۹۱۱۱۳۸
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

باقری: باید از کریمی حمایت کنند

از استقلال درحالی کنار گذاشته شد که عملکرد نسبتا موفقی را از خود به نمایش گذاشته و در اولین سال حضورش پیراهن شماره ۱۰ را بر تن کرده بود.

فرهیختگان: از استقلال درحالی کنار گذاشته شد که عملکرد نسبتا موفقی را از خود به نمایش گذاشته و در اولین سال حضورش پیراهن شماره ۱۰ را بر تن کرده بود. هر زمان در زمین بود، جنگید و جنگید تا پرچم استقلال بالا باشد، اما شایعات کشنده یک نیم‌فصل او را از ترکیب استقلال دور کرد.

او امروز در شهرخودروی مشهد است و گلزنی‌هایش را برای این تیم آغاز کرده تا درخشش وی به‌نوعی موجب حسرت هواداران آبی شود. خصوصا اینکه استقلال با ضعف گلزنی مواجه بوده و در ۴ هفته تنها ۲ گل به ثمر رسانده است. گفت‌وگو با روح‌الله باقری را در ادامه می‌خوانید.

از شرایط شهرخودرو شروع کنیم. اوضاع چطور است؟

شهرخودرو فصل گذشته هم در لیگ نتایج خوبی را کسب کرده بود و امسال هم برنامه، تداوم همین روند است و اینها همه به این دلیل است که این تیم همیشه فوتبال بازی می‌کند. من هم در دو بازی اول که بازی کردم، سعی کردم عملکرد خوبی داشته باشم، اما متاسفانه شرایطی پیش آمد که موجب مصدومیتم شد و باعث شد چند هفته از شرایط مسابقه دور باشم، اما ان‌شاءالله سعی می‌کنم به بازی‌های بعدی به‌خصوص بازی با پرسپولیس برسم.

باخت بدهنگامی را مقابل فولاد در خانه متحمل شدید.

همین‌طور است. تیم در این دیدار خوب بازی نکرد. طبیعی است که در طول فصل در یکی دو دیدار هم بد باشیم، اما توقع نداشتیم در خانه خودمان ببازیم. در هر صورت همه همدل و هم‌قسم شده‌ایم که ان‌شاءالله از بازی بعدی همه امتیازات را جمع کنیم تا بتوانیم در کورس قهرمانی باشیم.

احتمالا قبل از دیدار با فولاد خاطرات خونه‌به‌خونه را با نکونام مرور کردی!

همین‌طور است. آقاجواد مربی خوب و بادانشی است. کمک‌های او در فولاد در خونه‌به‌خونه هم بودند و همه از دوستان ما هستند. در تیم شمالی سال خوبی داشتیم، اما درنهایت اتفاقاتی افتاد که نشد دیگر در خدمت آقاجواد و سایر دوستان باشیم. الان هم برای او و کادرش آرزوی موفقیت می‌کنم.

کار با یحیی گل‌محمدی چطور است؟

ما در ۳ جام حضور داریم. درست است باخت غیرمنتظره‌ای داشتیم، اما دانش آقایحیی و توانمندی بچه‌‌های تیم باعث می‌شود به روزهای آینده و قدرت‌نمایی در هر ۳ جام امیدوار باشیم. آقایحیی هم از لحاظ فنی و هم رفاقتی بسیار مربی خوبی است و امیدوارم بتوانیم در دیدار هفته پنجم لیگ برتر با تدابیر وی شکست هفته قبل را جبران کنیم تا ادامه راه نیز برایمان هموار شود.

برای حضور در آسیا شانسی برای درخشش دارید؟

درست است که تیمی برای اولین‌بار از شرق ایران به آسیا رفته، اما بازیکنان باکیفیت و کادر خوبی داریم و همین باعث می‌شود که این مسیر برایمان هموار شود. ضمن اینکه در این سال‌ها همواره هر تیمی در پلی‌آف بوده، بعد از صعود به قرعه راحتی برخورد کرده است. ما در هر ۳ جام نگاه‌مان به موفقیت و پیشرفت است و امیدوارم با درخشش بچه‌ها و تدابیر کادرفنی بتوانیم در هر ۳ جبهه موفق باشیم.

در بازی با پرسپولیس قول گلزنی می‌دهی. البته درخشش احتمالی تو در این بازی داغ دل استقلالی‌ها را تازه می‌کند.

به هر حال فوتبال حرفه‌ای همین است و بازیکن در هر سال شاید در هر تیمی باشد و من هم یک سال خوب به‌خصوص نیم‌فصل اول در استقلال داشتم، هرچند خودم هم هنوز برایم جای تعجب دارد که چطور برخی شایعات را درست کردند و برای نیم‌فصل دوم از تیم کنار گذاشته شدم.

دلیل ایجاد این شایعات چه بود؟

اگر می‌خواستم پی این قضیه را بگیرم، شیطنت‌هایی باعث می‌شد اتفاقاتی به وجود بیاید که جالب نبود. پیگیری‌های من به مذاق برخی خوش نمی‌آمد و به همین دلیل من هم بی‌خیال موضوع و شایعه‌سازان شدم. در ادامه با سرمربیگری فرهاد مجیدی دوباره به ترکیب استقلال بازگشته و عملکرد خوبی هم داشتم. با این حال، گذشته‌ها گذشته و من الان در مشهد هستم.

داشتیم درباره بازی با پرسپولیس و گلزنی به این تیم حرف می‌زدیم.

این بازی ۶ امتیازی است و من برای تیمم تلاش می‌کنم و ان‌شاءالله برنده این بازی مهم شهرخودرو است. یک مهاجم همیشه باید گل بزند، اما این موضوع برای من مهم‌تر است که بخواهم در هر بازی بهترین باشم، در این صورت این بهترین بودن هم گل دارد و هم پاس گل. من همیشه سعی می‌کنم در بازی‌ها بهترین باشم و در کنارش به گلزنی هم فکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم حتی برای آقای گلی نیز بجنگم.

پس به خودت برای آقای گلی هم شانس می‌دهی.

صددرصد. هم تیم و هم بازیکنان خوبی داریم که باعث می‌شود موقعیت‌های زیادی برای مهاجمان به وجود بیاید.

حضور 3 بازیکن از استقلال در شهرخودرو (باقری، رحمتی و محمدی‌مهر) چقدر به صمیمی‌تر شدن فضا در تیم مشهدی کمک کرده است؟

این تیم بازیکنان خوبی داشت و بازیکنان خوبی هم امسال به این تیم اضافه شدند. به جز استقلالی‌ها، بازیکنانی مانند سروش رفیعی یا فرشاد فرجی و... همه افراد تیم خوب هستند و حتما باشگاه برای اینکه در هر ۳ جام بخواهد مدعی باشد، این خریدها را انجام داده است. تا به حال هم روال خوب بوده و به جز بازی با فولاد که روز هیچ‌کدام از بازیکنان تیم نبود، روند خوبی داشته است.

استقلال چرا به این روز افتاده است؟ می‌گویند دست استراماچونی خالی است!

نمی‌خواستم در این خصوص صحبت کنم، اما استقلال تیم بزرگی است و برایش از صمیم قلب آرزوی موفقیت می‌کنم و برای شرایط این تیم من هم ناراحتم و امیدوارم دوباره به جایگاه اصلی‌اش برسد. نمی‌توانم خیلی حرف‌ها را بزنم و فقط سربسته بگویم که می‌شد برخی اتفاقاتی بیفتد که استقلال به این روز نیفتد.

مثلا چه اتفاقاتی؟

اگر بازیکن جدیدی جذب می‌کردند، می‌شد بقیه بروند، اما متاسفانه مثل چند سال اخیر کل تیم خالی می‌شود و بعد به دنبال ورودی بازیکن می‌روند. حالا نمی‌دانم این موضوع استراتژی باشگاه است یا چیز دیگر. همین تغییر و تحولات هر ساله و پرتعداد باعث شده استقلال در این سال‌ها رنگ موفقیت و قهرمانی را نبیند. از سویی بازیکن خوب بدون تیم نمی‌ماند و همین که از سوی استقلال و پرسپولیس تعللی ببیند، خیلی زود با باشگاه‌های دیگر قرارداد می‌بندد.

استقلال امسال هم زود لیستش را خالی کرد و دیر دست به‌کار شد. اینکه می‌گویند دست‌شان در حنا مانده یا خالی است؛ می‌شد دست‌شان را هم خالی نکنند و می‌شد اتفاقات دیگری را رقم بزنند که امروز این صحبت‌ها نشود که به خاطر دست خالی استقلال موفق نمی‌شود.

همین بازیکنان فعلی استقلال بازیکنان خوبی هستند، اما چون جدید هستند و در کنار هم هماهنگ نیستند و به این دلیل که اسکلت و شاکله تیم عوض شده، این تیم در ۴ بازی اول نتایج لازم را کسب نکرده است. در ۴ بازی استقلال با ۴ ترکیب دفاعی مختلف بازی کرده و به هر حال همین تغییرات به ضرر تیم است. امیدوارم با مشخص شدن شاکله این تیم در فصل جدید روند خوب استقلال هم آغاز شود.

دربی را تماشا کردی؟

بله، این بازی آخر حسرت هواداران بود و من از این شکست خیلی ناراحت شدم. باز هم مثل دربی قبلی یک پنالتی برای استقلال گرفتند که باز هم گل نشد. البته پنالتی ۵۰-۵۰ است و شانس گل شدن و نشدنش به یک اندازه است. در دربی بازی کردن و به‌خصوص پنالتی زدن در آن جو خیلی سخت است و به همین دلیل از هواداران استقلال می‌خواهم از علی کریمی که پارسال خیلی برای تیم زحمت کشیده بود، حمایت کنند. علی بازیکن کوچکی نیست و بازیکنی است که لژیونر بوده و برای تیم ملی ما زحمت کشیده و امیدوارم این تیم حمایت شود تا دوباره بازیکنان به روزهای خوب بازگردند.

کار با مهدی رحمتی چطور است؟ در این چند روز درباره نحوه جدایی وی از استقلال صحبت‌هایی مطرح شده است.

در این خصوص نه با سید و نه با شخص دیگری صحبت نکرده‌ام. هیچ‌وقت به مسائل حاشیه‌ای ورود نمی‌کنم.

فکر می‌کنی استقلال به جدول مسابقات و کورس مدعیان بر می‌گردد؟

صددرصد برمی‌گردد، چون استقلال تیم کوچکی نیست و مربی و بازیکنان بزرگی دارد. پس به کورس برمی‌گردد، اما این موضوع زمان می‌برد که آن‌هم به خاطر تغییر و تحولات زیاد این تیم است. الان جدول رده‌بندی لیگ را ببینید که چطور امروز تیم‌هایی که بین مدعیان هستند، کمترین ورود و خروجی را داشته و همین ثبات باعث شده یک موفقیت نسبی برای آنها به دست بیاید.

امروز تیم‌های صدرنشین اسکلت قبلی خود را حفظ کرده و نهایتا شاید یکی دو خروجی و ورودی داشته‌اند، اما متاسفانه در استقلال بین ۱۵ تا ۲۰ بازیکن رفتند و برای اینکه این تیم دوباره به روال قبلی خود بخواهد برگردد، کمی طول می‌کشد.

اگر بسیاری از این جداشده‌ها ازجمله خود تو یا به‌خصوص رحمتی در استقلال می‌ماندید، امروز باز هم استقلال به این روز می‌افتاد؟

سید بازیکن کوچکی نیست. فوتبال را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، اما استقلال در این سال‌ها ضربات زیادی را بابت تغییراتش خورده و اصلا بعید نبود اگر رحمتی بود، اتفاقات دیگری رخ می‌داد. رحمتی بازیکن بسیار بزرگی است، اما از سوی دیگر سیدحسین هم گلر بزرگی است که فعلا تمرکزش را از دست داده و امیدوارم دوباره به روزهای اوجش برگردد تا روزهای خوب استقلال را دوباره شاهد باشیم.

فصل گذشته هر زمان آماده شدی برایت شایعات زیادی درست کردند که آخرین آنها شایعه دوپینگت بود.

برای هر فوتبالیست حرفه‌ای شایعه درست می‌شود. درباره اتفاقات پارسال خیلی حرف‌ها می‌توانم بزنم که شاید به مذاق برخی خوش نیاید. همیشه یاد گرفته‌ام نه زیر دین کسی باشم و نه به کسی باج بدهم و همیشه سرم در لاک خودم بوده و کار خودم را کرده‌ام. وقتی پیشرفت کردم همان‌طور که دوستانم زیاد شد، دشمنان زیادی هم پیدا کردم. وقتی منشأ شایعات را پیگیری کردم سر از جاهایی در می‌آورد که نباید به آنها ورود می‌کردم و به همین دلیل ترجیح دادم سکوت کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیا

      انشالله با قدرت بیشتر برگردی تاج خیلی زود باز میان دنبالت

    • بدون نام

      اقای عادل خاااان توکه تمام خونوادت پرسپولیسین خودتم بیشتر،،،ادای کیسه کشارودرنیارحداقل جلوی بچهای حمیدیاااان درنیار ماکه ازکودکی باهم بزرگ شدیم میدونم شدیدا پرسپولیسی هستی ،،،عادل باقری ،،،به قول بقیه روح الله باقری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج