۹۱۰۶۴۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

روایت مصباح از فتنه‌گری‌ها در حوزه علمیه

رئیس موسسه امام خمینی(ره) گفت: در گذشته در داخل حوزه فتنه‌گری‌هایی وجود داشت و بعضاً طلاب به دام کج‌روی‌ها و کج‌سلیقگی‌ها می‌افتادند اما امروز دیگر این‌گونه مسائل در حوزه وجود ندارد و طلاب درباره مسائل از افراط‌وتفریط به دورند.

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید موسسه آموزشی امام خمینی(ره) که در سالن جلسات این موسسه برگزار شد، اظهار داشت: اگر ما به روش‌های سنتی اکتفا کنیم کافی نیست، چراکه بیان قدیمی و مواجهه جدید جوانان با مسائل تطابق ندارد.

وی با اشاره به شبهات دشمن در موضوعات دینی افزود:حوزه علمیه باید برای شبهات نسل جوان پاسخ مناسب داشته باشد در غیر این صورت مانند درخت بی‌ریشه خواهیم بود.

روایت مصباح از فتنه‌گری‌ها در حوزه علمیه

رئیس موسسه امام خمینی(ره) با تأکید بر لزوم حرکت در سیره معصومین عنوان کرد: کلید حل همه مشکلات برای ما شیعیان توسل به اهل‌بیت(ع) است و باید این موضوع را جدی گرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دین اسلام به ساحت‌های مختلف زندگی پرداخته و می‌توان گفت که ساحتی در زندگی انسانی وجود ندارد که اسلام درباره آن صحبت نکرده باشد.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به آثار انقلاب اسلامی برای حوزه‌های علمیه ادامه داد: شرایط طلبگی و درس خواندن درزمانی که ما آغاز به تحصیل کردیم، محدود و تحت‌فشار بود و اگر برای کسی سؤال مطرح می‌شد، موقعیتی برای پرسش و طرح سؤال وجود نداشت.

وی بیان کرد: درگذشته در داخل حوزه فتنه‌گری‌هایی وجود داشت و بعضاً طلاب به دام کج‌روی‌ها و کج‌سلیقگی‌ها می‌افتادند اما امروز دیگر این‌گونه مسائل در حوزه وجود ندارد و طلاب درباره مسائل از افراط‌وتفریط به دورند.

رئیس موسسه امام خمینی(ره) گفت: اگر طلاب بهانه‌هایی مانند درآمد و شهریه پایین بیاورند، خداوند متعال نمونه هایی برای اتمام حجت به این افراد نشان می دهد که گاهی نان خالی برای خوردن پیدا نمی کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: در دانشگاه‌ها نیروی انسانی کافی برای پاسخگویی به نیازها و سوالات دانشجویان را نداریم و اگر طلاب و روحانیونی که می توانند به این مسائل پاسخ بگویند و کوتاهی کنند قطعا باید روزی پاسخگو باشند.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: باید نظامی را طراحی کنیم که از نظر فکری نیازهای جوانان را پاسخگو باشد، به اعتقاد بنده کسانی که در مبانی اصیل اسلام از اقتصاد و اجتماع تا مباحث نظامی و صلح تحقیق می کنند، مخاطب اصلی این تکلیف هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج