۹۱۱۰۷۳
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

پزشکان و وکلا در جهان چقدر مالیات می‌دهند؟

مالیات یکی از مهمترین منابع تامین درآمد دولت ها برای اداره کشور تلقی می شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از سخت‌ترین و مهمترین قوانین کشورها در حوزه مالیات استوار است.

خبرآنلاین: ایران نیز در سال های اخیر در صدد افزایش اتکا به درآمدهای مالیاتی برآمده است و در این مسیر ۱۵ صنف را در کنار پزشکان مکلف به استفاده از دستگاه خودپرداز متصل به صندوق فروش کرده است تا امکان واقعی شدن میزان مالیات پرداختی این اصناف را فراهم نماید .

این گزارش نگاهی دارد به وضعیت درآمدهای مالیاتی سه کشور کانادا، چین و آمریکا. بر این اساس درصد مالیات بر درآمد در کشورهای مختلف متفاوت است همان طور که درآمد افراد مشغول در یک کار مشابه در کشورهای مختلف متفاوت است ولی می‌توان گفت در اکثر کشورهای جهان پزشکان و وکلا بیشترین درآمد را دارند و در عین حال بیشترین درصد مالیات بر درآمد را پرداخت می کنند.

بررسی ها نشان می‌دهد در کشوری چون کانادا مالیات در ایالات مختلف تفاوت‌هایی را داراست و بر این اساس قوانین مالیاتی یکی از سخت‌ترین قوانین حاکم تلقی می شود. عدول از این قوانین مجازات‌های جدی را برای فراریان به همراه خواهد داشت. جدول درصد مالیات پرداختی بر مبنای درآمد را در این کشور را نشان می‌دهد.

پزشکان و وکلا در جهان چقدر مالیات می‌دهند؟

میانگین درآمد پزشکان در شهرهای مختلف کانادا از سالانه ۲۵۰ هزار دلار شروع می شود و تا ۳۵۰ هزار دلار افزایش می یابد به عنوان مثال درآمد پزشکان در شهر کبک سالانه ۳۲۵ هزار دلار است که مالیاتی که آنان باید بپردازند نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار تخمین زده می شود.

میانگین درآمد وکلا در شهرهای مختلف کانادا از ۵۵ هزار دلار آغاز می شود و تا ۱۵۰ هزار دلار افزایش پیدا می کند و بر همین اساس مالیاتی که آنان باید بپردازند متفاوت است ولی به عنوان مثال میانگین درآمد وکلا در شهر کبک ۸۰ هزار دلار و است و مالیاتی که باید بپردازند نزدیک به ۱۶ هزار دلار است.

چین

اقتصاد نوظهور چین که حالا میرود تا عنوان بزرگترین اقتصاد جهان را از آن خود کند، برای موضوع مالیات اهمیت ویژه ای قائل است. مالیات بر درآمد شهروندان آن به صورت ماهانه محاسبه می شود و جدول پرداخت مالیات بر درآمد آنها به شرح زیر است:

پزشکان و وکلا در جهان چقدر مالیات می‌دهند؟

درآمد پزشکان در چین به طور متوسط ماهانه ۵۰.۰۰۰ یوآن است . بررسی ها نشان می دهد پزشکان لازم است از درآمد ۶۰۰ هزار یوآنی خود در سال ۱۸۰ هزار دلار مالیات پرداخت کنند، به این ترتیب حجم مالیات ماهانه پزشکان برابر با ۱۵ هزار یوآن است.

میانگین درآمد وکلا در چین نیز ماهانه در حدود ۴۲.۰۰۰ یوآن است و بر همین اساس وکلا در این کشور باید ماهی ۱۲.۶۰۰ یوآن مالیات بپردازند که اگر بخواهیم این مبلغ را سالیانه حساب کنیم به عدد ۱۵۱.۰۰۰ یوآن خواهیم رسید.

آمریکا

مالیات در آمریکا اصلی انکارناپذیر است . پرداخت مالیات یکی از مهمترین دغدغه ها و عدم پرداخت آن از بزرگترین خط قرمزها در این کشور تلقی می شود. رقم پرداخت مالیات ر ایلات مختلف این کشور نیز تفاوت هایی را داراست. درصد مالیات بر درآمد در آمریکا نیز به شرح زیر است:

پزشکان و وکلا در جهان چقدر مالیات می‌دهند؟

درآمد پزشکان در آمریکا سالانه از ۶۰ هزار دلار شروع می شود و تا ۳۰۰ هزار دلار افزایش می یابد ولی میانگین درآمد پزشکان سالیانه ۱۰۵ هزار دلار است و مالیاتی که پزشکان باید پرداخت کنند سالیانه ۲۵.۲۰۰ دلار است.

درآمد وکلا در آمریکا سالانه از ۷۸ هزار دلار شروع می شود و تا ۱۷۸ هزار دلار افزایش می یابد ولی میانگین درآمد آن ها در آمریکا سالانه ۱۱۹ هزار دلار است که بر ین اساس مالیاتی که باید پرداخت کنند سالانه ۲۸.۰۰۰ دلار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو ایران که هیچی نمیدن

    • مهربانی

      دولت چرا اینقدر عقب افتاده س. اگه کارت خوان نصب نکنن مگه نسخه هاشون نمیره داروخانه ها و آزمایشگاه و... . از اونجا معلوم میشه هر پزشکی چقدر در ماه ویزیت داشته. یا اصلا از طریق سازمانهای بیمه چک کنن. بعد بر همون اساس مالیات براشون حساب کنن. چرا یه ماست بندی باید مالیات بده ولی یه پزشک با درامد میلیونی روزانه نده؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اکثریتشون دفترچه قبول نمی کنند ، واقعا این جماعت از خودراضی باید ادب شوند

    • بدون نام

      تماما آمار غلطه حداقل در مورد امریکا دست کم درآمدها پزشک ها از صدو پنجاه هزار دلار شروع و حتی به پانصد تا شصد هزار دلار هم میرسه و طبق هر ایالتی تفاوت داره و قانون مالیات برای همه هست دست مزد و کیفیت زندگی و احترام به پزشکان در امریکا قابل مقایسه با ایران نیست لطفا از منابع معتبر اطلاع رسانی کنید .

    • داداش

      در ایران به سرشماری بروی فکر میکنه مامور مالیاته اینقدر از مالیات میترسن که نگو .از خدا میترسیدن مستقیم بهشتی میشدن

    • بدون نام

      در ایران مالیات پزشکان با در آمد میلیاردی سالی ۵۰۰ هزار تومان

    • حقگو

      فعلا که 70 در صد پزشکان با حقوق زیر 5 میلیون زیر خط فقرند .

    • بدون نام

      اطلاعاتی که داده شده اشتباه است
      درآمد پزشکان در کانادا به مراتبکمتر از اونچیزیه که نوشتید و در آمریکا بیشتره
      درآمد وکلا در آمریکا بیشتر از اونیه که نوشتید

    • صادقی

      بیشترین فرار مالیاتی مربوط به پزشکان و وکلا میباشد.
      هر دو خسیس و خیلی کم هم دیده شده در امر مدرسه سازی
      بیمارستان سازی و کمک به فقرا دست خیری داشته باشند!!!

    • بدون نام

      آقازاده ها چقدر مالیات می دهند ؟

    • بدون نام

      باکمال احترام به دکترهایی که به معنی واقعی انسانندوفقط ده درصدشون هستن نوددرصدشون کثیف ترین ونامردترین آدمهاهستن به خصوص دکترهایه پزشکی قانونی که دیوسها ازبیمه ها درصدمیگیرن وحق مردم وراحت میخورن لعنت خدابرهمه کسایی که مردم آزارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج