جاباما
۹۱۰۳۵۷
۲۷ نظر
۵۰۵۱
۲۷ نظر
۵۰۵۱
پ

نقد بازی PES ۲۰۲۰؛ بهترین بازی فوتبالی یا اثری پر از ایراد؟

بازی پی اس ۲۰ تنها چند قدم تا یک بازی خوب فاصله دارد و تلفیق عجیبی از نوآوری و ایده‌های شکست خورده است. این بازی می‌تواند شما را هیجان‌زده کند و چند دقیقه بعد، به شدت آزرده.

وب‌سایت گجت‌نیوز - نیما رمضانی: بازی PES ۲۰۲۰ سرانجام منتشر شد و قرار است بهترین شبیه‌ساز بازی فوتبال باشد. در ادامه نقد بازی پی اس ۲۰ را مطالعه کنید.

بازی پی اس ۲۰ تنها چند قدم تا یک بازی خوب فاصله دارد و تلفیق عجیبی از نوآوری و ایده‌های شکست خورده است. این بازی می‌تواند شما را هیجان‌زده کند و چند دقیقه بعد، به شدت آزرده.

نقد بازی PES ۲۰۲۰؛ بهترین بازی فوتبالی یا اثری پر از ایراد؟

PES ۲۰۲۰ بازی عجیبی است. گاهی با خودتان فکر می‌کنید که آیا نسخه پی اس بهتر از این هم وجود داشته است؟ حداقل در برخی از ابعاد گیم پلی. توپ در این بازی نماد زیبایی است؛ بهترین توپی که تاکنون در یک بازی فوتبال به آن شوت کرده‌اید. واقع گرایانه به حرکت در می‌آید و چنان در هوا سفر می‌کند که گویی دیوید بکام آن را خلق کرده است.

نقد بازی پی اس ۲۰ - PES ۲۰۲۰

انیمیشن بازیکنان در این بازی عالی به نظر می‌رسد. شاید گاهی در برخورد‌ها چندان جالب نباشند، اما سیال بودن حرکت در این بازی، یک چیز دیگر است. با این حال، همه چیز در این بازی ایده آل نیست و حتی می‌توان با قاطعیت گفت که تعدادی از عناصر گیم پلی، ناقص و ناکارآمد هستند.

نقد بازی PES ۲۰۲۰؛ بهترین بازی فوتبالی یا اثری پر از ایراد؟

بازی PES ۲۰۲۰ یک حالت دوربین جدید و اختصاصی دارد که در بسیاری از مواقع، توپ را گم کرده و در نتیجه عقب می‌ماند. اما بگذارید از دفاع هوش مصنوعی آغاز کنیم. گاهی اوقات یکی از مدافعان شما، توپ را نمی‌بیند و از آن چشم پوشی می‌کند! این مشکل همیشه رخ نمی‌دهد، اما اگر در طول بازی، یک بار هم تکرار شود، مشکل قابل توجهی به حساب می‌آید. ما شوخی نمی‌کنیم، دفاع اجازه می‌دهد که توپ از او رد شود و مهاجم حریف توپ را دریافت کند که نتیجه‌اش یک موقعیت خطرناک و بدتر آن، یک موقعیت منجر به گل است. اینکه چرا در سال ۲۰۱۹ شاهد چنین مشکل ساده‌ای در این بازی هستیم، جای تامل دارد.

ما به دلیل این ضعف در هوش مصنوعی، هم در بخش آنلاین myClub گل خوردیم و هم در بخش آفلاین و مقابل هوش مصنوعی. مشکل آن قدر واضح بود که ما فکر کردیم شاید یک باگ روز اول است و با یک به روز رسانی برطرف خواهد شد، اما این مشکل هنوز هم رفع نشده است.

نقد بازی PES ۲۰۲۰؛ بهترین بازی فوتبالی یا اثری پر از ایراد؟

شرکت کونامی با افتخار از سیستم دریبل جدید بازی که با الهام از آندرس اینیستا ساخته شده، صحبت می‌کرد، اما این بخش هم به دلایلی درست کار نمی‌کند. تقریبا غیرممکن است که در پی اس ۲۰۲۰ بتوانید یک بازیکن را به راحتی شکست دهید و این احتمالا چند دلیل مشخص دارد از جمله ساختار بازی که سازندگان تلاش کرده‌اند همه چیز بالانس و در یک چارچوب خاص پیش برود.

آندرس اینیستا، یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ، قادر بود یک بازی ۹۰ دقیقه‌ای را بدون هیچ لکه‌ای بر روی پیراهن‌اش به پایان برساند، زیرا هیچ کسی نمی‌توانست به او نزدیک شود. اینکه چگونه یک بازی فوتبال که با آندرس اینیستا مشورت کرده، دارای بازیکنانی است که طوری فوتبال بازی کنند که گویی به تازگی مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند، جای تعجب دارد.

اما باید در مورد داور هم صحبت کنیم. داور بازی پی اس ۲۰ هیچ سنخیتی با داوران دنیای واقعی ندارد و عملا فاجعه است. او گاهی سخت گیر است و گاهی بی تفاوت. او یک خطای ساده را می‌گیرد، اما ممکن است از کنار یک تکل وحشتناک (که در دنیای واقعی مساوی با کارت قرمز صد در صد است) به راحتی عبور کند. این داور عجیب و نامتعادل، به نظر می‌رسد که اصلا دوست ندارد از کارت‌اش استفاده کند و ما واقعا نمی‌دانیم در مغز او چه می‌گذرد. اما به هر چه که فکر می‌کند، حواس‌اش به بازی نیست.

همانند بازی PES ۲۰۱۹، در این نسخه هم شاهد پخش صحنه آهسته هر چیزی هستیم و وقتی که دکمه را فشار می‌دهید تا سریع‌تر به بازی برگردید، باید چرخش یک لوگوی مزاحم را هم تماشا کنید. این تاخیر در اسکیپ کردن، مخاطب را به شدت عصبانی می‌کند و امیدواریم که کونامی برای آن چاره‌ای بیاندیشد. بهتر نیست که یک گزینه برای حذف بازپخش صحنه‌ها در بخش تنظیمات قرار داده شود؟

نقد بازی PES ۲۰۲۰؛ بهترین بازی فوتبالی یا اثری پر از ایراد؟

مطابق سنت همیشگی PES، بد بودن گزارش و تفسیر بازی‌ها یک مسئله عادی است، اما حالا بدتر از گذشته به نظر می‌رسد. بازی PES ۲۰۲۰ دقیقا همان کار‌هایی را انجام می‌دهد که نسخه‌های چند قرن پیش پی اس نیز انجام می‌دادند. برای مثال گزارشگر بازی، پیتر دروری (Peter Drury) هنگام که یک بازیکن چند ثانیه قبل یک شوت محکم زده است، نام او را فریاد می‌زند. در هر بازی تعدادی دیالوگ می‌شنوید که به صورت جداگانه ضبط شده‌اند و حالا گاهی به شکل نامتعارف در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. پس اگر تعدادی از عجیب‌ترین جملات یک گزارشگر در یک مسابقه فوتبال را شنیدید، چندان شوکه نشوید.

اما همه چیز در این بازی به آزاردهنده و ناامید کننده ختم نمی‌شود. شما حالا می‌توانید زیباترین گل‌های ممکن را به ثمر برسانید. گل‌هایی که باعث می‌شوند از جای خود بلند شوید و به هوا بپرید. این، PES در بهترین فرم‌اش است، یک فوتبال زیبا در قالب یک بازی ویدیویی. اما در حالی که خوشحال هستید، دفاع شما تبدیل به فیل جونز می‌شود و به مسخره‌ترین شکل ممکن، گل دریافت می‌کنید. گلی که باعث می‌شود بخواهید دسته را به سمت تلویزیون پرتاب کنید. تا اینجا احتمالا متوجه شده‌اید که با چه چیزی طرف هستید، بازی PES ۲۰۲۰ به طور همزمان، هم درخشان و راضی کننده است و هم ناقص و احمقانه. همه چیز‌های خوب و بد در یک پکیج.

نقد بازی PES ۲۰۲۰؛ بهترین بازی فوتبالی یا اثری پر از ایراد؟

نسخه جدید بدون شک پیشرفت داشته، اما نه آن طور که انتظار می‌رفت و این ناامید کننده به حساب می‌آید. منو‌های بازی PES ۲۰۱۹ برای دوران ماقبل تاریخ بود و با اینکه منو‌های بازی پی اس ۲۰ بهتر شده‌اند، اما در مقایسه با دیگر بازی‌های ورزشی، عملا بد هستند. منو دارای صفحات زیادی است، خصوصا در بخش مستر لیگ و بعضی از آن‌ها، از نظر گرامری (انگلیسی) غلط هستند! رابط کاربری هم متناقض است. گاهی گزینه X را باید برای تایید فشار دهید و گاهی گزینه آپشنز را. در بعضی از صفحات، قرمز خوب است و سبز بد و گاهی برعکس. تنها نکته مثبت منوها، موسیقی جذاب آن است که واقعا عالی انتخاب شده‌اند.

اما به بخش‌های مختلف بازی که وارد شویم، باز هم شاهد پیشرفت چشم‌گیری نخواهیم بود. بخش myClub که در واقع تقلیدی از بخش Ultimate Team فیفا است، چندان بد نیست، اما حرف تازه‌ای هم برای گفتن ندارد. بخش myClub به جای باز کردن پک‌ها، بر روی بالا بردن لول بازیکنانی که دارید، تمرکز دارد. با اینکه این بخش بر روی کاغذ، عملکردی مشابه Ultimate Team فیفا دارد، اما سیستم کونامی دارای نواقص زیادی است. وقتی هنوز یک هفته از انتشار بازی نگذشته و بازیکنان، تیم‌های قدرتمندی دارند، آن هم بدون خرج کردن پول، باید بدانید که یک جای کار مشکل دارد.

نقد بازی PES ۲۰۲۰؛ بهترین بازی فوتبالی یا اثری پر از ایراد؟

مستر لیگ هم همان همیشگی است، با این تفاوت که حالا منوی مشابه فیفا دارد. نقل و انتقالات کمی منطقی‌تر شده و شما می‌توانید دیگو مارادونا، یوهان کرایف و دیگران را به عنوان مربی انتخاب کنید. تعدادی کات سین اینتراکتیو (تعاملی) هم در بازی وجود دارد که در ابتدا بدیع و جذاب به نظر می‌رسند، اما پس از مدتی تکراری و خسته کننده می‌شود. در مجموع می‌توان گفت مستر لیگ پی اس ۲۰، همان مستر لیگ پی اس‌های قبلی است با کمی زرق و برق بیشتر.

اگر برایتان سوال پیش آمده که چرا بازی PES ۲۰۲۰ را تا اینجا با نام کامل eFootball PES ۲۰۲۰ خطاب نکرده‌ایم، باید بدانید که عمدی بوده است. سازندگان، نام eFootball را اضافه کرده‌اند که بازی را برای ورزش الکترونیک، برندسازی کنند. یک بخش فوتبال الکترونیکی هم در بازی وجود دارد که می‌توانید به واسطه آن در رقابت‌های مختلف شرکت کنید، اما فکر نمی‌کنیم که برای مخاطبان این بازی چندان وسوسه برانگیز باشد. در واقع به نظر ما، اکثر طرفداران مجموعه پی اس، از کنار این بخش عبور خواهند کرد.

این یک بازی فوتبال است که در آن، در مقابل دیگران مسابقه می‌دهید، همان طور که قبلا هم همین کار را انجام می‌دادید! این نه چیز جدیدی است و نه در واقع چیزی تغییر کرده است. این‌ها را که کنار بگذاریم، بخش آنلاین بازی چیز جدیدی برای عرضه ندارد و هر چه هم دارد، فیفا آن را بهتر انجام داده است. این بخش هیجان خاصی ندارد و با اینکه کونامی بازی را به شکلی تبلیغ کرده که گویی بهترین پلتفرم برای مسابقات الکترونیکی است، اما حسی که هنگام انجام بازی دارید، چنین نیست.

نقد بازی PES ۲۰۲۰؛ بهترین بازی فوتبالی یا اثری پر از ایراد؟

وضعیت لایسنس‌ها در مجموعه پی اس همیشه فاجعه بوده است و کونامی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در نسخه جدید، اوضاع را بهبود ببخشد. برای مثال، فوتبال کلاب لندن (London FC) حالا چلسی B نام دارد، یک نام جعلی واقع گرایانه‌تر (این حجم از پیشرفت را می‌پسندید؟). با این همه، نبود لایسنس لیگ برتر انگلیس، مشکل بزرگی به حساب می‌آید. مشخصا شما می‌توانید یک فایل پچ دانلود کرده و این مشکل را برطرف کنید، اما اگر ایکس باکس وان داشته باشید، چنین گزینه‌ای پیش روی شما نخواهد بود و باید با همان نام‌های ساختگی عجیب و غریب، دست و پنجه نرم کنید.

ما از انیمیشن بازیکنان صحبت کردیم، اما حرفی از گرافیک نزدیم. واقع‌گرایی بازیکنان فوق العاده است. رونالدو را تاکنون تا این اندازه واقعی در یک بازی ویدیویی مشاهده نکرده بودیم. انیمیشن‌های دویدن بازیکنان هم عالی است و رونالدو همانند خود واقعی‌اش می‌دود. رونالدینیو هم خاطرات رونالدینیو واقعی را زنده می‌کند و دیوید بکهام چنان راه می‌رود که روز‌های اوجش را به یاد طرفداران می‌آورد.

نقد بازی PES ۲۰۲۰؛ بهترین بازی فوتبالی یا اثری پر از ایراد؟

در مجموع باید گفت که بازی پی اس ۲۰، اثر عجیبی است. گاهی به بهترین بازی فوتبالی که تاکنون تجربه کرده‌اید تبدیل می‌شود و گاهی هم چنان مزخرف و غیرمنطقی می‌شود که نمی‌توانید آن را ادامه دهید. مشکلات نسخه‌های چند سال اخیر، در این نسخه نیز حضور فعالی دارند و بخش‌های همیشگی بازی همانند مستر لیگ دیگر کهنه به نظر می‌رسند. شما شاید برای ساعت‌ها و ساعت‌ها PES ۲۰۲۰ را بازی کنید، اما نمی‌توانید آن را به عنوان یک بازی تکامل یافته و عالی، ستایش کنید.

اگر کونامی بتواند مشکلات گیم پلی بازی و نواقصی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد را برطرف کند، شاید طرفداران بتوانند بهترین بازی فوتبال این نسل از کنسول‌ها را تجربه کنند. اما در حال حاضر، بازی پی اس ۲۰۲۰، یک بازی ناهمگون و ناامید کننده است و چند به روزرسانی تا رسیدن به یک وضعیت نسبتا ایده آل فاصله دارد.

بازی PES ۲۰۲۰ هم‌اکنون برای پی سی، کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ در دسترس است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس چیه بابا فیس هاشون مت خره و فیزیکش داغون فقط گرافیک دار آخه اینم شد بازی فقط و فقط فیفا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فیفارعشقه مخصوصا تیم لیورپول

      • بدون نام

        نه فیفا خوبه حتما.... ؟؟؟؟؟ دویدنش شبیه هاکی روی یخ میمونه . هر ثانیش هم باگ داره

      • بدون نام

        فیفا هیچی نداره شما هم فقط بخاطر لایسنسش بازی میکنید خودتونم میدونید

      • مصطفی

        فیفا فقط انیمیشن
        فوتبال بخوای بازی کنی باید پس بازی کنی

      • mehdi

        البته فیفا از لحاظ فیس داغون تر....ه تو بازی مهم داوری و گیم پلی و..است که متاسفانه هر دو شرکت امسال نا امید کننده بودن. ...

    • بدون نام

      مثلا اومدن با سخت تر کردن بازی واقعی ترش کنن، بیشتر غیر واقعیش کردن، خیلی از پاس تو عمق هارو اشتباه میندازه، داور امکان سوتی دادنش هست، دفع توپش اصلا جالب نیست، ضربه ایستگاهیش مثل آب خوردن گل میشه، فقط گرافیک داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا اصلا هم اینطور نیست الکی به بازی انتقاد نکن!!! متن نقد رو ورداشتی تو کامنت نوشتی که بگه بده مثلا؟

      • بدون نام

        آقا من بازی کردم هیچکدوم از این بدی هایی که میگید ندیدم! گیم پلی که فوق العاده روون و عالی شده. به حرف اینا گوش ندید عالیع

    • بدون نام

      خدایی فیفا بازی خیلی بهتره پیس فقط گرافیک داره تازه فیس بازیکنان احساسی نیست عین ربات میمونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ برو باو فیفا چیه

      • بدون نام

        پی اس بهتره

      • بدون نام

        باز خوبه مثل فیفا هر دقیقش باگ نیست

    • بدون نام

      اتفاقا خیلی خوبه pes2020

    • بدون نام

      برو بابا معلمومه طرفدار فیفایی.
      حتما فیفا خوبه؟؟؟؟ سلطان باگ و با اون دویدن های مسخره و شوت های تخیلیش

    • الون

      مطمئنی شما نسخه دمو رو به جای نسخه اصلی بازی نکردی؟ این همه انتقاداتی که کردی همش واسه دمو بود و همش رفع مشکل شده!!!! باور ندارید امتحان کنید

    • باگیا

      فیفا سلطان باگ

    • علیو

      نقد کاملا یکطرفه!!! مشکل داور رو من تو بازی اصلا همچین چیزی مشاهده نکردم!!!! توی مستر لیک هم خیلی چیزا مثل نقل و انتقالات ؛ نمایش تمرینات ؛ قیمت بازیکنان و مربیان و.... پیشرفت چشمگیری داشته. در ضمن pes امسال لایسنس انحصاری تیم های بزرگی مثل یوونتوس و بایرن و منچستر و ...... به دست آورد ولی نویسنده نقد حتی یک اشاره هم نکرد.

    • بدون نام

      به چی فیفا مینازید؟؟؟؟ دویدنش انگار داری اسکیت بازی میکنی!!!! با اون شوتای مسخرش و باگ هایی که همیشه هستن! بازی تخیلیه

    • خخ

      خدمت اون دوستانی که از فیفا طرفداری میکنن باید بگم حقتونه بازی ای رو بازی کنید که حتی توی تریلرش هم باگگگگگ داشتتتتت میفهمید؟ تریلر!!!! خخخ

    • بدون نام

      چرا نویسنده راجب فول لایسنس کامل لیگ های ایتالیا و مخصوصا لایسنس کامل یورو هیچ اشاره ای نکرد!؟

    • بدون نام

      ما که راضی هستیم والا از بازی

    • بدون نام

      پرفروش ترین بازی تو ایتالیاست فعلا!

    • محمود

      من خودم تا قبل این pes 20 فقط و فقط فیفا بازی میکردم و هزار سال فکر نمیکردم به یکباره pes این همه پیشرفت داشته باشه و باعث بشه به گیم پلی فیفا خنده ام بگیره واقعا این بازی به فوتبال واقعی بسیار نزدیکه با وجود ضعف هایی که داره مثل داوری و لایسنس و این گذارشگره مسخره ولی در کل فیفا هیچ حرفی برای گفتن نداشته بدتر هم شده واقعا

    • رضا

      فیفا ۲۰۲۰ برای اندروید اومده از کجا دانلودش کنم خواهشن بکید

    • هادی

      آقا من پس ۲۰۲۰ بازی میکنم ب نظرم گیم پلیش خیلی بد شده نسبتا ب پارسال. بازیکنا خیلی پاس اشتباه میدن. استپشون افتضاح. موقع دویدن خیلی توپ از پاشون جدا میشه. فیفا هم امسال مالی نیست شل و وله اصلا. یه جوری شدن فوتبالا ک دگه لذتی ندارن.

    • gamer18

      نمیدونم شما هم اینجوری هستید یانه ولی من هروقت جلوی بارسا بازی میکنم انگار تو تیمیم فیل جونز و لینگارد بازی میکنن و دروازه بان هم انگار کاریوسه خیلی راحت دریبل میخورن
      یه بحث دیگه هم هست اینه که قدرت بعضی بازیکنا (مخصوصا بارسا ) خیلی غیر منطقیه مثلا سوارز چرا باید 91 باشه و از هرجا بزنه گل بشه
      به قول رفیقام باگ pes خود بارسلونا ست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج