جاباما
۹۱۰۹۱۳
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

بازرسی فراگیر در ازای لغو دائمی تحریم‌ها‌ی ایران

وزیر خارجه کشورمان دیدگاهش را درباره شرایط اجازه بازرسی فراگیر و جامع از تاسیسات هسته‌‌ای ایران در ازای لغو دائم تحریم‌ها اعلام کرد.

خبرگزاری تسنیم: محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با سی ان ان، پیشنهادی را برای تقویت توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ میلادی مطرح کرده است، توافقی که ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شده است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران آماده امضای پروتکل الحاقی است، پروتکلی که اجازه بازرسی فراگیر و جامع از تاسیسات هسته‌ای ایران را در زمان زودتر از تاریخی که در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ تعیین شده، خواهد داد. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز ممنوعیت تولید و استفاده از تسلیحات هسته‌ای را از طریق قانون اعلام می‌کنند.

وی در ادامه افزود: در مقابل، ترامپ هم باید تحریم‌های ایران را لغو کند. ما آماده هستیم اگر ترامپ واقعا درباره لغو دائمی تحریم‌ها در برابر خلع سلاح هسته‌ای دائمی جدی باشد. ایران هرگز کشوری نبوده است که تسلیحات هسته‌ای در اختیار داشته باشد ولی خلع سلاح هسته‌ای چیزی است که آنها دوست دارند آن را بشنوند.

ظریف اظهار داشت: اتخاذ اقداماتی برای تشدید کنترل‌ها بر برنامه غنی سازی اورانیوم ایران، مستلزم آن است که در مقابل چیزی اتفاق بیفتد که ترامپ گفته است آماده انجام آن است و این مساله باید به کنگره برود و در نهایت مورد تصویب قرار گیرد و این به معنای آن است که کنگره تحریم‌های ایران را لغو کند.

ظریف همچنین احتمال دیدار بین ترامپ و حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را رد نکرده است.

وی در این باره گفت: اگر ترامپ آماده انجام آنچه که لازم است، باشد، این دیدار شاید انجام گردد.

این در حالی است که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح روز دوشنبه به‌وقت نیویورک، در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه خبری ای‌بی‌سی (ABC News) در خصوص احتمال دیدار حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران و همتای آمریکایی وی دونالد ترامپ، قاطعانه اعلام کرد که چنین دیداری انجام نخواهد شد.

ظریف در ادامه افزود: روحانی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل احتمالا طرح‌هایی را برای تنش زدایی در منطقه رونمایی خواهد کرد. ما بر این باوریم که باید برای دستیابی به صلح، اعتمادسازی و تنش زدایی و حتی یک پیمان برای عدم تجاوز با یکدیگر همکاری کنیم. شاخه زیتون پیش از این نیز روی میز بوده است ولی ما بار دیگر آن را نشان می‌دهیم.

ظریف هفته گذشته نیز در مصاحبه با سی ان ان نسبت به وقوع یک جنگ تمام عیار در منطقه در صورت اقدام نظامی عربستان علیه ایران هشدار داده بود.

ظریف به سی ان ان گفت که تهران امیدوار است که مانع از منازعه در منطقه شود و ایران مایل به گفتگو با عربستان سعودی و امارات متحده عربی است. ولی ایران حاضر به مذاکره با آمریکا نیست مگر آنکه واشنگتن تحریم‌ها را لغو کند.

ظریف بار دیگر ادعاهای مطرح شده درباره دخالت ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را رد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما که فرموید تحریم ها اثر نداره پس چی شد؟!!!

    • بدون نام

      شما که فرمودید تحریم ها اثر ندارد پس چی شد؟!!!

    • بی نام

      حالا اگر رییس جمهور ایران با آقای ترامپ گفتگو کنند پاسخ دلواپسآن و کاسبآن تحریم که به مراتب سخت تر از گفتگو با ترامپ است را چگونه می دهید پاسخ آن دسته که مذاکره با آمریکا را خیانت و بی غیرتی گفتند را چگونه خواهید داد بنظر میرسد یک جنگ خیابانی مثل بلوا ساختگی سال 96 را خواهید داشت

    • بدون نام

      همش حرف حرف حرف چشم ما دیگه اب نمیخوره به این حرفهای تکراری مفت شما عادت کردیم حتی اگه تحریمها هم برداشته بشه هیچ چیزی در ایران تغییر نخواهد کرد این رو گفتم به دلواپسان دلخوش که ب امید رفع تحریمها نشستن کاسبان تحریم اجازه اینکارو نمیدن بهتون

    • محمد

      قدرت چه چیز کثیفیه در ذات خودش و ما ، سیاستچی‌ها و تدرکات.چی‌ها رو در همه جا میبینیم که بعد قمار برسر معیشت مردم و غارت سفره انها و جبران کسربودجه.های ناشی از عدم لیاقت و سومدیربت و متعاقب اون فلج کردن و نابودکردن تارو پود خانواده‌ها و خلق بسیاری مشکلات دیگر ، زمانی که تیغه ماشین انهدام بسمت خودشون بر میگرده بسرعت از دیدار و انعطاف و پروتکل دم میزنند ..‌ و چنین افراد و باندهای سخیف قدرت تاچه حد منفور خدا بدلیل حق‌الماس‌های عظیمند ..‌

    • بدون نام

      طبق برنامه جامع و تدوین شده حتی اگر ایران پای مذاکره بنشیند و مذاکرات هم به نتیجه برسد و ایران شروط را قبول کند باز هم تحریم ها لغو نخواهد شد .فقط پس از تایید کامل و اطمینان از سر پیچی نکردن ایران تحریم ها به طور پله پله و با احتیاط پس از یک دوره طولانی لغو خواهد شد.

    • بدون نام

      مصلحت کشورانجام دهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج