۹۱۰۴۳۲
۱۸ نظر
۵۰۰۲
۱۸ نظر
۵۰۰۲
پ

علی بیرانوند دروازه را کوچک می‌کند!

علیرضا بیرانوند با سیوی تماشایی موفق شد پنالتی علی کریمی را مهار کند تا چهارمین پنالتی تاثیرگذار زندگی اش نیز رقم بخورد.

ورزش سه: سرخپوشان پایتخت در حالی با گل مهدی عبدی موفق به شکست استقلال شدند که یک ساعت پیش از این گل، علیرضا بیرانوند با سیوی تماشایی مانع از گل شدن پنالتی علی کریمی شد. هافبک راست پای استقلال برخلاف معمول پنالتی را به چپ خودش زد و بیرانوند نیز فریب نخورد و توانست این پنالتی را با یک شیرجه دقیق بگیرد تا نقش خود به عنوان گلر شماره یک سرخپوشان را ایفا کند.

البته این اولین بار نیست که بیرانوند نقش منجی را در ضربه پنالتی ایفا کرده است. اولین بار در لیگ پانزدهم او پنالتی مهدی طارمی را به عنوان دروازه بان نفت گرفت تا اجازه ندهد پرسپولیس برنده بازی شود. در آن مسابقه علی بیرو با شیرجه ای بلند، آقای گل لیگ را ناکام گذاشت و مانع از شکست تیم علی منصوریان شد. همان پنالتی یکی از عواملی بود که برانکو و طاهری را مجاب به جذب این گلر اهل خرم آباد کرد.

علی بیرانوند دروازه را کوچک می‌کند!

حضور در پرسپولیس دوران فوتبالی بیرانوند را تغییر داد. او زیر نظر کادرفنی کروات قرمزپوشان به گلر شماره یک تیم ملی بدل شد و پیشرفت فنی قابل توجهی را نیز تجربه کرد و در نهایت به جام جهانی نیز رسید تا برابر پرتغال، اسپانیا و مراکش دروازه بان تیم ملی باشد.

ایرانی ها باتوجه به نمایش های خاطره انگیز علیرضا حقیقی در سال 2014، انتظار عملکردی درخشان از بیرانوند را داشتند. او نیز برابر اسپانیا و مراکش نمایش قابل قبولی را ارائه داد اما در مقابل پرتغال یک شوت مهار نشدنی از کوارشما دروازه اش را گشود تا ایران در آستانه حذف قرار گیرد.

علی بیرانوند دروازه را کوچک می‌کند!

سیو پنالتی طارمی با پیراهن نفت

در دقیقه ۵۲ همان بازی، پرتغال صاحب یک پنالتی هم شد تا کریستیانو رونالدو مثل سال ۲۰۰۶ فرصت گلزنی به ایران را پیدا کند. اما این بار ضربه شماره ۷ اسطوره ای پرتغال را بیرانوند با دایوی فوق العاده مهار کرد تا اتفاقی ویژه را رقم بزند. این پنالتی بیرانوند را به صدر اخبار رسانه های بزرگ جهان برد و البته اغراق نیست که گفته شود، فوتبال او نیز به پیش و پس از سیو پنالتی رونالدو، تقسیم شد.

اگرچه ایران به مرحله بعدی جام جهانی صعود نکرد اما بیرانوند جایگاه ویژه ای در میان مردم یافت و پس از بازگشت به ایران در پیراهن تیم پرسپولیس نیز درخشید. چند ماه بعد او در جام ملت ها پنالتی بازیکن عمان را هم گرفت تا نشان دهد به یک پنالتی گیر واقعی تبدیل شده است.

اما ماجرای پنالتی ها به پیراهن نفت و تیم ملی ختم نشدند. در بازی دربی ۸۹ و پس از این که احمد نوراللهی دروازه استقلال را گشود، آبی ها روی خطای کامیابی نیا صاحب ضربه پنالتی شدند و فرشید اسماعیلی پشت توپ قرار گرفت. اسماعیلی که می‌خواست روحیه آبی ها را بالا ببرد، به بیرانوند چیپ زد و او را فریب داد ولی این ضربه از بالای دروازه به بیرون رفت تا دروازه پرسپولیس بسته بماند.

علی بیرانوند دروازه را کوچک می‌کند!

ایران - پرتغال

این پنالتی بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشت و باعث شد تا آبی‌ها انگیزه انتقام پیدا کنند. آن ها خوش شانس بودند که در دربی شماره 90 هم صاحب یک پنالتی شدند و این بار علی کریمی را پشت توپ قرار دادند تا این بار بیرانوند را مغلوب کند ولی بازهم این اتفاق رخ نداد. گلر قرمزها با مهار پنالتی علی کریمی یک اتفاق تاثیرگذار دیگر را در رزومه فوتبالی اش ثبت کرد و بازیکنان را به چنان اطمینانی رساند که تصور کنند «اگر مسی هم پنالتی بزند، بیرانوند آن را می‌گیرد».

حالا برخلاف گذشته، پنالتی زدن در مقابل پرسپولیس کار سختی است که شاید در آینده به کابوس بازیکنان حریف نیز تبدیل شود. با این حال طبیعی است که تمرکز در لحظه سیو حرف اول را می زند و بیرانوند نیز به خوبی می‌داند که برای تداوم این روند، نباید حتی به غرور نزدیک هم شود.

علی بیرانوند دروازه را کوچک می‌کند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تاج بزرگ آسیا، چهارفینال آسیا، دوقهرمانی آسیا⭐⭐حسرت نیاکان لنگی ها

      چرانمیگی باخطا پنالتی روگرفت؟ چرا نمیگی باید تکرارمیشد؟ چرا نمیگی حق استقلال خورده شد؟ اگ همین پنالتی واس لنگ بود تکرارش نمیکردن؟ والا درجا قانونو رعایت میکردن. هرجا بسود لنگ باشه قانون رعایت میشه هرجا ب ضررش باشه قانون و حق لگدمال میشه. و شرفی ک نیست

      پاسخ ها

      • kardook

        اخه کیسه با چهار سوراخ چرا نمیگی داور پنالتی الکی واسه کیسه گرفت که برندش کنه ولی خدا جای حق بود.
        تمام کارشنسا گفتن پنالتی اشتباه بود

      • kardook

        از دیشب خبری ازت نبود کاربر کیسه با چهار سوراخ
        با چه رویی از غار اومدی بیرون ،چندین ساله زیر خوابین ولی جریان شماها جریان یارو ادماست که با ادعا و روداری اخر کار پولو میگیرن. رو که رو نیست

      • بدون نام

        چرا نمیگی پنالتی الکی و مفت و مجانی دادن به استقلال

      • بدون نام

        چرا نمیگی پنالتی نبود. سوخته

    • ن

      اره لنگی دومترمیادجلوهرکسی باشه توپ ومیگیره

    • بدون نام

      ما که نه غروری در او میبینیم،نه اکبر و حاشیه ای هرچه هست هجمه های مطبوعات رسانه ها و تماشاگران و مدیران تیمهای حریف است که در زمین حریف او نمی شوند و قصد ضربه زدن از بیرون را دارند

    • بابک

      خبری لنگی همه میدونن پنالتی 50 …………50 است
      در ضمن باید تکرار میشد چون بیرانوند زودتر اومد
      ببرون

      وگرنه دروازه رو کوچک نمیکنه الان تو لیک خیلی
      دروازه بانهای سر تر از اون هست .لنگی عزیز
      اونکه کوچیکه مغز جنابعالیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کیسه عزیز اگه بهتر بودن که مربی تیم ملی میددشون و نیبردشون فیکس تیم ملی میکردشون از دیروز تا حالا داری میسوزیاااا

      • mamad.69

        حتما حسینی از بیرو بزرگتره؟؟؟

    • بدون نام

      کیسه تنان هوچ گری میکردن میگفتن پنالتی رونالدو را شانسی گرفته

    • بی نام

      خدایی من جای شیشتقلالیا بودم ازفوتبال حرف نمیزدم چه روحیه ای دارن بازم از سرورشون حرف میزنن به کارخودتون برسید توروخدا تاکمترضایع شین هرچی تواین منجلاب دستوپا بزنید میرپایین تر راستی کجای جدولین دید ندارین

      پاسخ ها

      • حسن ناظری

        دم گرم داداش این کیسه ها از چی دم میزنن پنالتی کجا بود اصلا اگه شما ثابت کردید اون پنالتی بعد درباره تکرار پنالتی صحبت کنید افتاد

    • بدون نام

      من خودم پرسپولیسی هستم ولی از بیرانوند متنفرم چونکه اخلاق نداره از هل دادن مامور انتظامی تا حرکت زشت برای تماشاگران تراکتور سازی این بچه جنبه پیشرفت وبزرگی نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه تبریزی ها فوش ندادن

    • مهدی

      بنده جای اس دق لالیا باشم چند مدتی اصلا در مورد فوتبال حرف نمیزنم

    • تاج کبیر آسیا، چهار فینال آسیا، دو قهرمانی آسیا⭐⭐ حسرت نیاکان لنگی ها

      خجالت بکشید با این بازیکنای میلیاردی فقط تو دربی راه می رفتند. به هر حال خدا را شکر ! تاج تو جدول به همراه لنگ هر دو دوم هستند منتها یکی پایین یکی بالا که هر دو جانسوزند این کجا و آن کجا؟

    • بهمن

      استقلال درحدی نیست که درمقابل پرسپوایس عرض اندام کنه الان هم طرافداران استقلال دارند سکده میکنند جنبه داشته باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج