جاباما
۹۱۲۰
۱۰ نظر
۵۰۷۰
۱۰ نظر
۵۰۷۰
پ

گزارش تصویری/ گردشگری

مرموزترین مکانهای دنیا

شاید به جرات بتوان گفت که یکی از معروف ترین بناهای تاریخی در کل دنیا Stonehenge می باشد که در کشور انگلستان واقع شده است. این بنا شامل چند قطعه سنگ به صورت ایستاده است و قدمت آن به ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. اما در طول ۱۴۰۰ سال چندین بار مرمت و بازسازی شده است.

اهرام جیزه و مجسمه ابوالهول : مصر

مرموزترین مکانهای دنیا
مرموزترین مکانهای دنیا


در آن زمان ها، از اهرام برای دفن کردن اجساد فرعون های مصر استفاده می کردند. اما با این وجود، کاوشگران هنوز هدف از ساخت اهرام جیزه را متوجه نشده اند و نمی دانند که این اهرام برای چه ساخته شده اند و نماد چه هستند چون به نظر نمی رسد که فرعونی در آن دفن شده باشد و این قضیه برای آنها تبدیل به یک معما شده است. اتفاقاً این معما به جذابیت این منطقه افزوده. تا جایی که بسیاری از مردم، اهرام جیزه را محلی برای عبادات و راز و نیاز خود انتخاب کرده اند و برای انجام اعمال عبادی به این منطقه می آیند. بسیاری از بازدید کنندگان، مجذوب زیبایی، قدمت، شکوه و نوع ساخت این بنا شده اند. امروزه ریاضی دانان ثابت کرده اند که هماهنگی بی نظیری در ساخت زاویه های این اهرام وجود دارد و همه زاویه های اهرام با هم برابراند.

استون هنج : بریتانیای کبیر

مرموزترین مکانهای دنیا
مرموزترین مکانهای دنیا

شاید به جرات بتوان گفت که یکی از معروف ترین بناهای تاریخی در کل دنیا Stonehenge می باشد که در کشور انگلستان واقع شده است. این بنا شامل چند قطعه سنگ به صورت ایستاده است و قدمت آن به ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. اما در طول ۱۴۰۰ سال چندین بار مرمت و بازسازی شده است. نظریات فراوانی در ارتباط با این بنا وجود دارد اما هنوز هیچ کس هدف از ساخت آن را متوجه نشده و این قضیه باعث شده که همچنان این بنا یکی از پر رمز و رازترین مکان ها روی زمین باشد.

جزیره ایستر : شیلی

مرموزترین مکانهای دنیا
مرموزترین مکانهای دنیا

جزیره ایستر که به Rapa Nui یا Isla de Pascua معروف است جزیره‌ای است در اقیانوس آرام جنوبی متعلق به کشور شیلی. جزیره ایستر به خاطر تندیس‌های ۴۰۰ ساله عجیب باستانی خود معروف است. به این تندیس‌ها که در راستای کرانه دریا به خط ایستاده‌اند موآی گفته می‌شود. در بین سال های ۱۲۵۰ تا ۱۵۰۰ ساکنان این جزیره برای عبادت و راز و نیاز به این منطقه می آمدند. موآی ها در سرتاسر جزیره پراکنده‌اند. حتی در معادن و کنار جاده‌های قدیمی و کنار ساحل. بسته به اندازه و وزن موآی‌ها، تخمین زده می‌شود که بین ۵۰ تا ۱۵۰ نفر برای حمل آنها توسط غلطکهای چوبی و سورتمه مورد نیاز بوده. سنگین ترین موآی وزنی حدود ۸۶ تن دارد. مجسمه‌های عظیم یا موآی، در طی یک دوره کوتاه خلاقیت کنده کاری شده اند. تقریباً نیمی از موآی های باقی مانده در Rano Raraku واقع شده است.

بَعَلبَک : لبنان

مرموزترین مکانهای دنیا
مرموزترین مکانهای دنیا

بعلبک شرقی ترین شهر لبنان است. این شهر تا قبل از تصرف یونانی ها در ۳۳۱ سال قبل از میلاد، مشهورترین و مهم ترین شهر لبنان بوده است. این شهر در زمان پادشاه آگوستوس مستعمره ایتالیایی ها بوده است. در طول ۳ قرن بعد از آن، ایتالیایی ها بنایی را ساختند که بیشتر شبیه معبد بود. مکانی که این بناها در آن قرار گرفته ۳ حیاط دارد. دیوارهای این بنا توسط چندین سنگ بسیار غول پیکر ساخته شده. بسیاری از گردشگران معتقدند که ساخت این بنا فقط از عهده هنرمندانی چیره دست بر می آمده. در قسمت ورودی جنوبی بعلبک وسیله ای را که با آن سنگها را خرد و یا قطعه قطعه می کردند به نمایش گذاشته اند. در این مکان شما می توانید بزرگترین قطعه سنگ دنیا را که ۲۰۰۰ سال پیش از کوهی جدا شده بود، مشاهده کنید که این قطعه سنگ به سنگ زن باردار مشهور است. اندازه این سنگ ۲۱٫۵ متر در ۴٫۸ متر در ۴٫۲ و وزن آن حدود ۱۰۰۰ تن تخمین زده می شود.

ماچو پیچو : پرو

مرموزترین مکانهای دنیا
مرموزترین مکانهای دنیا

Machu Picchu یکی از شهرهای زیبا و بکر امپراتوری Inca است که در پشت ارتفاعات Peruvian Andes در بالای کوه و در سراشیبی بسیار تندی قرار گرفته. از آنجایی که Machu Picchu در این مکان قرار گرفته، از حمله اسپانیایی ها در آن زمان در امان بوده است. طوری که قرن ها مردم آن را فراموش کرده بودند تا زمانی که در سال ۱۹۱۱، Hirman Bingham باستان شناس معروف آن را دوباره کشف کرد. سنگ های این بنا آن چنان سفت و محکم و یکپارچه اند که حتی تیغه بسیار تیز شمشیر هم نمی تواند حتی تکه ای کوچک از آن را جدا کند. در کاوش هایی که اخیراً کاوشگران انجام داده اند، به این نتیجه رسیده اند که Machu Picchu در سال ۱۴۵۰، زمانی که Inca پادشاه Pachacuti بوده و قصد کناره گیری از سلطنت را داشته ساخته شده است.

خطوط نازکا : پرو

مرموزترین مکانهای دنیا
مرموزترین مکانهای دنیا

خطوط نازکا مجموعه‌ای از خطوطی است که در صحرای نازکا، که یک دشت بایر است واقع شده. در این بیابان صدها شکل منحصر به فرد از خطوط ساده گرفته تا اشکال هندسی و تصاویر پرندگان و حیوانات وجود دارد. نکته بسیار جالبی که در مورد این تصاویر وجود دارد این است که این خطوط به جز از فضا قابل تشخیص به صورت خطوط منسجم نیستند. از این رو حدس زده می‌شود که مردم نازکا هرگز نتوانستند کاری را که خلق کرده‌اند به صورت منسجم ببینند. مدارک موجود کمی در خصوص علت اشکال ساخته شده وجود دارد. از این رو، انگیزه مردم نازکا، ماندگارترین راز خطوط می‌باشد. بسیاری محققان عقیده دارند که انگیزه مردم نازکا، مذهبی بوده. یعنی خلق اشکالی که تنها خدایان از آسمان قادر به دیدن آنها به طور واضح هستند.


تِیاهُئاناکو : بولیوی

مرموزترین مکانهای دنیا
مرموزترین مکانهای دنیا

Tiahuanacu که به Tiwanaku معروف است مکانی بسیار پر رمز و راز است. و آن هم به خاطر قدمت ( حدود ۱۷۰۰۰ سال ) و نوع سنگهای خاصی است که در ساخت آن به کار رفته است. کاوشگران احتمال می دهند که Tiahuanacu محلی برای عبادت مردم در آن زمان بوده است. مردم در زمان های قدیم، هرمی سنگی را ساختند که به آن Akapana می گویند.

چیچِن ایتزا : مکزیک

مرموزترین مکانهای دنیا
مرموزترین مکانهای دنیا

چیچن ایتزا اثری باستانی از تمدن مایا است که در کشور مکزیک واقع شده‌ است. بسیاری از باستان‌شناسان معتقدند چیچن ایتزا در حدود هزار سال پیش پایتخت یکی از پادشاهان مایاها به نام «تاپیلتزین چه کوئتزالکولت» بوده ‌است. کلمه چیچن ایتزا به معنی «در کنار دهانه چاه ایتزا» است. هدف از ساخت این معبد تقدیم قربانی به خدای باران مایاها، چاک، بوده است. مهمترین اثر این مجموعه، El Castillo ( به معنای قلعه در اسپانیولی ) است که عبارتست از هرمی پلکانی که از هر چهار طرف دارای پله‌هایی تا بالای هرم است. این معبد، متعلق به خدای آسمان بوده است. در آن زمان چیچن ایتزا جزء کلان شهر به حساب می آمده و تا قرن ۱۲ پایتخت بوده است.

گوی های سنگی : کاستاریکا

مرموزترین مکانهای دنیا
مرموزترین مکانهای دنیا

یکی از عجیب ترین بناهای تاریخی که در Diquis Delta در کاستاریکا واقع است گوی های سنگی است. در سال ۱۹۳۰، صدها سنگ گرد از چند سانتی متری گرفته تا بیش از دو متر جمع آوری شدند. وزن بعضی از این سنگها حدود ۱۶ تن است. این گوی ها توسط دست بشر ساخته شده است.

خرابه ای زیر آب : ژاپن
مرموزترین مکانهای دنیا
مرموزترین مکانهای دنیا
در شرق ساحل Yonaguni، در ژاپن خرابه ای وجود دارد که قدمتی ۸۰۰۰ ساله دارد. در آن زمان ها مردم معتقد بودند که این خرابه بر اثر عامل طبیعی جغرافیایی پدید آمده است اما بررسی های کاوشگران نشان می دهد که این خرابه ساخته دست بشر است. این بررسی ها در سال ۱۹۹۵ توسط غواصی از اکیناوا که با دوربینش به اعماق دریا رفته بود کشف شد.


منبع : ۳ نسل
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • phoenix

      salam
      ali bod

    • atijoon

      سلام واقعا زیبا بود مرسی

      پاسخ ها

      • Maluuuus

        maaaaaaaaaaaaan duset daraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

    • Ghasem gh

      زیباست

    • sali

      خوب بود ممنونم ولی عکسای ....باشه بهتره

    • محمدرضا

      عالی بود

    • shahin habibi az parsabad

      خیلی خوب بود ولی به نظر من توضیحات بناها بیشتر بشه خوب میشه

    • زینب

      جالب بود

    • رعنا

      خيلي قشنگ و باحال بود لايك

    • علی

      پس چرا از تخت جمشید و دیوار چین حرف نزده شده
      لطفا اضافسون کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج