۹۱۱۷۱۴
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

۱۹هزار کارت بانکی متخلفان مسدود شد

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور گفت: برای جلوگیری از کلاهبرداری کارت به کارت در کشور، ۱۹ هزار کارت بانکی که صاحبان آن متهم و متخلف بودند شناسایی و مسدود شد.

خبرگزاری مهر: جواد جاویدنیا، معاون فضای مجازی دادستان کل کشور در حاشیه سفر خود به آران و بیدگل اظهار داشت: برای جلوگیری از کلاهبرداری کارت به کارت در کشور، ۱۹ هزار کارت بانکی که صاحبان آن متهم و متخلف بودند شناسایی و مسدود شدند.

وی افزود: مسدود سازی این کارت ها موجب کاهش چشمگیر کلاهبرداری های کارت به کارت کشور شد به طوریکه در برخی از استان ها این میزان کاهش به ۵۰ درصد هم می رسد.

افزایش کلاهبرداری های اینترنتی در سال جاری

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور با اشاره به افزایش کلاهبرداری های اینترنتی در سال جاری افزود: امسال در شش ماهه نخست افزایش ۳۰۰ درصدی کلاهبرداری اینترنتی در کشور نسبت به مدت ماشبه سال قبل داشتیم.

۱۹هزار کارت بانکی متخلفان مسدود شد

وی در ادامه به اجرای با تاخیر رمز دوم یکبار مصرف اشاره کرد و گفت: با توجه به عدم تدبیر، عدم اطلاع رسانی و عدم برنامه ریزی برای بانک های عامل طرح رمز دوم یکبار مصرف که قرار بود از خرداد ماه به صورت رسمی و کلان آغاز شود دچار تاخیر شد.

جاویدنیا ابراز داشت: با برنامه ریزی انجام شده قرار است برنامه ای که قابل اجرا برای تمام گوشی ها و سهل الوصول برای همگان باشد به صورت پیامک ارسال و طرح استفاده از رمز دوم یکبار مصرف اجرایی شود.

اجرای طرح رمز دوم یکبار مصرف را نیاز جامعه امروز است

وی اجرای طرح رمز دوم یکبار مصرف را نیاز جامعه دانست و گفت: این طرح همراه با پیچ پرخطری است که همه دستگاه های ذی ربط باید موانع و خطرات آن را از پیش رو بردارند.

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور در ادامه به بحث فیلترینگ برخی از سایت ها پرداخت و گفت: در سایت هایی که دارای نرم افزار داخلی هستند به صورت محرز پس از کنترل و فیلترینگ با کاهش آسیب های اجتماعی روبرو بودیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      میگم شما تا حالا کجا بودید.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج