جاباما
۹۰۹۹۴۹
۸۹ نظر
۶۵۳۹۲
۸۹ نظر
۶۵۳۹۲
پ

اگر احساس می‌کنید زشت هستید، بخوانید

بار‌ها به شما گفته‌اند که زشت هستید، و چه زن‌ها و چه مرد‌ها حداقل از نظر ظاهری جذب‌تان نمی‌شوند. چه می‌شود کرد؟ ژنتیک کار خودش را کرده است و البته خوشایند نیست. اما چیزی که باید بدانید این است که دنیا به آخر نرسیده است!

برترین‌ها: بار‌ها به شما گفته‌اند که زشت هستید، و چه زن‌ها و چه مرد‌ها حداقل از نظر ظاهری جذب‌تان نمی‌شوند. چه می‌شود کرد؟ ژنتیک کار خودش را کرده است و البته خوشایند نیست. اما چیزی که باید بدانید این است که دنیا به آخر نرسیده است!

در واقع شما می‌توانید انسان بهتری باشید و از طریق شخصیت‌تان جذابیت کسب کنید. در این مطلب به شما خواهیم گفت راهکار‌هایی که کمک‌تان می‌کنند با زشت بودن‌تان کنار بیایید چه هستند.

اگر احساس می‌کنید زشت هستید، بخوانید

بیایید روراست باشیم

هرچند انسان‌ها سلیقه‌های متفاوتی دارند و استاندارد خاصی برای زیبایی وجود ندارد که همه‌ی نژاد‌ها و فرهنگ‌ها با آن موافق باشند، اما تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که «چهر‌ه‌ی متوسط» دارند جذاب‌تر محسوب می‌شوند و صورت‌های جذاب معمولا متقارن‌اند. در یک صورت متقارن، نیم رخ چپ و راست یکسان‌اند.

ممکن است از خودتان بپرسید چرا صورتی متقارن ندارید، اما نیاز به این سوال نیست. واقعیت این است که ژنتیک، مهمترین فاکتور در زیبایی است و چیزی نیست که بتوانید آن را کنترل کنید. به همین دلیل اولین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که ظاهرتان را بپذیرید.

چرا باید ظاهرتان را همین طوری که هست بپذیرید؟

اینکه فقط باور کنید و بپذیرید که زیبا نیستید یا راحت‌تر بگوییم «زشت هستید» کافی نیست. شما باید نسبت به ظاهری که دارید احساس راحتی کنید و از دست پدر و مادرتان بابت ظاهری که دارید عصبانی و شاکی نباشید! لطفا جوری رفتار نکنید که انگار یک قربانی هستید! در عوض مسئولیت ظاهرتان را بپذیرید و قبولش کنید. وقت‌تان را صرف چیز‌هایی کنید که در کنترل شما هستند.

این را نیز بدانید که این فقط شما نیستید که احساس می‌کنید زشت هستید. خیلی از افراد به دلایل گوناگونی احساس زشت بودن می‌کنند، حتی افرادی که شما آن‌ها را «زیبا» می‌دانید. به طور کل، احساس تردید نسبت به ظاهر، نسبتا شایع است. طبق یافته‌های علمی، همه‌ی ما در ضمیر ناخودآگاه خود تمایلی طبیعی به بی‌رحمانه قضاوت کردن ظاهر خود داریم. چرا؟ دانشمندان می‌گویند وقتی که در آینه به خود نگاه می‌کنیم، عیب‌ها بسیار پُررنگ به چشم‌مان می‌آیند و معیار‌هایی که برای سنجش زیبایی دیگران به کار می‌بریم در نگاه به خودمان ناپدید می‌شوند.

ضمنا عیب‌ها و کاستی‌های ما آنقدر توجه‌مان را به خود جلب می‌کنند که مثبت‌ها را نمی‌بینیم؛ بنابراین خیلی مهم است که این طور تصور نکنید آن‌هایی که در نظر شما زیبا و جذابند، راحت‌تر و شادتر از شما هستند. حتی ممکن است آن‌ها بیشتر از شما نسبت به خودشان تردید داشته باشند و احساس «زیبا نبودن» کنند. واقعیت این است که برخی از افراد واقعیت را همانطوری که هست نمی‌بینند؛ بنابراین اگر بتوانید یاد بگیرید احساس‌تان را بپذیرید، لطف بزرگی در حق خودتان کرده‌اید.

بدین ترتیب نه تنها مدام وقت‌تان را صرف نگرانی در مورد ظاهرتان نمی‌کنید، بلکه احساس ناامنی و بیقراری نیز نمی‌کنید. پذیرفتن ِ خود، به شما اعتماد بنفس می‌دهد، زیرا می‌دانید که چه کسی هستید و بیشترین استفاده را از هر آنچه که هستید می‌کنید.

اگر ظاهرتان را همانطوری که هست بپذیرید به دیگران حسادت نخواهید کرد

این نکته‌ی مهمی است. حسادت و حسرت هیجاناتی نیستند که دل‌تان بخواهد تجربه‌شان کنید. حسادت، احساسی سمی است که باعث می‌شود مثل یک قربانی رفتار کنید و زندگی با «قربانی‌ها» خیلی خوب تا نمی‌کند. شاید فکر کنید یک فرد زیبا و جذاب، خوش شانس است، زیرا همه با او خوش رفتاری می‌کنند و زندگی راحت و جالبی دارد. اما واقعیت بسیار متفاوت‌تر است. فراتر از این قضاوت‌ها و نتیجه‌گیری‌های فوری و سطحی، جذاب بودن چیز زیادی در اختیارتان نمی‌گذارد.

مطالعه‌ای نشان داده «افراد زیبا» درست به اندازه‌ی بقیه‌ی افراد احساس اندوه و ناراحتی می‌کنند. روانشناسان صد‌ها مطالعه و تحقیق در مورد شادی و تندرستی انجام داده‌اند و هیچ کدام آن‌ها این نتیجه را اعلام نکرده که «جذابیت» و «زیبایی» فاکتوری در شاد و راضی بودن در زندگی محسوب می‌شود. اما چیزی که یافته‌ها مکررا به آن اشاره کرده‌اند این است که «شخصیت» نقش بسیار بزرگی در میزان شادی و رضایت از زندگی دارد. وقتی که با دیگران دیدار می‌کنید چیزی که آن‌ها به دنبالش هستند، یک ارتباط عمیق و سالم و رضایت بخش است و این همان چیزی است که بیشتر افراد آن را می‌طلبند.

مطمئن باشید اگر کسی صرفا به این دلیل که زیبا نیستید طالب دوستی با شما نیست، پس او از آن دسته آدم‌هایی نیست که شما بخواهید به هر قیمتی با او در ارتباط باشید.
نتیجه اینکه اگر شما همیشه با چشم حسرت و حسادت به دیگران نگاه کنید، یعنی خودتان را نپذیرفته‌اید، و اگر خودتان را نپذیرید هرگز واقعا شاد و راضی نخواهید بود.

شما شانس بیشتری برای ایجاد یک رابطه‌ی موفق و بلند مدت دارید

اگر مرتبا به خودتان می‌گویید که رابطه برقرار کردن با دیگران برای‌تان خیلی سخت است، چون زیبا نیستید پس حتما این نکته را بخوانید. به احتمال بسیار زیاد دلیل اصلی که از ظاهرتان ناراحتید این است که احساس می‌کنید پیدا کردن شریک زندگی خوب برای‌تان خیلی سخت است و شانس زیادی در این زمینه ندارید. در بهترین حالت فکر می‌کنید با کسی آشنا می‌شوید که «زشت» است یا از جهت موقعیت و خصوصیات، چنگی به دل نمی‌زند. اما این طرز فکر بسیار سطحی و بیرحمانه است که واقعیت هم ندارد.

حتما شما هم در اطراف خود زوج‌هایی را دیده‌اید که اصلا زیبا نیستند یا حتی یکی از آن‌ها اصلا ظاهر خوبی ندارد، اما از کیفیت رابطه‌ی آن‌ها شگفت زده شده‌اید. زوج‌های زیادی وجود دارند که یکی واقعا زیباست، اما آن دیگری هیچ ویژگی جذابی در چهره و ظاهر خود ندارد و جالب اینکه زندگی خوب و شادی هم دارند.

اگر احساس می‌کنید زشت هستید، بخوانید

این اتفاق‌ها دلیل خوبی دارند: وقتی پای تعهد و مهربانی و مدارا در زندگی زناشویی به میان می‌آید، ظاهر اهمیت چندانی پیدا نمی‌کند. ارتباط درست و ویژگی‌های شخصیتی، نقش بسیار پُررنگ‌تری دارند که در زمان تصمیم گیری و انتخاب برای ازدواج و رابطه‌ی بلند مدت، بخش عمده‌ی توجه را به خود جلب می‌کنند.

البته رابطه‌های کوتاه مدت و هوسی که افراد در آن فقط به دنبال چند روز خوش گذرانی هستند، فاکتور «زیبایی و جذابیت ظاهری» را مهم‌تر جلوه می‌دهند، اما آیا واقعا این همان چیزی است که شما به دنبالش هستید؟! شاید این جمله کلیشه‌ای باشد، اما آنقدر ارزشمند و واقعی است که تکرار آن نباید ناراحت‌تان کند: زیبایی ظاهری ماندگار نیست و چیزی که می‌ماند و ریشه می‌دواند، زیبایی درون است. شخصیت شما و نحوه‌ی نگاه‌تان به زندگی و دیگران و اینکه چگونه با آدم‌ها تعامل می‌کنید، مهم‌ترین فاکتور در یک رابطه‌ی سالم و شاد است که کمتر کسی می‌تواند از آن چشم پوشی کند.

هالیوود و آنهمه آدم زیبا و جذاب را در نظر بگیرید؛ چرا آن‌ها مرتبا در حال پارتنر عوض کردن هستند؟ وقتی پای پیدا کردن عشق واقعی به میان می‌آید، ظاهر و زیبایی اهمیتی ندارد. اگر شما یکی از زیباترین همسران دنیا را هم داشته باشید، بعد از مدتی این همه زیبایی برای‌تان عادی می‌شود و دیگر امتیازی خاص به نظرتان نمی‌آید. همه‌ی ما زمانی پیر می‌شویم، پس بهتر است کسی را انتخاب کنیم که رفتار و طرز فکرش را می‌پسندیم و او نیز خودش را همانطوری که هست پذیرفته. بررسی‌ها نشان داده‌اند میزان جذابیت از جهت کیفیت رابطه برای بیشتر افراد، معنا و جایگاه کمی دارد.

چه باید بکنید وقتی کسی در نگاه اول جذب‌تان نمی‌شود؟

حتما به این فکر می‌کنید که چگونه می‌توانید با کسی آشنا شوید وقتی در نگاه اول کسی جذب‌تان نمی‌شود تا بخواهد تدریجا با شخصیت شما آشنا شود؟!

چیزی که باید بدانید این است که شما جزو افرادی نیستید که اصطلاحا در نگاه اول کسی را به خود جذب کنید یا از طریق ظاهرتان، توجه کسی را جلب کنید که خواهان آشنایی بیشتر با شما شود. برای شما و افرادی مانند شما، آشنایی زمان‌بر خواهد بود. شما از طریق خصوصیات شخصیتی و رفتار‌های خوشایندتان و توانایی‌تان در ارتباط موثر برقرار کردن می‌توانید در نهایت فرد مورد علاقه و البته لایق خود را پیدا کنید. اتفاقا روشی که شما کسی را جذب خود می‌کنید، معنادارتر و باارزش‌تر است.

چرا باید دست از نگرانی بابت ظاهرتان بردارید؟

نگران نبودن و اهمیت ندادن به ظاهر کار ساده‌ای نیست، مخصوصا اگر متقاعد شده باشید که ظاهرتان تاثیر منفی بر کیفیت زندگی‌تان گذاشته است. اما چیزی که باید باور کنید این است که این «زشت بودن» شما نیست که بر زندگی‌تان اثر گذاشته، بلکه این احساس شما در مورد خودتان است که زندگی‌تان را تحت الشعاع قرار داده. اگر مدام نگران وضعیت ظاهر خود باشید، خود باوری‌تان دچار ضعف می‌شود و از هیچ چیزی شاد نخواهید شد.

اما اگر ظاهرتان را بپذیرید، راضی‌ترید و انرژی‌تان را صرف اضطراب و نگرانی نمی‌کنید. در مطالعه‌ای دانشمندان به بررسی فاکتور‌های مرتبط با رضایت از ظاهر و وزن بدن پرداختند. آن‌ها دریافتند رضایت از وضعیت عمومی ظاهر، سومین شاخص در رضایت کلی از زندگی بوده است.

حالا چگونه ظاهرتان را بپذیرید؟

استاندارد‌های زیبایی را که رسانه‌ها و دنیای دیجیتال به خوردتان می‌دهد دور بیندازید: بله درست است که جامعه، استاندارد‌های خاصی برای زیبایی دارد، اما لزومی ندارد شما هم همین استاندارد‌ها را قبول کنید. چرا باید باور کنید افرادی که تلویزیون سعی دارد به عنوان مدل و زیباترین‌ها به شما معرفی کند معیار زیبایی هستند؟ در عوض سعی کنید زیبایی را در افرادی که در زندگی روزمره‌ی خود تحسین‌شان می‌کنید و رفتارشان مورد پسندتان است پیدا کنید.

خودتان را بر اساس ظاهرتان تعریف نکنید: باز هم تکرار می‌کنیم که آنچه در درون‌تان می‌گذرد اهمیت دارد نه ظاهرتان. روی ویژگی‌های شخصیتی‌تان تمرکز کنید، و به روابط و احساسات و آرزوهای‌تان توجه نشان دهید.

مدتی آرایش کردن را کنار بگذارید: اگر می‌خواهید ظاهرتان را واقعا بپذیرید سعی کنید چند روز بدون آرایش باشید (البته اگر یک خانم هستید!). بدون آرایش، پوست‌تان طبیعی‌تر جلوه می‌کند و می‌تواند نفس بکشد. اگر بدون آرایش در جامعه حضور پیدا کنید، خواهید دید که ظاهر شما واقعا تفاوتی در نحوه‌ی برخورد دیگران با شما ایجاد نمی‌کند.

اینقدر جلوی آینه نایستید: اگر می‌خواهید ظاهرتان را بپذیرید پس باید کار مهمی انجام دهید؛ اینقدر مقابل آینه قرار نگیرید و خودتان را بررسی نکنید! اگر زیاد جلوی آینه نروید، توجه‌تان از ظاهر به درون‌تان معطوف خواهد شد و می‌توانید روی کاهش رفتار‌ها و عادت‌های منفی‌تان بیشتر تمرکز کنید تا عیب‌های ظاهری‌تان. ضمنا وقتی کمتر جلوی آینه می‌روید متوجه می‌شوید که اخلاق‌تان نیز بهتر می‌شود، چون بیشتر احساس آرامش می‌کنید.

اگر احساس می‌کنید زشت هستید، بخوانید

به سلامتی‌تان بیشتر اهمیت بدهید: اهمیت‌تان به تناسب اندام نباید صرفا به دلیل رسیدن به ظاهری بهتر باشد، بلکه باید به خاطر سلامتی‌تان به اندامی متناسب فکر کنید. باید قصدتان این باشد که بدن‌تان در بهترین حالت ممکن به عملکردهایش بپردازد و ورزش و تغذیه خوب کمک‌تان می‌کند به این هدف برسید. اگر احساس خوبی داشته باشید و تندرستی را حس کنید، در مورد خودتان هم احساس بهتری خواهید داشت.

زشت بودن امتیازاتی هم دارد!

ادای قربانی‌ها را در نیاورید! باور کنید یا نه، زشت بودن هم مزایای خودش را دارد!

مثلا:

آدم‌ها شما را بابت خود واقعی‌تان دوست دارند، نه ظاهرتان

آیا می‌دانید برای افراد زیبا و جذاب چقدر سخت است که علاقه‌مند واقعی به خود را پیدا کنند؟ انگار افرادی که با فرد زیباور آشنا می‌شوند فقط به دنبال زیبایی ظاهری او و حتی سوء استفاده هستند. یا کسانی هستند که می‌خواهند در کنار این فرد زیبا، «دیده» شوند و به چشم بقیه بیایند.

اما در مورد شما، آدم‌هایی که به شما نزدیک می‌شوند واقعا از همراهی با شما لذت می‌برند و شخصیت‌تان را دوست دارند. برای کسانی که زیبایی ندارند خیلی راحت‌تر است که ارتباط‌های واقعی با دیگران برقرار کنند. شما نیازی ندارید نگران سوء استفاده‌ی دیگران باشید (البته مگر اینکه یک زشت پولدار باشید!).

شما یاد گرفته‌اید که ظاهرتان را بپذیرید

آیا می‌دانید چه تعداد افراد نسبت به ظاهرشان احساس خوبی ندارند؟ اما اگر شما ظاهرتان را بپذیرید نه تنها واقعیت را می‌بینید بلکه انرژی‌تان را صرف نگرانی و استرس بابت چیزی که اهمیتی ندارد نمی‌کنید. شما نسبت به خیلی‌های دیگر، اعتماد بنفس بیشتری دارید و به خود باوری رسیده‌اید.

شما به دلایل درستی ورزش می‌کنید و به سلامتی‌تان اهمیت می‌دهید

شما می‌دانید که سالم و متناسب بودن چقدر اهمیت دارد و لزوما فقط برای داشتن ظاهری زیباتر ورزش نمی‌کنید. هدف شما از ورزش کردن و تغذیه مناسب، سلامتی است. به همین دلیل تمرکزتان روی تمام بدن‌تان است نه مثلا فقط روی شکم یا باسن‌تان!

شما این قدرت را دارید که انتخاب کنید

تمام هدف این مطلب این است که درک کنید ظاهر شما آنقدر مهم نیست که کیفیت زندگی‌تان را تحت تاثیر قرار دهد و وقت و انرژی‌تان را بگیرد. البته خیلی مهم و باارزش است که سالم و متناسب و تمیز و خوش پوش باشید، اما نباید انرژی احساسی و هیجانی‌تان را صرف ظاهرتان کنید. اهمیت زیاد به ظاهر دادن سبب اندوه و خود شیفتگی نیز می‌شود.

چیزی که باید به آن برسید این است که زشت بودن بر زندگی شما اثر منفی نمی‌گذارد مگر اینکه خودتان اجازه بدهید. شما مثل هر انسان دیگری می‌توانید ارتباطات عمیق و صمیمی با دیگران ایجاد کنید و یک شریک زندگی لایق و شایسته برای خود داشته باشید.‌

می‌توایند از این بابت خدا را شاکر باشید که سالمید و آدم‌ها به دلایل بی‌ارزش سراغ‌تان نمی‌آیند و ارزش شما به چیزی نیست که با یک حادثه، افزایش سن و هر اتفاق دیگری آن را از دست بدهید. آرامش درون از خود باوری و دور کردن ذهن از استرس‌های بی‌مورد ناشی می‌شود و این همان چیزی است که از شما انسانی اصیل و خواستنی می‌سازد.

منبع: hackspirit

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسیار عالی . ورزش بهترین راه زیبا شدن و افزایش اعتماد به نفسه

    • حدیث

      هیچکس زشت نیست بنظرمهرکسی زیبایی های خودش رو داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بستگی داره تعریفت از زشتی و زیبایی چی باشه

    • حق گو

      علاوه برمطالب فوق دوری گرفتن ماازآداب وسننی که بزرگان دین به ماآموختندهم مزیدعلت میشودمثلا اگرپدرومادری که قصدآوردن فرزندرادارندبتوانندکوچکترین آداب وتغذیه رارعایت کنندخداوندفرزندانی زیبارو به آنهامیدهدمثلا یک روایتی ازامام صادق علیه السلام آمده که ایشان فرمودند :( بِه) را به زنان باردار خود بخورانید، زیرا اطفال شما را زیبا می کند.
      منبع : مکارم الاخلاق ص88-86//یااینکه بازازحضرت روایت شده: حضرت امام صادق (علیه السّلام) بچه ی زیبایی را دیدند، فرمودند: شایسته است پدر این کودک در شب هم بستری میوه ی (بِه) خورده باشد.
      منبع : مکارم الاخلاق ص88-86

       

      پاسخ ها

      • احمدر...

        از این چرت و پرتا بیا بیرون ، خرافاتی، واقع بین باش

      • حق گو

        مؤدب باش انسان لائیک/چرت وپرت کل قیافه ات هست که به دین وشریعت اهانت میکنی

      • ali

        چه چرت و پرتی چه خرافاتی ؟ داره حرف امامان رو میزنه که کاملا هم علمی هستش

      • بدون نام

        نفهم خرافاتی، این احادیث همشون ساختگی ان

      • NB

        حق گو، دمت گرم ی اصل درست و منطقی گفتی که مدرک صحت بودنش وجود داره و قابل اطمینان است

    • بدون نام

      من زشت نیستم ولی خوندم خوب بود

      پاسخ ها

      • A

        من نمیگم زشتم و ناشکری تنیکنم فقط بقیه میگن خب دیگه خدا ب هرکسی شانس نداده

      • بدون نام

        ممنون که خبر دادید زشت نیستید

    • بدون نام

      تو خوبی

    • مهسا

      خیلی مطلب خوبی بود. ولی بهتر بود که از واژه زشت و قانع کردن برای پذیرفتن زشتی استفاده نمیکرد. چون واقعا درصد نزدیک به صفری از آدما لایق همچین صفتی ان. از نظر من که اکثر آدما قیافه های معمولی دارن و هیچ کدوم اونقدر نا زیبا نیستن که من توی یه نگاه این فکر به سرم بزنه. این هم که سلیقه ی آدما توی تشخیص زیبایی فرق داره خیلی مهمه و گاهی وقتها برای ما باورش سخته

    • بدون نام

      من دماغم خيلي بزرگه دختري حاظر نميشه باهام ازدواج كنه . چيكار كنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه شخصیت تو دماغ و‌کچلیه...شخصیت تو ذات آدمه تو رفتار و‌گفتار و منش آدمه....در ضمن دماغ و‌میشه عمل کرد و کچلی رو هم میشه پر مو کرد... فقط ادم بداخلاق و شکاک و نمیشه درست کرد...سخت نگیرید و خودتون و کم نگیرید..

      • حق گو

        شکرخداکن وبه داشته ات قانع باش وناشکری نکن الهی بختت بازشودودختری حاضرشودتورابه خاطروجودت بخوادنه قیافه ات

      • من

        عمل

      • ....

        عمل کن برادر اگر هزینه عمل نداری
        پلاسما انجام بده یک جلسه دویست و پنجاه هزار
        دماغت تقریبا بیست درصد کوچیک میشه

      • بدون نام

        عملش کن یا همون طور که هستی خودت رو دوست داشته باش

      • بدون نام

        پولدار شو.
        در اینصورت هر چی باشی هم همه خوشگل میبیننت

      • NB

        دختری که مشکلش فقط با دماغت همون بهتر سمتتم نیاد چون درون آدم ها خیلی مهمتره از قیافه هستش و زندگی رو پایدار میکنه

      • بدون نام

        عزیرمممم❤❤

      • هم ولایتی

        تو این اوضاع دوازده میلیون عقبی. ولی ستایش یهگیره لباس باجناق من دماقش خیلی توافساید بود عمل کرد حالا فهمیده اون دماغ قبلی اومد داشته باش چون بعد عمل سه بار تصادف کرده مدارکاشم گم شد

      • سوماجون

        سلام برادرم این حرفا چیه میزنی مهم باطنته ک اگ زیبا باشه ظاهر مهم نیس اصلا اما راستش منم همین نظرو در مورد خودم دارم از دماغم ب شدت بدم میاد دوس ندارم با هیچ پسری باشم چون از روزی میترسم ک دماغمو ببینه اما ای کاش بدونیم ک زیبایی ظاهر اصن مهم نیس مهم باطن ادماس خداروشکر هر کی ک از دورم بامن حرف میزنه دوسم داره و میدونه ادم خوبیم اما بهش فک نکن دختره ب دماغت چیکار داره ادم درست و حسابی عیباش ک معلوم نیس ولی کسی ک خیلیم خوشگل باشع اما اخلاقش ب درد نخوره خودشو خیلی زشت نشون داده

    • بدون نام

      من هم كچلم هم دماغ گنده اي دارم به نظرتون زن گيرم مياد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا که اینطوریه باید اخلاقت خیلی خوب باشه که بتونی جذب کنی

      • نکیسا

        خوبی به قیافه نیس به باطن و اخلاق شعورو شخصیته
        اینا مهمه البته اگه باشه

      • حق گو

        حتماگیرت میادداداش توکل به خداکن منم دعات میکنم ناامیدنباش ماهممون کامل نیستیم وگل بی عیب ونقص فقط خودخداست

      • ...

        آره گیرت میاد نگران نباش
        اخلاق مهمه که اگر اونم نداری
        بهتره خودت مثل یه پسر عاقل اصن دنبال زن نگردی
        اما کاشت مو و انواع عمل هایی برا کوچک شدن بینی هست
        عمل حراجی و غیر جراحی
        مثل پلاسماجت
        تزریق بوتاکس
        کشیدن نخ

      • مهسا

        اگه پول داشته باشی گیرت میاد

      • بدون نام

        اگه پول داری، چرا که نه؟!

      • بدون نام

        من خودم یه زنم ومعیارم برای ازدواج زیبایی ظاهری نبود زیبایی برای زنه مردباید پاک وخانواده دوست باشه وزن کنارش احساس امنیت کنه همین☺️

    • ....

      راههای زیادی هست برا بهتر شدن حسمون نسبت به ظاهرمون
      رسیدگی به پوست
      انواع کرمهای آبرسان
      کرم شب کرم روز
      ضد آفتاب
      کارهایی مثل نیدلینگ
      رفع سیاهی پای چشم
      جوانساز شفاف کننده پوست
      و میکرودرم
      پلاسماجت و پلاسماپن ها عالی هستن
      بدون جراحی هم میشه زیباتر شد
      با هزینه های کمتر

    • بدون نام

      معیار زشتی و زیبایی اصلا ثابت نیست
      هر کسی تعریف خودشو داره

    • بدون نام

      زیبایی وزشتی مفاهیمی نسبی هستن که ما انسانها بوجود آوردیم در واقع هیچ زشت وزیبایی وجود نداره مگر در ذهن ما که معیارهایی خلق کردیم وفلان رو زشت وبهمان رو زیبا میدونیم.کاش کلمه زشت رو بکار نمیبردین اکثر ما ادمها ظاهری مشابه داریم شاید ۹۸ درصدمون تفاوت ظاهری انچنانی نداریم و کمتر در ۲ درصد در محدوده انچه شما زیبا وزشت میدونید قرار میگیریم.پس تاسف نخوریم ظاهری مرتب وتمیز داشته باشیم واخلاقی زیبا.خداوند جز زیبایی خلق نکرده اگه خوب ببینیم

    • بدون نام

      این آقایی که نگرانه بینیش بزرگه، یه نگاه به بینی ساهیل سانگا بندازه شوهر دیا میرزا ! بازیگر فیلم سلام بمبئی که با گلزار هم بازی بود
      از این تیپ زن و شوهرها توی دنیا زیاد هست، غیر از ایرانی ها، آلمانی ها هم بینی هاشون بزرگه، فقط ایرانی ها توی جراحی زیبایی افراط میکنن و همونطور که در اینستا میبینید خودشون رو شبیه زنشون در میارن، دیگه تشخیص جنسیت هاشون هم معلوم نیست
      مردی که بخاطر کچلی و بینیش ردش کنن حرمتش همون اول حفظ شده، مرد هم مردای دهه50

    • بدون نام

      ادم باید خودشو هرجوری که هست قیافه اش دوست داشته باشه و هم چنین باید افراد این قدر سطح شعور و درکشونو بالا ببرن ک کسی رو برای چیزای انتسابی مسخره نکنن اوناییم ک فکر میکنن خوشگلنو و... همش فیکه!

    • بدون نام

      اتفاقا دوستان بر خلاف چیزی که فکر می کنیم زیبا رویان واقعی (زیبایی خدادادی ،بدون آرایش و..) خیلی مورد حسادت واقع میشن ،حالا اگر پررو و سرزبون دار باشند که جواب میدن ،وگرنه اگر زیبای مظلوم باشند خیلی اذیتشون می کنند ،مثل سیندرلا ،

      به قول مهران مدیری دیدم که میگم ،دختر دایی ام خیلی زیباست خیلی ،اما کمرو و خجالتی است ،شوهرش کشاورزه ، مرد زرنگ و با عرضه اما اصلا زیبا نیست ،خواهرانش خیلی دختر دایی ام رو اذیت می کنند به شدت بهش القا کردن که خوشگل اما کودنی ،در حالی که خیلی هم فهمیده است منتها زبون دراز نیست .

      پاسخ ها

      • بهار

        ترجمه کن خخ

    • مهدی

      سلام من دماغم کوچیک هست چهره ی منم خوبه اما چه کنیم وقتی شرایط ازدواج نیست توی اداره کار میکنم اما دنبال کار دوم هم هستم زندگی خرج داره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اندازه دماغ افتخار داره؟

    • بدون نام

      خدا بعضیارو از گل آفریده به ما که رسیده از ضایعات یچیزی ساخته

    • بدون نام

      شماها دوست دارید با ی نفر ک ظاهرمعمولی ولی باطن و اخلاق خوب داره زندگی کنید یا با یک ظاهر زیبا و بی ایراد ولی باطن و اخلاقش زیر خط فقر هستش.... نمیشه انسان هم خدابخاد هم خدا...اگه هرجور طا کنی آینده در زندگیت واست روزگار پهن و تا میکند...8118

      پاسخ ها

      • Endless

        کلاااا آدم دوست نداره با کسی باشه که باطنش مثل کفتار ظاهرش عین انسان باشه!ولی بیایم روراست باشیم چرا نباید با یکیباشیم که هم زیباست هم باطن زییا داره؟
        ولی مسلما چیزی که همیشه تو دیده زیبایی ظاهره و باطن شعاره شماها هیچکدومتون نمیتونید با کسی زشته ازدواج کنید پس شعار ندین حداقل ....

    • بدون نام

      سلام من از خودم بدم میاد چون فکر می کنم زشتم و این احساس در بعضی مواقع زیاد می شود چی کار کنم

      پاسخ ها

      • خودم

        زیبایی در سیرت انسانه نه در چهره ی او

    • حسین

      الویت شده قیافه

      پاسخ ها

      • Endless

        :)

    • بدون نام

      همین امروز برای بار هزارم یکی جلوی جمع بهم گفت زشت پشت بندش همه خندیدن.بخدا نمیبخشم همه کسایی رو ک داغونم کردن

      پاسخ ها

      • محمد

        خدا لعنتشون کنه، یعنی چی، اون ها اصلا حق گفتن این چیز رو ندارن، اصلا من عشقم میکشه زشت باشم ب هیچ هم ربط نداره

      • بدبخت

        امروز دوستم منو کلی مسخره کرد کلی به من گفت زشت قلبم دیگع توان نداره نمیدونم خدا چه مشکلی با من داشته ۱۳ سالمه اما به اندازه یه فرد ۶۰ ساله دغدغه دارم حالا زشتیم رو کجا دلم بزارم

    • ممد

      بیاین قبول کنیم بد شانسی دیگه

    • حسن حسینی

      زیبایی مختص به خداست
      چینی که شکسته بی ارزش است.
      همه انسانها نقص دارند
      و خداوند عالم بی نقص و زیباست... .
      خداوند عالم باارزش و زیباست
      زیبای مطلق است از همه نظر... .

      پاسخ ها

      • Endless

        نه واقعیت اینه بعضیا هیچ نقصی ندارن هیچی عالین از لحاظ هیکل و قد قیافه =)دقیقا ویژگی های انتسابی که هیچوقت خودمون نمیتونیم به خودمون بدیم به غیراز هیکل که اونم باید پول داشته باشی بری یه ورزش درجه یک بقیش همش خدادادایه

    • Fati

      من خودم یه دختر زشت هستم و کاملا درک میکنم زشت بودن چه احساسی داره . علاوه بر این من یه خانواده ی بینهایت مذهبی دارم که مجبورم میکنن چادر بپوشم و جوری رفتار کنم و لباس بپوشم که اونا میخوان . من چهره ی زیبایی ندارم که بتونم دیگرانو به خودم جذب کنم و از طریق رفتارم هم نمیتونم کاری کنم کسی از من خوشش بیاد چون من نمیتونم کسی باشم که واقعا هستم من کسی هستم که خوانوادم مجبورم میکنن باشم .

      پاسخ ها

      • :/

    • بدون نام

      من پوستم داغونه خیلی داغون. به هر دختری خوبی کردم اگه شرف داشت فوقش حس ترحم بهم داشت مثل یه جذامی. بعدم گذاشت رفت.
      تصمیم گرفتم احساس نداشته باشم. سنگدل و زشت دقیقا مثل ظاهرم. فکر کنم اینطوری متعادل ترم

      پاسخ ها

      • سارا

        الهی بمیرم برات.

      • آناهیتا

        هر دختری ،،،نه اینطور نیست ناامید نشو لطفاً ممکنه بازم ضربه بخوری ولی درنهایت موفق میشی آدم درستت و پیدا کنی

    • ابوالفضل

      اقا من زشتم و كسي منو نمخواد حتي فكر مكنم عزيزترين كسانم من رو زوركي تحمل مي كنن و اين واقعيته اما خيلي از زندگي نا اميد شدم ديه هيچ چيز منو خوشحال نمي كنه تمام عمر مردم منو مسخره كردن به نظرتون ايا من بايد اعتماد به نفس داشته باشم? ايامن بايد اخلاقم رو بهتر كنم تازگيا خيلي ببخشيد اخلاق شده كشك هيچ كس براشمهم ني اخلاقت چتوره فقط قيافه مهمه

    • سلام

      من 16 سالمه و فک میکنم ک خیلی زشتم ولی وقتی عکسامو دستکاری میکنم بهتر میشه. کمک کنین بقیه میگن ن زشت نیستی عالی هستی ولی قانع نمیشم

    • نسترن

      بنظر من همه آدم ها زیبایی ها خودشونو دارن شاید زیبای ظاهری درصد از کاملشد ن ما داشته باشد اما بدانید که زیبای در درون آدم هاست که ظاهر آنها

    • افسانه

      سلام من برای اولین با یکی بهم گفت تو زشت هستی و حالا نمیدونم بخاطر اینکه حالمو بگیره یا با هدفی دیگه اما خیلی تاثیر بدی روی روحیه من گذاشت .در حالی که همه ب من میگن خوشکل .من پوستم گندمی دماغم کوچولو چشمام متوسط ولی بخاطر یه مریضی ویکمی هم بخاطر حالت چشمامم پف داره لبم هم گوشتی و رنگشم همیشه سرخه ولی میتونم بگم که خیلی اعتماد بنفسم پایینه بگین چیکار کنم این حرف دختره اکبیری هی میاد جلو چشمام.
      .

    • rad

      این حرف هایی که خانوم در مقاله نوشتند به شدت مضحکه , چون امروزه مبنای خوب و بد بودن عمل شما , ظاهر شماست یعنی یک حرف یکسان رو یک فرد زیبا و یک زشت بزنند بازخورد منفی ای که فرد زشت از دیگران میگیره به شدت بد تره , کلا زشتی باعث برخورد منفی دیگران میشه صرف نظر از اینکه رفتار فرد زشت چطوره و این فرد باید جونش در بیاد اینقدر خوبی کنه تا تاثیر بصری زشتی خودش رو خنثی کنه

      پاسخ ها

      • مهران

        دقیقا همینطوره

      • J

    • Samar

      من هم مدام فک میکنم زشتم هم شم بخاطر بینی مه از این مدل پهن و کوتاه ها که خیلی رو اعصابمه و البته زیادی پای چشام گود افتاده .همش دلم میخواد یکی بهم بگه تو خیلی هم قیافه ات خوبه نمیدونم چرا؟دو روز یه بار به مامانم میگم مامان من زشتم؟اونم مادر دیگه میگه نه قیافه به این قشنگی همه رو دیوونه کردم دیگه .این عکسای دخترا رو تو اینترنت و این ور اون ور میبینم میگم انگار خدا فقد منو زشت خلق کرده ،

      پاسخ ها

      • ریحانه

        حق اصلا منکه همه رو روانی کردم از دماغم و از فکم بدم میاد پوستمم که همش جوش خالی فقط تنها چیزی که تو صورتم خوشگله چشمامه وگرنه از تک تک اعضای صورتم بدم میاد

    • گمگشده

      سلام.تا چند سال پیش فک میکردم قیافه معمولی دارم ولی خب نقاشی خداست دیگه به قول یکی گاهی خط خطی میکنه.هر دختری میبینتم انگار تو صورتم داره نجاست میریزه و چنان روشو میگیره تازه از قیافه معمولی به این نتیجه رسیدم که زشتم.الان قضاوت هرکس از رو قیافه شه.امیدوارم هیچکی تو دنیا قیافه اش بد نباشه چون واقعا خیلی زجر آوره.درک میکنم انسان عاشق زیبایی هاست خدایا شکرت حداقل تنم سالمه. بریدم دیگه هرکی قیافه مو دید حالش بد شد.دیگه اشک امونم نمیده بنویسم اه اه

    • S

      واقعا سخته مخصوصا تحمل اطرافیان:(

    • تنها

      میخام فقط گریه کنم

      پاسخ ها

      • :/

        (: منممممم

    • تنها

      یکی منو راهنمایی میکنه چجوری کسی که عاشقشم هرگزم بهش بی احترامی نکردم هیچ وقت ولی احساس میکنم زشتم منو نگا نمیکنه همیشه دلمو میشکنه چون دوسش دارم بگین چجوری فرلموشش کنم اشکام نمیزاره تایپ کنم

      پاسخ ها

      • :/

        محلش نزار دیگه .... ارزش خودتو بدون بزار بفهمه توجه بهش وظیفت نیس

    • یه دختر زشت افتضاح

      من از این قیافه ای که دارم خیلی متنفرم خدایا چیکار کنم؟از نیمرخ خیلی زشتم هر روز خودمو سرزنش میکنم و به خودم میگم تو همیشه تنها میمونی چون زشتی.آخه چرااا ؟حس میکنم صورتم تناسب نداره خیلی زشته اه همه اطرافیانم خوبن مامان بابا من خوبن من چرا شکل گوریل شدم ها؟چرا آینه خوب نشون میده ولی تو عکس شکل میمونم هااااا؟ لطفا کمکم کنید اعتماد بنفسم خیلی پایینه میخوام خودکشی کنم

      پاسخ ها

      • ffffaaarrr

        بیش تر مردم در عکس زیبایی شان نصف می شود.و همچنین طبق نظریه اندیشمندان مردم ۴۰ درصد جذاب تر از تصور خودشونند.

    • محسن

      من همین مشکل را داشتم تا ۶ماه پیش اما از ۶ ماه پیش که جواب رد شنیدم تا به امروز خودم را زدم به بیخیالی اگه کسی ۶ ماه پیش به خاطر قیافم منا مسخره میکرد جواب نمیدادم سرم را میگرفتم پایین اما ۲ ماه پیش بعد از اینکه یکی منا مسخره کرد چنان با مشت گذاشتم تو بینی طرف که طرف تا عمر دار یادش بمونه البته هزینه داشت برام پول دیه دماغ یارو اما میارزید تو این ۶ ماه هرکاری دلم میخواسته کردم هرجا دلم میخواسته رفتم دیگه نه حرف مردم مهمه برام نه رضایت خدا بیخیال

    • بدون نام

      قیافه ات که زشت باشه نمیان طرفت که بدونن باطنت زیباست یانه......دنیای دروغ

    • مهدی

      من چیز در صورتم بد نیست که بخواهم بگم زشتم ولی یکم چاق هستم بنظر شما چاقی میتواند آدم را زشت کند خواهش میکنم کمکم کنید

    • یه نفر.

      من واقعا واقعا زشتم یعنی بچه بودم انقدر زشت نبودم یعنی تا قبل راهنمایی بهتره بگم ولی الان کاملا زشتم خیلی دردناکه خیلی تو خونمون خواهروبرادرم خوشگلن ولی من به معنی واقعی زشتم وهیشکیو جذب نمیکنم در برخورد های اول ومن میدونم که دلیلش ظاهرمه حتی خودم نمیتونم خودمو تو آیینه نگاه کنم خیلی سخته گفتن این حرفا به اطرافیانی که میدونن خودشونوهم ابنو ولی وقتی ادم میگه یه خورده سبک تر میشه همش به خودم میگم چرا.

    • نظر من

      از یک ارایشگر خبره بخواهید به شما مشاوره بده که چطور با فرم مو و ابرو ظاهرتون بهتر بشه. از خیاط و یا فروشنده خیلی خبره بخواهید بهتون راهنمایی کنه چه سبک و مدل لباس و شلوار و کفشی براتون متاسبه. از یک مربی ورزش کمک بگیرید که هم به بهتر شدن اندامتوت هم حرکات و راه رفتن و نشست و برخاستتون دقت کنه و تصحیح کنه البته اگر نیاز به تصحیح داره. بیان و صحبت کردنتون هم باید تا حد ممکن زیبا بشه از ادمهلی خوب برای این مورد کمک بگیرید. مثل هنرپیشه

    • Tara

      من موافق نیستم خودم یه شخص بور و چشم سبزم که خیلی قیافه ام رو دوس دارم اینکه بخواد یه روز قیافه ام نباشه و بد باشه میخوام دنیا نباشه

    • شیوا

      زیبایی درون انسان مهمه . نه زیبایی ظاهری و هرکسین که سمتتون نمیاد بابت اینکه زشتین چه بهتر کلا نیاد چون اون نه میدونه عشق چیه نه زندگی کلا همه معیارش تو زیبایی جمع شده

    • محمد

      من یک پسرم و تقریبا از ظاهرم راضی نیستم و به نظر خودم یک ادم معمولیم، من واقعا تعجب میکنم که چرا بعضی افراد میترسند که بخاطر ظاهرشون نتونن ازدواج کنند، مگه ادم چقدر میتونه زنده باشه که عمرش رو صرف همسر و فرزند کنه باید از عمرت لذت ببری و با دوستات وقت بگذرونی و به هیچ چیز فکر نکنی، مسافرت بری، ریسک کنی، ورزش کنی و... مطمئن باش این ها از ازدواج هم بهتره، البته این نظر منه و به کسی اهانتی نمیکنم

    • ...

      من درگذشته اعتماد بنفس خوبی داشتم ، ولی خانوادم با حرفاشون و رفتاراشون جوری اعتماد به نفس منو خورد کردن که الان یک ذره هم اعتماد به نفس دارم و گاهی اوقات واقعا از اینکه تو این دنیام حالم گرفته میشه . این اعتماد به نفس که میگم مربوط به همه چی هست ، هم از لحاظ ظاهرم و ... همیشه با خودم تکرار میکنم حرف دیگران ارزش نداره ، ولی وقتی اون افراد نزدیک ترینات باشن مگه میشه ناراحت نشد .

      پاسخ ها

      • تنهای تنها

        درست مثل من من خودمو دوست داشتم قبل اینه دیگران با حرفا و رفتاراشون از روم رد شند مخصوصا خانواده ام

    • مبهم

      من یه دخترم
      نظرم اینه اولویت یه پسر پول بعد قیافس
      بقیه چرته
      پس لطفاً خودتون گول نزنید

    • زینب

      متاسفانه حقیقتش اینه که خدا اونایی که دوس داشته رو خوشگل کرده اونایی که دوس نداشته زشت یکیشم من حقیقت محضض

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج