۹۱۰۶۹۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

نهرودی: بوکس ایران بی مایه فطیر است!

سرمربی سابق تیم ملی بوکس ایران گفت: باید بدانیم که بوکس بی مایه فطیر است و برای تیم ملی کاری نکرده‌ بودند که در رقابت‌های جهانی روسیه نتیجه بگیرد.

خبرگزاری ایسنا: سرمربی سابق تیم ملی بوکس ایران گفت: باید بدانیم که بوکس بی مایه فطیر است و برای تیم ملی کاری نکرده‌ بودند که در رقابت‌های جهانی روسیه نتیجه بگیرد.

حسین نهرودی در گفت و گویی درباره عملکرد تیم ملی بوکس ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ روسیه، اظهار کرد: من قبلا هم مطرح کرده‌ام که برخی موارد روی تیم اثرات منفی و مثبت می‌گذارند. عوض کردن کادرفنی نیز از همین موارد است، موضوعی که در میان بوکسورهای تیم ملی چالش ایجاد می‌کند.

آقای احدی و کادرش رفتند و آقای استکی با کادرش آمدند. این مسئله تاثیر مثبتی روی روند تیم نداشت. متاسفانه نتیجه که همان مدال است را نگرفتیم، اما بوکسورها هر آنچه در توان داشتند را پیاده کردند.

او افزود: همچینی باید بگویم که فرصت کافی برای کادرفنی وجود نداشت و اوضاع و احوال تیم هم چندان خوب نبود. ملی‌پوشان ایران برای حضور در رقابت‌های جهانی حتی در یک تورنمنت تدارکاتی هم شرکت نکردند. بارها گفته‌ایم که یک بوکسور برای پیشرفت نیاز دارد با بوکسورهای بزرگ مبارزه کند و تنش به تن حریفان بزرگ بخورد.

حالا بوکسورهای ما بدون هیچ تدارکاتی در این میدان بزرگ شرکت کرده و مدال نگرفته‌اند که عجیب نیست، اگر غیر از این از تیم ملی بوکس انتظار داشتیم عجیب بود. برای تیم ملی بوکس کاری نکرده‌اند، تیم ملی فقط تمرین کرده است، تمرین لازم است اما کافی نیست.

سرمربی سابق تیم ملی بوکس ایران تاکید کرد: بوکسورهای ما برای پیشرفت به تورنمنت‌های تدارکاتی نیاز دارند، اما این تیم ایران حتی یک تورنمنت هم اعزام نشد.

با همه این مسائل،‌ شاید در کسب نتیجه ناموفق بودیم، اما نفراتی چون شاهین موسوی مبارزات خوبی را برابر حریف فیلیپینی انجام دادند که نشان می‌دهد اگر اندکی سرمایه گذاری کنیم به مدال می‌رسیم. حریف شاهین نایب قهرمان مسابقات شد و در فینال مبارزه بسیار نزدیکی را با حریف روسی داشت.

او در مورد عملکرد کادرفنی تیم ملی نیز توضیح داد: سرمربی خواسته‌های خود را به فدراسیون ارائه می‌کند، اما آن‌ها عملی نمی‌شوند چون شرایط وجود ندارد. کشور در یک بحران اقتصادی سخت قرار دارد و تا زمانی که پول نباشد وضعیت بهتر از این نمی‌شود.

مطمئن باشید اگر برنامه‌های کادرفنی در هر دوره‌ای، چه الآن و چه پیش از این کامل اجرا شود کسب نتیجه برای بوکسورهای ایران اینگونه سخت و دست نیافتنی نیست. بوکس ایران پتانسیل خوبی از نظر نیروی انسانی دارد، اما متاسفانه هیچ پشتوانه‌ای نیست و فدراسیون می‌تواند با برطرف کردن این موضوع نتیجه بهتری را کسب کند.

نهرودی در پاسخ به این سوال که چرا رشته‌های دیگر رزمی در این شرایط سخت اقتصادی توانایی کسب مدال را دارند اما بوکس نه؟ اظهار کرد: قصد جسارت به هیچ رشته‌ای را ندارم، اما این یک واقعیت است که هیچ یک از رشته‌های رزمی اصالت رشته بوکس را ندارند.

همه رشته‌ها زحمت می‌کشند، اما در بوکس این زحمت باید چندین برابر باشد تا به نتیجه رسید. برخی رشته‌ها هنوز شکل واقعی خود را ندارند، مسابقات بوکس قدمت ۱۰۰ سال و حتی بیشتر در المپیک و جهان را دارند. واقعیت تنها در این جمله مطرح می‌شود که بوکس ایران بی مایه فطیر است.

کارشناس بوکس ایران افزود: تا زمانی که بودجه بوکس را بیشتر نکرده و فدراسیون موضوع مسائل مالی را برطرف نکند، نمی‌توان به موفقیت بوکس ایران امیدوار بود. به عنوان مثال قزاقستان ۸ بوکسور را به همراه ۱۲ مربی عازم رقابت‌های جهانی می‌کند، اما در ایران سرمربی با خودکشی یک مربی را با خود ببرد.

این موضوع در حالی است که طبق قوانین باید سه مربی از هر بوکسور در کنار رینگ حاضر شوند. زمانی که بنده سرمربی تیم ملی بودم همین مسئله وجود داشت و مقصودی به سختی با من عازم مسابقات می‌شد. این‌ها همه مسائلی است که در کنار هم مانع پیشرفت بوکس ایران می‌شوند.

ناطق نوری با آن عظمت در برطرف کردن این مشکلات ناتوان بود و حالا از ثوری که دیگر نمی‌توان انتظار زیادی داشت.

همین که ثوری بوکس را چندین بار روی آنتن تلویزیون برد کار بزرگی است و اگر بتوان این موارد را بیشتر تکرار کرد، در بحث اسپانسرینگ می‌تواند کمک کننده باشد تا مشکلات فدراسیون از نظر مالی اندکی برطرف شود.

نهرودی در پاسخ به این سوال که آیا با نظر برخی پیشکسوتان که معتقدند درباره نتایج بوکسورهای ایران در روسیه بزرگنمایی صورت گرفته، موافق است یا خیر؟ تاکید کرد: متاسفانه وقتی موضوعی پیش می‌آید هر کس اظهار نظر می‌کند.

این صحبت را قبول دارم که نمی‌توان بوکسور فلسطین و عراق را با بوکسورهای قزاق، ازبک و فیلیپین مقایسه کرد، اما نمی‌توان به پیروزی‌های بوکسورهای خودمان نقدی وارد کرد. نباید به این بردها زیاد افتخار کرد، اما باید از ملی‌پوشان خود تشکر کنیم که همین چند مبارزه را هم با برد پشت سر گذاشته‌اند.

به عنوان مثال موسوی در مبارزه با حریف فیلیپینی عملکرد خوبی داشت، اما حریف او بسیار قدرتمند بود و مدال نقره را هم کسب کرد.

او افزود: زمان سرمربیگری من در تیم ملی که طولانی هم بود، هیچگاه برنامه‌هایم حتی ۴۰ درصد هم عملی نشد و این موضوع الآن نیز وجود دارد. اگر قرار است نتیجه بگیریم باید برنامه‌های سرمربی عملی شود.

با این مبارزاتی که از موسوی دیدیدم مطمئنا کمی سرمایه گذاری مدال را برای این در پی خواهد داشت. این موضوع مختص موسوی نیست و همه بوکسورهای ایران این شرایط را دارند.

پیشکسوت بوکس ایران در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی بوکس می‌تواند سمیه المپیک کسب کند؟ خاطرنشان کرد: این موضوع دور از دسترس نیست. همانطور که گفتم اگر برنامه‌های سرمربی و کادرفنی اجرا شود، می‌توانیم دو تا سه سهمیه بگیریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج