۹۱۱۱۰۱
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

شکار آسان طلا توسط کلاهبرداران اینترنتی

زوج جوان با فریبکاری دست به کلاهبرداری اینترنتی می زدند که در عملیات پلیسی در شرق تهران دستگیر شدند.

برنا: زوج جوان با فریبکاری دست به کلاهبرداری اینترنتی می زدند که در عملیات پلیسی در شرق تهران دستگیر شدند.

سرهنگ "علی عزیز خانی" رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت گفت: مردی با در دست داشتن پرونده ای که از دادسرا به پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت برای بررسی های تخصصی ارجاع شده بود، مراجعه و عنوان داشت طریق سایت های فروش اینترنتی قصد فروش مقدار طلا را داشتم. پس درج آن در سایت های فروش، خانمی با من تماس گرفته و گفت که حاضر به خرید طلاها می باشد و پس از توافق بر سر قیمت طلاها، قرار شد که مبلغ طلاها را به حسابی که اعلام کردم واریز کند و سپس من طلاها را از طریق پیکی که وی به محل سکونتم اعزام خواهد کرد، به دستش برسانم.

شاکی ادامه داد: پس از مدتی همان خانم تماس و اظهار کرد که مبلغ طلاها را واریز کرده است و تصویر قبض واریزی آن را به گوشی ام ارسال کرد و پس از گذشت مدت زمان اندکی پیکی به در خانه‌ام مراجعه و طلاها را به وی تحویل دادم ولی پیامی مبنی بر واریزی مبلغ مورد ادعا دریافت کردم که پس از مراجعه به بانک متوجه شدم مبلغی به حسابم واریز نشده است.

سرهنگ عزیز خانی با اشاره به اینکه پرونده مشابه دیگری به این پایگاه ارجاع شد، اظهار داشت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهمان هر ۲ پرونده یکسان می باشد و برای جلوگیری از ورود خسارت بیشتر تیمی از کارآگاهان تخصصی مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

این مقام انتظامی با اشاره به این که در پایش های اطلاعاتی به دست آمد که شماره تلفن همراه فردی که با مال باختگان تماس گرفته متعلق به یکی از اتباع خارجی است، ادامه داد: تحقیقات پلیسی وارد گام بعدی شد و کارآگاهان به دست آورد که خط تلفن همراه در اختیار خانمی در منطقه تهران پارس است.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: مخفیگاه متهم در منطقه تهران پارس شناسایی و به دنبال آن دستور دستگیری متهم و بازرسی از مخفیگاه وی اخذ شد.

وی با اشاره به اینکه اولین متهم پرونده با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد، ادامه داد: متهم در ابتدا منکر هرگونه جرم ارتکابی بود ولی با کشف تصویر قبض واریزی جعلی در گوشی همراهش بناچار لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: با همکاری همسرم طعمه های خود را در سایت های فروش شناسایی می کردیم و پس از معامله صوری، قبض واریزی جعلی به گوشی همراه مال باختگان ارسال و بدین ترتیب کلاهبرداری می کردیم.

سرهنگ عزیز خانی در انتها با اشاره به اینکه متهم دیگر پرونده نیز در عملیات پلیسی دستگیر و تحت تحقیقات پلیسی قرار گرفت، خاطر نشان کرد: تا کنون ۱۲ تن از مال باختگان شناسایی شده اند.

بنا به گفته سرهنگ عزیز خانی کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پارساطولابی

      چرا ابروی اتباغ بیگانه رومیبرید بگید افغانی بودن همه کاری کردن این کلاهبرداری هم روش

      پاسخ ها

      • ایرانی

        ای دمت گرم گل گفتی به افغانیها نمیشه الان چیزی گفت جرمش بالاست

    • منوچهر ولیپورروستای چهارکلاغ

      همه کاری توایران انجام میدن اتباع خارجی افغانی هستن قتل وغارت ودزدی ومزاحمت نوامیس برای مردم وقاچاق موادمخدر خدایا این افاغنه از ایران چی میخوان بعضی ازافاغنه میگن ایران وطن ماست مسئولین بی لیاقت افغ هم اعلام کردن که مشهد باید جزئی از هرات باشه بخدا اگه کشوری به ایران حمله کنه افاغنه از داخل ایران روبه زانو درمیارن خدایا خودت کمک کن خودمون که بیخیال هستیم

    • د

      خاک تو سرشان هشتاد میلیون شد دزدی آنهم از چندین نفر؟

    • بینام

      پس بانک هم همکاری می کرده چطور این زوج با همان مشخصات به حسابش واریز می کرد در ضمن این مرد چقدر احمق بوده مگر اس نمی امد موبایلش که پول واریز شده

    • بدون نام

      افغانهارو اخراج کنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج