۹۱۱۸۴۱
۵۱ نظر
۵۰۰۷
۵۱ نظر
۵۰۰۷
پ

برانکو، تنها گزینه خروج از بحران خودساخته پرسپولیس

به‌نظر می‌رسد روزهای تاریک پرسپولیس با کالدرون فرا رسیده است و شاید این راه تازه شروع شده در روزهای ابتدایی به پایان برسد.

خبرآنللاین: تا همین چند ماه قبل،از وزیر ورزش تا رئیس کمیته داوران و رئیس فدراسیون فوتبال، صف می شدند تا دلیل قهرمانی های متوالی پرسپولیس برشمرده شوند.

بی توجه به اینکه اگر بر فرض محال چنین هم بود چگونه برانکو دو سال متوالی تیمش را به جمع چهار تیم برتر آسیا برد و در بار دوم به فینال رسید؟

بحث فایده ای نداشت و چاره ای نبود؛ باید حتما آن اتفاق که کابوس برای قرمزها بشمار می رفت رخ می داد تا با رفتن برانکو، ثابت شود پشت آن همه موفقیت، اتاق فکری بود که راه را از چاه تمیز می داد.برانکو در طول چهارسال به گونه ای به مصاف رقبا می رفت که انتهایش به جام منجر شود.

برانکو چگونه تیمش ۴ فصل متوالی در کورس بود و سه بار قهرمان شد؟ همه چیز را فراموش کنید تنها یک کار ساده انجام دهید؛ جدول لیگ‌های شانزدهم، هفدهم و هجدهم را نگاه کنید و ببنید چه تیم هایی در کورس قهرمانی بودند.

حالا نتایج رفت و برگشت تیم برانکو مقابل آنها را ببینید.آن چیزی که آن روزها دیده نمی شد و حالا همه با پوست و استخوان فهمش می کنند همین بود؛ برانکو بازنده بازی‌های شش امتیازی نبود.

شاید از مجموع ۲۰ بازی با رقبای رو در رو نهایت یکی دو بار ناکام بود.با این توضیح که همان باخت های معدود هم منجر به از دست رفتن صدر جدول نشد.فقط لازم بود همین اردیبهشت ماه امسال به سپاهان در تهران ببازد.

روزی که امیر قلعه نویی برای قهرمانی محتاج سه امتیاز بود اما برانکو قبل از بازی به بازیکنانش گفت؛ همین یک امتیاز در تهران هم ما را روز آخر قهرمان لیگ می کند.

درست محاسبه کرد. احساساتی نشد و بیجهت به دنبال سه امتیاز خانگی در روزهایی که پرسپولیس شدیدا افت کرده بود نرفت. بازی مساوی شد و کمتر از چند هفته بعد جام در جم بالا رفت.

کالدرون کاملا برعکس برانکو

اما برگردیم به این فصل.کالدرون مقابل رقبای رو در رو چه کرده؟ جدول می گوید تیم های آماده و بالانشین تراکتورسازی و سپاهان بودند که به تور پرسپولیس خوردند و کالدرون هر دو را باخت. یکی در تبریز و دیگری نوبرانه در تهران.

حساب داربی را جدا بگذارید چون اولا استقلال صدرنشین و مدعی جام دست کم تا امروز نبوده، ثانیا حساب داربی با همه بازی ها جداست.با این وجود نمایش پرسپولیس آنقدرها هم خوب نبود که بشود کالدرون را مهندس پیروزی دانست.

شاید هفته پنجم هم برای قضاوت در مورد یک مربی خارجی زود باشد، اما نگارنده این سطور در هفته دوم، شهامت به خرج داد و نوشت؛ با این سبک کالدرون، بعید است او رنگ پایان فصل را ببیند. خیلی ها برچسب تند روی و قضاوت زودهنگام را زدند اما چاره ای نبود جز سکوت و در انتظار نشستن.

تیمی بدون موقعیت گل جدی

کالدرون و تیمش به گونه ای هشدار دهنده و خطرناک زنگ خطر را برای هواداران به صدا در آوردند نه بخاطر دو شکست مقابل رقبای رو در رو.بلکه پرسپولیس در ۵ هفته و ۴۵۰ دقیقه رقابت، به اندازه انگشتان یک دست هم صاحب موقعیت ممتاز گلزنی نشده است.

بزرگترین ایرادی که متوجه پرسپولیس است به همینجا بر می گردد. تیم او قادر به خلق موقعیت کافی نیست و همان معدودها هم به واسطه افت تاریخی علیپور و سطح نازل و بنجل جونیور، هرز رفته است.سوال اصلی این است که یا با تمرین و مرور زمان این مشکل حل می شود؟شاید بله شاید هم نه.

اما آنچه این میان به قمار گذاشته می شود جامی است که قرمزها سه سال متوالی صیادش بودند و حالا چنان دور می نماید که گویی هواداران پرسپولیس بازگشته اند به روزهای پایانی دهه هشتاد و ابتدایی نود.روزهایی که مربیان خارجی و داخلی یک به یک می آمدند و با ناکامی مطلق می رفتند.

روزهایی که مثل همین بازی با سپاهان، قرمزها در خانه هم به رقیب رو در رو می باختند و نمایشی حزن انگیز را ارائه می دادند. اصلا آخرین بار که پرسپولیس اینگونه بد در خانه باخت کی بود؟ نه داور، نه شانس بد،نه موقعیت سوزی علیپور.دلیل اصلی تغییرات در خط هافبک و بازی بدون بازیساز است.

تاکتیکی که برانکو ۴ سال تیمش را به آن عادت داد اما حالا کالدرون آمده به راحتی همه مسائل بنیادین تاکتیکی را بهم ریخته و منتظر است نتیجه هم بگیرد. تیمی که ۴ سال با دو هافبک دفاعی و تک مهاجم بازی میکرد حالا به زور می خواهد با بازیسازی وینگرها، موقعیت سازی هم کند. تا امروز نشده و بعدترها هم نخواهد شد.

فقط چند ماه از رفتن برانکو می گذرد اما به واسطه هنرنمایی عرب که مشخص نبود بر چه اساس ، کالدرون آرژانتینی را مربی ادامه دهنده سبک برانکو تشخیص داد، وضعیت پرسپولیس به اینجا کشیده است.

بردن پارس جنوبی و نفت آبادان در تهران را با حداقل گل و کمترین موقعیت گل هنرنمایی نمی گویند، برنده شدن داربی به واسطه تنها یک شوت به دروازه حریف را فتح الفتوح نمی گویند، اگر پرسپولیس آنها را نمی برد در عوض مقابل رقبای رو در رو(تراکتور و سپاهان) نتیجه می گرفت آن وقت می شد به پایان فصل امیدوار بود.

تصمیم تاریخی مدیرعامل فوتبالی

آنچه باید تا هفته پنجم آزموده می شد را آزمودیم، همه آنچه باید از کالدرون در موقعیت های مختلف را می دیدم، نظاره کردیم. مربی ای که به هافبک بازیساز(رسن و سروش) اعتقاد نداشته باشد و به زور بخواهد از وینگرهای رونده (امیری و ترابی)مغر متفکر و بازیساز خلاق بسازد، در اینجا هرگز رنگ جام را نخواهد دید.

مربی ای که نوع راه رفتن ،هرز دویدن‌ و ضربات آماتورگونه جونیور را ببینید اما هچنان به او بازی دهد در صورتی که بازیکنانی مثل رسن ،عالیشاه و احمدزاده کنار دستش نشستند، آن مربی جام آور نیست.

ایرج عرب فوتبالی نبود،او به عقیده خیلی از هواداران مقصر اصلی پراندن برانکو بود و بدتر از آن معذور در انتخاب گزینه ای که دست کم شبیه برانکو کار کند. برای او فقط یورو اهمیت داشت از این رو سراغ ارزان ترین گزینه رفت.

اما حالا خوشبختانه مدیرعامل پرسپولیس،مردی است از جنس فوتبال که می فهمد کالدرون چه با میراث برانکو کرده است.شاید لازم باشد کالدرون به مشهد برود و در آنجا هم به سومین مدعی قهرمانی ببازد تا محمدحسن مجبور به جراحی واقعی شود.

کالدرون مربی شجاعی است که کوچکترین شناختی از فوتبال ایران، مدعیان قهرمانی، وضعیت روحی و روانی بازیکنان خودی و حریف و ده ها المان دیگر ندارد، شاید اگر تیم زخم خورده و ورشکسته سال ۹۳ را در دست می گرفت باید به او فرصت بازسازی می دادیم همان کاری که با برانکو کردیم.

اما او تیم قهرمان با همان بازیکنان و البته تقویت شده را در دست گرفت و حالا پرسپولیس هر کاری می کند جز ساختن موقعیت گل. دو راه پیش روی قرمزهاست؛ ۱-تا پایان فصل به کالدرون اعتماد کنند تا شاید او برای سال بعد به شناخت لازم برسد، ۲-سراغ مربی ای بروند که معمار ساخت رویایی ترین تیم تاریخ لیگ برتر بود.

شاید بازگرداندن برانکو هم منجر به صید چهارمین قهرمانی متوالی نشود اما دست کم همان تیمی را می بینیم که چهار سال متوالی بازنده بازیهای شش امتیازی نبود.

دست کم تیمی را می بینیم که در آن هیچ اثری از جونیور آماتور نیست، تیمی که در آن ترابی و امیری مجبور نیستند عوض هنرنمایی در کنار زمین، بازیساز میانه میدان باشند.تیمی که قطعا در آن علیپور مجوز حضور ممتد و خراب کردن تک موقعیت ها را ندارد.

تیمی که به راحتی مجوز جراحی کمال را نمی دهد، اویی که ستون فقرات خاط میانی پرسپولیس بود و کالدرون بی فکرانه اجازه جراحی و از دست دادنش را داد.

کاش انصاری فرد هرچه زودتر ردپای شاهکار ایرج عرب را پاک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فوتبالی

      نا برانکو و نه کالدرون,در حال حاظر مربی ایرانی اونم گل محمدی بدرد پرسپولیس میخوره.

      پاسخ ها

      • ایران بزرگ

        مگه بودیمیر چکار کرد، مگه اونو برانکو نیاورد،مگه آمار گلزنی پرسپولیس فصل قبل چطور بود؟مگه برانکو نبود،مگه 6بازی آخر فصل قبل همه رو خون به جگر نکرد،مگه با دو تیم از آسیا حذف نشد،مگه تو لیگی که کالدرون با دوتیم قهرمان شده،بیرونش نکردن،مگه با احساس هوادار که هر گندی زد پشتیبانش بود بازی نکرد،کافیه یا بازم بگم،برانکو ترسید همین شرایط واسش پیش بیاد در رفت تازه قرعه سختی که خورده تیم هنوز 2امتیاز با صدر فاصله داره با این وضعیت که همه بر علیه پرسپولیسن حتی پایدمجلسم وسط کشیدن،داوری بماند، کالدرون علنی میگه پولی نمیدادن مهاجم خوب بخزه، مشکل از کالدرون نیست، نمیگم همه تصمیماش درسته، وای با استرا مقایسش کن، با این چیزی که نوشتی هیچ کمکی به پرسپولیس نخواستی بکنی عمدا خواستی بکشی به حاشیه تیمو

    • بدون نام

      اینا چی میگن تراکتور نقل و انتقالات محروم برد باخت ۱
      دوما سپاهان سپاهان نبود
      سوما دم داوران و فغانی گرم تبانی میکردن ....
      لعنت به فدراسیون

    • حسن

      بخاطر پول رفت دید هیج جایی مثل ایران جواب نمی گیره اگه می دونست نتیجه می گرفت می موند

    • شاهرخ

      تقریبا با 90 درصد تحلیل ایشان موافق هستم و منم معتقدم امسال پرسپولیس دیگه قهرمان نخواهد شد البته با یک سناریو از قبل نوشته شده! حیف...

      پاسخ ها

      • سرخدل

        اگه خودت میگی سناریو از قبل نوشته شدس که منم قبول دارم حرفتو، پس اصلا مطلب رو نخوندی، ایشون دنبال به حاشیه برن تیمن با این نوشته،وگرنه پرسپولیس فصل قبلم مشکل گلزنی داشت، و بودیمیر از این جونیور بدتر بود که با هفتصد هزار دلار هموطن عتیقش آوردش، 6بازی آخر فصل قبل یه برد نداشت برانکو، تیمای دیگه خوب نبودن وگرنه برانکو چیزی نداشت ارایه کنه،بخاطر پول و دوباره مسابقه آسیایی که الاهلی هنوز حذف نشده بود، علیرغم تعهدی که قرارداد براش داشت بازم با احساس هوادارها بازی کرد و.رفت و شاهکاراشم همه دیدن که با دو تیم نتونست تا یک چهارم بره،

    • بدون نام

      صحبت از برانکو فقط حاشیه‌سازی برای تیمه، به عنوان پرسپولیسی از کالدرون حمایت میکنم فقط تیم مهاجم ندارههههه از قبل شروع فصلم گفتیم مهاجم نیازه و ماشالا مدیران اهمیتی ندادن

    • تاج بزرگ آسیا، چهارفینال آسیا، دوقهرمانی آسیا⭐⭐حسرت نیاکان لنگی ها

      آخرمتنو بخونید. نویسنده میگه ایکاش زودتر ی فکری بحال پرسپولیس بکنن.‌ بازم میگید رنگی نیستین؟ چاپ نکنی مردنیستی

      پاسخ ها

      • سرخدل

        نویسنده عمدا خواسته هنوز هیچی نشده واسه پرسپولیس حاشیه درست کنه،هنوز پنج هفته گذشته و 2امتیازربا صدر فاصله داره تیم،با این قرعه ناجوری که داره تنها یه بازی بد باخته اونم جلو سپاهان که داور به6پرسپولیسی کارت داد،ولی اونا با زانو به سر نعمتی زدن تکل جفت پا رو ترابی رفتن که هردو قرمز داشت وگرنه تراکتور که تو زمین خودش بود،برد،پس غرض این نویسنده معلومه،مگه فصل قبل پرسپولیس مشکل گلزنی نداشت بودیمیر راه میرفت

    • بدون نام

      این چه چرندیه نوشتی اس دق لالیه بی اخلاق

    • بدون نام

      نویسنده واقعا بدجور از کالدرون بدش میاد غرض ورزی تابلو بود تو تک تک کلماتش

    • بدون نام

      چ تحلیل زیبا و درستی واقعا زیبا تحلیل کردین
      چرا باید بشار باهوش رو نیمکت بشینه و جونیور اماتور فیکس باشه
      در ضمن سید جلال حکم یک وزنه روحی برای پرسپولیس بود ولی متاسفانه کالدرون به او هم اعتقاد نداره

    • بدون نام

      بدون اینکه کالدرون ناراحت بشه باید مدیریت ازش تقدیر کنه و ردش کنه تا سریعتر برانکو رو برگردونه ... جلوی ضرر رو از هرجا بگیری منفعته

      پاسخ ها

      • سعید

        منم موافقم ولی بعد از10هفته اگه نتیجه نگرفت

      • سرخدل

        برو جمعش کن، برانگو،برانکو اگه مربی بود تو عربستان با پنج بازی اخراجش نمیکردن،کالدرون با دو تیم اونجا قهرمان شده،نفهمیدی نوبسنده غرض داره،مگه بودیمیر چکار کرد فصل قبل، مگه پرسپولیس چنده هفته یه برد میخواست تادقهرمان بشه برانکو نتونست بیاره،از اینا گذشته با اون وضعی که اون رفت اگه کالدرونم نتیجه نگیره مگه مربی قحطه، برانکو رو ایران مربی کرد و دادکان که حالا آدم شده

    • پلنگ جنوب اصالت شخصیت غیرت

      درود بر شماواقعا لذت بردم از این آنالیز
      وقتی سروش رفت فهمیدم که این مربی دنبال معجزه س
      و نبود کمال را فقدان.بزرگی میدانستم برای تخریب بازیسازی وشوت زنی تیم حریف

      پاسخ ها

      • ایرانی

        بابا برانکو همیشه یه گل میزد، مشکل گلزنی داشتن،بودیمیر مگه بدتر ازین جونیور نبود، منشا که خوب میدوید و علیپورو تقویت میکرد بخاطر آوردن بودیمیر هموطن که قصد خداحافظی داشت گذاشت بره،پرسپولیس آخرای فصل قبل چند بازی خراب کرد، ماشین سازیو تو تهران نزدیک بود ببازه، این نویسنده فقط قصدش تخریب و حاشیه سازی بوده وگرنه با 5بازی مثل عربستان مربی عوض میکنن که رزومه خوبیم داره،تازه 2امتیاز فاصله با صدره،یه بازی سپاهان بد نتیچه گرفته اونم فشار بازیاس سخت قرعه سخت و استراحت کم دلیلشه،وگرنه بقیه بازیا خوب بوده،تراکتور هم تو زمین خودشون شانسی بردن،

    • پلنگ جنوب اصالت شخصیت غیرت

      درود بر شماواقعا لذت بردم از این آنالیز
      وقتی سروش رفت فهمیدم که این مربی دنبال معجزه س
      و نبود کمال را فقدان.بزرگی میدانستم برای تخریب بازیسازی وشوت زنی تیم حریف

    • زنده وجاوید باد ارتش سرخ آسیا(عشقپولیس)

      احسنت بر شما بااین ریز بینی
      بزرگترین اشتباه کالدرون مازاد کردن سروش رفیعی بود
      واشتباه دیگرش دربازی امروز حسین ماهینی فگورات بود
      مهدی شریفی میتونست خیلی خیلی بهتر از جونیور باشه اگه بهش اعتماد میشد.
      بشار برا چی رونیمکته؟

    • بدون نام

      من معتقدم باید فرصت داد تا یک مربی هنوز خیلی زوده

    • sep

      همه دیدن اقای برانکو رفت عربستان و اخراج شد راحت میشد فهمید اون مربی سطح بالای نبود و قابل مقایسه با کیروش اما متاسفانه تو ایران کیروش کوبیدن و برانکو بالا بردن

    • بدون نام

      هر وقت پول برانکو رو دادن بعد بیان حرف بزنن. برانکو دیگه نمیاد برا این تیم مربی اگ بیاد وجهه خودش رو از دست میده.بعد میخاد تا قرون آخر رو از لنگ بگیره

      پاسخ ها

      • سرخدل

        کدوم وجهه،حذف از اسیا با دو.تیم، تو ثنج هفته اخراج.از لیگی که کالدرون دو قهزمانی داره،تازه رفت به دامن سعودی اینکارش خیلی.موذیانه بود فکر میکرد میمونه تا فصل بعد شاید به تیمهای ایرانی بخوره مجبور نیست تیران بیاد،مثل الاتفاق که نیومد، بره که بر نگرده،انتظار داشت مربی تیم ملی بشه مردک پول پرست،بولهوس

    • ایوند زاید

      واقعا همینطوره کاری که کالدرون کرد هیچ مربی نمیکنه

    • نارینین

      اقای نویسنده خودت را هم گول میزنی درست که تیم برانگو تیم خوبی بودولی چرا از حمایتهای بی دریغ خیلی ها برای نتیجه گرفتن کلی تیم حرفی نزدی هیچ کس این چهار قهرمانی را به پرسپولیس ربط نمیدهد بلکه نتایج این 4 سال به وزیر و وکیل و امیر و و وووووربط دارد گول نزن افکار مردم را

    • بدون نام

      متن خوبی بود ای کاش صد ای کاش

    • بدون نام

      ایرج عرب یه زالو بود برای مکیدن خون پرسپولیس
      معلوم نیست از کجا خط می گرفت

    • بدون نام

      ننننننههههه بابا اول فصل جام میخای؟؟؟پس اگه اینطوره بقیه تیمها دارند....لعنت بر ....

    • عارف

      احسنت بسیار تحلیل جامع دقیق وکارشناسانه ای از وضعیت پرسپولیس بود امیدوارم تادیرنشده مسئولین تیم به این نکات توجه کنند ونگذارند پرسپولیس بعدازآن همه افتخارات با برانکو بدست کالدرون پرپر شود

    • ایرانی

      خدا نگذره عرب این تیم رو داغون کرد و رفت!!!!!

    • مرتضی

      مربی فقط پرفسور عشق برانکو!!!!!!

    • ali

      احسنت.وقتی آب هست تیمم باطله برانکو بیکاره باید هر چه زودتر بریم بیاریمش از این کالدرون آبی گرم نمیشه

    • ۳۳

      عرب بی وجدان، این آش رو شما برای ما پختی،نامرد

    • مرتضوی

      کاملا با نظر تون موافق هستم

    • پرویز

      تحلیل واقعگرایانه ای است این کالدرون با این تفکرات پرسپولیس را نابود خواهد کرد ولی نقش آقا کریم می تواند تعیین کننده باشد نیمکت نشین کردن علیپور و خارج کردن جونیوز از ترکیب تیم و بکار گیری رسن از اول بازی و استفاده از امید علیشاه و بازیکنان جوان مثل همتی عبدی و روستایی می تواند گره گشا باشد

    • شیش درچار

      تابرانکوتیم نگرفته برش گردونیدلطفا .پرسپولیس متعلق به میلیونهاایرانی است که مشکلات زندگیشون رابا برد این تیم فراموش میکنند.

    • طاهری

      اینها نمی‌خواستند پرسپولیس همیشه در اوج باشه. تیم‌های دولتی همینه یه مدت قرمز یه مدت آبی. البته نباید تیم شله زردها رو نادیده گرفت چون فدراسیون ما اصفهانی هستند

    • بدون نام

      حرص نخور خبر نهار محترم چلو برانکو فکر کنم دیوونت کرده

    • لنگی

      چرا تیمت باخته بدبخت نظرها و نمیزاری

    • بدون نام

      درود بر تو

    • بدون نام

      برانکو هم بود بهتر از این نمیشداگه برانکو بود جای بیرانوند هم گلری میکرد این چرا اینجوریه یکی در میون خوبه

    • اصلان

      شماهم داری چارتایی میایی دو به هم زنی کنی هنوز خیلی زوده که بخوای درموردکالدرون نتیجه گیری کنی.!!!!
      اشتباهات کالدرون جونیور و عدم موقعیت سازی است .که تیم برانکو بجز سال دوم بقیه سالها هم فقط تک موقعیت میساخت ومیبرد.درضمن دران سالها اکثررقیبان فعلی حال وروز خوبی نداشتند.

    • بدون نام

      گالیور ....نگو،،نقشت اشتباهه

    • بدون نام

      حرفت حق .لعنت به عرب که پرسپولیس داغون کرد

    • امید آبی

      نویسنده لنگی معلومه خیلی داری میسوزی

    • بدون نام

      دلال

    • بدون نام

      اگه بیاد هم دیگه بدرد نمیخوره. چون دیگه
      وزیر ورزش ازش حمایت نمیکنه

    • سعید

      باشه فرصت میدیم به کالدرون اما چشمم اب نمیخوره نتیجه بگیره کار رو باید به کاردون سپرد نه کالدرون
      پروفسور برانکو بخاطر شناختش از فوتبال ایران و علم روانشناسی که داشت تو پرسپولیس موفق بود فکر کنم چاره ای جز آوردن وی نباشه ولی صبوری میکنیم تا ببینیم چی میشه ولی فقط تا نیم فصل

    • علیبرززززز

      تحیل درسته
      ما خواهان بازگشت پروفسور هستیم

    • yassss

      بابا یکی برانکو رو بیاره تا نویسنده این متن از غصه دق مرگ نشده

    • قاسمی

      واقعا حیف که سروش رفت الان قدراونوکالدرون فهمیده توپ پخش کن قهار۰۰۰حیف ۰حیف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج