۹۱۰۱۵۷
۳۵ نظر
۵۱۶۹
۳۵ نظر
۵۱۶۹
پ

کتک‌زدن رانندگان «اسنپ» در اصفهان!

وضعیت طوری شده که راننده‌های تاکسی‌های فرودگاه اصفهان خودشان اپلیکیشن معروف تاکسی اینترنتی را نصب کرده‌اند و ما را شکار می‌کنند! گیرمان می‌اندازند و کتکمان می‌زنند

شهروند: تاکسی‌های اینترنتی از همان وقتی که شهروندان تازه آنها را به هم معرفی می‌کردند، یعنی زمانی که هنوز خبری از همه‌گیری استفاده از آنها نبود، با انواع و اقسام مشکلات دست‌وپنجه نرم‌می‌کردند و همین حالا هم که به نظر می‌رسد با وجود تمام حاشیه‌ها، مشکلات، تقصیرها، فشارها و… جای خودشان را در زندگی شهروندان به‌خصوص ساکنان شهرهای بزرگ باز کرده‌اند، با موانع کمی روبه‌رو نیستند، درواقع مشکلات با آنها بزرگ شده‌اند.

همین چند روز پیش، هم پلیس راهور ناجا از محدودیت‌های جدید برای تاکسی‌های اینترنتی حرف زد و هم شهرداری تهران خبر از تحت‌نظر قرارگرفتن آنها از سوی مدیریت شهری داد که خیلی‌ها هر دوی اینها را یک‌جورهایی سنگ‌اندازی در برابر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی به نفع آژانس‌ها و تاکسی‌های وابسته به تاکسیرانی تلقی کردند،

کتک‌زدن رانندگان «اسنپ» در اصفهان!

اما از اینها گذشته این‌طور که خبر می‌رسد در بعضی از شهرها اگرچه فعالیت تاکسی‌های اینترنتی بزرگ شده و توسعه پیدا کرده، اما مشکلات آنها همان‌هایی است که این سامانه‌ها در بدو فعالیت در شهرهای دیگر داشته‌اند،‌ همان موانع و عجیب آن‌هم در شهرهایی که کلانشهر محسوب می‌شوند، مانند همین اصفهان که گویا هنوز مقاومت مخالفان فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در این شهر در مرحله کتک‌زدن راننده‌ها باقی مانده است.

این‌طور که گفته می‌شود، تاکسی‌های اینترنتی از ابتدا هم در شهر اصفهان با چراغ‌سبز روبه‌رو نشده‌اند و بعضی از نهادها برای مقابله با فعالیت آنها از همه چیز مایه گذاشته‌اند، اما بنابر بخشنامه‌ای که تاکسی‌های اینترنتی آن را مبنای فعالیت خود در تمام شهرهای کشور قرار داده‌اند، دادستانی مشکلی با حضور آنها در شهرهای مختلف ندارد.

در این بخش‌نامه آمده: «مقتضی است از هرگونه برخورد و ممانعت از کسب‌وکار این شرکت‌ها خودداری به عمل آید.» با این وجود طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر بارها خبرهای مختلفی درباره تلاش برای جلوگیری از فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در اصفهان شنیده می‌شود، تلاش‌هایی که برخی از آنها غیررسمی است و بعضی‌ها رسمی، مثلا مدت‌هاست ورود تاکسی‌های اینترنتی به فرودگاه بین‌المللی اصفهان ممنوع است و این ممنوعیت تا حدی است که هر چند وقت یک‌بار کار در حد کتک‌زدن راننده‌ها بالا می‌گیرد.

موضوعی که کاربران شبکه‌های اجتماعی را اخیرا وادار به واکنش کرده، حتی سرهنگ نجاتی، رئیس پلیس سابق راهور اصفهان خودش به‌عنوان یکی از شهروندان اصفهانی قربانی ماجرایی مشابه بوده است. او به شهروندآنلاین می‌گوید: «باورکردنش سخت است، اما برای خودم پیش آمده که تاکسی‌های محوطه فرودگاه راننده تاکسی اینترنتی که سوارش بوده‌ام، پیاده کنند و کتک بزنند، حتی چند وقت پیش شاهد بودم خانواده‌ای سوار یکی از این تاکسی‌ها شدند، وقتی راننده‌های تاکسی‌های رسمی شروع به تعقیب تاکسی اینترنتی کردند، پای خانم خانواده بین در گیر کرد و پرت شد.

این موضوع آن‌قدر من را تحت‌تاثیر قرار داد که شخصا به معاون دادستان، رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان، مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌ها و… مراجعه کردم و گفتم که نه‌تنها در حق شهروندان ظلم می‌شود و زورگویی اتفاق می‌افتد، بلکه این اقدامات در شأن فرودگاه بین‌المللی اصفهان که توریست‌ها در آن رفت‌وآمد می‌کنند، نیست.»

یکی از راننده‌های تاکسی‌های اینترنتی اصفهان هم به شهروندآنلاین می‌گوید: «در بقیه شهرها راننده‌ها و مردم راحت دارند با هم کنار می‌آیند، همه فهمیده‌اند که درنهایت چیزی که تعیین‌کننده است، رضایت مردم و شهروندان است و بقیه باید به آن تن بدهند و راهی پیدا کنند که هم خودشان باقی بمانند و هم خواسته و رضایت مردم محقق شود، اما در اصفهان این‌طور نیست.

تاکسیرانی و شهرداری نمی‌خواهند با این موضوع کنار بیایند. نمی‌خواهند قبول کنند که تا وقتی تاکسی زرد فرودگاه برای یک مسیر 50‌هزار تومان می‌گیرد و تاکسی اینترنتی 18‌هزار تومان، مردم حق دارند هر طور شده از تاکسی اینترنتی استفاده کنند و منفعت یک عده معدود نباید بر منفعت همه شهروندان غلبه کند.»

او ادامه می‌دهد: «وضعیت طوری شده که راننده‌های تاکسی‌های فرودگاه اصفهان خودشان اپلیکیشن معروف تاکسی اینترنتی را نصب کرده‌اند و ما را شکار می‌کنند! گیرمان می‌اندازند و کتکمان می‌زنند، به ماشینمان صدمه می‌زنند. ملاحظه مسافر را نمی‌کنند و او را به زور پیاده می‌کنند.

یکی باید به این شرایط رسیدگی کند. در بقیه شهر هم اوضاع تا حدی مانند فرودگاه است، حالا نه این‌که مثل فرودگاه تاکسی‌ها گشت اسنپ‌کش راه انداخته باشند، اما نه‌تنها روی خوش نشان نمی‌دهند، بلکه هر جا دستشان برسد، به ما صدمه می‌زنند، این‌طور که ما احساس می‌کنیم مسئولان مربوطه هم از این وضع بدشان نمی‌آید، برای همین نمی‌دانیم باید به چه نهادی مراجعه کنیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اون راننده اسنپ انتن نمیگم اما راننده ها نون میخورن کتکاری چرا

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAA

        دست رانندگان اسنپ درد نکند
        مردم را از دست این‌تاکسی های ناشی نجات دادن
        تاکسی ها اگر دقت کرده باشی
        نه رانندگی میدانند
        نه صحبت کردن با مشتری را آموزش دیدن
        و خدا نکند مسافر کولر بخواهد اصلا به حالت کما در میاید و هزاران بهانه و آخر به مسافر میگه اصلا پیاده شو

      • بدون نام

        از وقتی که شرکت اسنپ به جای توبیخ راننده ای که خانم مسافر را با توهین وسط اتوبان پیاده کرد تشویقش کرد، معلوم شد که این شرکت احترامی به حقوق مردم قائل نیست.

    • بدون نام

      تاکسی های فرودگاه دندون گردن بیجا میکنند میزنن اینا هم بزنن از اسنپ خوشم نمیاد راننده های خوبش منظورمه

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAA

        ای کاش آن راننده بچه تهران بود بلائی سر آن رانندگان در میاورد که دیگر چنین غلطی نکنند.

    • بدون نام

      راننده اش میگه قطعات و تعمیر کار ارزانتر در اختیارشون بذارین راست میگن امکانات بده اسنپ فقط فکر جییشه مدیرش گرون هم کنند مسافر از دست میدن کمیسیون کمتر کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط برای رانندگان فرودگاه قطعات و تعمیرکار گران در میاد؟برای رانندگان اسنپ ارزان در میاد؟اگر برای رانندگان فرودگاه صرف نداره تشریف ببرن در تاکسی آنلاین.هزینه این بهانه ها که از جیب مسافرین نباید پرداخت بشه

    • بدون نام

      باید مردم خودشان هم کمک کنند .مثلاً وقتی تاکسی اینترنتی میگیرن وقتی دیدن خودرو تاکسی یا آژانس هست فورا سفر رو لغو کنند.در بخش عمومی هم باید فعلا سوار این تاکسی خطی ها و زرد رنگ نشوند که ادب بشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودا فهمیدی چی گفتی؟

    • مسلمان

      گاهی فکر میکنم حقمونه که بدبختیم . چرا یه عده نمیفهمن روزی دست خداست . البته معلومه که چرا نمیفهمن . چون نفهمن .

    • بدون نام

      رانندگان محترم اسنپ اصفهان تا اخر مقاومت کنید جنگ جنگ تا پیروزی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در تهران هم مقاومت شد ، گفتند اسنپ آمریکایی و دیدیم که چه شد. مقاومت کنید و گرانتر از تاکسی آنلاین باشید ببینم به کجا میرسید.گذشت دوران مقاومت در برابر تکنولوژی و مدرنیته.

    • بدون نام

      رفتار برخی از رانندگان تاکسی واقعا خیلی زشت و نفرت انگیزه

    • بدون نام

      ادعای دینداری ما گوش فلک را کر کرده خیلی پر مدعا هستیم همش خدا خدا میکنیم و با حرف میگیم که خدا روزی میده اما در عمل دستمون تو جیب بندگان خداست . آهای راننده تاکسی تو که اول صبح میگی به امیدا خدای رزاق پس چرا گوش مسافر را از بیخ میبری

    • بدون نام

      اصفهان توی خیابون شمس آبادی ی راننده تاکسی که قدیمی هم بود صد متر مسافت را 10 هزار تومن گرفت چون پای بچه ام شکسته بود مجبور شدم کمتر از صدمتر را با تاکسی برم و راننده از خدا بیخبر برای دو دقیقه 10 هزار تومن گرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رانندگان تاکسی واقعی بی انصاف هستن

    • بدون نام

      واقعا بدترین جامعه و کشور دنیا هستیم همه جا کارد دستشون گرفتن برای بریدن گوش مردم کم درآمد . برخی افراد پولدار که درد فقر را نمیفهمن خیلی جاها اعتراض میکنن که وقت مار نگیر چرا چونه میزنی . آقا من حساب میکنم

    • M@@@@@@@M

      من خودم راننده اسنپ بودم
      رانندگان هم توسط رانندگان تاکسی آزار میبینند و هم از دست خود اسنپ
      اسنپ در هر لحظه ممکن است برنامه رانندگان قطع کند
      اسنپ آن راننده برای روزی آمده و اگر تو برنام کاری او را قطع کنید آن راننده بیکار میشود
      هر چه تلفن میزنیم هیچ کس خبر ندارد و باید به دفتر اسنپ برویم
      آنها بعد ۲ ساعت در صف بودن می گویند چون شما تاپ سی را داری به شما‌کار نمی دهیم
      خوب وقتی شما بیخبر برنامه را قطع می کنی راننده برای این حرکت زشت شما باید تاکسی دیگر داشته باشد و در خیابان الاف نشود
      من خودم قبلا فقط اسنپ را داشتم وقتی من را دوروز بیکار کردن‌اجبارا تپسی را هم نصب کردم
      شما یک روز قبل خبر بده و بگوئید تا فردا برنامه تپسی را حذف نکنید برنامه اسنپ شما قطع خواهد شد شما بدون‌ خبر راس ساعت ۱۶ که اوج کار است بدون خبر برنامه را قطع میکنید که کار بسیار زشت و ناپسندی است.

    • بدون نام

      از اصفهانیها بعید نیست!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما کجایی هستین که شعور ازتون میباره ؟؟؟

    • بدون نام

      از اصفهانیها بعید نیست!

    • دونالد ترامپ

      اينم تقصير شمالي هاست؟ قبول کنيد فرهنگ هممون مشکل داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودشون به حد کافی عقده دارن از شمال شماها دیگه انقدر نیاید بگید همون دنبال فدرالیسم باشید همه نجات پیدا میکنیم

    • بدون نام

      آخه چرا الکی از این تاکسی های اینترنتی دفاع میکنید؟ حداقل نصف مشکل ترافیکی شهرهای بزرگ به خاطر همیناس ، چون مثلاً همین تهران از وقتی اسنپ و... راه افتادند ترافیک چند برابر شده چون کلی شهرستانی برای کار اومدن تهران و شهرهای بزرگ دیگر و حتی مشکلات امنیتی هم ایجاد شده چون خیلی از اینها جایی برای زندگی ندارن و شبها داخل خودرو میخوابن و همین باعث بسیاری از جرم های مختلف میشه. درضمن مدونید چقدر از تاکسی ها و آژانس ها کارشون رو از دست دادن و بیکار شدن؟ فقط به خاطر اینکه اونها با رانت و پارتی بازی تونستن میلیاردها تومان به جیب افراد خاصی واریز کنند، یه طرفه نباید به قاضی رفت واقعاً خیلی ها از یه لقمه نانی که با زحمت در می آوردند افتاده اند، شما تحقیق کنید از وقتی اینها کارشون گرفت ترافیک تهران و... خیلی اوضاعش بدتر شده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قشنگ معلومه تاکسی دار هستیا

    • بدون نام

      تا موقعی که شرکتهای اسنپ و تپسی به شهرداری باج ندهند این مشکلات برای راننده های این دو شرکت است خوشیختانه راننده ها نه دستفروش هستند که شهرداری انها را کتک بزند نه بلانسبت دوستان سگ هستند که انها را بکشند پس بهترین راه این است مردم را به جان این افراد بیاندازد مطمن باشید با اولین باج به شهرداری تاکسی های اینترنتی بهترین وسیله نقلیه عمومی میشوند

    • بدون نام

      سلام هر شهدوندی حق دارد که کاری که خلاف نیست انجام دهد مگر‌این راننده اسنپ زن بچه ندارد ویا ایرانی نیست در فرودگاه در زمان خروج اینها میتوانند مسافر سوار کنند به نظر من انتخواب حق آدمها است

    • بدون نام

      چرا تاکسیرانی یه نرم افزار نمی سازه مثل اسنپ و تپسی راننده هارو استخدام کنه خودش هم نرخ کار شناسی بزاره و کمیسیون کم هم بگیره برای اداره کردنش .اونوقت کدوم راننده است که با این فرصت طلبهای اسنپ و تپسی کار گنه .تاکسیرانی خودش ایراد تو کارش هست هرچی پیرمرد باز نشسته است تاکسی دارن ولی جوونا رو نمیزارن کار کنن با مانع تراشیها و مقررات دست وپا گیر بی مورد

    • جواد

      واقعیت این است که اسنپ در این وانفسا دست خیلی از خانواده ها را گرفته و نان رسانی می کند هر کس بانی اش بوده خدا پدرش را بیامرزد . بله همانگونه که آقا فرمودند مسافر حق دارد خودش انتخاب کند هیچ کجا هم نوشته نشده مسافر فقط حق تاکسیست در مورد کتک زدن و مزاحمت هم شماره تاکسی را بردارید و به پلیس بدهید تا اقدام کند !!

    • بدون نام

      به نظر من تاکسی انترنتی مطمئن تر از تاکسی خطی است چون از هر نظر کنترل می شود،

    • بدون نام

      مرگ بر اسنپ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو اسنپ یا تپسی نصب کن بی سواد بجای شعار دادن. کی نسلتون منقرض میشه آخه؟ فکر میکردم خیلی وقت پیش منقرض شدید

    • بدون نام

      چخبره مملکت همه وحشی شدن از شمال و جنوب و شرق و غرب و مرکز و حتی ایرانی های خارج از کشور فقط خبر توحششون میاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم که انصاف داشتی نه مثل اون جنوبی خونگرم تهران نشین که همیشه و همه جا در حال عقده گشایی هست فقط علیه یه جا

    • مم

      معلومه کتک می زنن وقتی بدون محاسبه و برنامه ریزی
      تو شهری نسبتا کوچک مثل اصفهان اسنپ راه می اندازید
      بدون اینکه در نظر بگیرید که در زندگی تاکسی دارها
      ترکمون وارد میشود. و. دیگه هیشکی تاکسی
      نمیگیره و همه سوار اسنپ میشن. و زندگیها از بین
      میرود. کتک که هیچ. تکه تکه میکنن. هم دیگه را

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج