جاباما
۹۰۹۸۲۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

گزارش ویژه: دربی ۹۰، دربی دلتنگی

غیبت شگفت‌انگیز اکثریت دربی هشتادونهی‌ها!

یازده تغییر سهم استقلال و شش تغییر سهم پرسپولیس نسبت به دربی ۸۹ است. جا به جایی‌هایی که چهره جدیدی از این دو تیم پر طرفدار به جا می‌گذارد.

ورزش سه: یازده تغییر سهم استقلال و شش تغییر سهم پرسپولیس نسبت به دربی ۸۹ است. جا به جایی‌هایی که چهره جدیدی از این دو تیم پر طرفدار به جا می‌گذارد.

کلیشه‌های آماری مثل اینکه کدام تیم بیشترین برد را داشته یا اینکه تیمی که از راست به چپ بازی را شروع کرده چه تعداد پیروز بوده برای مردم خسته کننده و تکراری شده است. بگذارید به آمار شگفت انگیزی از دربی ۸۹ تا ۹۰ اشاره کنیم.

غیبت شگفت‌انگیز اکثریت دربی هشتادونهی‌ها!

آماری که از دربی قبل تا به این دربی توسط دو باشگاه به جا مانده و نمی‌توان آن را ضعف یا قدرت مدیریتی دانست و تنها باید قضاوت را به اهل فن واگذار کرد. آبی پوشان تهرانی در این مدت یازده تغییر در جمع بازیکنان و مربیان خود داشتند و از طرفی پرسپولیس شش تغییر را داشته است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

*نیمکت دگرگون شده:

۱- وینفرد شفر:

سرمربی آلمانی که بعد از شکست در دربی فشار زیادی را تحمل کرد و تقریبا از کورس قهرمانی عقب ماند، بعد از جدایی از استقلال حالا در امارات حضور دارد و دربی را در کسوت سرمربی بنی یاس امارات تماشا می‌کند.

۲- برانکو ایوانکوویچ:

مربی ای که دربی را برد، پرسپولیس را به سومین قهرمانی پیاپی رساند و با کسب قهرمانی جام حذفی محبوب تر از قبل سرخپوشان را ترک کرد و به الاهلی رفت اما عمر مربیگری‌اش پنج بازی بود و حالا این دیدار را از خانه تماشا می‌کند.

۳- فرهاد مجیدی:

اسطوره استقلالی‌ها در دربی 89 کمک مربی شفر بود و به دنبال اولین برد در مقام جدیدش بود. اتفاقی که رخ نداد و او را در هفته‌های بعد به سرمربیگری رساند. حالا مجیدی در تیم ملی امید حضور دارد و برای تماشای عملکرد شاگردانش در استادیوم حاضر می‌شود.

تغییرات متعدد در لیست بازیکنان، استقلال رکورد دار است

۴- سید مهدی رحمتی:

کاپیتان آن زمان استقلال بعد از اتهام دخالت در ضربه پنالتی این تیم در آن مسابقه، جمع استقلالی‌ها را در پایان فصل ترک کرد و حالا سید حسین حسینی می‌تواند یکی از ستاره‌های آبی پوشان در دیدار سنتی و حساس فصل باشد.

۵- آیاندا پاتوسی:

هافبک آفریقایی که با عملکرد درخشانش تنها در یک نیم فصل محبوب هواداران بود در پایان فصل به علت پرداخت طلب پروپئیچ نتوانست مبلغ مورد نظر خود را از استقلال بگیرد و حالا شاگرد شفر است.

۶- گادوین منشا:

مهاجم نیجریه ای که در نیم فصل از پرسپولیس به استقلال رفت و در دربی توسط سیدجلال حسینی و شجاع خلیل زاده مهار شد. او هم در پایان فصل حاضر به تمدید با آبی پوشان نشد و به عجمان امارات رفت و آنجا هم سکونشین است.


7- ایسما:

اسماعیل گونزالوس که در نیم فصل با سر و صدای زیادی از ازبکستان به لیگ ایران آمد و درخشش خاصی نداشت و حالا در لیگ ژاپن حضور دارد و بعید است دربی ۹۰ را پیگیری کند.


۸- فرشید اسماعیلی:

جنجالی ترین بازیکن دربی که پنالتی عجیبی و حساسی را از دست داد حالا بزرگترین غایب استقلال برای دربی 90 است. بازیکنی که با کارت قرمز در مسابقه با نفت مسجدسلیمان جریمه شد و فرجام خواهی او در این چند روز نیز تایید نشد تا فردا از روی سکوها تیمش را تشویق کند.

۹- پژمان منتظری:

شاید اگر پژمان منتظری بود شرایط استقلال کمی بهتر می‌شد. اما این مدافع به دلیل برخی اختلافات با مدیریت وقت باشگاه قراردادش را تمدید نکرد و حالا بدون تیم است و دربی را تماشا می‌کند.

۱۰- فرشید باقری:

یکی دیگر از بازیکنان فیکس استقلال در دربی 89، باقری بود. هافبک تنومندی که حالا مصدوم است و به احتمال فراوان جای خود را به ریگی و یا رضاوند خواهد داد.

۱۱- روزبه چشمی:

بازیکن ملی پوش استقلال که هفته گذشته قرارداد خود با آبی پوشان را تمدید کرد به احتمال فراوان خارج از ترکیب فیکس استقلال است. دلیل آن را هم می‌توان نبود آمادگی بدنی عنوان کرد.

۱۲- آرمین سهرابیان:

بازیکنی که در اواسط تابستان مورد غضب استراماچونی قرار گرفت و حالا بعد از جدایی در سایپا حضور دارد و یکی از غایبین دیگر دربی 90 است.

۱۳- سیدجلال حسینی:

کاپیتان پرسپولیسی‌ها که روز قبل مصدوم شد و حالا در لیست حضور ندارد. حسینی دربی 89 کنار شجاع بود و یکی از نمایش‌ها بی نقص خود را نشان داد و دیگر غایب سرشناس میدان آزادی به شمار می‌رود.

۱۴- سروش رفیعی:

هافبکی که بعد از اردوی ترکیه در کنار مهدی شریفی جزو بازیکنان مازاد کالدرون قرار گرفت. این بازیکن حالا پیراهن بنفش شهر خودرو را بر تن دارد و دربی تهران را از مشهد تماشا می‌کند.

۱۵- کمال کامیابی نیا:

دیگر بازیکنی که به دلیل مصدومیت خارج از ترکیب پرسپولیس است، هافبک دفاعی این تیم خواهد بود. کامیابی نیا کتف خود را به تیغ جراحان سپرده و احتمالا تا نیم فصل نمی‌تواند پیراهن سرخ را بر تن کند.

۱۶- بودیمیر:

این مهاجم کروات با تصمیم برانکو در دربی 89 زوج علی علیپور شد اما تاثیر چندانی از خود به جا نگذاشت و حالا به مانند مهاجمان خارجی استقلال دربی 90 را در جایی خارج از ورزشگاه آزادی تماشا می‌کند.

۱۷- محمد نادری:

مدافع چپ پرسپولیس در بازی با نفت آبادان جای خود را به محمد انصاری داد و طبق اخبار رسیده به احتمال فراوان این بازی را هم از روی نیمکت تماشا می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج