۹۱۰۱
۲ نظر
۵۴۸۵
۲ نظر
۵۴۸۵
پ

رونق يك وعده فراموش‌شده غذايي

صُبحانه ات را تنها بخور!

جملات قصار و ضرب‌المثل‌ها معمولا يك پاشنه آشيل هم دارند. مثلا خواهي نشوي رسوا همرنگ جماعت شو، خيلي راحت مي‌تواند توسط طرفداران حق‌گويي و صداقت تخطئه شود يا جمله معروف صبحانه‌ات را تنها بخور، ناهار را با دوستت، شام را با دشمنت.

صُبحانه ات را تنها بخور!
صُبحانه ات را تنها بخور!

جملات قصار و ضرب‌المثل‌ها معمولا يك پاشنه آشيل هم دارند. مثلا خواهي نشوي رسوا همرنگ جماعت شو، خيلي راحت مي‌تواند توسط طرفداران حق‌گويي و صداقت تخطئه شود يا جمله معروف صبحانه‌ات را تنها بخور، ناهار را با دوستت، شام را با دشمنت.

اين جمله معروف به اين اشاره دارد كه صبحانه مهم‌ترين وعده غذايي ا‌ست و آدم بهتر است تنها آن را بخورد و شام هم كه كلا خوردنش مضر است و بايد دشمنت را دعوت بكني كه بخشي از ضرر و زيان به او برسد. اما در اين جمله گفته نشده است منظور از صبحانه چه جور صبحانه‌اي‌ است؟ مثلا يكي از صبحانه‌هاي محبوب ايرانيان كله‌پاچه است كه به دليل چربي زياد، يك غذاي كاملا ضدپزشكي و ضدسلامتي است؛ يعني كله‌پاچه را هم بايد به تنهايي خورد يا بايد يك يا چند دشمن را هم به اين ضيافت دعوت كرد؟

شما مي‌توانيد مهماني‌تان را ظهر يا شب برگزار كنيد به صرف ناهار و شام با حضور تمام دوستان و دشمنان. اما تا حالا كسي را ديده‌ايد كه مهماني و جشنش را صبح برگزار بكند و به مهمانانش صبحانه بدهد؟ حتي قرارهاي كاري هم معمولا در ساعت ظهر و شب گذاشته مي‌شود و صبح معمولا وقت تنهايي ا‌ست.

به زماني كه ناهار و شام در يك شبانه‌روز قرار دارند، توجه كرده‌ايد؟ ناهار بعد از چند ساعت كار و در زمان استراحت سرو مي‌شود و وقت خوردن شام هم آخر شب و بعد از يك روز تلاش و جان كندن است. اما صبحانه مال پيش از شروع يك روز كاري ا‌ست؛ يعني در زمان عجله؛ وقتي كه هركس بايد سريع آماده بشود تا خودش را به سر كار يا مراكز آموزشي برساند. وقت هميشه براي خوردن صبحانه تنگ است و اين وعده غذايي معمولا با دور تند خورده مي‌شود.

اما بياييد فرض كنيد يك روز تعطيل است و شما تصميم گرفته‌ايد خواب تا دم ظهر را بي‌خيال شويد و براي خوردن صبحانه از خانه بيرون برويد. يا فرض كنيد يك روز كاري ا‌ست و زودتر بيدار شده‌ايد و قبل از شروع ساعت كاري، آن‌قدر وقت داريد كه يك صبحانه كامل و مفصل بخوريد. انتخابتان در چنين وضعيتي چه خواهد بود؟ مسلما به طرف نان و مربا و پنير و كره كه حضورشان در خانه مستدام و هميشگي‌ است نمي‌رويد. اين‌جور وقت‌ها معمولا كله‌پاچه اولين چشمك را مي‌زند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

صُبحانه ات را تنها بخور!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهرا

      کله پاچه فقط کله پاچه هایی که مامانم میپزه و مارو دور هم جمع میکنه!
      تمیز و خوشمزه

    • بدون نام

      ضرب المثلی اشتباه که فقط یک سایت عقب مانده می تواند آنرا نشر دهد.
      شام یک وعده حیاتی و مهم است که در صورت نخوردن آن باعث هزاران بیماری بزرگ میشود که کمترینش پیری زودرس است. ناهار یک وعده غذایی خطرناک و اضافی است. صبحانه وعده ایست که اگر بخوری شدیدا سود خواهی کرد و اگر نخوری زیانی نمیبینی.
      برترین ها یا عقب مونده ترین ها؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج