جاباما
۹۱۱۹۶۹
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

واکنش لندن به آزادی استنا ایمپرو

وزیر خارجه انگلیس با غیرقانونی خواندن توقیف نفتکش استنا ایمپرو توسط ایران، تهدید کرد برای تامین آزادی کشتیرانی با شرکای بین‌المللی خود تلاش می‌کنند.

خبرگزاری فارس: «دومینیک راب» وزیر امور خارجه بریتانیا امروز (جمعه) در واکنش به رفع توقیف نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» و خروج آن از لنگرگاه بندرعباس، گفت توقیف آن از ابتدا غیرقانونی بود.

به نوشته روزنامه «تلگراف» راب با متهم کردن ایران به تنش‌زایی عمدی در آب‌های جنوبی خود مدعی شد: «استنا ایمپرو به صورت غیرقانونی توسط ایران توقیف شده بود. این بخشی از الگوی تلاش برای مختل کردن آزادی ناوبری است».

واکنش لندن به آزادی استنا ایمپرو

وی سپس به بیان اظهارات تحریک‌آمیز پرداخته و افزود: «ما به شرکای بین‌المللی خود تلاش می‌کنیم تا از [امنیت] کشتیرانی محافظت کرده و قوانین بین‌المللی را تقویت کنیم».

منابع خارجی از جمله خبرگزاری‌های آسوشیتدپرس و رویترز پیشتر ادعا کردند که طبق داده‌های کنترل مکان شناورها، نفتکش «استنا ایمپرو» متعلق به شرکت انگلیسی «استنابالک» صبح امروز بندرعباس را ترک کرده و بندر «پورت رشید» در ابوظبی را به عنوان مقصد جدید خود تعیین کرده است.

صبح امروز بود که سخنگوی شرکت انگلیسی استنابالک، مالک نفتکش استنا ایمپرو به رسانه‌ها گفت این شناور بعد از رفع توقیف از سوی ایران، برای خروج از بندر عباس آماده می‌شود.

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای‌نیوز» سخنگوی استنابالک همچنین توضیح داد که اطلاعی از تغییر وضعیت قانونی درباره خدمه این نفتکش ندارد.

طبق اعلام روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۲۸ تیرماه یک فروند نفتکش انگلیسی با نام استنا ایمپرو هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

بعد از توقیف این نفتکش انگلیسی، روند قضایی پیگیری تخلفات و نقض قوانین بین‌المللی دریایی استنا ایمپرو در ایران آغاز شده و این پرونده در حال پیگیری است. از مجموع ۲۳ خدمه نفتکش استنا ایمپرو، ۱۸ نفر از آنها هندی، سه نفر روس، یک تن لتونیایی و یک تن دیگر فیلیپینی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حیف شد ؛ نباید آزاد می شد ..

    • محمود.م

      ایکاش آزادش نمیکردیم که اینقدر رجزخوانی نکنند

    • بدون نام

      من برام سوال نفتش چی شد؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خ طلب مرتکب نشده اند که تشکر کنند چون کشتی ایران گرفتند در دریای جبل الطارق سپاه طلاقی کرد آخرین به کشور بااین کاراش بباد می دهد قانون جنگل نیست دریا نوردی است یک دفع ۱۰ کشور به ایران حمله می کنند هر کشوری ۲۰۰ هواپیما می فرستد ۲۰۰۰ هواپیما هر هواپیما ۳۰ پا می موشک فقط یک روز می زنند فرار به کشورشان بعدش همه نخورن به مخرج حیران تمام زیر ساختهای کشور نابود اقای ماند وحوش حوض خالی بی آب گردن چماقی این می شود نه آن که شما می خواهید

    • ضد امریکا

      عوض تشکرشونِ.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج