعطیلات تابستانی می‌روند اما اغلب در طول سال از تعطیلی برخوردارند. همچنین به منظور جلوگیری از ترافیک‌های سنگین ناشی از آغاز فعالیت مدارس، ۱۶ ایالت این کشور برنامه تعطیلاتی مختلفی دارند که هر سال به صورت چرخشی تغییر می‌کند. یک سال مدارس در شهر برلین تعطیلات تابستانی را از ماه ژوئن (خرداد) آغاز می‌کنند درحالیکه در ایالت بایرن شروع تعطیلات تابستانی از ماه جولای (تیر ماه) است.

- در ایتالیا نیز دانش‌آموزان مدت ۲۰۰ روز در سال در کلاس درس حضور دارند که از اواسط سپتامبر آغاز (شهریور) و تا اواسط ژوئن (خرداد ماه) ادامه دارد و به سه دوره تقسیم می‌شود. تعطیلات مدارس در مناطق مختلف ایتالیا متفاوت است. اگرچه در سیسیل فعالیت مدارس به دلیل گرمای هوا چند روز دیرتر در ماه سپتامبر آغاز می‌شود.

- در کاستاریکا دانش‌آموزان مجبور هستند در طول ۹ سال آموزش اجباری، لباس‌های یک شکل بپوشند. علاوه بر این سال تحصیلی در این کشور از ماه فوریه (بهمن ماه) تا دسامبر (ماه آذر) تعیین شده است. کاستاریکا جزء با سوادترین کشورهای آمریکای مرکزی به حساب می‌آید به طوری که بیش از ۹۶ درصد از دانش‌آموزان ۱۵ سال به بالای آن، سواد خواندن و نوشتن دارند.

زمان بازگشایی مدارس در کشورهای مختلف جهان

- در فرانسه نیز سال تحصیلی به سه ترم تقسیم می‌شود که دانش‌آموزان از ماه سپتامبر (شهریور) تا ژانویه (دی ماه) ترم اول، از ژانویه (دی ماه) تا آوریل (فروردین) ترم دوم و از آوریل (فروردین) تا ماه ژوئن (خرداد ماه) ترم سوم آموزشی را می‌گذرانند.

- در ژاپن نیز سال تحصیلی به سه ترم تقسیم می‌شود که از ماه آوریل (فروردین) آغاز شده و در ماه مارس (اسفند) پایان می‌یابد. همچنین در پایان هر ترم به دانش‌آموزان تعطیلات داده می‌شود.

- در کنیا دانش‌آموزان در سه ترم هر سال تحصیلی را می‌گذرانند که هر کدام ۱۳ هفته طول می‌کشد. همچنین بین هر ترم حدود یک ماه تعطیلات وجود دارد.

- دانش‌آموزان مکزیکی سال تحصیلی جدید را از ماه سپتامبر (شهریور) آغاز می‌کنند که تا ماه ژوئن (خرداد) آینده ادامه می‌یابد و روزهای دوشنبه تا جمعه را به مدرسه می‌روند. همچنین دانش‌آموزان در این کشور مجبور به پوشیدن لباس‌های یک شکل هستند.

- در نیجریه نیز سال تحصیلی از ماه ژانویه شروع (دی ماه) و تا دسامبر (ماه آذر) طول می‌کشد و در سه ترم برگزار می‌شود که بین هر ترم تعطیلات یک ماهه وجود دارد.

زمان بازگشایی مدارس در کشورهای مختلف جهان

- در روسیه هم سال تحصیلی از ابتدای ماه سپتامبر (شهریور) آغاز می‌شود و تا اواخر ماه مه (اردیبهشت) ادامه می‌یابد.

به گزارش ایسنا، علاوه بر اینها در کره جنوبی نیز سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می‌شود که از ماه مارس (اسفند) شروع می‌شود و تا ماه فوریه (بهمن ماه) ادامه می‌یابد. دانش‌آموزان از ساعت هشت صبح تا ۱۶ در مدرسه حضور دارند و پیش از ترک مدرسه موظف هستند که کلاس را نظافت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیچاره چینیا

    • بدون نام

      فقط در ایران است که حدود چهار ماه مدارس به صورت پیوسته تعطیل است.
      کشورهای دیگر نهایت دو تا یک ماه است

    • بدون نام

      چون اونا تو مدارسشون برنامه های متنوع دارن انواع ورزش ها نمایش ها بچه صرفا برای خوندن درسهای خسته کننده نمیره مدرسه در کنار درسهای ملال آور کارهای گروهی و ورزشی هم تجربه میکنه ولی تو مدارس ایران ی حیاط برای ورزش ندارن حتی مربی ورزش وجود ندارهب کارهای گروهی نمایشی که هیچ

    • بدون نام

      باب صد رحمت به مدرسه خودمون یه ماه عید تعطیلیم ۵۲ روز پنجشنبه تعطیلیم ۵۲ روز جمعه تعطیلیم سه ماه هم تابستون تعطیلیم فکر کنم کلا ۵ ماه از سال بیشتر مدرسه نمیریم . یادش بخیر چه کیفی میداد تعطیلی ولی ضد حال این بود که ‌معلما برای روزای تعطیلی مشق زیاد میدادن روزای عید هم پیک شادی داشتیم .یادش بخیر دوران شیرین ودلچسبی بود و مشکلاتمون خیلی کوچیک پیش پا افتاده بود.

    • بدون نام

      چه جالب ...خیلی دلم میخواست شروع سال تحصیلی رو تو کشورای دیگه بدونم...ممنونم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج