۹۰۹۸۱۶
۱ نظر
۵۰۳۱
۱ نظر
۵۰۳۱
پ

مظاهری: برای بوکس ایران متاسفم!

کاپیتان سابق تیم ملی بوکس ایران با انتقاد از بزرگ‌ نمایی‌ها در مورد نتیجه تیم ملی بوکس در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ روسیه، گفت: اگر پیروزی مقابل بوکسورهای فلسطین، عراق و چین‌تایپه پیشرفت است، برای بوکس ایران متاسفم.

خبرگزاری ایسنا: کاپیتان سابق تیم ملی بوکس ایران با انتقاد از بزرگ‌ نمایی‌ها در مورد نتیجه تیم ملی بوکس در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ روسیه، گفت: اگر پیروزی مقابل بوکسورهای فلسطین، عراق و چین‌تایپه پیشرفت است، برای بوکس ایران متاسفم.

تیم ملی بوکس ایران که با شش بوکسور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ روسیه شرکت کرده بود، با پنج برد و بدون کسب مدال به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

مظاهری: برای بوکس ایران متاسفم!

این نتیجه با واکنش‌های متفاوتی رو به رو شد. عملکردی که از سوی فدراسیون بوکس نتیجه‌ای کم سابقه مطرح شد اما از نگاه کارشناسان و ملی‌پوشان سابق بوکس ایران نتیجه‌ای نه چندان بزرگ بود که باید ابعاد مختلف آن بررسی شود.

به همین منظور گفت و گویی را با علی مظاهری کاپیتان سابق تیم ملی بوکس و پرچمدار کاروان ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن داشتیم که در ادامه آن را می‌خوانید:

مظاهری: برای بوکس ایران متاسفم!

- بوکس ایران بار دیگر از کسب مدال در رقابت‌های جهانی بازماند، عملکرد تیم ملی ایران در روسیه چگونه بود؟

متاسفانه این روزها جو خوبی در بوکس حکم فرما نیست و دوستان به جای بررسی و بحث در مورد مسائل فنی، به مسائلی دیگر می‌پردازند و این موضوع برای هر دو جبهه وجود دارد، چه کسانی که الآن روی کار هستند و چه کسانی که قبلا روی کار بوده‌اند.

بهتر است بزرگان بوکس به این اتفاقات ورود کنند تا شاید اندکی به این وضعیت آشفته سر و سامان داده شود. به بحث‌هایی دامن زده می‌شود که در آن مسائل فنی جایی ندارد، سرچشمه آن‌ها هم از فدراسیون است که باید به عنوان یک بزرگ‌تر، آن‌ها را جمع کند. نقد فنی همیشه قابل تامل است و نباید خودمان را گول بزنیم.

نمی‌خواهم به عنوان یک نقد کننده صحبت کنم و به عنوان یک کارشناس و یکی از خانواده بوکس می‌گویم، بنده در قهرمانی آسیا مربی تیم ملی بودم و نتیجه‌ای که کسب شد خوب نبود، اما نتیجه دور قبل را تکرار کردیم.

اکنون نیز نمی‌توان گفت با ۵ برد از عملکرد بوکسورها راضی هستیم چون این نتایج در سال‌های قبل نیز برای ما کسب شده‌اند. قهرمانانی داشته‌ایم که با قرعه‌های سخت‌تر از این دوره در جمع ۸ تیم حاضر شده‌اند.

- می‌توان به کسب سهمیه المپیک امیدوار بود؟

با توجه به این سوال می‌خواهم این سوال را برای مسئولان فدراسیون مطرح کنم که آیا با بردن فلسطین،‌ عراق و چین‌تایپه می‌توانیم کسب سهمیه کنیم که این نتیجه را بهترین نتیجه تاریخ بوکس ایران اعلام می‌کنیم؟ از فدراسیون می‌خواهم که ورزشکاران را وارد چنین بازی‌ و حواشی نکند.

به هیچ عنوان نمی‌گویم موسوی بوکسور بدی است، اما نباید با حرف‌های تو خالی فشار و بار روی دوش او را هم زیاد کنیم. چرا وقتی نمایندگان ما با بوکسورهای یک درجه قوی‌تر رو به رو شدند،‌ باختند؟ کسب سهمیه المپیک کار سختی است و نمی‌توان با بردن فلسطین کسب سهمیه کرد!

- چه زمانی می‌توان به پیشرفت بوکس ایران صحه گذاشت؟

هرگاه بتوانیم برابر بوکسورهایی از کره، ژاپن، فیلیپین، ازبکستان، قزاقستان و حتی هند به برد برسیم، آنجا نقطه‌ای است که پیشرفت کرده‌ایم، پنج برد در قهرمانی جهان آن هم برابر عراق و فلسطین پیشرفت نیست.

نمی‌خواهم کسی را بکوبم و تنها از روی دلسوزی این صحبت‌ها را مطرح می‌کنم. ما در مسابقات شیکاگو سپهوند را در جمع ۸ بوکسور نهایی داشتیم، در المپیک آتلانتا بابک مقیمی در جمع هشت نفر بود.

در لندن روزبهانی را داشتیم، المپیک پکن مرتضی سپهوند را داشتیم، نباید به گذشته برگردیم و با این حرف‌ها فشار را روی ملی‌پوشان زیاد کنیم.

- با این صحبت‌ها، باید گفت بوکس ایران پیشرفتی نداشته...

باید فضای بوکس را بهتر کنیم و فدراسیون در این میان نقش پر رنگی دارد. باید بوکسورها را از حاشیه دور کرده و وارد این بازی‌های دو جبهه‌ای نکنیم.

این تیم ملی همان تیمی است که حقوق می‌گرفت، جای خوب تمرین می‌کرد، همه اعلام می‌کردند از نظر روحی شرایط خوبی داریم و مربی بدنساز با آن اعزام شد،‌ پس نباید بگوییم پنج برد برابر فلسطین، عراق و چین‌تایپه نتیجه خوبی است. اگر بردن فلسطین پیشرفت و شاهکار است، من برای برای بوکس ایران متاسفم!

- توقع خانواده بوکس از این تیم ملی ایران چیست؟

من به شخصه با این تیم کار کرده‌ام و همه نفرات بوکسورهای خوبی هستند،‌ اما توقع زیادی هم ندارم. تنها انتظار من این است که حداقل با بزرگنمایی‌های تو خالی فشار و بار روی دوش ملی‌پوشان را زیاد نکنیم. برای خودمان زشت است، بردن این کشورها کار شگفتی نیست.

ما بوکسورهایی باختیم که یک درجه قوی‌تر از بوکسورهای فلسطین،‌ عراق و چین‌تایپه بودند. فقط از فدراسیون می‌خواهم که مقابل این بزرگنمایی‌ها را بگیرد. باید بزرگان بوکس را آورده و با آن ها در مورد نقاط ضعف صحبت کنند تا نتیجه خوبی حاصل شود.

مسائل فنی بوکسورها و مربیگری نقص داشت، باید این مسائل را از پایه بررسی کرد، بوکس ایران خیلی کار دارد.

از فدراسیون می‌خواهیم که در مورد این نتایج مصاحبه نکرده و به حواشی دامن نزنند. بگذارند کارشناسان بزرگ بوکس با یک نقد منصفانه در مورد عملکرد تیم ملی صحبت کنند، با بزرگنمایی مشکلی حل نمی‌شود.

کسی را نقد نمی‌کنم و نمی‌خواهم کسی را بکوبم، اما اگر پیشرفت و شاهکار را برد برابر فلسطین می‌دانیم بهتر است کلا قید سهمیه المپیک را بزنیم! با بردن این کشورها به ایران سهمیه نمی‌دهند، برای کسب سهمیه باید قزاق و ازبک و ... را شکست دهیم.

- یعنی هیچ شانسی برای کسب سهمیه نداریم؟

بنده همه بازی‌ها را تک به تک آنالیز کردم و باید بگویم کار خیلی سخت است. بوکسور وزن ۹۱ کیلوگرم هند به جمع ۸ نفر پایانی صعود کرد که این یعنی با برنامه کار می‌کنند، کسی که در قهرمانی آسیا مدال نگرفت در جمع ۸ نفر برتر وزن خود بود.

همه کشورها کار می‌کنند و اگر قرار باشد مثل همیشه به جای مسائل فنی یکدیگر را نقد کنیم و بزرگنمایی‌های تو خالی باشد،‌ مثل همیشه عقب می‌مانیم. این نحوه پیش بردن بوکس ایران چیزی جر نابودی ندارد.

کسب سهمیه المپیک کار خیلی سخت است و با این بردها به جایی نمی‌رسیم. حتی نباید کشوری چون سوریه را دست کم بگیرید، بوکسورهایی در میان وزن و سنگین وزن دارد که الآن وضعیت خوبی دارند.

در رقابت‌های کسب سهمیه بوکسورهای کم اشتباه حضور دارند و هیچکس حق اشتباه ندارد. اشتباهات کم‌تر المپیکی‌ها را مشخص می‌کند. باید بوکس را رو به پیشرفت حرکت دهیم و این موضوع با کارشناسی‌های دقیق صورت می گیرد.

- حضور در المپیک چقدر به شرایط فعلی بوکس کمک می‌کند؟

برای هر رشته سطح بالاتر موفقیت‌ها رسیدگی بیشتری در پی خواهد داشت و بوکس نیز اینگونه است. به بوکس هم باید نگاه بهتری داشت و با این بی نظمی از نظر من المپیکی شدن سخت است، افراد حاضر در بوکس بیشتر به این فکر این هستند که جواب یکدیگر را در فضای مجازی بدهند تا اینکه به خود واقعی بوکس دل بسوزانند.

من نمی‌دانم یک بوکسور با چه برداشتی از مربیگری یک فرد را بهترین مربی تاریخ بوکس ایران معرفی می‌کند! چرا ملی‌پوشان را وارد این بازی ها می‌کنید؟ اگر بوکسور ما از نظر فنی تا این اندازه خوب بود چرا توانایی کسب مدال نداشت؟ از فدراسیون می‌خواهم مانع وارد کردن بوکسورها به حواشی شود، این کارها تنها به ورزشکاران ما لطمه می‌زند.

- و اما صحبت پایانی...

دبیر فدراسیون گفته است که ما بهترین نتیجه تاریخ بوکس ایران در رقابت‌های جهانی را در روسیه کسب کردیم! شاید خودمان را به خواب زده‌ایم، شاید در بوکس نبوده‌ایم که نمی‌دانیم و شاید هم کلا در ورزش نبوده‌ایم که بی خبریم.

چرا قهرمانان سابق و بزرگ بوکس ایران را با این صحبت‌های نادرست تحریک می‌کنید؟ چرا باید نفراتی چون مقیمی‌ها و باتمانی‌ها را اینگونه عصبی کنیم.

نفراتی که با قرعه‌های سنگین‌تر توانستند به جمع ۸ نفر برتر وزن خود ورود کنند. به عنوان خانواده بوکس از همین امروز می‌خواهیم که فدراسیون چنین حواشی و بزرگ نمایی‌هایی را سر و سامان دهد تا بوکس با واقعیت‌ها به کار خود ادامه داده و ان‌شاءالله که موفق شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا خندابی

      من از عملکرد رییس فدراسیون دل خوشی ندارم
      و ایشان را در حد رییس فدراسیون نمی بینم
      ولی آقای مظاهری ،شما تا زمانی که در کادر تیم ملی بودید
      فدارسیون گل و بلبل بود و شما سکوت کرده بودید
      حالا بعد از اخراج شما از کادر تیم ملی ،معایب و اشکالات فدراسیون پیدا شد!!!
      برای شما هم متاسفم
      برای رییس فدراسیون هم متاسفم
      یاعلی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج