۹۰۹۹۰۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چلسی - لیورپول؛ صدرنشین در گردابِ استمفوردبریج

امشب در هفته ششم لیگ برتر انگلیس دیدار چلسی و لیورپول در ورزشگاه استمفوردبریج برگزار خواهد شد.

خبرورزشی: باز هم لیگ برتر و باز هم یک مبارزه بزرگ دیگر. لیورپول که این روز‌ها در صدر جدول لیگ جاخوش کرده به لندن سفر کرده تا برابر چلسی در استمفوردبریج قرار بگیرد. این بازی که امشب از ساعت ۱۹ شروع خواهد شد را مایکل اولیور قضاوت خواهد کرد.

چلسی - لیورپول؛ صدرنشین در گردابِ استمفوردبریج

چلسی؛ بالاتر و بالاتر

آن ۴ گلی که چلسی هفته اول در اولدترافورد دریافت کرد تلنگری به لمپارد و شاگردانش بود. اسطوره آبی‌ها اگرچه حمایت هواداران را بیش از هر مربی دیگری دارد، اما می‌دانست صبر آن‌ها برای یک مربی محبوب هم حدی دارد، اما مشخص بود که پیوند لمپارد و چلسی یک پیوند دو سر سود است.

هم لمپارد به عشقی که دارد رسیده، هم اینکه چلسی در روز‌هایی که از نقل‌وانتقالات محروم است از پتانسیل بازیکنان جوان بیشتر سود خواهد برد. لمپارد این کار را در دربی‌کانتی خوب انجام داد و در چلسی هم با اضافه کردن مانت و آبراهام به ترکیب ادامه می‌دهد. ۲ برد ارزشمند برابر نوریچ و ولووز با گل‌های فراوان نشان داد در خط حمله بازیکنی مثل آبراهام جا افتاده و آبی‌های لندن می‌توانند روی او حساب کنند، اما در دفاع تیم کمی بیشتر کار دارد.

امشب برابر لیورپول محکی جدی خواهند خورد، برابر یکی از قدرتمندترین خطوط حمله انگلیس و اروپا. نکته منفی چلسی این فصل پیروز نشدن در استمفوردبریج است. لستر و شفیلد به این ورزشگاه آمده‌اند و با امتیاز لندن را ترک کرده‌اند. شاید پیروز شدن برابر لیورپول آماده سخت باشد، اما حداقل امتیاز گرفتن از این تیم باعث می‌شود بالای جدول جذاب‌تر شود و چلسی هم خودش را بالاتر و بالاتر ببرد. البته چندی پیش در سوپرجام اروپا هم چلسی نشان داد برابر لیورپول حریف دست‌وپا بسته‌ای نیست.

لیورپول؛ امتیاز به اندازه کافی

شکست اول فصل در لیگ قهرمانان ثبت شد. در هر صورت نمی‌شود در یک فصل همه بازی‌ها را برد و هواداران لیورپول باید انتظار این باخت را می‌کشیدند، اما در لیگ برتر وضعیت هنوز خوب است، همه بازی‌ها را برده‌اند و در کنار اینتر تنها تیمی هستند که در ۵ لیگ معتبر اروپایی رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی را دارند. لیورپول در بازی قبلی برابر نیوکاسل مدل دیگری از برد را هم تجربه کرد.

پس از دریافت گل نخست شاگردان کلوپ خوب به بازی برگشتند و تلاش کردند اتفاق‌های منفی ابتدای بازی روی‌شان تأثیر منفی نگذارد. فعلاً ۱۵ امتیاز کامل را گرفته‌اند و فاصله‌شان با سیتی ۵ امتیاز شده. کلوپ می‌داند اگر تیمش می‌خواهد قهرمان شود باید امتیازهایش را ۳ رقمی کند. در واقع آن‌ها با ثبت سومین رکورد امتیازی در تاریخ لیگ برتر هم نتوانستند فصل پیش قهرمان شوند، این نشان می‌دهد چه کار سختی در رقابت با منچسترسیتی خواهند داشت.

هرقدر فاصله بیشتر شود استرس کمتری در بازی‌های رودررو خواهند داشت. پس از آرسنال، چلسی دومین رقیب‌شان از تیم‌های بیگ‌سیکس است. البته در سوپرجام اروپا هم برابر این حریف قرار گرفتند و در ضدحملات غافلگیر شدند. اتفاقی که این فصل در بازی‌های دیگر هم رخ داده و می‌تواند کلوپ را نگران کند.

آخرین جدال

سوپرجام اروپا آخرین نبرد چلسی و لیورپول بود که پس از تساوی ۲-۲، سرخ‌ها در ضربات پنالتی پیروز و قهرمان شدند. مانه هر دو گل لیورپول را زد و ژیرو و جورجینیو گل‌های چلسی را به ثمر رساندند.

آمار بازی

۵۴) در ۵۴ جدال لیگ برتری بین چلسی و لیورپول، هر تیم ۲۰ برد داشته و ۱۴ بازی هم مساوی شده است.
۵) در ۵ بازی اخیر دو تیم در لیگ برتر هم همه‌چیز مساوی بوده، هرکدام یک برد کسب کرده‌اند و ۳ جدال با تساوی خاتمه یافته.
۱۸) چلسی با ۱۸ برد، بیش از هر تیم دیگری در لیگ برتر صدرنشین‌ها را شکست داده است.
۱) در ۹ بازی اخیر، چلسی برابر لیورپول فقط یک برد داشته، در حالی که ۵ بازی‌شان برابر این حریف مساوی شده و ۳ بازی را هم باخته‌اند.
۱) ۳۶ برد، ۷ تساوی و فقط یک شکست. لیورپولی‌ها در ۴۴ بازی آخر لیگ برتری‌شان فقط یک مرتبه شکست خورده‌اند. در ۲۲ بازی اخیر هم باختی نداشته‌اند.
۲) تمی آبراهام مهاجم جوان چلسی در ۳ بازی آخر لیگ برتری در هر بازی حداقل ۲ گل زده است.
۲) از ۴ بازی خارج‌ازخانه برابر چلسی، یورگن کلوپ ۲ بازی را برده است. او می‌تواند نخستین مربی لیورپولی باشد که ۳ بازی را در استمفوردبریج می‌برد.
۱۰) لیورپول این فصل ۱۵ گل در ۵ بازی زده که ۱۰ گل را مثلث خط حمله‌شان (مانه، صلاح و فیرمینو) به ثمر رسانده‌اند.
۱۱) عملکرد دفاعی چلسی در این فصل ضعیف بوده و ۱۱ گل دریافت کرده‌اند. فقط نوریچ‌سیتی با ۱۲ گل زده در دفاع عملکرد بدتری نسبت به چلسی داشته است.

مصدومان و محرومان

آنتونیو رودیگر و روبن لوفتوس چیک مصدومان طولانی‌مدت چلسی هستند. شرایط امرسون، ریس جیمز، کالوم هادسون اودوی و میسون مانت هم برای حضور برابر لیورپول مشخص نیست. آلیسون بکر، ناتانیل کلاین، نبی کیتا و دیووک اوریگی هم مصدومان لیورپول هستند که نمی‌توانند در استمفوردبریج بازی کنند.

ترکیب احتمالی دو تیم

چلسی: کپا، آسپلیکوئتا، زوما، کریستنسن، آلونسو، کانته، جورجینیو، کواچیچ، پدرو، ویلیان و آبراهام
لیورپول: آدریان، آرنولد، ماتیپ، فان‌دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، واینالدوم، صلاح، مانه و فیرمینو

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج