جاباما
۹۱۰۶۶۵
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

آیا مکرون پرده دوم نمایش خود را اجرا می‌کند؟

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به حضور حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، این پرسش را طرح کرد که آیا مکرون پرده دوم نمایش خود را اجرا می کند؟

ایرنا: خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به حضور حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، این پرسش را طرح کرد که آیا مکرون پرده دوم نمایش خود را اجرا می کند؟

در این گزارش آمده است: اواخر اوت گذشته ( اوایل شهریور ) امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در شهر بیاریتز، در نشست گروه هفت، برای دیدار مقامات ایران و امریکا و کاهش تنش بین دو کشور تلاش کرده است.

وی در نشست سران گروه هفت در بیاریتز دست به یک حرکت دیپلماتیک قابل توجه زد و با چراغ سبز دونالد ترامپ از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دعوت کرد.

رئیس جمهوری فرانسه که اکنون در نیویورک به سر می برد همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا از فرصت برگزاری نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای کاهش تنش ها میان ایران و آمریکا استفاده کند.

آیا مکرون پرده دوم نمایش خود را اجرا می‌کند؟

در واقع باید گفت که یکی از جاه طلبی های دیپلماتیک مکرون، تلاش برای کاهش تنش ها میان تهران و واشنگتن و حتی فراهم کردن دیدار تاریخی روسای جمهوری دو کشور است.

رئیس جمهوری فرانسه همچنان به تلاش خود در این زمینه ادامه می دهد و قصد دارد طی دو روز آینده با دونالد ترامپ دیدار کند و پس از آن نیز ممکن است با حسن روحانی رئیس جمهور ی ایران دیدار کند با این حال طبق اعلام الیزه، این فرضیه به شروط متعددی بستگی دارد.

در رابطه با احتمال دیدار ترامپ و روحانی باید گفت که پاریس امید خود را برای تحقق چنین اتفاقی از دست نداده است با این حال الیزه اذعان دارد مهیا کردن شرایط چنین دیداری بسیار دشوار است هر چند ترامپ موافق چنین دیداری است.

اجلاس عمومی سازمان ملل متحد در حالی در هفته جاری در نیویورک برگزار می‌شود که حسن روحانی رئیس جمهوری ایران با طرحی موسوم به «طرح صلح هرمز» به این اجلاس می‌رود و محمد جواد ظریف وزیر خارجه به سی‌ان‌ان گفته است در صورتی که ایالات متحده تحریم‌های ایران را لغو کند، رئیس جمهوری ایران حاضر است همین هفته با دونالد ترامپ در نیویورک دیدار کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حامد علیرضایی

      این مکرون هم پادوی امریکاست و برای ایران هیچکاری نمیکنه !!!!!

    • بدون نام

      بالاخره تلاش مکرون حالابرای کاهش تنش وآرام کردن اوضاع ویاهرچی باشد،شرط ایران درلغوتحریم هاتوسط آمریکااجرایی شود،خوبه ومی تواندقدمی برای جلوباشد

    • بدون نام

      مکرون و امثالهم فقط دنباله رو امریکایند و در جهت تحقق خواسته های امریکا حرف و عملش می باشد !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج