۹۱۰۸۷۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

«جبرئیل» را با سختی زیادی ساختم

یوسف کارگر از تولید دو فیلم کوتاه جدید با نام‌های «جبرئیل» و «روز مریم» و بازنویسی نهایی فیلمنامه اولین فیلم بلند سینمایی خود خبر داد.

خبرگزاری صبا: یوسف کارگر کارگردان درباره تازه ترین فعالیت های خود در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا عنوان کرد: در دو ماه گذشته دو فیلم کوتاه با نام های «جبرئیل» و «روز مریم» ساخته ام. «جبرئیل» فیلمی ۱۸ دقیقه ای به زبان ترکی است که در فضای روستایی و اطراف دریاچه ارومیه فیلمبرداری شده است.

«جبرئیل» را با سختی زیادی ساختم

وی با اشاره به اینکه این فیلم فضای ستنی حاکم بر برخی جوامع را نقد می کند و در عین حال به موضوع ایمان هم اشاره می کند، توضیح داد: تقریبا از ۲۰ مرداد تا ۲۶ مرداد مشغول فیملبرداری فیلم «جبرئیل» بودیم و در حال حاضر تدوین آن توسط عماد خدابخش به پایان رسیده و در مرحله صداگذاری و اصلاح رنگ هستیم و فکر می کنم تا یک ماه دیگر این فیلم آماده می شود.

این کارگردان با بیان آنکه فیلم «جبرئیل» یکی از سخت ترین فیلم های او بوده است، تشریح کرد: این فیلم به تهیه کنندگی مشترک من و یکی از دوستانم تولید شده و کاملا مستقل است. فیلم «جبرئیل» یکی از سخت ترین فیلم های من بوده به دلیل آنکه لوکیشن های ما بسیار زیاد بود و تماما با بودجه شخصی این فیلم را تولید کردیم.

کارگر درباره فیلم کوتاه «روز مریم» هم توضیح داد: بعد از تولید فیلم «جبرئیل» سراغ ساخت این فیلم کوتاه رفتم. «روز مریم» به زبان فارسی و کردی است و فضای این فیلم تقریبا با فضای فیلم های دیگر من تفاوت دارد و بیشتر صحنه های آن در یک سالن تئاتر فیلمبرداری شده است.

کارگردان فیلم کوتاه «یوتانایز» ادامه داد: چند روز پیش فیلمبرداری این فیلم در شهر تهران به اتمام رسید و درباره دختری است که عاشق بازیگری است و از شهرستان به تهران می آید و به دلیل همین مساله با خانواده اش دچار مشکلاتی می شود.

کارگر با بیان آنکه در فصل زمستان قصد دارد فیلم کوتاه دیگری با حال و هوای این فصل بسازد، عنوان کرد: تصمیم دارم در فصل زمستان فیلمی با فضای برفی بسازم و فکر می کنم در بهمن ماه به مناطقی که در آن موقع سال فضای برفی دارند مانند شهر ارومیه یا بعضی از مناطق شمالی کشور سفر کنم و در این مناطق شروع به تولید فیلم کوتاه جدیدم بکنم. این فیلم درباره یک پدر و پسر مسیحی است که من خیلی به فیلمنامه آن علاقه مند هستم.

وی تاکید کرد با قاطعیت می توانم بگویم این فیلم سخت ترین فیلم من خواهد بود.

ساخت اولین فیلم بلند سینمایی

کارگردان فیلم «آرا» درباره فیلمنامه اولین فیلم بلند خود که در حال حاضر مشغول نگارش آن است، گفت: در حال حاضر به تنهایی مشغول نگارش این فیملنامه هستم اما به دلیل آنکه فیلمنامه خوب برای ساخت اولین فیلم بلند بسیار مهم است قطعا از استادانی که من به آنها اعتماد دارم و آنها هم من را می شناسند در این زمینه کمک خواهم گرفت. به دلیل آنکه این فیلمنامه، فیلمنامه بسیار سختی است فکر می کنم تا اواخر امسال نگارش آن طول بکشد و اوایل سال دیگر و یا اواخر امسال سراغ هفت خان رستم یعنی پیدا کردن تهیه کننده و سرمایه گذار برای تولید اولین فیلم بلند سینمایی خودم می روم.

این کارگردان درباره موضوع اولین فیلم بلند خود توضیح داد: این فیلم یک موضوع بکری دارد که در سینمای ما کمتر به آن توجه شده و در یک فضای اجتماعی روایتگر زندگی خانواده ای است. قرار است کل داستان در حومه شهر اتفاق بیفتد اما اگر با تهیه کننده، سرمایه گذار و عوامل به نام کار کنم این فیلمنامه این قابلیت را دارد که در فضای بومی هم تولید شود.

کارگر در جواب این سوال که به چه دلیل سراغ ساخت فیلم بلند سینمایی خود رفته است، اظهار کرد: بعضی از موضوع ها و ایده ها فضای ساخت فیلم کوتاه را ندارند من به شخصه در گذشته چند طرح داشتم که قابلیت ساخت فیلم کوتاه را نداشتند و تصمیم گرفتم از بین آنها همین فیلمنامه ای را که تقریبا چهار- پنج سال است در دست دارم و در حال حاضر مشغول بازنویسی نهایی آن هستم به عنوان فیلمنامه اولین فیلم بلند خودم انتخاب کنم، طبیعتا جزو آن دسته از افرادی نیستم که فیلم کوتاه را پلی برای ساخت فیلم بلند می دادند، همیشه فیلم کوتاه را دوست داشته ام و بعد از ساخت اولین فیلم بلندم باز به سراغ ساخت فیلم کوتاه خواهم رفت.

او درباره سه فیلمنامه جدیدی که مشغول نگارش آن ها است، تشریح کرد: در حال حاضر علاوه بر نگارش فیلمنامه بلند خودم، مشغول نگارش مشترک یک فیلمنامه برای یک فیلم بلند سینمایی و دو فیلمنامه کوتاه برای ساخت توسط دوستانم هستم.

وی در پایان گفت: می خواهم از تمام دوستانم که در کنار من برای تولید فیلم «جبرئیل» تلاش کردند و هنوز هم کنار من هستند تشکر کنم. ما شرایط تولید خیلی سختی را پشت سر گذاشتیم و هیچ وقت محبت آنها را فراموش نمی کنم. همیشه می گویم «جبرئیل» فیلم من نیست فیلم ما است فیلم تک تک کسانی است که پشت این کار بودند و امیدوارم اتفاق های خوبی برای این فیلم بیفتد.

عوامل فیلم «جبرئیل» عبارتند از نویسنده و کارگردان: یوسف کارگر، بازیگران: یوسف یزدانی، علی مکرم، سینا فرامرز، منظر اصغری، رسول عمرانی فر، مدیر فیلمبرداری: وحید بیوته، تدوین: عماد خدابخش، صدابردار: مسیح حدپور سراج، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: نگار نقوی، منشی صحنه: مرضیه مجدی افشار، گریم: لیلا ظفری، مدیر تولید: آرمین مرادی، مجری طرح: شاهین فرج زاده، دستیاران فیلمبردار: غلامرضا رضایی، مهدی داوری، دستیار صدا: محسن مصلح، گرافیک: میلاد رحیمی، تهیه کنندگان: یوسف کارگر و علی ضیایی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج