جاباما
۹۰۹۸۷۰
۳ نظر
۵۰۱۵
۳ نظر
۵۰۱۵
پ

شایع‌ترین اختلالات روانپزشکی

دبیر اجرایی سی و ششمین همایش سالانه انجمن روانپزشکان ایران، با اشاره به وجود دو مانع اصلی مقابل درمان اختلالات روانشناختی، از ارائه جدیدترین دستاورد‌های علمی در حوزه روانپزشکی خبر داد.

خبرگزاری مهر: غلامرضا حاجتی، با اشاره به اینکه بسیاری از بیماران گرفتار اختلالات روانپزشکی به دلیل ترس از انگ بیماری شرم بیمار و خانواده، یا تشخیص نابجا و دیر هنگام در مسیر درست درمان هدایت نمی‌شوند، گفت: همایش سالانه انجمن روانپزشکان ایران فرصتی است برای روانپزشکان که بتوانند به یافته‌های جدید علمی در حوزه روانپزشکی دستیابی پیدا کنند.

شایع‌ترین اختلالات روانپزشکی

وی در آستانه برگزاری سی و ششمین همایش سالانه انجمن روانپزشکان ایران، اظهارداشت: این همایش با حضور بیشتر از ۱۰۰۰ نفر از روانپزشکان سراسر کشور همچنین سایر همکاران در رشته‌های دیگر مانند متخصصین مغز و اعصاب، متخصصین داخلی، پزشکان عمومی و همکاران روانشناس برگزار می‌شود.

حاجتی با اشاره به اینکه این همایش در سالن اجتماعات بیمارستان میلاد از ۲۳ لغایت ۲۶ مهر ۹۸ برگزار می شود، افزود: همایش برای رشته‌های مختلف دارای امتیاز بازآموزی جامعه پزشکی است و میزان امتیاز در وب‌سایت همایش مشخص و تعریف شده و برای همه همکاران از اکنون امکان ثبت نام همایش به‌صورت آنلاین در وب سایت کنگره فراهم شده است.

دبیر اجرایی سی و ششمین همایش سالانه انجمن روانپزشکان ایران ادامه داد: محور اصلی همایش امسال ‌«روانپزشکی در روزهای بیم و امید» است که بر نگاه ویژه و تاکید روانپزشکی بر نقش عوامل اجتماعی در سلامت روان جامعه دلالت دارد.

حاجتی بیان داشت: هنوز هم بسیاری از اختلالات روانپزشکی که شیوع بالایی هم دارند به دلیل ترس از انگ بیماری، شرم بیمار و گاهی هم به دلیل تشخیص نابجا و بعضی از دلایل دیگر در مسیر درست درمان هدایت نمی‌شوند که این موضوع بار زیادی را به بیمار، خانواده و جامعه تحمیل می‌کند.

وی عنوان کرد: هنوز بیمارانی با اختلال افسردگی داریم که ماه‌ها و بلکه سال ها به سمت درمان‌های روانپزشکی هدایت نمی‌شوند و هنوز در بعضی از اختلالات اضطرابی که شایع ترین اختلالات در جوامع و از جمله کشور ما هستند شاهدیم که بیمار به صورت متعدد به درمانگاه‌ها و کلینیک ها مراجعه می کند و تست‌ها و آزمایش های تشخیصی زیادی را انجام و سردرگم است.

وی گفت: در نهایت این افراد درمان نشده و از سوی دیگر رنج بیماری را تحمل می‌کنند. این همایش از یک‌سو فرصتی است برای روانپزشکان که بتوانند به یافته‌های جدید علمی در حوزه روانپزشکی دستیابی پیدا کنند همچنین از سوی دیگر فرصتی است که بتوانند با چالش های اجتماعی و عوامل اجتماعی در حوزه سلامت روان آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی اعلام کرد: امسال در کنار همایش کارگاه‌های علمی ، سمپوزیوم‌ها و برنامه های دیگری در نظر گرفته شده که در نوع خود بسیار جدید و نوآورانه است.

حاجتی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال همایش علمی پرباری را شاهد باشیم تا بتوانیم بیم را در بیماران روانپزشکی که ازمظلوم ترین بیماران جامعه هستند همچنین در مردم عزیز کشورمان کاهش دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      والا هزینه درمان و ویزیت روانشناس اینقدر بالاست که کسی جرئت نمیکنه برای ویزیت مراجعه کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا...کاش لا اقل پول میدی درست مشاوره بدن ولی نظرات شخصی خودشون رو میگن و علمی عمل نمیکنن

      • بدون نام

        مشاوره های دکتر هلاکویی رو توی یوتیوب گوش کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج