۹۱۰۴۶۴
۱۶ نظر
۵۰۰۵
۱۶ نظر
۵۰۰۵
پ

انتقال آب از دریا برای مصرف شُرب اقتصادی نیست

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به اینکه انتقال آب از دریا برای مصرف شرب کار پسندیده‌ای نیست و مشکلاتی را برای دریا ایجاد می‌کند، گفت: پروژه انتقال آب دریا به ۱۷ استان کشور به زودی در شورای عالی آب مطرح می‌شود.

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به اینکه انتقال آب از دریا برای مصرف شرب کار پسندیده‌ای نیست و مشکلاتی را برای دریا ایجاد می‌کند، گفت: پروژه انتقال آب دریا به ۱۷ استان کشور به زودی در شورای عالی آب مطرح می‌شود.

قاسم تقی‌زاده خامسی در پاسخ به این سوال که بحث مطرح شدن انتقال آب دریا به ۱۷ استان کشور آیا در شورای عالی آب مطرح شد یا خیر، گفت: مطرح شدن انتقال آب دریا به ۱۷ استان کشور در شورای عالی در نوبت بررسی قرار دارد و به نظر می‌رسد تا یک ماه آینده این موضوع در شورای عالی آب مطرح شود.

* داده‌های همه دستگاه‌ها درباره مصرف آب یکپارچه می‌شود

وی از در دستورکار قرار گرفتن بررسی منابع و مصارف آب در تمام استان‌ها خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا منابع و مصارف آب همه استان‌ها را تک به تک بررسی کنیم؛ یعنی ابتدا در استان‌ها منابع و مصارف آب شرب، صنعت و کشاورزی را در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها و کارگروه‌های سازگاری با کم‌آبی در استان‌ها بررسی خواهیم کرد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا ادامه داد:دستگاه‌های ذی‌ربط بعد از بررسی توافق خواهند کرد که منابع و مصارف آب چقدر است و آن گزارش را به وزارت نیرو ارائه کرده و گزارش در کارگروه سازگاری با کم‌آبی با حضور وزرای نیرو، کشاورزی و صنعت و رئیس سازمان محیط زیست مطرح و سپس تصویب خواهد شد.

تقی‌زاده خامسی خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف این است که مسئله آب را یک بار برای همیشه حل کنیم تا برای یک بار هم که شده داده‌ها در استان‌ها یکی شود.

وی با بیان اینکه در این برنامه در تلاش هستیم که داده‌های محیط زیست، جهاد کشاورزی و وزارت نیرو یکی باشد اظهار داشت: در این اقدام و برنامه مشخص خواهد شد در استان‌ها چه میزان آب در بخش شرب، چه میزان در بخش صنعت و چه میزان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

وی افزود: بعد از مشخص شدن میزان مصرف به سراغ منابع آب رفته و وضعیت منابع استان‌ها تا افق ۱۴۲۵ مشخص و آن را تعیین تکلیف خواهیم کرد.

تقی‌زاده خامسی گفت: در این مطالعات بحث مطالعه و انتقال آب از دریا نیز گنجانده شده است که مشخص خواهد کرد که چه میزان کمبود آب داریم که باید از دریا آن را تامین کنیم و راه دیگری نداریم.

* انتقال آب از دریا برای مصرف شرب اقتصادی نیست

وی گفت: برای این استان‌ها البته ضمن تکلیف مدیریت مصرف آب، مشخص خواهد شد که کمبود آب از طریق دریا مرتفع شود؛ البته قطعا انتقال آب از دریا برای مصرف شرب اقتصادی نیست مگر اینکه آن شهر فاصله‌ای ۱۰۰ کیلومتری با دریا داشته باشد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا خاطرنشان کرد: به هر حال انتقال آب از دریا به بخش صنعت کار پسندیده‌ای است اما تکیه بر آب دریا برای تامین آب شرب چندان کار درستی نیست.

وی افزود: به هر حال انتقال آب دریا مشکلاتی مثل قرمز شدن آب دریا به خصوص دریای عمان ایجاد می‌کند که مدتی آب غیرقابل استفاده می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر شهرهای ساحلی بوشهر و بندرعباس از دریا برای مصرف آب شرب استفاده می‌کنند.

*تخصیص انتقال آب دریا برای صنعت در 4 استان

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهار داشت: اخیرا به استان‌های خراسان جنوبی، رضوی، سیستان و بلوچستان و یزد برای استفاده از آب دریا به میزان ۴۰۰ میلیون مترمکعب برای بخش صنعت تخصیص داده شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این همه رودخانه توایران هست انوقت اب شور میبرین توشهرها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما در جریان این هستی که آب شیرین کمه و باید از آب شور دریا استفاده کرد؟

    • منوچهر شمسی

      هر چه که باعث رفاه مردم باشه با هر قیمتی اقتصادیست. تو کجا بودی تا حالا؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما نوبل اقتصاد نگرفتی هنوز؟

      • اشکان

        مردم جنوب ایران وکل ایران باید براشون هزینه بشه اقا منوچهر درست اما وقتی اب شیرین هست واین هزینه رو میشه برای ابادانی شهر ها کرد چرا لقمه رو از پشت گردن میخوری حتما سود این کار تو جیب شما هم میره فقط به فکر خودت نباش عزیز اول به فکر کشورت باش

      • بدون نام

        واسه مردم قطر اقتصادی هست ولی برای ما نیست چون آدم نیستیم

      • شاهرخ خان

        تنها راه اقتصادی حفر دو سه کانال قابل کشتیرانی تا مرزهای شمالی ایرانه. هم تو مسیر شهرها و بیابونها آباد میشن هم مشکل شنهای روان حل میشه هم حق ترانزیت خوبی به ایران تعلق میگیره. اگه دریای خزر ۲۸ متر پایینتر از آبهای بین‌المللی نبود میشد دریای عمان و خلیج فارس رو به اون وصل کرد. در یک صورت میشه این کارو کرد اونم اینه که کشورهای ساحلی دریای خزر ساحلشونو بالا بیارن.

      • بدون نام

        شاهرخ خان کشورهای حاشیه خزر هیچکدوم مناطق کویری ندارن هیچکدوم بحران آب ندارن چرا تو ایران که انقدر منطقه گرمسیری داره ۱۵۰۰ تن هندوانه کاشته میشه اونم تو هرمزگان و خوزستان چرا تو اصفهان و سیستان با وجود کمبود آب برنج کشت میشه و در اطراف تهران با فاضلاب برنج کاشته میشه اونوقت هزاران تن برنج شمال تو سیلوها داره خراب میشه و دولت اجازه ورود به بازار و نمیده و بجاش برنج هندی وارد میکنه چرا اصلا باید تو ایران هندوانه کشت میشه هندوانه چند برابر وزنش و حتی بیشتر از برنج آب میبره

    • بدون نام

      دقت کردید این اقا معادن است و الفبای کار را هنوز شروع نکردند و حواله به اینده میدهد.
      دلش برای دریای عمان میسوزد که قرمز میشود و من اینجا روزی یک ساعت اب لوله کشی دارم

      خبر ندارد کشورهای حاشیه خلیج فارس از ما خشک تر هستند و در حال استفاده از آب شیرین کن به مقیاس وسیع

    • بدون نام

      نزولات آسمانی. یکی از راههای تامیبن آب شرب و کشاورزی است امروز علم آنقدر پیشرفت کرده است که بشر توانسته از آب دربا ، رطوبت هوا و بازبافت آب های غیر قابل شرب و غیره منابع آبی خوبی به دست آورد آنوقت جطور دریای عمان که به اقیانوس راه دارد در اثر انتقال آب و شیرین کردن آن به مشکل بخورد؟ ایران هم دانش هم بودجه تامین آب شیرین از دریا و ابجاد تاسیسیات های فرتوان در طول سواحل خود را دارد فقط بایبد مسیؤلان آستین بالا بزنند و شروع کنند

    • بدون نام

      جبران کمبود آب به هر شکلی لازم است چه اقتصادی باشد چه نباشد.

    • بدون نام

      خدا کنه اجرا به قیامت نیفته این کار اگر درست اجرا بشه استانهای شرقی ایران رو شکوفا می کنه دانشمندان ایرانی این کار رو به شاه پیشنهاد دادند اما مورد قبول قرار نگرفت الان ایران توانایی اجرای این پروژه ی عظیم ملی رو داره ما قدیمی ها دعا می کنیم این کار ، بعد از مطالعه ، ضربتی اجرا بشه مایه ی مسرت و رضایت امام عصر عج حتما خواهد بود...‌

    • اشکان

      اب شیرین رودخانه ها به دریا میریزه انوقت اب شیرین کن میزارن لب اب ,اب شور دریا روشیرین میکنید پس عقل تون کجا رفته ؟

    • اشکان

      همین رودخانه های کارون سفید رود رو توایران باکانال پخش کنید احتیاج به شیرین کردن اب دریا هم نیست با میلیارد ها هزینه که نصفش به جیب اقا زاده ها میره

    • ميرزا کوچک خان

      شمالي ها اجازه اين کار رو به شما نميدند

    • بدون نام

      انتقال آب از دریا اقتصادی نیست اما از دریاچه که تبعات زیست محیطی داره مثل انتقال آب دریاچه ارومیه که باعث خشکیش شد اقتصادی است پس بستگی به جاش داره اگر دریاچه ارومیه یا خزر باشه اقتصادی است ولی اگر ار دریای عمان باشه غیراقتصادی است کاشت هندوانه در هرمزگان و برنج در سیستان چطور با وجود بی آبی اقتصادی است که هنوز کشت میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج