۹۰۹۸۳۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اسکوچیچ: دربی را دوست دارم

شاید کسی به اندازه دراگان اسکوچیچ حسرت حضور در دربی تهران را نداشته باشد.

فرهیختگان: شاید کسی به اندازه دراگان اسکوچیچ حسرت حضور در دربی تهران را نداشته باشد. مربی کروات در تمام سال‌هایی که در ایران کار کرده همیشه علاقه خود به هدایت تیم‌های بزرگ‌تر را به نمایش گذاشته و حتی یک مورد مذاکره جدی با استقلال را هم در کارنامه خود دارد اما تا امروز به این خواسته خود نرسیده است. با او در آستانه بازی دربی همکلام شدیم که بخش‌هایی از صحبت‌هایش با «فرهیختگان» را در ادامه می‌خوانید.

فصل خوبی را شروع کرده‌ایم

در صنعت نفت آبادان تا امروز فصل خوبی را داشته‌ایم. شاید تعجب کنید که این را از من می‌شنوید اما من از تیمم راضی هستم. تازه وارد این تیم شده‌ام و سیستم تیم را هم به ۳-۴-۳ تغییر داده‌ام که در ایران خیلی سیستم مرسومی نیست. متاسفانه مدت‌هاست که در ایران همه ۱-۳-۲-۴ بازی می‌کنند و حتی ادای بازی کردن به شیوه‌های دیگر را هم در نمی‌آورند.

خیلی هم بد است چون یک لیگ باید نمایشگاهی از انواع و اقسام سیستم‌ها باشد. به هرحال سه بازی طول کشید تا بازیکنان متوجه بشوند من دقیقا چه می‌خواهم. بازی آخرمان تقریبا همانی بود که می‌خواستیم. حالا فقط مانده حل کردن مشکل بزرگ‌تری که داریم؛ مشکل اشتباهات احمقانه!

تفاوت تیم‌های کوچک و بزرگ در اشتباهات احمقانه است

اگر می‌خواهیم تفاوت تیم‌های بزرگ و کوچک و حتی بازیکنان بزرگ یا بازیکنان کوچک را بدانید به اشتباهات‌شان توجه کنید. تیم ما اشتباهات احمقانه‌ای انجام می‌دهد که امتیازات بسیار بزرگ را از ما می‌رباید اما کاری نمی‌توانیم انجام بدهیم. همین است که هست. فقط باید امیدوار باشیم به مرور کمتر بشود یا پولدار بشویم و بازیکنان بهتری جذب کنیم.

همین الان هم تیم خوبی داریم اما می‌توانیم چند بازیکن با کیفیت‌تر جذب کنیم. به هر حال رقابت تیم‌های پولدار و غیرپولدار همیشه به یک چیز بر می‌گردد به نام توانایی و همیشه هم در یک کلمه خلاصه می‌شود: «کیفیت!» ما با پولی که داشتیم همین‌قدر کیفیت توانستیم جذب کنیم. با این همه امیدوارم بتوانم به این کیفیت اضافه کنم.

من متخصص تیم‌های بی‌پولم

این هم شانس من است که در ایران فقط تیم‌های بی‌پول مرا می‌خواهند. «پول ندارید؟ با دراگان تماس بگیرید!» این شعار تبلیغاتی خوبی می‌شود. صنعت نفت امسال پول خوبی نداشت و با من تماس گرفتند. یکجورهایی متخصص کار کردن در روزهای سخت هستم منتها امیدوارم نوبت من هم برسد که به تیم‌های خوب برسم. خودم را مرد روزهای سخت می‌دانم.

مثلا در فولاد که تیم خوبی هم بود رکوردی زدم که امیدوارم برای من بماند. حقیقتا نمی‌دانم مربی دیگری در فولاد یا تیم دیگری این کار را کرده یا نه. من استقلال و پرسپولیس را در رفت و برگشت شکست دادم؛ یعنی چهار برد مقابل بهترین تیم‌های ایران. این کار بزرگی اسـت و من از این بردها در کارنامه دارم.

دربی رادوست دارم

با پـــــرسپولیس بازی کرده‌ام و این تیم را بهتر از استقلال می‌شناسم. نتایج و ثبات را که در نظر می‌گیرید می‌توانید بگویید پرسپولیس شانس بیشتری دارد اما دربی همیشه دربی است و قواعد خودش را دارد. بزرگ‌ترین قاعده دربی هم این است که هیچ قاعده‌ای ندارد. قاعده دومش این است که هیچ قاعده‌ای ندارد که قابل شکستن نباشد؛ یعنی هر چیزی در ذهن‌تان در مورد دربی می‌دانید را دور کنید.

یک زمانی می‌گفتند تیم ضعیف‌تر می‌برد. یک زمانی گفتند تیم با‌انگیزه‌تر می‌برد. یک زمانی می‌گفتند تیمی می‌برد که بازی را مدیریت کند. همه این حرف‌ها هم درست است هم غلط؛ یعنی همیشه نقیضه این ادعاها به اثبات رسیده. یک زمانی تیمی برده که قوی‌تر بوده. تیمی برده که ‌انگیزه‌اش کمتر بوده. همه اینها رخ داده. در نتیجه به دربی که می‌رسید فقط «تخمه‌ها» را نمک بزنید و بشکنید.(می‌خندد)

پیام من برای کالدرون و استراماچونی

برای دو همکار خوب و خارجی‌ام آقایان کالدرون و استراماچونی یک پیغام مستقیم دارم. من بیشتر از شما در این کشور کار کرده‌ام. من فرهنگ فوتبال ایران را از شما بیشتر می‌دانم. من فوتبال ایران را از شما بیشتر می‌شناسم. از شما تقاضا دارم یک دربی زیبا به ما هدیه بدهید. ما یعنی همه کسانی که فوتبال ایران برایشان مهم است، چه طرفدار آبی باشند چه قرمز. می‌دانم گفتنش راحت است اما ریسک کنید و بازی زیبایی را به نمایش بگذارید. ما می‌خواهیم لذت ببریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج