جاباما
۹۱۰۳۴۹
۱۵ نظر
۵۴۰۶
۱۵ نظر
۵۴۰۶
پ

حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می‌رسند!

آیا به فیلم‌های علمی تخیلی علاقه دارید؟ کمیک‌های فانتزی چطور؟ کلا هر نوع سرگرمی که ارتباطی با واقعیت نداشته باشد؟ اگر جوابتان مثبت است، پس جای درستی آمده اید.

برترین‌ها : آیا به فیلم‌های علمی تخیلی علاقه دارید؟ کمیک‌های فانتزی چطور؟ کلا هر نوع سرگرمی که ارتباطی با واقعیت نداشته باشد؟ اگر جوابتان مثبت است، پس جای درستی آمده اید. اما فیلم‌ها، کمیک‌ها و بازی‌ها تنها منابع سرگرم‌کننده برای شما نیستند. چیز‌های زیادی هر روز اتفاق می‌افتاد که به همان اندازه عجیب هستند. حتی برخی از آن‌ها از فیلم‌های تخیلی هم عجیب‌تر هستند. مثلا آیا می‌دانستید استخوان هایتان از فولاد هم قوی‌تر هستند؟
شاید برخی اوقات فکر کنید دنیای ما خسته‌کننده است، اما ما به شما ثابت می‌کنیم که این طور نیست.

زمانی از وزغ‌ها برای تشخیص بارداری استفاده می‌شده است
حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می‌رسند!

تا دهه ۱۹۶۰، آزمایش تشخیص بارداری در بریتانیا با فرستادن ادرار زنان به آزمایشگاه انجام می‌شد. در آنجا ادرار زن را به وزغ تزریق می‌کردند. دانشمندان چند ساعت وزغ را بررسی می‌کردند. اگر تخم می‌گذاشت زن باردار بود و اگر نه، نبود.
چین سفر در زمان را در فیلم‌ها ممنوع کرده است
حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می‌رسند!

در چین سفر در زمان واقعا محبوب نیست. دولت چین سال ۲۰۱۱ تصمیم گرفت همه فیلم‌هایی که سفر در زمان را نمایش می‌دهند ممنوع کند. چرا؟ چون این فیلم‌ها به حقایق تاریخی مرتبط با رژیم کمونیستی چین بی‌احترامی می‌کنند.
کوتاه‌ترین جنگ تاریخ ۳۸ دقیقه طول کشید
حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می‌رسند!

این جنگ بین بریتانیا و زنگبار در ۲۷ آگوست ۱۸۹۶ اتفاق افتاد و بین ۳۸ تا ۴۵ دقیقه طول کشید و تا به امروز کوتاه‌ترین جنگ تاریخ به شمار می‌آید.
تنقیه دود زمانی «ناجی زندگی» بوده است
حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می‌رسند!

در دهه ۱۷۰۰ مردم اعتقاد داشتند که تنقیه دود می‌تواند جان انسان را نجات دهد، به ویژه جان قربانیان غرق شده را. پزشکان دود تنباکو را به گلو یا مقعد فرد هدایت می‌کردند و فکر می‌کردند این کار ریه‌ها را تحریک می‌کند تا دوباره کار کنند.
روی زحل و مشتری، باران الماس می‌بارد
حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می‌رسند!

محققان ناسا گمان می‌کنند که روی مشتری و زحل باران الماس می‌بارد. داده‌های جَوی جدید از این دو سیاره نشان داده که کربن به شکل کریستالی در آن فراوان است. طوفان‌های رعد و برق متان را به دوده‌ای تبدیل می‌کنند که به شکل قطعات گرافیتی متبلور می‌شود و به شکل الماس می‌بارد.
زمانی یک اسب سناتور رم بود
حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می‌رسند!

کالیگولا امپراتور رومی بود که بیشتر به خاطر دیوانگی‌هایش او را به خاطر می‌آورند. همه گزارش تاریخی به جا مانده، او را یک فرد کاملا دیوانه و بی‌رحم توصیف کرده اند. یکی از احمقانه‌ترین اقدامات او این بود که اسب خود را سناتور رم کرد.
یک زن می‌تواند بوی پارکینسون را حس کند
حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می‌رسند!

اگرچه آزمایش قطعی تشخیص پارکینسون وجود ندارد، اما یک نفر وجود دارد که می‌تواند بوی آن را حس کند. یک زن بریتانیایی به نام «جوی میلن» قبل از اینکه علائم این بیماری مغزی ظاهر شوند، آن را با بینی خود تشخیص می‌دهد.
بزاق شما می‌تواند دو استخر شنا را پر کند
حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می‌رسند!

هر فرد به طور میانگین، روزانه ۲ لیتر بزاق تولید می‌کند. اگر فرض کنیم ۸۰ تا ۸۵ سال عمر می‌کنید، آن قدر بزاق تولید می‌کنید که نه یکی، بلکه دو استخر شنا را پر کنید!
اختاپوس سه قلب دارد
حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می‌رسند!

اختاپوس‌ها علاوه بر اینکه بسیار انعطاف پذیر هستند، دو قلب بیشتر از شما دارند. اختاپوس دو قلب دارد که خون را به آبشش‌ها پمپاژ می‌کند، و قلب سوم خون را در بقیه بدن به جریان می‌اندازد. جالب است بدانید اختاپوس ۹ مغز و خون آبی رنگ دارد.
کلئوپاترا مصری نبود
حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می‌رسند!

کلئوپاترا مشهور‌ترین شخصیت مصر در طول تاریخ است. همچنین زیباترین ملکه تاریخ مصر است. اما کلئوپاترا اصلا مصری نبوده است! او اصالت یونانی دارد و زبان مادری او هم یونانی بوده است.
گاو‌ها هم مثل انسان دوست صمیمی دارند
حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می‌رسند!

فکر می‌کنید فقط خودتان بهترین دوست دارید؟ اشتباه می‌کنید، گاو‌ها هم دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که گاو‌ها در کنار بهترین دوستانشان نسبت به گاو‌هایی که نمی‌شناسند احساس راحتی بیشتری دارند. ضربان قلب آن‌ها به طرز قابل‌ توجهی پایین می‌آید و استرس کمتری را در کنار دوستانشان تجربه می‌کنند.
گاو‌ها هم مثل انسان لهجه محلی دارند
حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می‌رسند!

داشتن دوست صمیمی تنها شباهت گاو‌ها به انسان نیست. به گفته متخصصان و کارشناسان زبان، گاو‌ها با لهجه‌های متفاوتی بسته به زادگاهشان «ماع ماع» می‌کنند. این تحقیق در سال ۲۰۰۶ انجام شد، بعد از این که دامداران گفتند که گاوهایشان متفاوت از هم «ماع ماع» می‌کنند.
نوزادان اشک نمی‌ریزند
حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می‌رسند!

برخلاف باور عموم، نوزادان نمی‌توانند درست گریه کنند. نوزاد اولین اشک‌هایش را بین یک تا سه ماهگی می‌ریزد. بنابراین، هنوز فکر می‌کنید چرا نوزادان با صدای بلند گریه می‌کنند؟ چون این تنها راه آن‌ها برای شکایت کردن یا متوجه کردن والدینشان است.
زنبور‌ها بمب را تشخیص می‌دهند
حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می‌رسند!

زنبور‌ها شگفت انگیز هستند. این چیزی است که همه حشره شناسان به شما می‌گویند. آن‌ها علاوه بر تشخیص سرطان قبل از اینکه برای انسان کشنده باشد، می‌توانند مواد منفجره را هم شناسایی کنند. زنبور‌ها به کمک حس بویایی خود می‌توانند بو‌هایی را تشخیص دهند که انسان یا حتی سگ نمی‌توانند.
مغز انسان تنها مغزی است که کوچک می‌شود
حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می‌رسند!

مغز ما همان چیزی است که ما را متمدن‌تر و به طور کلی برتر از سایر حیوانات کرده است. این همان چیزی است که علم به ما آموخته و به نظر می‌رسد تا حدی درست باشد. متاسفانه مغز انسان تنها مغزی است که با افزایش سن کوچک می‌شود. به عبارت دیگر، انسان‌ها تنها موجوداتی هستند هر چه پیرتر می‌شوند کندذهن می‌شوند.
ژوزف استالین قبل از اینکه فتوشاپ وجود داشته باشد، فتوشاپ می‌کرد
حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می‌رسند!

استالین، دیکتاتور شوروی عاشق عکس گرفتن از خودش بود. او آن قدر عکس را دوست داشت که قبل از اینکه فتوشاپ وجود داشته باشد آن‌ها را ویرایش می‌کرد. مورخان می‌گویند که استالین اغلب عکس کسانی که مرده بودند یا از حزب کمونیست برکنار شده بودند را از عکس‌های خود حذف می‌کرد.
کفش پاشنه بلند در اصل برای مردان طراحی شده بود
حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می‌رسند!

امروزه زنان دوست دارند این کفش‌ها را بپوشند. اما کفش پاشنه بلند در اصل برای مردان طراحی شده است. در قرن دهم، سوارکار‌های ایرانی کفش پاشنه بلند می‌پوشند، اما نه برای اینکه قدشان بلندتر شود. کفش پاشنه بلند به آن‌ها کمک می‌کرد حالت خود را حفظ کنند و راحت‌تر بتوانند با تیر و کمان شلیک کنند.
خوردن جگر خرس قطبی انسان را می‌کشد
حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می‌رسند!

دانشمندان هشدار می‌دهند که خوردن ۳۰ تا ۹۰ گرم از جگر خرس قطبی شما را می‌کشد. چون مقدار کشنده‌ای ویتامین آ وارد سیستم بدن شما می‌شود. جگر خرس قطبی آنقدر رتینول دارد که برای انسان کشنده است.
مهمانداری که از سقوط ۱۰هزار متری جان سالم به در برد
حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می‌رسند!

تا به حال نام «ونسا وولویک» را شنیده اید؟ این زن صربستانی یک ابرقهرمان واقعی بود. او در سال ۱۹۷۲ به عنوان مهماندار کار می‌کرد و تنها بازمانده سانحه هوایی آن سال بود. باور کنید یا نه، او از ارتفاع ۱۰هزار متری بدون چترنجات سقوط کرد و زنده ماند!
یک نوع ماهی وجود دارد که بیرون از آب زندگی می‌کند
حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می‌رسند!

۹۹.۹درصد از ماهی‌ها در آب زندگی می‌کند به جز یکی! یک گونه باستانی از ماهی‌ها به نام شش‌ماهی می‌تواند بیرون از آب زندگی کند. شش‌ماهی به دلیل مکانیزم تنفسی بسیار پیچیده اش، بدون هیچ مشکلی هم درون آب و هم خارج از آن زنده می‌ماند.
منبع: list25
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیدوارم دوستای صمیمی گاوها مثل مال من نباشن که تا چشمشون به یه پسر میوفته من که خوبه مادر و پدرشون رو هم فراموش میکنن!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینجور آدما کمبود محبت دارن
        به همین دلیل با دیدن یه جنس مخالف از خود بی خود میشن

      • بدون نام

        من اصلا هیچ دوستی ندارم:(،گاو از من اجتماعی تره

      • بدون نام

        خانواده من قبلا دامدار بودن ، یک گاو رو به تنهایی فروختیم ، بعد از چند روز گاو از محله جدیدش فرار کرد و امد کنار گوساله اش و خدا شاهده کاه اش رو کنار کله بچه اش گذاشت و چشماش نمی مثل اشک داشت ، و چیز جالب اینکه این گاو بلد بود زناب رو باز کنه و برا خودش بچرخه!!!

      • بدون نام

        شاید تو در حقش بدی کردی

    • بدون نام

      تیتر عکس یکی مونده ب آخر اصلاح بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا

    • بدون نام

      ماهی مومیایی و غورباقه ماهی هم میتونن بیرون آب زتدگی کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        lung fish = ماهی مومیایی همون شش ماهی

    • بدون نام

      در قدیم فکر میکردن ریه ها از دود پر شده

    • صادق کوشکی

      موضوعی در مورد مغز که باعث شده انسان متمدن ترین باشد کاملا اشتباه می باشد زیرا حنجره و زبان باعث شده تا انسان تجربیاتش را به صورت مکتوب یا صحبت کردن از نسلی به نسل دیگر منتقل کند و از اجتماع این تجربیات علم بوجود می آید که اگر نابغه ترین فرد دنیا را از درس خواندن و حضور در اجتماع منع کنید تبدیل به یک کودن می شود

    • بدون نام

      چقدر جالب که برخی از حکمرانان دیکتاتور چه استعداد هنری خوبی داشتن. مثلا ناصرالدین شاه که نویسنده خوبی بوده یا استالین که فتوشاپ و عکاسیش خوب بوده و هیتلر که نقاش بوده

    • بدون نام

      در مورد اینکه با افزایش سن مغز کوچک میشه و انسان کند ذهن میشه اگر در ایران مسئولین این را قبول داشتند ما این همه بد بختی نداشتیم مسئول داریم 90 سالش هست از جاش تکون نمی خوره تازه مسئولیت های مهمتر هم می گیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون مزایای بازنشستگی خیلی کمه و مردن بهتره

      • بدون نام

        آخه مسوولین ناکارمد ایران ناکارامدیشون ربطی به سن نداره! نمونه اش مدیر سی ساله شبکه ۳ یا وزیر ارتباطات ! اینا چون جوانن بهتر از بقیه هستن به نظرت؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج